TV-lähetyksen ääni ja kuva pätkii Ylen kanavilla.
Antennimies on käynyt kahdesti. Mies mittasi kakki arvot ja niiden perusteella vaihdettin antenni ja vahvistin uusiksi. Eri digibokseja on testattu ja käytössä on kovalevylliset Topfieldin ja Maximumin boxit sekä ikivanha Nokian boxi, mutta mikään ei auta. Asennustoimien jälkeen kuva ja ääni näkyivät moitteetta noin kuukauden verran. Sen jälkeen alkoi taas pätkiminen ja erityisesti sitä tapahtuu selkeillä, pilvettömillä ilmoilla. Tehdasasetukset on palautettu, laitteet on päivitetty ja kanavat on viritetty uudelleen ties kuinka monta kertaa..
Homma alkaa pikkuhiljaa ottamaan pattiin,joten olisi mukavaa jos joku osaisi antaa asiallisia vinkkejä tilanteen korjaamiseksi parempaan suuntaan.
Asunnon vaihto ei ole ratkaisu, vaikka sekin on jo käynyt mielessä...
Miten häiriöt saa pois?
8
1145
Vastaukset
- 007
Kyllähän antenni asennuksellakin on takuu. Soita sille antenni asentajalle. Olen kyllä huomannut että usein varsinkin vanhan kansan antenni asentajat ei ole enään kartalla nyky hommista. En kyllä tiedä tätä tapausta.
- Macleodit jäi näkemättä
digitan sivustolla olevalle kaavakkeelle. Minulla samanlaisia ongelmia, vastasivat ilmiön johtuvan ilmasta, kun korkeapaine on sopivasti päällä se kuulema vaikuttaa. Eikä kuulema voi muuta kuin odotella parempia kelejä, jolloin radioaallot osaisivat perille.(?)
- pituus...
Kuinka kaukana on käyttämäsi lähetinasema?
- samoja ongelmia meilläkin!!
myöskin TV-lähetyksissä -eli YLE1,YLE2,MTV3 ja MTV4.
- arrrrg
Meillä on sama ongelma. Kerrostalon antenni ja vahvistimet vaihdettu. Tuntuu ettei muilla tässä talossa ole näitä ongelmia. Boxi on Vision vdt 2020 pvr. Vasta kolme vuotta ollut. KAIKKI muut kanavat näkyy tosi hyvin, vain ylen kanavat pätkii, singnaali on n. 57, kun sen pitäis olla väh. 80. Kaikissa muissa 99. Kysyin infosta, mutta siellä pyydettiin ottamaan yht. isännöitsijään ja tarkastamaan johdotus. Huonot ohjeet jos kerran kaikki muut toimii. Onkohan mahdollista, että tämä digiboxi ei pysty vastaanottamaan YLEN kallista singnaalia. Ei kyllä tiedä kuka osaa ongelman ratkaista. Onko ketään viisasta televisiokorjaajaa kuka osaisi sanoa missä vika voisi olla. Täytyy varmaan "myydä" tv. Eipä tarvi maksaa kallista lupamaksua turhasta.
- penttti
meilläkin oli ongelmaa. ensimmäinen antenniasentaja kävi ja sama paska jatku, ei suostunut takuuseen.
sitten soitin toiseen firmaan lempäälään ja asentaja tuli, antenni vaihtoon (edellisen asentajan vaihtama vääränlainen ko hommaan), homma reilaan ja laskukin oli puolet edellisestä
ensimmäinen oli iso firma ja toinen kolmen miehen putiikki, otti antennistakin vain 15,50!!!
että näin tampereella - entinen arrrg
Meillä oli käännetty antennia eri suuntaan kuin ennen eikä digiboxi ollut vaihtanut automaattisesti kanavapaikkaa. Esim ylenkanavat oli ennen kanavapaikalla 22 nyt se on 34 kanavalla. 3 ja 4 kuuluu kanava paikalle 23 jne. Kysyin neuvoa digitalta mutta ne ei osannut tällaista neuvoa.70e tuli maksaan puolentunnin työstä,mutta nyt toimii.Noin yksinkertaista meillä.
- Karkki
Kojatkaa ongelma Digi poksi pätkii. Vaihtelee värejä. Ja jumitaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579