Olemme eroamassa miesystäväni kanssa ja vuokrasopimuksessa on molempien nimet. Miten menetellä tässä tapauksessa, että saisin oman nimeni pois siitä? Onnistuuko edes sellainen?
Mitä tehdä?
6
538
Vastaukset
- Näin se menee
olet muuttamassa pois asunnosta ja mies jää siihen niin eikun uusi vuokrasopimus vuokranantajalta johon laitetaan vain miehen nimi.
- ladygugu
No me ei olla oltu tekemisissä ollenkaan vuokranantajan kanssa. Vuokravälityksen kanssa vain.. pitää käydä sielä kyselemässä. kiitos
- te sen vuokrasopimuksen
ladygugu kirjoitti:
No me ei olla oltu tekemisissä ollenkaan vuokranantajan kanssa. Vuokravälityksen kanssa vain.. pitää käydä sielä kyselemässä. kiitos
olette tehneet ihan "oikean" vuokranantajan kanssa
vai vuokraako välittäjä omiaan...? - jotta lähdet eikä suostu mu...
te sen vuokrasopimuksen kirjoitti:
olette tehneet ihan "oikean" vuokranantajan kanssa
vai vuokraako välittäjä omiaan...?vuokrasopimusta omiin nimiin.niinkin on käynyt ja maksaan joudut jos ei vuokranantajakaan suostu vuokrasuhteen purkuun.
- ladygugu
jotta lähdet eikä suostu mu... kirjoitti:
vuokrasopimusta omiin nimiin.niinkin on käynyt ja maksaan joudut jos ei vuokranantajakaan suostu vuokrasuhteen purkuun.
..kyse vuokrasopimuksen purkamisesta vaan siitä että itse olen muuttamassa asunnosta pois enkä halua itselleni paskaa niskaan jos mies yksin täälä jotain rällästää. Mies jää siis kyllä tähän asumaan.
Lain mukaan se puoliso joka jää asumaan vastaa yksin vuokrasopimuksen velvoitteista. Muista vain ilmoittaa vuokranantajalle poismuutostasi, niin ongelmia ei tule.
AHVL (481/1995)
11 §
Puolisoiden vastuu asuinhuoneiston vuokrasopimuksesta
Aviopuolisot ja henkilöt, jotka elävät avioliitonomaisissa olosuhteissa, (puolisot) vastaavat yhteisvastuullisesti vuokrasopimuksesta johtuvista velvoitteista, jos he asuvat yhdessä vuokraamassaan tai toisen puolison vuokraamassa huoneistossa. Myös puoliso, joka ei ole huoneistoa vuokrannut, vastaa toisen puolison muutettua huoneistosta edelleen vuokrasopimuksesta johtuvien velvollisuuksien täyttämisestä, niin kauan kuin hän asuu tässä huoneistossa. Tällaista asuinhuoneistoa koskevassa asiassa kummallekin puolisolle on varattava tilaisuus tulla kuulluksi, milloin siihen harkitaan olevan syytä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943792
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473175Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002807- 1342457
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572450- 612388
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172377Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212304Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232296- 642080