olla "epärehellinen" ja jättää maksamatta TV-maksu? Se on kannanotto mädännäistä RKP-vasemmisto-politiikkaa vastaan. Miksi maksaa siitä propagandapaskasta mitä YLE suoltaa, sensuroiden eriävät mielipiteet? Itse olen ylpeä "vapaamatkustaja" ja katson myös joskus YLEnkin ohjelmia -ilmaiseksi tietenkin. :)
Onko
12
588
Vastaukset
- ole...
> Onko häpeällistä olla "epärehellinen" ja
> jättää maksamatta TV-maksu?
Ei ole. Kun yksi ei maksa, muut maksavat enemmän. En ymmärrä miksi kukaan haluaa kuulua siihen porukkaan, joka maksaa enemmän, kun yksi ei maksa. Mieluummin olen se yksi, jolla on vuodessa reilusti yli 200 euroa ylimääräistä käyttörahaa.
Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa. - se häpeällistä
ainakin vanhempia ihmisiä hävettää jos ei oo lupaa. mua ei hävetä yhtään. no mummolle ei kannata kertoo että ei oo lupaa. ylen teettämien tutkimuksien mukaan 98% mummoista pitää sitä pahana rikoksena jos ei maksa lupaa. mummojen mielestä luvatta katsominen on yhtä paha rikos kuin huumeiden käyttö. ja niiden mielestä nämä rikokset liittyy aina toisiinsa, eli ei ole rahaa maksaa lupaa, koska rahat menee huumeisiin:)
- maailmassa
häpeällistä on ainoastaan tv-lupa itse. Kaikki kansalaiset yritetään saada ylen elättäjäksi, kiinnosti tai ei. Se jos mikä on säälittävää touhua.
- musta lammas
Mitä häpeällistä tv-luvassa oikein on. Se on kirjattu lakiin valtion omistaman tiedotusvälineen rahoittamista varten. Yleisradiota ei olisi, ellei sen toiminnasta olisi Eduskunnan päätöstä. YLE on Eduskunnan parlamentaarisessa valvonnassa toimiva toimiva osakeyhtiö. YLE ei voi itse lopettaa toimintaansa vaan sen voi tehdä vain Eduskunta, ei edes hallitus pysty siihen. Täälläkin käytävää keskustelua seurataan ja kyllä päättäjät osaavat ottaa huomioon sen, että televisiolupaa on nykyisellään aika helppoa laistaa. Asiaan tulee todennäköisesti korjaus aika pian. Siksi tärkeänä YLE:n toiminnan jatkumista pidetään.
- on vain
musta lammas kirjoitti:
Mitä häpeällistä tv-luvassa oikein on. Se on kirjattu lakiin valtion omistaman tiedotusvälineen rahoittamista varten. Yleisradiota ei olisi, ellei sen toiminnasta olisi Eduskunnan päätöstä. YLE on Eduskunnan parlamentaarisessa valvonnassa toimiva toimiva osakeyhtiö. YLE ei voi itse lopettaa toimintaansa vaan sen voi tehdä vain Eduskunta, ei edes hallitus pysty siihen. Täälläkin käytävää keskustelua seurataan ja kyllä päättäjät osaavat ottaa huomioon sen, että televisiolupaa on nykyisellään aika helppoa laistaa. Asiaan tulee todennäköisesti korjaus aika pian. Siksi tärkeänä YLE:n toiminnan jatkumista pidetään.
tekosyy rahastaa ihmisiä. Se, että jokin seikka on "laki", ei tarkoita etteikö se voisi olla häpeällistä. Lait ovat ihmisten keksimiä. Tv-lupien kerjäys ja yritys saada kaikki kansalaiset elättämään yleä, on häpeällisimpiä asioita tässä yhteiskunnassa.
- Samaa mieltä
on vain kirjoitti:
tekosyy rahastaa ihmisiä. Se, että jokin seikka on "laki", ei tarkoita etteikö se voisi olla häpeällistä. Lait ovat ihmisten keksimiä. Tv-lupien kerjäys ja yritys saada kaikki kansalaiset elättämään yleä, on häpeällisimpiä asioita tässä yhteiskunnassa.
"Tv-lupien kerjäys ja yritys saada kaikki kansalaiset elättämään yleä, on häpeällisimpiä asioita tässä yhteiskunnassa."
TÄSMÄLLEEN!
MTVssä on töissä noin 500 ihmistä. Ylessä noin 3500.
YLE on paisunut aivan hervottoman kokoiseksi kolossiksi siitä yksinkertaisesta syystä, että se saa bauttiarallaa 450.000.000 euroa per vuosi lupamaksurahoja.
Ja miksi tämä valtava rahamäärä kerätään (lähde: tv-maksu.fi)
"Television käyttäjiltä kerättävä televisiomaksu takaa laadukkaan ja monipuolisen ohjelmatarjonnan Yleisradion kanavilta."
Oikeasti, haistakaa paska. Minua eivät teidän "laadukkaat" ja "monipuoliset" ohjelmat kiinnosta, joten en myöskään niistä mitään maksa. - "ihan salaa"
Samaa mieltä kirjoitti:
"Tv-lupien kerjäys ja yritys saada kaikki kansalaiset elättämään yleä, on häpeällisimpiä asioita tässä yhteiskunnassa."
TÄSMÄLLEEN!
YLE on paisunut aivan hervottoman kokoiseksi kolossiksi siitä yksinkertaisesta syystä, että se saa bauttiarallaa 450.000.000 euroa per vuosi lupamaksurahoja.
"Television käyttäjiltä kerättävä televisiomaksu takaa laadukkaan ja monipuolisen ohjelmatarjonnan Yleisradion kanavilta."
Oikeasti, haistakaa paska. Minua eivät teidän "laadukkaat" ja "monipuoliset" ohjelmat kiinnosta, joten en myöskään niistä mitään maksa.Niin ettei muut tiedä, tuijotat YLE:n kanavia.Kunhan sulla on vaan jotain purnaamista, niin päivä on pelastettu.
- Vaihda jo levyä..
"ihan salaa" kirjoitti:
Niin ettei muut tiedä, tuijotat YLE:n kanavia.Kunhan sulla on vaan jotain purnaamista, niin päivä on pelastettu.
Sinä nyt varmasti näet märkiä uniakin jokaisesta kansalaisesta tuijottamassa ylen suoltamaa roskaa. Ei ole ajatusmaailmasi niitä terveimpiä..
- ... . . . . . . . . .
"ihan salaa" kirjoitti:
Niin ettei muut tiedä, tuijotat YLE:n kanavia.Kunhan sulla on vaan jotain purnaamista, niin päivä on pelastettu.
"Ja aivan varmasti "ihan salaa" niin ettei muut tiedä, tuijotat YLE:n kanavia."
Miksi ihmeessä tuijottaisin? Eihän sieltä tule muuta kuin kotikatuja, lastenohjelmia, alueellisia uutislähetyksiä, jumalanpalveluksia ja puolalaisia taide-elokuvia 60-luvulta.
Jos joku haluaa maksaa tuosta kakasta 224,30 euroa vuodessa, niin ihan vapaasti.
PS. Welholta saa suunnilleen samalla hinnalla 14 kanavan kanavapaketin (Animal Planet, CNN, MTV3 MAX, National Geographic Channel, BBC Entertainment, Star!, Eurosport 2, Nickelodeon, Discovery Channel, Kino TV, Travel Channel,
URHEILU KANAVA, VH1, Eurosport). Että jos laadukkuus ja monipuolisuus kiinnostaa, niin ei kannata panostaa väärään hevoseen... - musta lammas
Samaa mieltä kirjoitti:
TÄSMÄLLEEN!
Oikeasti, haistakaa paska. Minua eivät teidän "laadukkaat" ja "monipuoliset" ohjelmat kiinnosta, joten en myöskään niistä mitään maksa.Minusta YLE on hyvä ja tarpeellinen laitos ja katson sen ohjelmia mielelläni. Pidän myös YLE:n radiokanavia paljon parempina kuin mitään kaupallista kanavaa. Suosittelen kaikille lupamaksujen maksamista, jotta tämä kulttuurilaitos pystyy toimimaan.
YLE tuottaa itse suomessa tehtyä ohjelmaa suomeksi ja hieman vähemmän ruotsiksi suomenruotsin murteella. Sekin on tekstitetty suomeksi. YLE:n ohjelmatekijät ovat suomalaisia päinvastoin kuin kaupallisilla kanavilla, jotka lähettävät ulkomaisilta yhtiöiltä ostettua ohjelmaa. YLE:n työtekijämäärä tuntuu olevan kovin suuri mutta itse asiassa kaupallisten kanavien ohjelmat vaativat ihan yhtä ison henkilökunnan mutta tekijät ovat muiden firmojen työtekijöitä eivätkä sen takia näy pääyhtiön henkilömäärissä. Jopa kaupallisten kanavien suomenkielisetkin ohjelmat ostetaan alihankkijoilta. Ohjelmatuntia kohti kummankin tyyppisen kanavan käyttämä henkilömäärä on lähes yhtä suuri.
Suomi on pieni kieliryhmä. Kukaan ei tee suomenkielistä ohjelmaa ellei oma televisiomme sitä tekisi. Pelkästään kaupallinen toiminta johtaisi siihen, että vain uutiset ja ehkä joku Bigbroter lähetettäisiin suomeksi. Kaikki muu olisi englanninkielistä ohjelmaa tekstitettynä suomeksi. Eihän se tietysti mitään haittaisi vaikka omaa kieltämme ei puhuttaisi lainkaan televisiossa mutta varmasti se nopeuttaisi kielemme häviötä. Tilalle ei kuitenkaan tulisi englanti vaan paljon todennäköisemmin venäjä. Venäjä on paljon suurempi vaikuttaja näillä mailla. Itse en ole sitä näkemässä mutta lastenlapsilleni en todellakaan moista kohtaloa halua. Paljon mieluummin maksan pienen lupamaksun ja voin varmistua, että suomenkielinen tv- ja radiotoiminta voi jatkua. Ohjelmien sisältö on makuasia mutta tärkeintä on, että sitä on saatavilla suomenkielellä. - Pedagis
musta lammas kirjoitti:
Minusta YLE on hyvä ja tarpeellinen laitos ja katson sen ohjelmia mielelläni. Pidän myös YLE:n radiokanavia paljon parempina kuin mitään kaupallista kanavaa. Suosittelen kaikille lupamaksujen maksamista, jotta tämä kulttuurilaitos pystyy toimimaan.
YLE tuottaa itse suomessa tehtyä ohjelmaa suomeksi ja hieman vähemmän ruotsiksi suomenruotsin murteella. Sekin on tekstitetty suomeksi. YLE:n ohjelmatekijät ovat suomalaisia päinvastoin kuin kaupallisilla kanavilla, jotka lähettävät ulkomaisilta yhtiöiltä ostettua ohjelmaa. YLE:n työtekijämäärä tuntuu olevan kovin suuri mutta itse asiassa kaupallisten kanavien ohjelmat vaativat ihan yhtä ison henkilökunnan mutta tekijät ovat muiden firmojen työtekijöitä eivätkä sen takia näy pääyhtiön henkilömäärissä. Jopa kaupallisten kanavien suomenkielisetkin ohjelmat ostetaan alihankkijoilta. Ohjelmatuntia kohti kummankin tyyppisen kanavan käyttämä henkilömäärä on lähes yhtä suuri.
Suomi on pieni kieliryhmä. Kukaan ei tee suomenkielistä ohjelmaa ellei oma televisiomme sitä tekisi. Pelkästään kaupallinen toiminta johtaisi siihen, että vain uutiset ja ehkä joku Bigbroter lähetettäisiin suomeksi. Kaikki muu olisi englanninkielistä ohjelmaa tekstitettynä suomeksi. Eihän se tietysti mitään haittaisi vaikka omaa kieltämme ei puhuttaisi lainkaan televisiossa mutta varmasti se nopeuttaisi kielemme häviötä. Tilalle ei kuitenkaan tulisi englanti vaan paljon todennäköisemmin venäjä. Venäjä on paljon suurempi vaikuttaja näillä mailla. Itse en ole sitä näkemässä mutta lastenlapsilleni en todellakaan moista kohtaloa halua. Paljon mieluummin maksan pienen lupamaksun ja voin varmistua, että suomenkielinen tv- ja radiotoiminta voi jatkua. Ohjelmien sisältö on makuasia mutta tärkeintä on, että sitä on saatavilla suomenkielellä.Mikä vika venäjässä oikein on? Itse kuuntelen sitä tuhat kertaa mieluummin kuin rantaruotsia.
Kielikysymys on toki makuasia. Kuitenkin toivoisin, että yle järkevöittäisi palveluitaan, tiivistäisi toimintansa kahteen televisiokanavaan ja yhteen radiokanavaan. Ruotsinkieliset ohjelman voitaisiin tuottaa alueellisesti niille alueille, joissa on ruotsinkielinen enemmistö tai ainakin kolmasosan vähemmistö. Ahvenanmaa tulisi saattaa tv-maksun piiriin.
Rahanpuute pakottaa tehostamaan ja miettimään luovempia ratkaisuja. Ruotsinkielisen vähemmistön paapominen on jo niin naurettavaa, että jo se riittää hyväksi perusteeksi jättää lupa maksamatta.
Ylen kommariudesta en kyllä sanoisi mitään. Enemmänkin se on konservatiivinen ja kyvytön rikkomaan rajoja ja tekemään riskaabeleja siirtoja. Uskonnollisen sisällön olisi voinut pudottaa pois jo vuosikymmen sitten. - visionnäkijä
Pedagis kirjoitti:
Mikä vika venäjässä oikein on? Itse kuuntelen sitä tuhat kertaa mieluummin kuin rantaruotsia.
Kielikysymys on toki makuasia. Kuitenkin toivoisin, että yle järkevöittäisi palveluitaan, tiivistäisi toimintansa kahteen televisiokanavaan ja yhteen radiokanavaan. Ruotsinkieliset ohjelman voitaisiin tuottaa alueellisesti niille alueille, joissa on ruotsinkielinen enemmistö tai ainakin kolmasosan vähemmistö. Ahvenanmaa tulisi saattaa tv-maksun piiriin.
Rahanpuute pakottaa tehostamaan ja miettimään luovempia ratkaisuja. Ruotsinkielisen vähemmistön paapominen on jo niin naurettavaa, että jo se riittää hyväksi perusteeksi jättää lupa maksamatta.
Ylen kommariudesta en kyllä sanoisi mitään. Enemmänkin se on konservatiivinen ja kyvytön rikkomaan rajoja ja tekemään riskaabeleja siirtoja. Uskonnollisen sisällön olisi voinut pudottaa pois jo vuosikymmen sitten.Jos nykyinen maahantulopolitiikka saa jatkua ja pahenee, niin vuonna 2050 Suomen enemmistökielinä ovat somali ja arabia. Sitten ei tarvita ohjelmaa ei suomeksi eikä ruotsiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996204
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804812Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv993082Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p302902Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262145Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191526Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3371091Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?911079Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311006- 48784