Tilanteemme:
Olen naimisisa miehen kanssa, jolla on kaksi lasta edellisistä suhteista.
Minulla on yksi lapsi edellisestä suhteesta. Minun lapseni asuu kanssamme.
Miehen lapsista toinen on meillä runsaasti, noin 12 vrk/kk.
Toisen lapsen olen nähnyt kaksi kertaa silloin, kun olimme vasta tutustuneet.
Ongelma on siis tämän toisen lapsen äiti, joka ei halua, että lapsi viettää kanssamme aikaa, koska esim saattaa nähdä, että isä halaa uutta vaimoaan.
Eli tämä äiti niin palavasti haluaisi edelleen olla mieheni kanssa, ettei salli lapsenkaan nähdä isänsä onnea.
Olemme kuulleet lastenvalvojan suusta, että olemme mm. huono malli lapselle (äidin mielestä)
Minusta olisi mukavaa, jos tämä toinenkin lapsi kävisi meillä. Onhan tämän toisenkin lapsen kanssa niin mukavaa, lapset tulevat hyvin toimeen, ovat iloisia jne.
Mutta lapsen äiti siis ei anna lapselle mahdollisuutta tavata isäänsä (koska me, eli uusi perhe ollaan niin huonoa sakkia hänen mielestään)
Itsestäni voin kertoa sen verran, että olen ihan tavallinen äiti, en käytä alkoholia, huumeita enkä edes polta. Käyn töissä ja huolehdin asioistani mielestäni hyvin.
Sen sijaan äiti käyttää viinaa, tupakoi, vaihtaa miehiä kuin sukkia, hänellä on lapsia monelle muullekin miehelle.
Kuulostaa aika mielenkiintoiselta, että tällainen ihminen arvostelee minua lastenvalvojalle.
Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Avaanpa minäkin
32
982
Vastaukset
- kyllä
asenteesi kuultaa kirjoituksesi läpi. Olet kirjoituksesi perusteella täydellinen ja miehesi lapsen äiti juoppo ja muutenkin huono äiti ja ihminen. Ette varmasti koskaan tuolla asenteella pääse puusta pitkään. Mikä on miehesi suhtautuminen lapsensa äitiin? Herää muutenkin kysymys tilanteesta, jos miehellä jo on kahden eri naisen kanssa lapset ja sitten vielä sinä, kolmas... että onkohan se syy sittenkään kokonaan siellä toisessa päässä. Näitä tilanteita syntyy kun ihmisiä kohdellaan kuin kertakäyttöastioita. Aina ollaan vaatimassa ja käskemässä, mutta apua ei anneta eikä toisen ehtoja ja pyyntöjä kuunnella laisinkaan.
- ei ei
asia ei ole noin. Olen ihan tavallinen äiti.
Tämä eksä vaan ei kestä sitä, että hänen lapsensa isä on nyt löytänyt minut ja meillä on hyvä olla yhdessä. On jopa itse sanonut tämän ääneen.
En todellakaan tarkoittanut itseäni kehua, toin vain erinäisiä seikkoja esiin.
Syyt, jotka ovat johtaneet lasten syntyyn eri äitien kanssa, eivät kuulu tänne.
Se ei vaan riitä, että me yritetään saada asiat kuntoon isän ja lapsen välillä. Siihen tarviis myös tätä äitiä, joka puhuu diipadaapaa lastenvalvojalle meistä.
JA äidille on kyllä tarjottu apua useaan kertaan, mutta kunei niin ei. Käsitit vaan asiat ihan väärin. ehkäpä oletkin juuri tämä äiti, josta kirjoitan :) - syntyyn
ei ei kirjoitti:
Tämä eksä vaan ei kestä sitä, että hänen lapsensa isä on nyt löytänyt minut ja meillä on hyvä olla yhdessä. On jopa itse sanonut tämän ääneen.
Se ei vaan riitä, että me yritetään saada asiat kuntoon isän ja lapsen välillä. Siihen tarviis myös tätä äitiä, joka puhuu diipadaapaa lastenvalvojalle meistä.
JA äidille on kyllä tarjottu apua useaan kertaan, mutta kunei niin ei. Käsitit vaan asiat ihan väärin. ehkäpä oletkin juuri tämä äiti, josta kirjoitan :)on kyllä päivänselvä: ukkosi on vienyt peniksensä näiden naisten emättimeen ja nytkyttänyt kunnes on saanut siemensyöksyn. Mitäpä sitä salailemaan näin aikuisten kesken.
Ja naiset ovat olleet hedelmällisiä.
Eikös lastenvalvoja käy tarkastamassa tilannettanne jos pyydätte? - selvää
syntyyn kirjoitti:
on kyllä päivänselvä: ukkosi on vienyt peniksensä näiden naisten emättimeen ja nytkyttänyt kunnes on saanut siemensyöksyn. Mitäpä sitä salailemaan näin aikuisten kesken.
Ja naiset ovat olleet hedelmällisiä.
Eikös lastenvalvoja käy tarkastamassa tilannettanne jos pyydätte?saivartelija.
- näkemyksen, elikkä
ei ei kirjoitti:
JA äidille on kyllä tarjottu apua useaan kertaan, mutta kunei niin ei. Käsitit vaan asiat ihan väärin. ehkäpä oletkin juuri tämä äiti, josta kirjoitan :)edelleen lainaan ensimmäistä vastaajaa myös, että kyllä aloituksesta ja toisesta vastauksesta käy niin selkeästi läpi kyllä oma katkeruutesi ja paremmuutesi esittäminen. Hieman katse peiliin niin ongelma löytyy sieltä....
- myrkkyä olet aina,
näkemyksen, elikkä kirjoitti:
edelleen lainaan ensimmäistä vastaajaa myös, että kyllä aloituksesta ja toisesta vastauksesta käy niin selkeästi läpi kyllä oma katkeruutesi ja paremmuutesi esittäminen. Hieman katse peiliin niin ongelma löytyy sieltä....
ja jokaiselle tällä palstalla heittämässä..todell negatiiviseen sävyyn.
Väität muiden olevan katkeria,mutta totuus on se että kun katsoisit itse peiliin..näkisit sen mitä muiden väität olevan.
Et ole ees Uusperheellinen,joten miksi ihmeessä tällä kierrät muita haukkumassa?
Täällä pitäisi saada vertaistukea,samassa elämäntilanteessa olevilta.
Ketä oikeesti kiinnostaa kuulla katkerien entisten naissuhteiden elämän kurjuuden tilitystä täällä?Sitä vonkunaa kun mies jätti vaikka olin muka ihan ainoa ja paras nainen maailmassa???
Itseä ei ainakaan jaksa kiinnostaa..se on niin syvältä ja sieltä ihtestään.
Maailma on täynnä mieheiä,ja ihan vapaitakin..vois mennä vonkaan niitä vapaita,eikä tarvitse ketään tulla tänne haukkumaan..ei ees meitä Uusperheellisiä. - nuo kohdat
edelleen lainaan ensimmäistä vastaajaa myös, että kyllä aloituksesta ja toisesta vastauksesta käy niin selkeästi läpi kyllä oma katkeruutesi ja paremmuutesi esittäminen. Hieman katse peiliin niin ongelma löytyy sieltä....
joista käy ilmi katkeruus ja paremmuus?
Minähän vain kirjoitin tuohon faktoja, en arvostellut ketään. - kirjoitti
ihan asiallisesti ongelmastaan.
Miten pystyit kääntämään asiassa syyn häneen?
Kuinka äidin alkoholiongelma paranee sillä että aloittaja katsoo peiliin?
Tai kuinka äidin alhainen moraali paranee sillä että aloittaja katsoo peiliin? - puhua tietyistä asioista
kirjoitti kirjoitti:
ihan asiallisesti ongelmastaan.
Miten pystyit kääntämään asiassa syyn häneen?
Kuinka äidin alkoholiongelma paranee sillä että aloittaja katsoo peiliin?
Tai kuinka äidin alhainen moraali paranee sillä että aloittaja katsoo peiliin?vaan on oltava hiljaa. Tässäkin aloittaja teki mielestäni ihan hyvän, ja varmaankin sellaisen aloituksen, ettei ole ainoa uusperheen äiti, joka on kokenut asian näin. Tästä olisi voinut tulla hyvä ja antoisa keskustelu. Kuitenkin nämä selkeästi katkerat naiset tulivat tänne tukkanuottasille, tulivat etsimään aloittajasta vikaa.
Mitä pahaa siinä on, jos haluaa olla miehensä lapsen kanssa, tuntea tämän, viettää perhe-elämää hänen kanssa, tutustua häneen?
Selkeästi kävi ilmi, että tällä lapsella ei ole ainakaan äitinsä puolesta turvallista aikuissuhdetta.
Jos se on jonkun mielestä jotenkin väärin, niin en käsitä, miksi.
- kuulostaa ihan
tutulta. Meillä hieman samankaltainen tilanne. Mutta äitejä on vain yksi. kun tulin kuvioon, hän oli todella ilkeä minua kohtaan.
Sitten vähän aikaa meni asiallisesti, tapaamisten ym suhteen.
Kun sitten muutimme mieheni kanssa yhteen ja ostimme oman kodin, ei lapsia ole näkynyt sen jälkeen. (vaikka välimatka on vain 10 km)
Mitä ihmeellisempiä selityksiä, miksi tapaamiset peruuntuu jne.
annamme asian nyt olla. Mies soittelee lapsilleen ja lapset itse olisivat mielellään tulossa meille (eli tässäkin tapauksessa äiti manipuloi lapset meitä vastaan)
Ei kovin pitkänäköistä, äiti!- annetaan asian
nyt olla. Äiti saa sitä, mitä haluaa, eli aivopestä lapsen isän uutta perhettä vastaan. (nuorisopsykiatrille riittää tulevina vuosina hommia)
Ja me jatketaan tätä onnellista elämää naiden kahden lapsen kanssa :D ( Se varmasti ärsyttää suunnattomasti äitiä, mutta sen jätän omaan arvoonsa) - saatte nyt sitä psykiatrilta
annetaan asian kirjoitti:
nyt olla. Äiti saa sitä, mitä haluaa, eli aivopestä lapsen isän uutta perhettä vastaan. (nuorisopsykiatrille riittää tulevina vuosina hommia)
Ja me jatketaan tätä onnellista elämää naiden kahden lapsen kanssa :D ( Se varmasti ärsyttää suunnattomasti äitiä, mutta sen jätän omaan arvoonsa)apua, kun olette sinne menossa. Hienoa että huomaat ajoissa. On hyvä tunnistaa itse avun tarve, muuten hoidoista ei tule mitään. Tsemppiä, että tulose sulla näkyy pian!!;))
- äidit suojee lasta
ja on sääli että lapselta vietiin onnellinen perhe.
- hienoa että
tiedät, mistä tilanteesta on lähdetty.
Mieheni ei ole koskaan asunut saman katon alla tämän eksänsä kanssa. että silleen.
- haukkuu miehen exää ja
kehuu itseään!!!!
"Itsestäni voin kertoa sen verran, että olen ihan tavallinen äiti, en käytä alkoholia, huumeita enkä edes polta. Käyn töissä ja huolehdin asioistani mielestäni hyvin.
Sen sijaan äiti käyttää viinaa, tupakoi, vaihtaa miehiä kuin sukkia, hänellä on lapsia monelle muullekin miehelle.
Kuulostaa aika mielenkiintoiselta, että tällainen ihminen arvostelee minua lastenvalvojalle."
Lapsen äiti sitä ja tätä, mutta minä itse en koskaan... siis voiko olla totta!!!- katkeruus teettää
jos siitä saa itselleen tunteen et on olevinaan parempi, niin mikäs siinä.. mutta ala arvoista toimintaa kuitenki.
- tuollaisiakin äitejä on...
olen ihan tuttava piirissä nähnyt alko äitejä joille on niin kamalaa hoitaa lapsiaan mutta juhliminen kyllä kelpaa..
HEI HALOO NYT KAIKKI!! KAIKKI ei ole niitä HYVIÄ äitejä!! - Siis tuo ap. kirjoittaja?
Onko niin vaikeaa ymmärtää sitä että on myös olemassa niitä "äitejä"jotka kyllä lapsen ovat synnyttäneet..mutta joita sitten viinan juonnilta/huumeilta ei se lapsi enää niin kiinnostakaan???
Missä ihmeen säkissä te oikein olette eläneet kun ette ole huomanneet että niitä toisenlaisiakin "äitejä"on olemassa..niitä joita ei oma lapsi vaan kiinnosta lainkaan.
Ja mikä ihme se on ettei itseään voi täällä kehua??Ja onko se ees niin kehumista kun toteaa vain faktat?
Sanoisin että tuollaisen juopon äidin luo ei lapsia voi ees päästää,se on samaa kuin heitteillejättö! - katkeruutesi huokuu
Siis tuo ap. kirjoittaja? kirjoitti:
Onko niin vaikeaa ymmärtää sitä että on myös olemassa niitä "äitejä"jotka kyllä lapsen ovat synnyttäneet..mutta joita sitten viinan juonnilta/huumeilta ei se lapsi enää niin kiinnostakaan???
Missä ihmeen säkissä te oikein olette eläneet kun ette ole huomanneet että niitä toisenlaisiakin "äitejä"on olemassa..niitä joita ei oma lapsi vaan kiinnosta lainkaan.
Ja mikä ihme se on ettei itseään voi täällä kehua??Ja onko se ees niin kehumista kun toteaa vain faktat?
Sanoisin että tuollaisen juopon äidin luo ei lapsia voi ees päästää,se on samaa kuin heitteillejättö!kirjoituksessasi. Mistä olet jäänyt paitsi? Äitiydestä? Ei ole nyksän tehtävä arvioida kuka on juoppo ja kuka ei, jos ei osaa arvioida itseäänkään kuin kehumisen kautta. Kun kukaan ei huomaa, on haukutta lapset ja heidän äiti, jotta tuntee itsensä hyväksi ihmiseksi. Huono tie sanoisin.
- Kiukulla on vissi ero..
katkeruutesi huokuu kirjoitti:
kirjoituksessasi. Mistä olet jäänyt paitsi? Äitiydestä? Ei ole nyksän tehtävä arvioida kuka on juoppo ja kuka ei, jos ei osaa arvioida itseäänkään kuin kehumisen kautta. Kun kukaan ei huomaa, on haukutta lapset ja heidän äiti, jotta tuntee itsensä hyväksi ihmiseksi. Huono tie sanoisin.
Ja katkeruus ei kylläkään minusta huou..ei todellakaan..vihainen kuitenkin oon siitä että on olemassa naisia jotka sammakoita suustaan päästävät!
Kun itsellä on 5 omaa lasta,niin miten oon muka äitiydestä jäänyt paitsi?
Perheessämme on myös lapsi,joka asuu luonamme syystä että äitinsä ei alkoholismiltaan ole kyennyt hänestä huolehtimaan.
Lapsi,joka nyt jo lukio ikäinen, on todellakin onnellinen ettei enää tarvitse asua äitinsä luona..siitä kun ei tullut kerta kaikkiaan mitään.
Siellä kun "Äiti" vaan joi ja joi,ja on juonut viimeiset 17 vuotta ja ihan työkseen..siitä syystä olen vihainen,katkera en oo koska en tunne muutoin koko ihmistä,lapsen kertomukset vaan olleet aikas
sydäntä särkeviä..oisin kyyninen ja tunteeton jollen tuntisi empatiaa lasta kohtaan.
Ei tarvita erillistä "asiantuntijan lausuntoa",jos toteaa selvän asian..kun joku juo rankasti,ja vuosia..ei hänestä kukaan voi muuta todeta kuin että juoppohan se sellainen ihminen on.
Lapsi ei ole syypää äitinsä juomiseen,mutta äiti on kyllä osannut lapsen ihan tarpeeksi syyllistää..ja on taitava manipuloija muutenkin.
Itse koitan olla vastuullinen aikuinen tuolle lapselle,vaikkei hän omani olekaan.En ole lapselle haukkunut hänen äitiään,mutta lukio ikäinen jo itse ymmärtää/tietää ettei äitinsä valitsema tie voi johtaa mihinkään hyvään.Ei siitä tarvitse hälle erikseen sanoa.
Olen itse aikoinaan eronnut,mutta en koe tarvetta haukkua omia tai muidenkaan entisiä puolisoita..jokainen meistä kun saa sen minkä ansaitsee..itse olenkin saanut ihanat lapset ja hyvän miehen. - kans tuon aloituksen
Sanoisin että tuollaisen juopon äidin luo ei lapsia voi ees päästää,se on samaa kuin heitteillejättö!ja mietin, että ei tuossa kyllä ole haukkumisesta kysymys. Tämä aloittaja vaan kertoo itsestään ja sitten kertoo tätä toisesta äidistä.
Aloittajaa harmittaa, kun äiti ei anna lapsen tavata isäänsä. Sehän on ihan oikea huoli, eikä mitään piikittelyä. Selkeästi näkyy, että tämä aloittaja on tunteva ihminen, jolla on huoli siitä, että isä ja lapsi etääntyvät toisistaan lapsen äidin käytöksen takia.
Te, jotka arvostelette tällaisia aloituksia tyyliin "nyksä haukkuu eksää" ette voisi olla enemmän väärässä. - aloittaja...
mitä tarkoitat, että haukun mieheni eksää?
En voi sille mitään, että olen tällainen tylsä ja kiltti ihminen. en vaan koe tarpeelliseksi juoda päätäni sumeaksi tai pilata terveyttäni tupakoimalla.
En myöskään harrasta irtosuhteita, en käy panemassa kylillä jokaista vastaantulijaa.
Olen tyytyväinen elämääni.
Sitä vain harmittelen, että mieheni lapsen äiti ei sitä vertaa ajattele, että lapsellakin on oikeus isään.
Ihmeellisen syyttävästi te ihmiset täällä kirjoittelette.
Eikö pienen lapsen tunteilla tai oikeuksilla ole mitään väliä?
Ja mietin edelleen, mitähän tuossa aloituksessa kirjoitin niin väärin, että pitää hyökkiä sieltä nurkan takaa moittimaan.
No, ehkä se on kummallista, että välitän mieheni lapsista.
Tätä toistakin lasta kasvatan, hellin ja huomioin, kuin hän omani olisi. Nautin niistä hetkistä, kun perheemme on koolla. Ja se vähän sattuu, kun huomaan, että mieheni kaipailee tätä puuttuvaa lasta, jonka äiti ei anna heidän pitää yhteyttä. - tänne on vaikea
aloittaja... kirjoitti:
mitä tarkoitat, että haukun mieheni eksää?
En voi sille mitään, että olen tällainen tylsä ja kiltti ihminen. en vaan koe tarpeelliseksi juoda päätäni sumeaksi tai pilata terveyttäni tupakoimalla.
En myöskään harrasta irtosuhteita, en käy panemassa kylillä jokaista vastaantulijaa.
Olen tyytyväinen elämääni.
Sitä vain harmittelen, että mieheni lapsen äiti ei sitä vertaa ajattele, että lapsellakin on oikeus isään.
Ihmeellisen syyttävästi te ihmiset täällä kirjoittelette.
Eikö pienen lapsen tunteilla tai oikeuksilla ole mitään väliä?
Ja mietin edelleen, mitähän tuossa aloituksessa kirjoitin niin väärin, että pitää hyökkiä sieltä nurkan takaa moittimaan.
No, ehkä se on kummallista, että välitän mieheni lapsista.
Tätä toistakin lasta kasvatan, hellin ja huomioin, kuin hän omani olisi. Nautin niistä hetkistä, kun perheemme on koolla. Ja se vähän sattuu, kun huomaan, että mieheni kaipailee tätä puuttuvaa lasta, jonka äiti ei anna heidän pitää yhteyttä.kirjoittaa oikeestaan mitään...kun eräät jotka eivät ees oo uusperheellisiä käyvät vain mollaamassa niitä,ketkä ovat onnensa löytäneet ja elävät hyvää elämää rakkaansa/rakkaittensa kanssa.
Vaikeahan se on yrittää selittää ihan oikeista asioista..ihan omakohtaisesti,koska se kaikki hyväkin asia aina torpeedoidaan..ja vain vikoja koitetaan toisen tekstistä etsiä..siinä sitten se itse asiakin unohtuu.Unohtuu jopa lapset,ja lasten tunteet..
Valitettavasti nuo eräät katkerat nais kirjoittajat ovat niitä,jotka eivät ole omaa jätetyksi tulemistaan/ero tilannettaan hyväksyneet eivätkä siten pääse elämässä eteenpäin.
Siitä tilanteesta sitten kärsii niin lapset,kuin se entisen miehenkin perhe..vikahan kun aina ja vain siinä "uudessa/toisessa naisessa"..ja kun sama nauha jää pyörimään mieleen vuosiksi,niin ymmärtäähän sen ettei se pidemmän päälle tee mielenterveydellekään hyvää.
Voimia,ja hyvää mieltä sinulle..aitoja,ja empaattisia ihmisiä ei oo koskaan liikaa:) - typerää
Sanoisin että tuollaisen juopon äidin luo ei lapsia voi ees päästää,se on samaa kuin heitteillejättö!että vaikka äiti joisi viikot putkeen, niin hän on äiti. ja äidin ja lapsen side on jotenkin pyhä.
Aloittajan kertoman mukaan on ihan selkeää, että lapselle olisi parempi paikka siellä isän uuden perheen luona. (on rauhallinen ja ennalta aavistettava ympäristö)
Lapselle on tärkeää elämässä se, että on arjen rutiinit. Kun voi ennalta tietää, että huomenna herätään, puetaan, syödään aamupalaa jne, se luo turvallisuutta.
Jos äiti juo, sitä helposti unohtuu sitten kaikki muu. syödään, milloin muistetaan.
Ei ole ihme, että nykyoäivänä voidaan lapsiperheissä niin pahoin. - Et kai nyt usko
typerää kirjoitti:
että vaikka äiti joisi viikot putkeen, niin hän on äiti. ja äidin ja lapsen side on jotenkin pyhä.
Aloittajan kertoman mukaan on ihan selkeää, että lapselle olisi parempi paikka siellä isän uuden perheen luona. (on rauhallinen ja ennalta aavistettava ympäristö)
Lapselle on tärkeää elämässä se, että on arjen rutiinit. Kun voi ennalta tietää, että huomenna herätään, puetaan, syödään aamupalaa jne, se luo turvallisuutta.
Jos äiti juo, sitä helposti unohtuu sitten kaikki muu. syödään, milloin muistetaan.
Ei ole ihme, että nykyoäivänä voidaan lapsiperheissä niin pahoin.kaikkea mitä katkera uusikko kertoo? Kaikista ihmisistä saa pahoja kun kertoo vaikkei kyseistä tapausta tunne. Tuntemattomista ihmisistä on helppo uskoo vaikkam itä.
- uusikko näyttää
Et kai nyt usko kirjoitti:
kaikkea mitä katkera uusikko kertoo? Kaikista ihmisistä saa pahoja kun kertoo vaikkei kyseistä tapausta tunne. Tuntemattomista ihmisistä on helppo uskoo vaikkam itä.
katkeruutensa tuossa aloituksessa? Hänhän on iloinen siitä, että saa viettää edes miehensä toisen lapsen kanssa aikaa. Itse taidat rypeä katkeruudessa, kun tuolla tavalla vastailet aina, kun mahdollisuus.
voihan olla eksälle paha paikka tajuta, että joku muu haluaisi viettää aikaa hänen lapsensa kanssa, kun häntä itseään ei kiinnosta olla lapsen kanssa ollenkaan. - vaikka
typerää kirjoitti:
että vaikka äiti joisi viikot putkeen, niin hän on äiti. ja äidin ja lapsen side on jotenkin pyhä.
Ei ole ihme, että nykyoäivänä voidaan lapsiperheissä niin pahoin.äitiys olisi ihan hukassa. Jos isä on kunnollinen ja haluaisi esim yksinhuoltajuuden, niin hänen pitää olla kymmenen kertaa parempi, kuin äidin, jotta se onnistuu. Äiti saa oikeasti juoda ja rellestää ja silti sossut katsoo sormien välistä.
Tiedän yhden tapauksen, jossa äiti käytti huumeita ja viinaa vakituisesti. Hänellä oli kaksi pientä, alle kouluikäistä lasta. Isä päätti erossa, että hän huolehtii lapsista, koska äiti ei siihen kyennyt yhdessäoloaikanakaan.
Nyt sitten sossuntätit kyselee, josko äiti olisi edes joskus siinä kunnossa, että lapset vois palauttaa äidin luo. Isä siis tekee tärkeää työtä lasten kanssa, pelastaa heidän siltä tuholta, johon elämä äidin luona asuessa heidät ajaisi. Ja silti sossussa mietitään, että olisiko kuitenkin parempi, että lapset muuttaisivat äidin luo.
Miksi ei tuettaisi sitä isää, joka oikeasti haluaa olla lastensa kanssa? - Ite oot hukassa
vaikka kirjoitti:
äitiys olisi ihan hukassa. Jos isä on kunnollinen ja haluaisi esim yksinhuoltajuuden, niin hänen pitää olla kymmenen kertaa parempi, kuin äidin, jotta se onnistuu. Äiti saa oikeasti juoda ja rellestää ja silti sossut katsoo sormien välistä.
Tiedän yhden tapauksen, jossa äiti käytti huumeita ja viinaa vakituisesti. Hänellä oli kaksi pientä, alle kouluikäistä lasta. Isä päätti erossa, että hän huolehtii lapsista, koska äiti ei siihen kyennyt yhdessäoloaikanakaan.
Nyt sitten sossuntätit kyselee, josko äiti olisi edes joskus siinä kunnossa, että lapset vois palauttaa äidin luo. Isä siis tekee tärkeää työtä lasten kanssa, pelastaa heidän siltä tuholta, johon elämä äidin luona asuessa heidät ajaisi. Ja silti sossussa mietitään, että olisiko kuitenkin parempi, että lapset muuttaisivat äidin luo.
Miksi ei tuettaisi sitä isää, joka oikeasti haluaa olla lastensa kanssa?ja pahasti. Äiti on lapselle maailman tärkein ihminne, miksi joidenkin pitää tehdä siitä väkisin lapselle mahdotonta!
- minusta
Ite oot hukassa kirjoitti:
ja pahasti. Äiti on lapselle maailman tärkein ihminne, miksi joidenkin pitää tehdä siitä väkisin lapselle mahdotonta!
tuon kirjoittamani kommentin perusteella ja miten voit väittää jotain tuollaista minusta?
Ihan ihme porukkaa täällä kyllä höseltää!
Taitaa olla niin, että olet juuri tuollainen äiti itse, joka ei välitä lapsistaan paskan vertaa? - onhan täällä
tänne on vaikea kirjoitti:
kirjoittaa oikeestaan mitään...kun eräät jotka eivät ees oo uusperheellisiä käyvät vain mollaamassa niitä,ketkä ovat onnensa löytäneet ja elävät hyvää elämää rakkaansa/rakkaittensa kanssa.
Vaikeahan se on yrittää selittää ihan oikeista asioista..ihan omakohtaisesti,koska se kaikki hyväkin asia aina torpeedoidaan..ja vain vikoja koitetaan toisen tekstistä etsiä..siinä sitten se itse asiakin unohtuu.Unohtuu jopa lapset,ja lasten tunteet..
Valitettavasti nuo eräät katkerat nais kirjoittajat ovat niitä,jotka eivät ole omaa jätetyksi tulemistaan/ero tilannettaan hyväksyneet eivätkä siten pääse elämässä eteenpäin.
Siitä tilanteesta sitten kärsii niin lapset,kuin se entisen miehenkin perhe..vikahan kun aina ja vain siinä "uudessa/toisessa naisessa"..ja kun sama nauha jää pyörimään mieleen vuosiksi,niin ymmärtäähän sen ettei se pidemmän päälle tee mielenterveydellekään hyvää.
Voimia,ja hyvää mieltä sinulle..aitoja,ja empaattisia ihmisiä ei oo koskaan liikaa:)edes joku järkevä ihminen kirjoittelemassa. Kaikki tuntuu todella etsivän vikaa toisen kirjoituksista että pääsisi mollaamaan.
Minulle henk koht olisi tärkeä juttu, että mieheni ja hänen lapsensa voisivat luoda hyvän siteen toisiinsa.
Se on vaan liikaa tämän eksän mielestä.
No, voitavamme olemme tehneet.
Hyvää jatkoa myös sinulle ! - mieti nyt jos osaat
minusta kirjoitti:
tuon kirjoittamani kommentin perusteella ja miten voit väittää jotain tuollaista minusta?
Ihan ihme porukkaa täällä kyllä höseltää!
Taitaa olla niin, että olet juuri tuollainen äiti itse, joka ei välitä lapsistaan paskan vertaa?Miten voin väittää susta sellaista kun en tunne? NIin, miten itse voit väittää muista jos et tunne?
Katkera, niin katkera oot. - etten tunne
mieti nyt jos osaat kirjoitti:
Miten voin väittää susta sellaista kun en tunne? NIin, miten itse voit väittää muista jos et tunne?
Katkera, niin katkera oot.heh, siinäpä sinulle miettimistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455020Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121580Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481159- 131073
Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella10106981-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17997Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76959Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2862Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57759Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27723