Googlemap

palvelu..

http://www.google.fi/mobile/gmm/index.html

Tuommonen paikannuspalvelu löytyy Googlelta.

Onko kellään kokemusta mitä juttu kustantaa.
Näyttäs, että ohjelman voi ladata ilmaiseksi ja asentaa kännykkään, mutta paikannuspalvelun kustannukset epäilyttää.

Jos tuo on kohtuuhintaista, niin sillä korvattais hintavat karttaohjelmien päivitykset ja sen sellaiset... kartat kattaa miltei koko maapallon.

8

1039

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Feeder5

      Google Map samoin kuin Yahoo Map (mobile.yahoo.com)
      toimii pelkällä tiedonsiiron hinnalla. Iskevät mainoksia karttoihin (ei suomessa yleistä mutta US &
      turistirysät kyllä).

      Jos datapaketti niin sen hinta tai 1,50/MB
      (useimilla datasiirtohinta) ei muita kuluja. Yahoo
      Toolbar päästää kaikkiin Yahoo palveluihin kuten
      webmail kätevästi.

    • Ristoreipas

      Entä googlemapin käyttö.
      Toimiiko se ohjelma satelliittipaikantimen ohjaamana (ilmaiseksi), vai kännykkämastojen linkittämänä, jolloin pitää maksaa koko ajan kännykän datasiirtomaksua?

      • Feeder5

        :Entä googlemapin käyttö.
        :Toimiiko se ohjelma satelliittipaikantimen
        :ohjaamana (ilmaiseksi), vai kännykkämastojen
        :linkittämänä, jolloin pitää maksaa koko ajan
        :kännykän datasiirtomaksua?

        GoogleMap käyttää joko GPS paikanninta (integroitua
        tai Bluetooth) valinnan mukaan tai vaihtoehdon
        puuttuesta gsm mastopaikannusta. Datasiirtoa tulee
        jokatapauksesta kun karttaruutuja siirellään,
        cachea jonkinverran löytyy eli tunnettuja ruutuja
        säilytellään puhelimessa.


      • lisäääää
        Feeder5 kirjoitti:

        :Entä googlemapin käyttö.
        :Toimiiko se ohjelma satelliittipaikantimen
        :ohjaamana (ilmaiseksi), vai kännykkämastojen
        :linkittämänä, jolloin pitää maksaa koko ajan
        :kännykän datasiirtomaksua?

        GoogleMap käyttää joko GPS paikanninta (integroitua
        tai Bluetooth) valinnan mukaan tai vaihtoehdon
        puuttuesta gsm mastopaikannusta. Datasiirtoa tulee
        jokatapauksesta kun karttaruutuja siirellään,
        cachea jonkinverran löytyy eli tunnettuja ruutuja
        säilytellään puhelimessa.

        Vastaat... Datasiirtoa tulee
        jokatapauksesta kun karttaruutuja siirellään,
        cachea jonkinverran löytyy eli tunnettuja ruutuja
        säilytellään puhelimessa.
        ::::::

        Ymmärränkö oikein.., että kun kerran olen ladannut jonkun karttasivun datasiirtona, niin voin seuraavan kerran katsella sitä ilmaiseksi tai niin kauan kuin se kännykkäni muistissa on.

        Kuinka suuri tuo Googlen paikannusohjelma karttoineen on, mahtuuko se giksaselle kortille.
        Voiko ohjelmasta karsia tarpeettomia karttatietoja ja ominaisuuksia pois... tilan säästämiseksi.

        Onko ohjelman ja karttojen asentamisessa jotain eksoottista.

        Es .. tiedostot imuroidaan tietokoneen kiintolevylle omaan kansioonsa ja siitä upsipiuhalla siirto puhelimen muistikortille..???

        Kyseinen puhelin on ennestään varustettu paikannusominaisuudella, jonka kartat on muistipalikassa.. ja uusi tyhjä kortti on ostettuna odottamassa toimenpiteitä.
        Tosin puhelimella on jo ikää muutama vuosi ja siihen on pluetoot satelliittivastaanotin.

        Ehkä ohjelman mukana tulee tarkempaa tietoa, mutta olis kiva tietää jo etukäteen miten välttää äkkinäisen virheet.


      • Feeder5
        lisäääää kirjoitti:

        Vastaat... Datasiirtoa tulee
        jokatapauksesta kun karttaruutuja siirellään,
        cachea jonkinverran löytyy eli tunnettuja ruutuja
        säilytellään puhelimessa.
        ::::::

        Ymmärränkö oikein.., että kun kerran olen ladannut jonkun karttasivun datasiirtona, niin voin seuraavan kerran katsella sitä ilmaiseksi tai niin kauan kuin se kännykkäni muistissa on.

        Kuinka suuri tuo Googlen paikannusohjelma karttoineen on, mahtuuko se giksaselle kortille.
        Voiko ohjelmasta karsia tarpeettomia karttatietoja ja ominaisuuksia pois... tilan säästämiseksi.

        Onko ohjelman ja karttojen asentamisessa jotain eksoottista.

        Es .. tiedostot imuroidaan tietokoneen kiintolevylle omaan kansioonsa ja siitä upsipiuhalla siirto puhelimen muistikortille..???

        Kyseinen puhelin on ennestään varustettu paikannusominaisuudella, jonka kartat on muistipalikassa.. ja uusi tyhjä kortti on ostettuna odottamassa toimenpiteitä.
        Tosin puhelimella on jo ikää muutama vuosi ja siihen on pluetoot satelliittivastaanotin.

        Ehkä ohjelman mukana tulee tarkempaa tietoa, mutta olis kiva tietää jo etukäteen miten välttää äkkinäisen virheet.

        "Vastaat... Datasiirtoa tulee
        jokatapauksesta kun karttaruutuja siirellään,
        cachea jonkinverran löytyy eli tunnettuja ruutuja
        säilytellään puhelimessa.
        ::::::

        Ymmärränkö oikein.., että kun kerran olen ladannut jonkun karttasivun datasiirtona, niin voin seuraavan kerran katsella sitä ilmaiseksi tai niin kauan kuin se kännykkäni muistissa on.

        Kuinka suuri tuo Googlen paikannusohjelma karttoineen on, mahtuuko se giksaselle kortille.
        Voiko ohjelmasta karsia tarpeettomia karttatietoja ja ominaisuuksia pois... tilan säästämiseksi.

        Onko ohjelman ja karttojen asentamisessa jotain eksoottista.

        Es .. tiedostot imuroidaan tietokoneen kiintolevylle omaan kansioonsa ja siitä upsipiuhalla siirto puhelimen muistikortille..???"

        No itselläni SE W760 jossa oli GoogleMap valmiina,
        laitoin kaveriksi Yahoo Toolbar softan. Itse
        siirsin suoraan puhelimeen dataverkon yli mutta
        varmaan saa myös tietokoneen kautta jotenkin
        siirettyä.


        Molemmista hyvin pelkistetyt valikot, voi tyhjentää
        cachen mutta ei määritellä kokoa, toki muistikortti
        järkevin asennuspaikka. Kaikki karttadata ladataan
        kummassakin verkosta, ei ole mikään Wayfinder
        jossa vaihtoehtoisesti on valmis karttasäiliö
        vaihtoehtona. Kokoa Yahoo softalla n. 2MB ja
        samaa lienee GoogleMap. Yahoo siirtää maltillisesti
        n. 100 - 300KB on ollut kerta sama lienee
        GoogleMap, karttatiedostot lienee vektoria jossa
        päällä sateliittikuvaa (photo). Kun samaa ruutua
        käyttää uudemman kerran se haetaan cachesta ei
        verkosta. YahooToolbar kertoo kaistan käytön mutta
        GoogleMap softasta en ole nähnyt (SE bundled
        version). GoogleMap saa paremmin kiinni gps
        sigaalista kuin tuo Yahoo, gsm tietokantaa
        tukkareista ilmeisesti Googlella käytöstä paremmin,
        Yahoo on haastaja ja näkyy aina jossain pikku
        puutteinna. Yahoolla etenkin ColdStart ottaa
        aikansa että saa paikallistettua itsensä jos
        edellisestä gps pisteestä on matkaa pidempi matka.
        Mutta tunnetut paikat jotka löytyy cachesta löytää
        itsensä sekunnista.


        Suomessa uskaltaa käyttää vaikka olisi perusdata
        1,50€/MB mutta mielummin datapaketti vaikka
        30MB/4,90€/kk niin datakäyttö ei laskua turhaa
        kasvata vaikka ei tietokoneen kautta kännykällä
        suffaisi. Ulkomailla mielummin paikallinen Prepaid
        on ainoa vaihtoehto ellei halua maksaa 10EUR/MB
        käytöstä roamingin kautta.


      • tiedoista...
        Feeder5 kirjoitti:

        "Vastaat... Datasiirtoa tulee
        jokatapauksesta kun karttaruutuja siirellään,
        cachea jonkinverran löytyy eli tunnettuja ruutuja
        säilytellään puhelimessa.
        ::::::

        Ymmärränkö oikein.., että kun kerran olen ladannut jonkun karttasivun datasiirtona, niin voin seuraavan kerran katsella sitä ilmaiseksi tai niin kauan kuin se kännykkäni muistissa on.

        Kuinka suuri tuo Googlen paikannusohjelma karttoineen on, mahtuuko se giksaselle kortille.
        Voiko ohjelmasta karsia tarpeettomia karttatietoja ja ominaisuuksia pois... tilan säästämiseksi.

        Onko ohjelman ja karttojen asentamisessa jotain eksoottista.

        Es .. tiedostot imuroidaan tietokoneen kiintolevylle omaan kansioonsa ja siitä upsipiuhalla siirto puhelimen muistikortille..???"

        No itselläni SE W760 jossa oli GoogleMap valmiina,
        laitoin kaveriksi Yahoo Toolbar softan. Itse
        siirsin suoraan puhelimeen dataverkon yli mutta
        varmaan saa myös tietokoneen kautta jotenkin
        siirettyä.


        Molemmista hyvin pelkistetyt valikot, voi tyhjentää
        cachen mutta ei määritellä kokoa, toki muistikortti
        järkevin asennuspaikka. Kaikki karttadata ladataan
        kummassakin verkosta, ei ole mikään Wayfinder
        jossa vaihtoehtoisesti on valmis karttasäiliö
        vaihtoehtona. Kokoa Yahoo softalla n. 2MB ja
        samaa lienee GoogleMap. Yahoo siirtää maltillisesti
        n. 100 - 300KB on ollut kerta sama lienee
        GoogleMap, karttatiedostot lienee vektoria jossa
        päällä sateliittikuvaa (photo). Kun samaa ruutua
        käyttää uudemman kerran se haetaan cachesta ei
        verkosta. YahooToolbar kertoo kaistan käytön mutta
        GoogleMap softasta en ole nähnyt (SE bundled
        version). GoogleMap saa paremmin kiinni gps
        sigaalista kuin tuo Yahoo, gsm tietokantaa
        tukkareista ilmeisesti Googlella käytöstä paremmin,
        Yahoo on haastaja ja näkyy aina jossain pikku
        puutteinna. Yahoolla etenkin ColdStart ottaa
        aikansa että saa paikallistettua itsensä jos
        edellisestä gps pisteestä on matkaa pidempi matka.
        Mutta tunnetut paikat jotka löytyy cachesta löytää
        itsensä sekunnista.


        Suomessa uskaltaa käyttää vaikka olisi perusdata
        1,50€/MB mutta mielummin datapaketti vaikka
        30MB/4,90€/kk niin datakäyttö ei laskua turhaa
        kasvata vaikka ei tietokoneen kautta kännykällä
        suffaisi. Ulkomailla mielummin paikallinen Prepaid
        on ainoa vaihtoehto ellei halua maksaa 10EUR/MB
        käytöstä roamingin kautta.

        Paljon tuli tiukkaa tietoa sulateltavaksi.

        Lisää kysymyksiä sitten tulossa, kun juttua päästään testaamaan.


      • kymysyksiä..
        tiedoista... kirjoitti:

        Paljon tuli tiukkaa tietoa sulateltavaksi.

        Lisää kysymyksiä sitten tulossa, kun juttua päästään testaamaan.

        Selityksiä....

        Näin toimittiin ..
        Nokia 6680 puhelimeen, jossa on ennestäänkin ollut toimiva navigaattoriominaisuus ja luutuuttilisuke asennettiin tyhjä gikanen muistikortti.
        Muistikortille GoogleMaps.sisx tidosto kokoa 1,53 mekaa.

        Nyt olis pitänyt puhelimen asetuksista löytää täpit, joilla ohjelma käynnistetään ja otetaan luutuutti käyttöön.
        Hassuinta on, kun tuollaisia täppejä ei löydy.

        Katosiko jotain tärkeää poistettaissa entinen muistikortti.

        Missä meni vikaan.


      • Feeder5
        kymysyksiä.. kirjoitti:

        Selityksiä....

        Näin toimittiin ..
        Nokia 6680 puhelimeen, jossa on ennestäänkin ollut toimiva navigaattoriominaisuus ja luutuuttilisuke asennettiin tyhjä gikanen muistikortti.
        Muistikortille GoogleMaps.sisx tidosto kokoa 1,53 mekaa.

        Nyt olis pitänyt puhelimen asetuksista löytää täpit, joilla ohjelma käynnistetään ja otetaan luutuutti käyttöön.
        Hassuinta on, kun tuollaisia täppejä ei löydy.

        Katosiko jotain tärkeää poistettaissa entinen muistikortti.

        Missä meni vikaan.

        "Näin toimittiin ..
        Nokia 6680 puhelimeen, jossa on ennestäänkin ollut toimiva navigaattoriominaisuus ja luutuuttilisuke asennettiin tyhjä gikanen muistikortti.
        Muistikortille GoogleMaps.sisx tidosto kokoa 1,53 mekaa. Nyt olis pitänyt puhelimen asetuksista löytää täpit, joilla ohjelma käynnistetään ja otetaan luutuutti käyttöön.
        Hassuinta on, kun tuollaisia täppejä ei löydy.
        Katosiko jotain tärkeää poistettaissa entinen muistikortti.
        Missä meni vikaan."

        Hmm Nokia.......

        Itselläni SonyEricsson ja ajanut tavaran
        Bluetoothin / USB kautta aina koneelta puhelimeen.
        Katso kansioita muistikortilla (vaikka
        alkuperäinen) minne pitää softat asentaa ja
        sitten samantyylinen uudelle kortille. "Tiedosto / FileBrowser" toiminnolla etsit sitten tiedoston ja puhelin asentaa ne jonnekkin, tämä puhelimen välityksellä. Bluetooth on kiva, se käynistää puhelimessa asennusohjelmat ja asentaa ne oikeisiin paikkoihin. Nuo mainitsemasi täpit löytyy vasta
        kun ohjelma asennettu koneelle, löytyy Nokian
        tapauksesta jossain Softa / Sovellukset alta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe