miksi mies ei halua kihloihin?

anonym89

miksihän mieheni ei halua kihloihin kanssani? olemme olleet yhdessä kohta 2 vuotta ja siitä ajastat asuneet yhdessä n.6kk. Olen sanonut hänelle etten halua kihloihin siksi että se on lupaus avioliitosta vaan siksi, koska haluaisin että kaikki tietäisivät että olemme yhdessä. Olen miettinyt syitä miksi hänelle ei käy, itse hän on sanonut mm. ettei osaa pitää sormusta, joka minusta kuulostaa tekosyyltä.. pitäisikö minun vain odottaa jos hän vaikka joskus muuttaisi mieltään?

32

7986

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EkuK

      "teinikihloihin" eli sen takian, että muut tietää teidän olevan yhdessä tai kun kaikkin muutkin kaverit on mun bestikin on jne.... Kihlaus on lupaus avioliitosta minkään muun takia ei siihen kannata mennä (varsinkaan muiden takia). Yleensä mies kosii (nykyää usein nainenkin) ja kihloihin menon voi jättää väliinkin ja mennä suoraan naimisiin jos halutaan. Kihloissa ole ei ole juridisesti "minkään" arvoinen ja sormuksenkin sijalla voi hyvin olla vaikka ketju tai ei mitään ns. tunnusta (joka virkaa sormus meidän kulttuurissa ajaa). Yleensäkään elämässä ei kannata pelkästään muiden "mieliksi/näyttämiseksi" elää, vaan elää ja toimia aivan muista riippumatta henk.kohtaisissa asiossa, yhteiset asiat on siten erikseen. Jos suhde on kunnossa kihlautuminen, avio-, avoliitto ei muuta mitään ja kaikista näistä pääsee Suomessa nopeasti eroon (avioliitostakin 1/2 v. harkinta-ajan jälkeen ilman mitään selittelyitä) ja avoliittohan on kanssa juridisesti "tuntematon käsite" jos ei erikseen ole käyty jotain papereita tekemässä [lähinnä aivioehtoa vastaavia niin pitkälle kun vain pystyy]. Toivottavasti ei olut kovin kyynistä (olen toista kertaa naimisissa ja kihloissakin on tullut oltua se sama 2*).

    • Nimetön

      Jos te asutte samassa osoitteessa, niin eivätköhän ihmiset tiedä, että te olette yhdessä.

      Mä ainakin kuvittelen pariskunniksi kaikki, jotka asuvat yhdessä. Lapsia tietysti voi olla lisäki.

      Opiskelijoiden soluasunnot ovat sitten oma lukunsa, mutta eikös niissäkin ole pojat ja tytöt erikseen.

    • just näin

      Kihlaus on osoitus avioliittolupauksesta.

      Olette muutenkin vielä niin nuoria, ettei tuollainenh oppuilu kannata.

    • joten?

      "Olen sanonut hänelle etten halua kihloihin siksi että se on lupaus avioliitosta vaan siksi, koska haluaisin että kaikki tietäisivät että olemme yhdessä. "

      Tässä syy. Mies ei halua teinikihloja, vaan kun hän menee joskus kihloihin, niin se tarkoittaa sitten sitä että naimisiin ollaan menosssa.

      Sormuksen saa pois, jos haluaa. Siihen ei mene kuin puoli sekuntia, jos sitäkään. Ei sormus ole merkki sitoutumisesta, vaan se tulee jostain ihan muualta. Yhteinen kotikin on 1000x suurempi sitoutumisen ja yhdessäolon merkki kuin teinikihlat, jotka eivät mitään merkitse.

      Tuo että mies ei halua/osaa pitää sormusta voi olla aivan oikea syy. Hän vain ei tykkää sormuksista. Minunkin mieheni on sanonut ettei halua pitää sormusta, koska se tuntuu epämiellyttävältä. Eikä hänen sitä tarvitse pitääkään. Hän tietää olevansa minun kanssani, eikä tarvitse itselleen merkkiä nimettömään muistuttamaan siitä.

      Se on kyllä jännä, kuinka eriasioita kihlaus tarkoittaa eri henkilöille. Ap:lle, kuten myös monille teineille, kihaus on vain rinkula nimettömässä. Minusta kihla- tai vihkisormuksia eivät ole kaikki jotka työnnetään vasempaan nimettömään. Vähimmäismääritelmä kihlaukselle on minulle se, että naimisiinmenosta on sovittu yleisellä tasolla (tyyliin joskus mennään). En kuitenkaan itse pystyisi sanomaan että olen kihloissa, jos häiden ajankohtaa ei ole löyty lukkoon edes kuukauden tarkkuudella.

      Aina kun joku tulee kertomaan ilouutista, että on mennyt kihloihin, heti onnittelun jälkeen kyselen häiden ajankohtaa. Aika monet "kihlaukset" osoittuvat tässä vaiheessa teinikihloiksi kun pari menee ihan vaikeaksi eikä osaa vastata mitään. :D Voihan olla ettei ap:n mies halua joutua tähän tilanteeseen selittelemään kuinka mistään häistä ei ole ollut vielä puhettakaan tai naimisiin ei ole tarkoitus mennä ollenkaan.

      • pitää sormusta koska

        kaikki muut naiset näkee että hän on varattu.

        ja tämä on se suurin syy. toinen on se, että ei halua sitoutua vielä..ja haluaa katsella rauhassa.

        Minun mieheni ainakin halusi mennä kihloihin pian, koska olin hänelle kuulemma se ainut ja oikea..naimisin ei olla vielä menty mutta lupaus siitä se on mielestäni.


      • pitää sormusta koska kirjoitti:

        kaikki muut naiset näkee että hän on varattu.

        ja tämä on se suurin syy. toinen on se, että ei halua sitoutua vielä..ja haluaa katsella rauhassa.

        Minun mieheni ainakin halusi mennä kihloihin pian, koska olin hänelle kuulemma se ainut ja oikea..naimisin ei olla vielä menty mutta lupaus siitä se on mielestäni.

        ..suhde teillä tuossa vielä, nythän se "arki" vasta alkaa. Jos parin vuodenkin kuluttua vastaus on vielä sama, niin sitten veikkaisin syyksi tuota yläpuolella mainittua: halutaan pitää se takaportti auki.
        Tässä on se hyvä puoli, että siitä takaportista voi sitten kulkea kumpikin.. ;)


    • *pikkunen*

      sulla on järkevä mies, mutta sinä tunnut olevan sekaisin.

    • olleet yhdessä VASTA

      2 v, mikä kiire sinulla on? Miksi pitäisi muille näyttää yhtään mitään? Onko kihlauksen syy todella näyttää muille jotain vai lupaus avioliitosta?!!

      • seurusteltu nyt 2 v, lapsik...

        me mentiin justiinsa kihloihin 2v seurustelun jälkeen ja molemmat varmoja että naimisiin mennään ja häät jo suunnitteillakin vuodelle 2010.Sinun joka haluat näyttää muille että olette tosissanne, se ei ole hyvä syy mennä kihloihin.Kihlaus on lupaus naimisiinmenosta ei mistään muusta ja jos jompikumpi tuntee pienenkin piston sydämmessä asiaa ajatellessa, ette ole valmiita kihloihin.toivotan sinulle onnea miehesi kanssa, kyllä se mieli muuttuu kunhan aikaa kertyy:)


      • neiti einaitu
        seurusteltu nyt 2 v, lapsik... kirjoitti:

        me mentiin justiinsa kihloihin 2v seurustelun jälkeen ja molemmat varmoja että naimisiin mennään ja häät jo suunnitteillakin vuodelle 2010.Sinun joka haluat näyttää muille että olette tosissanne, se ei ole hyvä syy mennä kihloihin.Kihlaus on lupaus naimisiinmenosta ei mistään muusta ja jos jompikumpi tuntee pienenkin piston sydämmessä asiaa ajatellessa, ette ole valmiita kihloihin.toivotan sinulle onnea miehesi kanssa, kyllä se mieli muuttuu kunhan aikaa kertyy:)

        Niinhän sitä luulee että mieli muuttuu ja niin se kait useimmilla muuttuukin. Itse olen miltei 10 vuotta ollut suhteessa jossa mies ei halua naimisiin tai edes kihloihin. Kyse ei ole siitä etteikö rakastettaisiin toisiamme vaan siitä että tämä asia tuntuu olevan periaatekysymys. Hän ei halua koskaan naimisiin.


      • nevergetmarried
        neiti einaitu kirjoitti:

        Niinhän sitä luulee että mieli muuttuu ja niin se kait useimmilla muuttuukin. Itse olen miltei 10 vuotta ollut suhteessa jossa mies ei halua naimisiin tai edes kihloihin. Kyse ei ole siitä etteikö rakastettaisiin toisiamme vaan siitä että tämä asia tuntuu olevan periaatekysymys. Hän ei halua koskaan naimisiin.

        Sama tääl,yhdessä oltu 6 vuotta eikä merkkiäkään mistään sormuksista-itse olen vanhanaikainen ja haluaisin kyllä naimisiin,mutta mieheni ei...aijemmin tuola kirjoiteltiin takaportista,ja olenkin miettinyt olisiko tämä syy siihen ettei mieheni halua naimisiin....se jää nähtäväksi..


    • näin.........

      "Olen sanonut hänelle etten halua kihloihin siksi että se on lupaus avioliitosta vaan siksi, koska haluaisin että kaikki tietäisivät että olemme yhdessä."

      Ongelma taitaa ollakin juuri tässä. Mies ei halua mitään ihkuteini-rengastuksia, jotka tehdään vain sen takia, että "nyt ihmiset näkee et me ollaa yhessä ja vakavissaa!!!!!1111111 ". Koska silloin ette edes oikeasti olisi kihloissa, koska kihlaus on nimenomaan lupaus avioliitosta.

      Pariutumistakin kun voi osoittaa muillakin tavoilla kuin sormuksilla. Ja mikä ihmeen tarve sinulla edes on näyttää koko maailmalle, että olette yhdessä?

    • kumma juttu

      Siis tiedätkö itsekkään mistä puhut? Lain mukaan (ja tämä on ainoa kohta jossa lakiteksti nykyään mainitsee kihlauksen, juridisestihan asialla ei nykyään ole sen kummempaa merkitystä kuin luokkasormuksen vaihdolla eli ei mitään) "Nainen ja mies, jotka ovat sopineet menevänsä avioliittoon keskenään, ovat kihlautuneet".
      Eli jos sanot, että haluat sormuksen mutta et lupausta avioliitosta, puhut 'teinikihloista', jossa tärkeätä on saada näytellä sormusta tuttaville, ei muu. Hohhoijaa...

    • Ring Of Fire

      Kannattaa vielä malttaa odottaa,sillä jos te olette olleet jo 2 v yhdessä,ja kaikki on hyvin,miksi kiirehtiä?Ja sehän on lupaus avioliitosta,eikä se hänelle niin helppo asia ole,vaikka sinunkin tapauksessasi miehesi varmasti haluaisikin kihlautua...Ei hän varmastikaan mieltään muuta,mutta se on suuri askel hänelle.Ja jos rakastat häntä,niin hyvää kannattaa odottaa,ei hän mihinkään katoa,jos rakastatte toinen toistanne...Itse tein virheen,ja menin aikanaan 2 kk seurustelun jälkeen kihloihin,ja kaikki päättyi siihen,että sormukseni toimitti Frisbeen virkaa,ja löytyy tällä hetkellä erään ison joen pohjasta.Eikä siitä sen enempää.Mutta antakaa toisillenne aikaa,kiirehtiminen ei tuota mitään muuta kuin ketutusta.Onnea teille.

    • huo23

      "Olen sanonut hänelle etten halua kihloihin siksi että se on lupaus avioliitosta vaan siksi, koska haluaisin että kaikki tietäisivät että olemme yhdessä"

      Tuossa yllä on syy. En minäkään menisi kanssasi kihloihin, jos et ajattelisi meneväsi kanssani naimisiin. Yritä ajatella vähän pitemmälle asioita´. Teet itsellesi helposti hallaa.

    • halpponakki

      Olipa helppo kysymys vastattavaksi.

      Tyhmä vastakysymys: miksi kaikkien pitäisi tietää, että olette yhdessä? Eikö pari vuotta jatkunut seurustelu ja nyt yhdessä asuminen oli julistanut sitä ilosanomaa jo kaikille, joille sillä tiedolla on mitään väliä, kaikille niille, joita ko. tieto millään tavalla kiinnostaa? Siis sukulaiset, ystävät, työkaverit yms. Muuta maailmaa ei teidän parisuhteenne voisi vähempää kiinnostaa.

    • kihloihin, jos

      samantien ilmoitettaisiin, että tää ei sitten ole mitään kihlausta oikeaasti vaan pelkkää halua pitää sormusta.

      JOs oikeasti suhteen tuossa vaiheessa miehellä olisikin tunteita niin paljon että haluaisi kanssasi kihloihin, niin ainakin tuo sinun toteamus romutti sen täysin. Jos sinä et tahdo sitoutua kihlaukseen niin eipä tietenkään mieskään halua! Ja mies on sen verran fiksu, että ymmärtää, että mitä se kihlaus merkitsee. Kasva sinäkin aiukuiseksi, niin ehkä se oikea kihlauskin tulee jossain vaiheessa ajankohtaiseksi.

    • pitäisi haluta

      kanssasi "teinikihloihin", joilla ei ole mitään merkitystä sinullekaan?

      Ethän sinä halua naimisiin, joten ei silloin kannata sinunkaan puhua kihloihin menemisestä!

    • Saiccu

      Järki-kulta älä jätä...
      Jos kihloihin mennään, niin silloin ollaan kihloissa ja luvattu mennä avioliittoon toisen kanssa. Mikä ihmeen näyttämisen halu nuorilla on? Jos tahdot näyttää, että olette yhdessä, niin hankkikaa vaikka sydämenpuolikaskorut kaulaanne. Vai onko se liian lapsellista mielestäsi?

    • Nenna81

      Ensinnäkin täytyy todeta että miehesi on mielestäni järkevä kun ei alle kahden vuoden seurustelun jälkeen tarvitse vielä kihloihin mennä. Toki jotkut ovat silloin valmiita mutta järkevää on odottaa jos toista edes vähänkään epäilyttää. Tehän olette asuneet yhdessäkin vasta todella vähän aikaa! Mutta sitten toiseen kysymykseen että täytyykö vain odottaa: Me keskustelimme mieheni kanssa kihloihin menosta 3 vuoden seurustelun ja 1,5 vuoden yhdessä asumisen jälkeen ja mieheni sanoi ettei ole vielä valmis vaikka minä olin. Minä sitten säännöllisin väliajoin aina kyselin että miksei me olla jo kihloissa, mutta hän vain empi. Sitten pidin muutaman kuukauden tauon kyselyissä, ja kun 4 vuotta tuli täyteen niin ostin itse sormuksen ja menin ja kosin. Mies suostui heti, ei empinyt yhtään! Että taitaa olla niin että toisille miehille se aloitteen tekeminen on vain vaikeampaa ja toivoisivat että kaikki hoituisi ilman stressiä. Nyt naurattaa että miksen kosinut aikaisemmin:)

      • ..ku ne toivois, että vois pitää sen takaportin auki forever and forever.. ;)


      • sinkkuna nyt

        Minäkin rohkaisin mieleni, kun ei kosintaa kuulunut.Toiveeni naimisiin menosta oli tiedossa alusta asti, mutta niinpä päättyi yhdeksän vuoden seurustelu rukkasiin.


    • marewa

      joo mulla ihan sama ongelma kuin sinullakin. minä ja poikaystäväni ollaan seurusteltu jo 4 vuotta. eikä kihloja näy. olo on todella epävarma. Olen myös kysynyt syitä ja syy on, ettei hänelle merkitse kihlaus / naimisiin meno mitään!
      minusta kovin kummoinen syy. vaikka muuten menee hyvin, välillä miettii, miksi jättää omat haaveet ja unelmat sivuun vain sentakia ettei toinen halua?

      *huokaus*

      • silläkin uhalla, että kuullostetaan rikkinäiseltä äänilevyltä:
        Ei ole mikään syy kieltäytyä avioliitosta, jos se ei itelle merkitse mitään. Silloinhan siihen voisi ihan hyvin suostua "toisen vuoksi"!
        Yleensä taustalta löytyy merkittävämpi syy kieltäytymiseen, toivottavasti se ei kovinkaan monelle ole se pahin: äijä kitkuttaa "sen väärän" kanssa ja siksi naimisiinmeno tuntuu vastenmieliseltä.. :(
        Jos olet sitä mieltä, että mies ei ole aviottomuuden arvoinen, niin kiireesti tossua toisen eteen! Noissa asioissa kompromissi on mahdoton!


      • muuttais asiaa

        miksi olet epävarma sen takia että poikaystäväsi ei ole kosinut? eikö rakkautta voi osoittaa muilla tavoin? itse olen 3 vuotta rakastanut samaa miestä ja yhessä ollaan asuttu ja toki kihloistakin puhuttu. hän tietää että minä olen se, joka haluaisi joskus ne kirkkohäät jne mutta hänelle se ei ole niin tärkeää ja aluksi ehkä siitä vähän loukkaannuin ja harmistuinkin. sen jälkeen hän selitti, että rakastaa minua ja tietää että haluaa olla mun kanssa aina, jakaa elämänsä kanssani. hän sanoi ettei tarvitse siihen mitään sormusta kun tietää sen itse. jos minä haluan sen prinsessapäivän niin saan sen, se ei vaan hänelle ole niin tärkeää koska on varma muutenkin tunteistaan =) ylipäätään nuorempana ja suhteen alkuvaiheessa voi olla eri mieltä ja "vanhempana ja viisaampana" mieli voi muuttua... ;) älähän turhaan hätiköi vaan nauti onnesta, ei sitä joka päivä löydä ihmistä jonka kanssa haluaisi viettää elämänsä :)


      • neiti ei naitu

        niimpä, miksi sitä elää elämäänsä vain toista varten..


    • ullakolla

      Mulla on tätejä, jotka ovat miehiensä kanssa kihloissa, mutta eivät suunnittele avioliittoa.
      Miksei kihloihin saisi mennä siksi, että rakastaa toista ja haluaa osoittaa sitoutumistaan sormuksella, mutta ei vihkipaperilla?
      Painiskelen itse kihlauskysymyksen kanssa sikäli, että en aio mennä koskaan naimisiin, mutta rakkaudentunnustus tuntuu välillä liian heppoiselta merkiltä. Tiedän, että teot ne merkkaavat enemmän, mutta olen sellainen, että tarvitsen myös sanoja.

      • näin se menee...

        Kyllä toki saat "mennä kihloihin", vaikka et aikoisi mennä avioon. Ei sitä kukaan kiellä. Oleellista on, että muiden ihmisten (eli niiden, joille ilmeisesti sitä sormuksella sitoutumista pitäisi osoittaa) mielestä et ole silloin kihloissa. Kihlaus on lupaus avioliitosta, ei mitään muuta. Jos et ole lupautunut avioliittoon toisen ihmisen kanssa, et ole hänen kanssaan kihloissa sanan siinä merkityksessä, jossa se yleisesti ymmärretään. Voit toki kutsua sormuksella sitoutumista kihlaukseksi, mutta et voi vaatia, että muiden ihmisten mielessä olet silloin kihloissa. Tämän kun hyväksyt, niin siitä vaan samanlaiseen sitoumus"kihlaukseen" kuin missä tätisi elävät (mutta hekään eivät siis ole kihloissa).


      • täditkin...?

        Suomi on pullollaan ihmisiä, jotka kutsuvat "kihlaustansa" kihlaukseksi. Muitakin kuin tätisi. Ei se silti sitä tarkoita, että he ovat kihloissa. Minäkin esim. joskus luulin, että kihloissa on vain silloin kun on sormukset. Se tuntuu olevan yleinen harhaluulo. Olen myös törmännyt muutamiin (tosin tämä on harvinaisempaa), jotka kutsuvat kihlausta avoliitoksi. Jos tätini, joka ei asu kihlakumppaninsa kanssa yhdessä on mielestään avoliitossa niin onko hän sitä? Tottakai sitä voi vaikka syödä banaanin ja kutsua sitä kihlaukseksi. Ei sitä mikään estä. Tai jos kutsuu sitä, että sanoo toiselle ensimmäisen kerran "mä rakastan sua" kihlaukseksi.
        Mutta ei pidä loukkaantua siitäkään, jos jonkun muun mielestä et ole silloin kihloissa...

        Voihan sitä sanoa olevansa naimisissakin, vaikka ei ole vihitty asianmukaisin lain edyllyttämin "toimenpitein".

        Jos joku (esim. pikkulapsi) kysyisi sinulta, että mikä on kihlaus ja miten mennään kihloihin, mitä vastaisit?
        Että mitä vaan voi kutsua kihlaukseksi? Vai kelpuutatko "oikeaksi" kihlaukseksi vain se mikä on tarpeeksi yleinen tapa? Ja mitä tarpeeksi moni muukin pitää kihlauksena? Missä raja menee...?


    • En haluasi sellaista

      Onneksi me olimme miehen kanssa samoilla linjoilla eikä mies halunnut mitään "seurustelusormusta". Olisihan se ollut erikoinen tilanne, jos miehen mielestä olisimme kihloissa, mutta minun mielestä emme olisi! Ja pitäisin turhana koko juttua. Ja mielestäni olisi ollut pöhköä hommata toiset sormukset sitten kun oikeasti kihlaudumme eli sovimme naimisiin menosta (ja kolmannet sitten, kun menemme vihille!). Tietysti ei ole pakko hommata kihlasormuksia, mutta mieluummin hankin sen kihlauksen merkiksi kuin seurustelun merkiksi! Mulla on ollut muutama poikaystävä ennen nykyistä ja jos joka miehen kanssa olisi yhdessäolon merkiksi pitänyt sormus hommata... Haluan kihloihin ja naimisiin vain kerran! Ei sen nyt kovin hienoa ole, jos se on vain merkkinä siitä, että olen jonkun kanssa yhdessä. Mutta kukin tavallaan, ehkä se tuokin on jollekin tärkeä asia.

      Voi olla tekosyykin, mutta voihan se ollakin niin, että ei osaa pitä sormusta. Mutta kyllä sitä sormukseen voi tottua.

      Kannattaa miettiä kyllä noita syitäkin miksi sormuksen haluat, onko kaikki hyvin suhteessanne. Etkö luota mieheen? Uskotko, että sormus pitää muut naiset loitolla? Muistathan. että jos toinen haluaa pettää ei siinä sormus ole esteenä, kun ei ole edes avioliitto!

      • En haluasi sellaista

        Unohtui kysyä, että salaako avomiehesi jotenkin sen, että olette yhdessä? Kai läheisenne ja tutut tietävät jo nyt, että olette yhdessä? Kun jopa asuttekin yhdessä.

        Sitäkin on kyllä tapahtunut, että joku salaa seurustelevansa tai olevansa avoliitossa. Mutta sen kai huomaisi, jos mies sinua piilottelisi!


    • Aukino

      Niin karseeta kuin se onkin, nykyään vastuuntuntoiset miehet katsovat lompakkoaan mieluummin kuin kihlasormusta: JOS VARAA PERUSTAA PERHETTÄ EI OLE, esim. VAKAATA AMMATTIASEMAA, on TURHA ODOTTAA KIIHLOJA!

      Liikaa näkee sellaista vastuuttomuutta, että joudutaan pistämään lapsi sijaispeheeseen, kun rahat ei riitä normaaliin elatukseen: Sen katsoin olevan: the main reason, ainakin itselläni, miksi en nykyisessä tilanteessani edes haaveile kihlautuvani, vaikka löytäisinkin naisen omaa kalibeeriani.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1224
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1026
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      56
      742
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      720
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      618
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe