Hei! Olen ollut jo pidemmän aikaa kiinnostunut poliisin työstä. Olen lukenut jo paljon kyseisestä koulutuksesta ja pääsykokeista, mutta hiukan sekavia vastauksia jotkut olleet.Joten toivoisin vastauksia pääsykokeissa käynneiltä.
Kuntokokeessa eniten mietityttää 2m seinämä.. Pituudesta on tietenki tuossa hyötyä ja olen 169cm nainen, joten pituuden kuitenkin luulisi riittävän? Olen nähnyt itseäniäkin lyhyempiä poliiseja, mutta suurinosa tuntuu kuitenki olevan yli 180cm.. Onko nykyään enään vauhditonta pituushyppyä, kuperkeikkoja, pukkihyppelyjä yms? Pärjääkö kuntokokeessa normaalilla hyvällä kunnolla? Ja miten itse treenasit kuntokokeeseen?
Olisin todella kiitollinen vastauksista. :)
Kysymyksiä Poliisikoulusta
15
1997
Vastaukset
- että...........
vasta valmistuneilla poliiseilla on aivan älyttömän huono työtilanne. On ollut jonkin verran juttua mediassa. Mutta sehän on kutsumusammatti...
- Realismih
Vaikka saisit selvitettyä kuntokokeet, niin kannattaa muistaa, että ammatti on fyysisesti hyvin vaativa. Mitä tekisit, kun 2-metrinen raivohullu käy kimppuun? Poliisin työ vaatii fyysistä kokoa ja voimaa, kannattaa vielä pohtia, olisiko muita sinua kiinnostavia ammatteja.
- Poliisiksi haluava
Realismih kirjoitti:
Vaikka saisit selvitettyä kuntokokeet, niin kannattaa muistaa, että ammatti on fyysisesti hyvin vaativa. Mitä tekisit, kun 2-metrinen raivohullu käy kimppuun? Poliisin työ vaatii fyysistä kokoa ja voimaa, kannattaa vielä pohtia, olisiko muita sinua kiinnostavia ammatteja.
Tiedän kyllä, että poliisin työssä on paljon erinlaisia ja vaarallisia tilanteita päivittäin ja mitä olen kuullut niin ei palkka työn vaarallisuuteen verratuna ole kovin hyvä, mutta pääsykokeista, työllistymisestä, palkasta ja työn vaativuudesta huolimatta kiinnostus olisi kova.
Itselläni ei ole vielä mahdollisuutta edes hakea, mutta on ainakin ensin tarpeeksi aikaa miettiä asioita ja treenata. - Tainnutin
Realismih kirjoitti:
Pitääkö aina lytätä toisten haavet typerillä kommenteilla. kaksmetriseen hulluun pystyy lyhyempikin täräyttämään etälamauttimella ja varmasti laantuu..
- Juoppokuski
Poliisiksi haluava kirjoitti:
Tiedän kyllä, että poliisin työssä on paljon erinlaisia ja vaarallisia tilanteita päivittäin ja mitä olen kuullut niin ei palkka työn vaarallisuuteen verratuna ole kovin hyvä, mutta pääsykokeista, työllistymisestä, palkasta ja työn vaativuudesta huolimatta kiinnostus olisi kova.
Itselläni ei ole vielä mahdollisuutta edes hakea, mutta on ainakin ensin tarpeeksi aikaa miettiä asioita ja treenata.heti väärä käsitys: "Tiedän kyllä, että poliisin työssä on paljon erinlaisia ja vaarallisia tilanteita päivittäin ja mitä olen kuullut niin ei palkka työn vaarallisuuteen verratuna ole kovin hyvä"
- ei todellakaan poliisin työ ole vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Hyvä jos virkauralle ( n. 30 vuotta) yksi pillikeikka sattuu. Nyt ollaan hei suomessa, ei New Yorkissa! - Juoppokuski
Tainnutin kirjoitti:
Pitääkö aina lytätä toisten haavet typerillä kommenteilla. kaksmetriseen hulluun pystyy lyhyempikin täräyttämään etälamauttimella ja varmasti laantuu..
jos sitä osaa ja älyää käyttää. Entäs jos se etälamautin, oc, tkp tai muu voimankäyttöväline ei toimikkaan toivotulla tavalla, eli hyökkääjän vastarintaa ei saada murrettua hänen huumausaineista tai muusta mömmöstä johtuvan tilansa takia, niin mitäs sitten?
Kyllä se on ihan painihommia sitten.
Ja toisekseen, 2 metristä konstaapelia tuksin kukaan alkaa mömmöissäänkään kyseenalaistamaan samoin kuten jotain 160cm tytönhupakkoa.
- patef
Moikka! ei niissä testeissä tarvitse mikään supermies/ nainen olla. hyvällä peruskunnolla pärjää. Testeissä ei ole nykyään mitään pukkihyppelyitä, ketteryysrataa eikä pituushyppyä. Seinämän ylityksessä joillakin naisilla oli vaikeuksia. Seinämän ylitystä saa yrittää muistaakseni kolme kertaa, ja tekniikka pisteytetään. Helpoin tekniikka on hypätä roikkumaan seinään ja heittää jalka seinämän päälle ja sitä kautta kiivetä yli, siitä saa tosin vähiten pisteitäkin. pituudesta on siinä tosiaan hyötyä, ja jos sinulla vähäkin on kuntoa niin kyllä siitä yli pääsee helpostikkin :) Treenasin itse käymällä juoksemassa(testeissä naisten pitää juosta 1500 metrin matka muistaakseni korkeintaan 8 minuuttiin), harjoittelemalla salilla vatsalihaksia, penkkipunnerrusta, leuanvetoja yms. Nuken kanto saattaa myös tuottaa naisille vaikeuksia, sitä kannattaa treenata vaikka kaverin kanssa. Nukkea otetaan kainaloiden alta ristikkäisistä ranteista kiinni ja nostetaan vyötärölle ja raahataan 20 metrin matka.
Ja turha kuunnella noita pölinöitä että naisen ei kannata ruveta poliisiksi ja että siinä tarvitaan hirvittäviä voimia jättiläisten kanssa painimista varten. Kyllä ne poliisikoulussa kouluttaa tollasia tilanteita varten, eikä ne sinne naisia ottais jos ne katsois että naiset eivät poliiseiksi soveltuisi. Niinhän siinä hakuoppaassakin sanotaan että poliiseiksi halutaan ihan tavallisia miehiä ja naisia. Ja poliisin työllisyystilannekin on paranemassa kohisten. Povataan että poliiseista on jo muutaman vuoden päästä pula!
Itse odottelen juuri kakkosvaiheen tuloksia, mitkä tulee reilun viikon päästä. Tsemppiä sulle treenaamiseen, tavataan toivottavasti joskus tampereella :) Jos on lisää kysyttävää valintakokeista niin voin toki vastailla.- Poliisiksi haluava
sinulle patef. Mukava saada vähän tietoa ja kannustusta henkilöltä, joka on lähiaikoina pääsykokeissa käynyt. Vielä olisi kuitenki muutamia kysymyksiä.
Poliisilaitoksella kun käydään hakemus täyttämässä sekä haastattelussa ja haastattelija antaa oman arvionsa Poliisikoululle, niin onkohan mahdollisesti "enemmän" hyötyä esim. lähihoitajan kuin merkonomin papereista?
Kuinka paljon oli naisia pääsykokeissa? Pääsivätkö seinämän yli? Uinnissa ei varmaan niin luulisi tulevan ongelmia? Arvostelukin kun on hyväksy/hylätty. Karsiutuko minkä verran porukkaa 1. vaiheessa?
Minkälaiseksi itse koit tutkintokielen kokeen?
Minkälaisia asioita haastattelussa kysyttiin?
Sinänsä vähän "masentaa" kun toinen koulu nyt ensin käytävä, mutta kun Poliisikouluun haluaisin hakea heti!
Toivottavasi pääset 3. vaiheeseen :) - gfsdgfdgdeg
Poliisiksi haluava kirjoitti:
sinulle patef. Mukava saada vähän tietoa ja kannustusta henkilöltä, joka on lähiaikoina pääsykokeissa käynyt. Vielä olisi kuitenki muutamia kysymyksiä.
Poliisilaitoksella kun käydään hakemus täyttämässä sekä haastattelussa ja haastattelija antaa oman arvionsa Poliisikoululle, niin onkohan mahdollisesti "enemmän" hyötyä esim. lähihoitajan kuin merkonomin papereista?
Kuinka paljon oli naisia pääsykokeissa? Pääsivätkö seinämän yli? Uinnissa ei varmaan niin luulisi tulevan ongelmia? Arvostelukin kun on hyväksy/hylätty. Karsiutuko minkä verran porukkaa 1. vaiheessa?
Minkälaiseksi itse koit tutkintokielen kokeen?
Minkälaisia asioita haastattelussa kysyttiin?
Sinänsä vähän "masentaa" kun toinen koulu nyt ensin käytävä, mutta kun Poliisikouluun haluaisin hakea heti!
Toivottavasi pääset 3. vaiheeseen :)Jos on 2. asteen koulutus käymättä, niin ehdottomasti lukioon. Sieltä on hyvä lähteä poliisiksi, jos yhä sen jälkeen siltä tuntuu, mutta myös kaikki muut ovet ovat auki, mikäli muutat mieltäsi. Moniin koulutuksiin on ammattikoulusta huomattavasti hankalampi päästä. Ja pääsykokeissa tarvittavaa kirjoitustaitoa oppii lukiossa tehokkaammin, tosin tämän kyllä voi oppia omalla aktiivisella harrastamisella ilman lukiotakin.
- .......
gfsdgfdgdeg kirjoitti:
Jos on 2. asteen koulutus käymättä, niin ehdottomasti lukioon. Sieltä on hyvä lähteä poliisiksi, jos yhä sen jälkeen siltä tuntuu, mutta myös kaikki muut ovet ovat auki, mikäli muutat mieltäsi. Moniin koulutuksiin on ammattikoulusta huomattavasti hankalampi päästä. Ja pääsykokeissa tarvittavaa kirjoitustaitoa oppii lukiossa tehokkaammin, tosin tämän kyllä voi oppia omalla aktiivisella harrastamisella ilman lukiotakin.
tuokin. Ajattelin ensin vähän lukiotakin, mutta olen pikkuhiljaa tullut siihen tulokseen, että ei se lukio taida niin mun juttu ollakaan. Kova lukeminen ei niin innosta ja kun tykkään enemmän tehdä asioita käytännössä. Ammattilukio olisi yksi vaihtoehto mutta en tiedä.....
- työllistäminen
....... kirjoitti:
tuokin. Ajattelin ensin vähän lukiotakin, mutta olen pikkuhiljaa tullut siihen tulokseen, että ei se lukio taida niin mun juttu ollakaan. Kova lukeminen ei niin innosta ja kun tykkään enemmän tehdä asioita käytännössä. Ammattilukio olisi yksi vaihtoehto mutta en tiedä.....
Itselläkin on haaveissa poliisin ammatti, mutta nyt keväällä vasta valinta edessä mitä teen peruskoulun jälkeen. Lukion kautta kai on helpompi, ja voi vielä 3 vuotta miettiä.
Kuntotestit ei ainakaan vielä huolestuta yhtään, mutta se vasta valmistuneiden poliisien töihin pääsy mahdollisuus, onko se oikeasti ihan surkea? - fgsdggfhfhj
työllistäminen kirjoitti:
Itselläkin on haaveissa poliisin ammatti, mutta nyt keväällä vasta valinta edessä mitä teen peruskoulun jälkeen. Lukion kautta kai on helpompi, ja voi vielä 3 vuotta miettiä.
Kuntotestit ei ainakaan vielä huolestuta yhtään, mutta se vasta valmistuneiden poliisien töihin pääsy mahdollisuus, onko se oikeasti ihan surkea?Tällä hetkellä on surkea. Sen luvataan lähitulevaisuudessa helpottavan huomattavasti, tosin näitä lupauksia on annettu aiemminkin,ja aiemmin ne ovat olleet perättömiä.
- lässyn lässyn
fgsdggfhfhj kirjoitti:
Tällä hetkellä on surkea. Sen luvataan lähitulevaisuudessa helpottavan huomattavasti, tosin näitä lupauksia on annettu aiemminkin,ja aiemmin ne ovat olleet perättömiä.
aina länkytetään työttömyydestä, kun joku kysyy pääsykokeista. ei jumalauta. kukaan ei muistuta, että siinä on 2.5 vuotta aikaa tilanteella muuttua, ennekun kyseisen henkilön kannattaa murehtia työtilanteesta...
- vasta valmistunut ja TYÖTÖN
työllistäminen kirjoitti:
Kuntotestit ei ainakaan vielä huolestuta yhtään, mutta se vasta valmistuneiden poliisien töihin pääsy mahdollisuus, onko se oikeasti ihan surkea?Kouluun pääseminen o 100 kertaa helpompaa kuin koulutuksen jälkeen työöllistyminen :( näin asia on vaikka sitä vähätelläänkin hallinnossa...itse valmistuin juuri ja meidän kurssiltamme työllistyi 70 valmistunesta n. 4-6 että ei kovin hyvä ole työllisyystilanne tällä hetkellä..ikävä kyllä :(
Luvattu on tosin että kaikilla pitäisi olla töitä viim. 2010..hei haloo kuka jaksaa odottaa vuoden !! itse ainakin miettinyt muita koulutuksia /töitä. - poliisikouluun(ko)
vasta valmistunut ja TYÖTÖN kirjoitti:
Kouluun pääseminen o 100 kertaa helpompaa kuin koulutuksen jälkeen työöllistyminen :( näin asia on vaikka sitä vähätelläänkin hallinnossa...itse valmistuin juuri ja meidän kurssiltamme työllistyi 70 valmistunesta n. 4-6 että ei kovin hyvä ole työllisyystilanne tällä hetkellä..ikävä kyllä :(
Luvattu on tosin että kaikilla pitäisi olla töitä viim. 2010..hei haloo kuka jaksaa odottaa vuoden !! itse ainakin miettinyt muita koulutuksia /töitä.luin kans tänään just lehdestä, että poliisikouluun hakevien määrä on kaksinkertaistunut viime vuodesta. Luki myös, että poliiseista arvellaan olevan pulaa vuoden 2010 jälkeen. Mutta kuka tietää?!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383799Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362944Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81845Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44754
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22698- 56697