Olemme eroamassa miesystäväni kanssa ja vuokrasopimuksessa on molempien nimet. Miten menetellä tässä tapauksessa, että saisin oman nimeni pois siitä? Onnistuuko edes sellainen?
Mitä tehdä?
6
538
Vastaukset
- Näin se menee
olet muuttamassa pois asunnosta ja mies jää siihen niin eikun uusi vuokrasopimus vuokranantajalta johon laitetaan vain miehen nimi.
- ladygugu
No me ei olla oltu tekemisissä ollenkaan vuokranantajan kanssa. Vuokravälityksen kanssa vain.. pitää käydä sielä kyselemässä. kiitos
- te sen vuokrasopimuksen
ladygugu kirjoitti:
No me ei olla oltu tekemisissä ollenkaan vuokranantajan kanssa. Vuokravälityksen kanssa vain.. pitää käydä sielä kyselemässä. kiitos
olette tehneet ihan "oikean" vuokranantajan kanssa
vai vuokraako välittäjä omiaan...? - jotta lähdet eikä suostu mu...
te sen vuokrasopimuksen kirjoitti:
olette tehneet ihan "oikean" vuokranantajan kanssa
vai vuokraako välittäjä omiaan...?vuokrasopimusta omiin nimiin.niinkin on käynyt ja maksaan joudut jos ei vuokranantajakaan suostu vuokrasuhteen purkuun.
- ladygugu
jotta lähdet eikä suostu mu... kirjoitti:
vuokrasopimusta omiin nimiin.niinkin on käynyt ja maksaan joudut jos ei vuokranantajakaan suostu vuokrasuhteen purkuun.
..kyse vuokrasopimuksen purkamisesta vaan siitä että itse olen muuttamassa asunnosta pois enkä halua itselleni paskaa niskaan jos mies yksin täälä jotain rällästää. Mies jää siis kyllä tähän asumaan.
Lain mukaan se puoliso joka jää asumaan vastaa yksin vuokrasopimuksen velvoitteista. Muista vain ilmoittaa vuokranantajalle poismuutostasi, niin ongelmia ei tule.
AHVL (481/1995)
11 §
Puolisoiden vastuu asuinhuoneiston vuokrasopimuksesta
Aviopuolisot ja henkilöt, jotka elävät avioliitonomaisissa olosuhteissa, (puolisot) vastaavat yhteisvastuullisesti vuokrasopimuksesta johtuvista velvoitteista, jos he asuvat yhdessä vuokraamassaan tai toisen puolison vuokraamassa huoneistossa. Myös puoliso, joka ei ole huoneistoa vuokrannut, vastaa toisen puolison muutettua huoneistosta edelleen vuokrasopimuksesta johtuvien velvollisuuksien täyttämisestä, niin kauan kuin hän asuu tässä huoneistossa. Tällaista asuinhuoneistoa koskevassa asiassa kummallekin puolisolle on varattava tilaisuus tulla kuulluksi, milloin siihen harkitaan olevan syytä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282577- 1272263
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1111941- 1281926
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.121653Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161461220Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901095Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu261085Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891051Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno36999