Koirien räksytys

gg-10

Aamuinen lenkki tuli tehtyä. Lenkin aikana tapasin kaikki tuttavani.

Naapuritalomme pihalla tervehti Lapinkoira. Räksytti taukoamatta, onneksi välillämme on aita, niin ei päässyt nilkkaan puremaan. Tervehdin tuota lemmikkiä sanomalla moi.

Matka jatkui. Vanhemman talon pihalla oli Suomen pystykorva. Kovasti hänelläkin oli asiaa: räksytys oli taukoamaton. Onneksi emäntä oli köyttänyt eläimen kiinni, en halunnut lähempää tuttavuutta.

Ohitin rivitalon päädyn. Kas kummaa, sekarotuinen oli jätetty ihan yksin louskuttamaan. Välillä ääni oli jopa ulvomista.

Käännyin jo takaisin, tässä oli lenkkiä riittämiin. Paluumatkalla tapasin kaikki samat lemmikit, heillä oli minulle samaa asiaa. Niin ja tulihan siinä vastaan muuan tuttu isäntä. Kovasti oli asiaa hänenkin lemmikillään minulle, niin paljon, että isäntä kiristi hihnaa niin paljon, että eläinparka käveli kahdella jalalla.

Tapasin siis kaikki eläinystäväni aamulenkin aikana ja pohdin, joku näitäkin eläimiä ruokkii. Kumma juttu.

77

1400

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oltsu.L

Se sanonta: Ystäviä ei ole koskaan liikaaaaa :)

• gg-10

Totta. Paitsi kesällä, hyttysystäviä on liikaa. :))

• Oltsu.L
        gg-10 kirjoitti:

Totta. Paitsi kesällä, hyttysystäviä on liikaa. :))

Mut jotain positiivistä kummiskin niissä hyttysissä, ku ne viimeistään kertoon sit et kesä on tullut, ku ne ilmatkin joskus on ... :(

• Conan Obrien

Nuoruuteni päivät, jolloin yritin palailla hieman salaa kotiini yöllä, oltuani jossakin hippaloissa. No, kun jokaisessa kotikatuni omakotitalon ja rivarin pihassa minua tervehti räksyttävä koira, niin siinäpä sitä oltiin..jokaiseen taloon syttyi samalla valot...

• gg-10

Tämmönenkin riesa vielä, paljastuit. :))

• Conan Obrien
        gg-10 kirjoitti:

Tämmönenkin riesa vielä, paljastuit. :))

tosiaan kiinni...kiitos näiden ihanien luppakorvien ansiosta.

• hau hau

Tai v.v.

Tuossa kesällä koulutin yhden psykologin (!!!)
      koiraa pois haukkumisesta, oon näitä koulutellut jatähän dogiin ei tehonnut sohvalla jutustelu :o)

Tämähän nyt ei oo varsinaisesti sun homma siis mutta:
      -koira puolustaa reviiriä tai isäntää/emäntää
      -se ilmoittaa haukkumalla että reviirillä on joku, jota se pitää "epämääräisenä" tyypinä
      (siis tämä ei ole ohikulkijan vika)

Miten koira saadaan oppimaan tavasta pois ?

Koiralle annetaan paljon kontakteja ihmisiin ja
      muihin koiriin.
      Kun (ei jos) se räksyttää, sille käännetään tylysti selkä ja ollaan hiljaa.
      Kun (toivottavasti) se ei räksytä, sitä palkataan vaikka yli-imelästi kehulla, lelulla,
      leikillä tai namilla.

Koira ehdollistuu siihen käytöstapan että kun se on hiljaa, se palkataan.

Tältä hoitokoiralta sain räksytyksen pois 5-6
      lenkin ja muutaman kentällä käynnin aikana.
      Samoin autoon jättäminen, sama kuvio.
      Koirapsykologiaa....

Jos haluat, voit koittaa näitä "kavereita"
      ehdollistaa silleen että pidät jotain herkkua
      taskussa. Kun koira haukkuu, pysähdy, kun se lopettaa, palkkaa heti. Verkon välistä siis.
      Tarkista eka että saaa antaa jotain , siis
      omistajilta.

Tästä jos tulee tapa, niin lopulta koirakaveri
      innostuu nähdessään sinut, saattaa haukahdella,
      mutta ei räksytä. Mutta muista ehdoton hiljaisuus
      ennen palkkaa, muuten se ymmärtää asian ihan väärin.

Koira on hyvä lemmikki. valitettavasti kaikki eivät vaan jaksa kiinnittää huomiota justiin tuommoisiin asioihin.

• gg-10

Tykkään koirista. Lapsuudenkodissani oli koira, se oli saksanpaimenkoira. Se oli hyvin koulutettu ja totteli isäntäänsä. Asuimme kerrostalossa, joten sitä räksytysriesaa ei koskaan ollut.

Puhumasi oli asiaa, eihän nuo piskit ihmisten pihamailla mitenkään koulutettu ole, joten se siitä

• Rattus sp.

Meillä haukutaan nykyisin kaikki poikkeavat möykytkin. Vanhus on jo sen verran sokea ja kuuro, että kaikkeen suhtautudutaan epäilevästi :).

Ja nuorempi koira laittaa jarrut päälle, kun kuulee ison koiran haukkuvan jossakin. Sytostaattihoitojen aikana kaksi isokokoista koiraa hyökkäsi päälle. Eipä siinä muuta tarvittu..

No, koiriani en pidä yksin pihalla. Ovat aina valvonnassa.

• gg-10

Koirat sikseen. Sytostaattihoito on isompi juttu.

• Rattus sp.
        gg-10 kirjoitti:

Koirat sikseen. Sytostaattihoito on isompi juttu.

Sai terveen paperit eli yli kaksi vuotta terveenä sytostaattihoitojen jälkeen. 5-10% koirista selviää imusolmukesyövästä. Pikkuiselle se oli kuin lottovoitto :).

• gg-10
        Rattus sp. kirjoitti:

Sai terveen paperit eli yli kaksi vuotta terveenä sytostaattihoitojen jälkeen. 5-10% koirista selviää imusolmukesyövästä. Pikkuiselle se oli kuin lottovoitto :).

Taisi hoito olla...keieen kallista.

Kivat pikkuiselle. :)

• Rattus sp.
        gg-10 kirjoitti:

Taisi hoito olla...keieen kallista.

Kivat pikkuiselle. :)

En uskalla edes laskeskella.. Puoli vuotta sytostaattihoitoja.. Joka kerralla ultraäänellä sydämen kuvaus, verikokeet matkat (yhteen suuntaan yli 100 km).. Välillä kävin kerran viikossa.. Käynti oli kiinni verikokeiden tuloksesta.. Parin kuukauden välein verikokein seuranta sytostaattihoitojen jälkeen.. Nyt neljän kuukauden välein.. Siihen ne purjevenerahat menivät, mutta en kadu..

Olin kyllä tuon puolen vuoden aikana todella maassa ja väsynyt. Mitä kauemmin kului syövän poissa olosta, sitä helpompi on olo ollut. Onneksi oman kaupunkini eläinlääkäri aloitti myös hoidot, joten enää ei mene matkakuluja.

• gg-10
        Rattus sp. kirjoitti:

En uskalla edes laskeskella.. Puoli vuotta sytostaattihoitoja.. Joka kerralla ultraäänellä sydämen kuvaus, verikokeet matkat (yhteen suuntaan yli 100 km).. Välillä kävin kerran viikossa.. Käynti oli kiinni verikokeiden tuloksesta.. Parin kuukauden välein verikokein seuranta sytostaattihoitojen jälkeen.. Nyt neljän kuukauden välein.. Siihen ne purjevenerahat menivät, mutta en kadu..

Olin kyllä tuon puolen vuoden aikana todella maassa ja väsynyt. Mitä kauemmin kului syövän poissa olosta, sitä helpompi on olo ollut. Onneksi oman kaupunkini eläinlääkäri aloitti myös hoidot, joten enää ei mene matkakuluja.

Ou tsiis. Huissin kallista.

• Rattus sp.
        gg-10 kirjoitti:

Ou tsiis. Huissin kallista.

Kun ottaa hoitaakseen lemmikin, niin sen eteen tehdään kaikki voitavansa.

No, saan sen veneen. Nyt vain yritän saada aikaiseksi helv.. isot säästöpuskurit kolausten varalle :).

• tehtäväänsä.

Pihaan kytketyn koira tekee vartiointitehtäväänsä. Suomen pystykorva on rotu, joka haukkuu maahan putoavat leehdetkin.
      Haukkuva koira ilmoitti sinulle, että "Täällä vartioin minä."

Olikohan sulla avoin makkarapaketti mukanasi ;)
      Koira kun saattaa intoutua haukkumaan myös ruuan tuoksua.

• gg-10

Emmä kuljettele avoimia makkarapaketteja mukanani kun ulkoilen. :))

Vasara olis ollut tarpeellisempi

• N-iCeFlower

Työmatkalla tai lenkkeillessäni joka suunnalla tästä kotini ympäristöstä on jos jonkinnäköistä räksyttäjää. Onneksi kaikki koirat on kuitenkin aidan sisäpuolella, mutta kyllä sitä silti joka ikinen kerta pelästyy, kun tuollainen hurtta hyppää aitaa vasten. Sitä yrittää sitten vaan kävellä kylmän rauhallisesti ohi vilkaisematta edes sitä koiraa.

• gg-10

Hehheh. Kuulostaa tutulta. :))

• miljoonapulu

Jännä juttu toi räksyttävät piskit aihe.

Jos mä hankkisin koiran niin ottaisin etukäteen selvää mitkä koirarodut EIVÄT räksytä. Tosiasiahan on, että toinen rotu on luonnostaan jo räksyttävämpi kuin toinen.
      Mä en ottaisi sitä riskiä, että hankkimani koira olisi räksyttävää rotua. Ja miksi kiusaisin ympäristöäni räksyttävällä pikku eläimellä.

Mulla on muutama kriteeri lisäksi tuohon vielä
      ihan ekaksi koiran pitäisi olla koiran kokoinen eikä mikään pikkuruinen karvakasa josta ei tiedä onko se koira vai kissa vai kenties hamsteri tai rotta. Tietenkin "iso rotu" eli ei Irlanninsetteristä pienempää. Tuo hyvä lähtökohta koska eihän se olisi kiva juttu kun ensin kun on koiran hankkinut ja se on joku olemattoman kokoinen, että tallaisin vahingossa sen päälle ja se kuolisi tai vammautuisi niin että se pitäisi lopettaa.
      Ei olisi kivaa. Ja sitten kouluttaisin hankkimani koiran. Koiranomistaja on kuitenkin pomo eikä koira. Vaikka suuntaus on sellainen että joissakin perheissä koira saa paremman kohtelun kuin perheen isäntä. Jota olen joutunut näkemään. Voi voi.
      Minun koirani EI räksyttäisi.

• gg-10

Jos hankkisin koiran, itekin tarkkaan miettisin millaisen.

• miljoonapulu
        gg-10 kirjoitti:

Jos hankkisin koiran, itekin tarkkaan miettisin millaisen.

Sanoisin, että miehen ja koiran valinnassa pätee sama sääntö; laadukas yksilö se olla pitää.

;)

• ei ole sellaista koirarotua joka ei haukkuisi :=)
        koiran koko waikuttaa wain wähän siihen räksyttääkö se wai ei :=)
        koulutus on kaiken awain :=)
        ja tietenkin aika jota wietät koirasi kanssa :=)
        enemmistö koirista on wahteja luonnostaan :=)

• miljoonapulu
        A.DONIS kirjoitti:

ei ole sellaista koirarotua joka ei haukkuisi :=)
        koiran koko waikuttaa wain wähän siihen räksyttääkö se wai ei :=)
        koulutus on kaiken awain :=)
        ja tietenkin aika jota wietät koirasi kanssa :=)
        enemmistö koirista on wahteja luonnostaan :=)

On sellaisiakin rotuja jotka eivät räksytä. Luuletko etten tiedä koirista mitään? :)

• miljoonapulu kirjoitti:

On sellaisiakin rotuja jotka eivät räksytä. Luuletko etten tiedä koirista mitään? :)

ettei ole räksyttäwiä koiria tjn
        luulen ettet tiedä koirista mitään :=)
        mutta omistajista woit tietää kaiken mutta et silti juuri siitä koirasta :=)

• Rattus sp.
        A.DONIS kirjoitti:

ettei ole räksyttäwiä koiria tjn
        luulen ettet tiedä koirista mitään :=)
        mutta omistajista woit tietää kaiken mutta et silti juuri siitä koirasta :=)

Basenji on koira, joka ei hauku. Hmmm.. en ole pahemmin kuullut haukkuherkistä ylämaanterriereistä tai mopseista..

Oma musta käppänä on tyypillinen vahti ja helvetinmoinen lörppö. Sillä on kaikenlaisia äänähdyksiä ja käyttelee niitä lahjakkaasti. Ensimmäisissä näyttelyissä minulta kysyttiin, onko se haukkuherkkä. Isän puolelta tuo haukkuherkkyys on peräisin.

No, osat ovat vaihtuneet. Nuoremman saa hiljaiseksi, mutta vanhemman saa vaikeammin hiljaiseksi. Kosketus on ainoa, joka tehoaa. Kun ei kunnolla kuule eikä näe.. Ei kuule enää edes nuoremman koiran kiljuntaa..

• miljoonapulu
        Rattus sp. kirjoitti:

Basenji on koira, joka ei hauku. Hmmm.. en ole pahemmin kuullut haukkuherkistä ylämaanterriereistä tai mopseista..

Oma musta käppänä on tyypillinen vahti ja helvetinmoinen lörppö. Sillä on kaikenlaisia äänähdyksiä ja käyttelee niitä lahjakkaasti. Ensimmäisissä näyttelyissä minulta kysyttiin, onko se haukkuherkkä. Isän puolelta tuo haukkuherkkyys on peräisin.

No, osat ovat vaihtuneet. Nuoremman saa hiljaiseksi, mutta vanhemman saa vaikeammin hiljaiseksi. Kosketus on ainoa, joka tehoaa. Kun ei kunnolla kuule eikä näe.. Ei kuule enää edes nuoremman koiran kiljuntaa..

Nyt ei mulla herne heilu nupissani, ei lamppu syty.

Minkälainen koira tuo onkaan? Mun pitäis toi tietää toi rotu on niin tutunkuuloinen...

• Rattus sp.
        miljoonapulu kirjoitti:

Nyt ei mulla herne heilu nupissani, ei lamppu syty.

Minkälainen koira tuo onkaan? Mun pitäis toi tietää toi rotu on niin tutunkuuloinen...

Löysin hyvän linkin. Omani eivät onneksi ole näin kimeä-äänisiä :D.

http://www.youtube.com/watch?v=izOquLaJEok&feature=related

Basenji on taas tämänkaltainen. Jäänyt vieraaksi roduksi. Omat koirani kaveeravat mm. jack russelien, mäyräkoirien, kettuterriereiden kanssa :).

http://www.basenji.fi/

• Rattus sp. kirjoitti:

rotua :=)
        tai nyt en muista miltä se näyttää
        mutta jos mitä niitä suomessa taas olikaan 600 rotua?
        kolme ei hauku luonnostaan :=)
        sen olen tiennyt aina että jos koiraa lähestyt wäärin ja esim tummilla waatteilla se alkaa joko haukkumaan tai murisemaan :=)

• Rattus sp. kirjoitti:

Basenji on taas tämänkaltainen. Jäänyt vieraaksi roduksi. Omat koirani kaveeravat mm. jack russelien, mäyräkoirien, kettuterriereiden kanssa :).

tuo on ilmeisesti saman näköinen kuin missisipin suorottakoira :=)

• miljoonapulu
        Rattus sp. kirjoitti:

muistaa, että se on tonnäkönen rotu. No kyllähän mä ton tiedän. En vaan muistanut ja hyvä kun virkistit muistiani. Kiitooos.

• miljoonapulu
        A.DONIS kirjoitti:

rotua :=)
        tai nyt en muista miltä se näyttää
        mutta jos mitä niitä suomessa taas olikaan 600 rotua?
        kolme ei hauku luonnostaan :=)
        sen olen tiennyt aina että jos koiraa lähestyt wäärin ja esim tummilla waatteilla se alkaa joko haukkumaan tai murisemaan :=)

Vaatteiden väristäkö se on kiinni miten koira reagoi? Mulla kun yleensä on aina mustat vaatteet päällä niin nehän alkaa siitä syystä sitten haukkua. Just. Taitavat koirat sitten pelätä mua. Heh . :)

Sen kyllä tiesin jo ennestään, että jos koiraa lähestyy väärällä tavalla elukka voi reagoida arvaamattomasti.

Vaatteiden väristäkö se on kiinni miten koira reagoi? Mulla kun yleensä on aina mustat vaatteet päällä niin nehän alkaa siitä syystä sitten haukkua. Just. Taitavat koirat sitten pelätä mua. Heh . :)

Sen kyllä tiesin jo ennestään, että jos koiraa lähestyy väärällä tavalla elukka voi reagoida arvaamattomasti.

tummat waatteet ihmisen haju silmiin tuijotus äänen säwy jne :=)
        ei koira ketään pelkää waan pyrkii suojelemaan isäntää/emäntää jos siltä tilanne tuntuu uhkaawalta?

mutta tiedätkö miten koiraa lähestytään oikein :=)
        uskaltaisitko?

• miljoonapulu
        A.DONIS kirjoitti:

tummat waatteet ihmisen haju silmiin tuijotus äänen säwy jne :=)
        ei koira ketään pelkää waan pyrkii suojelemaan isäntää/emäntää jos siltä tilanne tuntuu uhkaawalta?

mutta tiedätkö miten koiraa lähestytään oikein :=)
        uskaltaisitko?

Tiedän kyllä miten koiraa lähestytään oikein.

Uskaltaisinko? Joo tiätyste uskallan.

:)

• koiria :=/
      ja jos jotain muuta wäität walehtelet
      eikä sillä jotkut pelkääwät koiria?
      ei koirat muuten käyttäydy noin miten esität awauksessa?
      et osaa wäistää koiran katsetta :=)
      tai wiedä haastetta loppuun asti?
      tai sitten on harwinainen poikkeus ettet osaa lähestyä wierasta koiraa?
      koira on koira ja koskaan se ei ole ihmisen yläpuolella :=)
      mulle luwattiin tuolla chätpalstalla et jos joskus heidän koiran kohtaa mut musta tulee sopraano :=)
      aaah mä haluan kohdata sen omistajan jolla on luonnetta yllyttä koiransa käymään minuun kiinni:=)
      ja wielä enemmän sen koiran joka ei siinä tilanteessa alistu mulle tjn
      ja silloin puhutaan rahasta/koiran lopettamisesta :=)
      se että onko koira hengissä enää on mulle tois arwoinen asia jos niin käy :=)
      sääli koska koira on omistajansa egon jatke?

ei ole ongelmakoiria waan ongelma omistajia :=)

• gg-10

Viimeinen lause kirjoituksessasi, siinä olen samaa mieltä. :)))

• gg-10 kirjoitti:

Viimeinen lause kirjoituksessasi, siinä olen samaa mieltä. :)))

sen olewan totta :=)
        mutta se sinun pelkosi?
        haluatko apua siihen?

• gg-10
        A.DONIS kirjoitti:

sen olewan totta :=)
        mutta se sinun pelkosi?
        haluatko apua siihen?

Koirien räksytys luki avauksessa. Ei ihmisten... hyvää yötä.

• gg-10 kirjoitti:

Koirien räksytys luki avauksessa. Ei ihmisten... hyvää yötä.

koirien räksytys?
        siihen on yleensä syy :=)
        ihminen joka ei ole tottunut koiriin ja ei osaa kohdata niitä tjn
        ja wastauksestasi huomasin että otit nokkiisi wastauksestani?
        ei en minä sinulle nyt räksytä waan haluan auttaa jos apu kelpaa?
        mä tunnen koirat paremmin kuin ihmiset tjn
        et sori waan jos tunsit olosi loukatuksi?
        se ei ollut tarkoitus..............

• sivupersooNaNa

Talonvahdit luuli , että gg-10 tulee niiden reviirille.
      Epävarmuutta ja pelkoa monilla koirilla
      "osaanko mä hoitaa tämän homman vahtimisen."
      Aika moni koirarotu haukkuu juoksukettingissä.
      Minua ei moinen häiritse mutta entäs ne kerrostalon yötä päivää haukkuvat
      pikkukoirat.
      Ne on monelle harmi.
      Sekään ei koiran vika vaan sen omistajan.
      Koiran kun ottaa sille pitää olla aikaa.

• koiralla on pelkotiloja/epäwarmuutta?
        epäwarmuutta wain jos ei tiedä paikkaansa laumassa "omistajaperheessä"
        pelkotiloja wain jos sitä on hakattu
        ja silloin koira on waarallinen kaikille ulkopuolisille

• gg-10

Joo toi on hyvä asenne: koirien epävarmuus duunin hoidosta. :)

Sitä mä vaan, että kuka ne siihen duuniin on delegoinut. Ei kai ne omistajat niin pölöjä oo, että kuvittelevat tommosen piskin vahtivan taloa?

• miljoonapulu
        A.DONIS kirjoitti:

koiralla on pelkotiloja/epäwarmuutta?

Miten muuten sulla menee? Millanen ilta sulla ollut? :)

• sivupersooNaNa
        gg-10 kirjoitti:

Joo toi on hyvä asenne: koirien epävarmuus duunin hoidosta. :)

Sitä mä vaan, että kuka ne siihen duuniin on delegoinut. Ei kai ne omistajat niin pölöjä oo, että kuvittelevat tommosen piskin vahtivan taloa?

Jos sä muistutit kissaa,oli kasakkahattu päässä ja äiteen minkkiturkki , nauraa;=)

• gg-10
        sivupersooNaNa kirjoitti:

Jos sä muistutit kissaa,oli kasakkahattu päässä ja äiteen minkkiturkki , nauraa;=)

Kyllä mulla oli hiukan erinäköset vermeet päällä. :)

Mut jos sen elukan silmät karsasti nii pahasti. Näki mut semmosena ET:nä

• sivupersooNaNa
        gg-10 kirjoitti:

Kyllä mulla oli hiukan erinäköset vermeet päällä. :)

Mut jos sen elukan silmät karsasti nii pahasti. Näki mut semmosena ET:nä

ETee on ihan soma,etten sanoisi mutta unohdetaan se turkki.
        Koira ehkä katsoi sinusta ohi,näki jotain muuta poikeavaa sekin mahdollista;=)

• sivupersooNaNa
        A.DONIS kirjoitti:

koiralla on pelkotiloja/epäwarmuutta?

Perintötekijät , koira vaan perinnyt huonot hermot,
        sekin voi olla yksi syy.

• miljoonapulu
        sivupersooNaNa kirjoitti:

sekin voi olla yksi syy.

Hyvä kun toit tämän puolen hyvänä lisänä keskusteluun. Ei tullut mieleeni.

Jos joku ihminenkin muuten on hankala niin onkohan siinäkin perintötekijöillä osuutensa?

Miten muuten sulla menee? Millanen ilta sulla ollut? :)

watuttais niin naurattais :=/
        ei illassa mitää wikaa mut kokowiikko on mennyt persiilleen :=)

• sivupersooNaNa kirjoitti:

sekin voi olla yksi syy.

koirakouluttaja sanoi :=)
        ja sen takia siitä wanhasta miehestä ei kuulema pidetä?
        minä ainakin pidin/pidän koska joku uskaltaa sanoa että wika ei ole koirassa :=)

• miljoonapulu
        A.DONIS kirjoitti:

watuttais niin naurattais :=/
        ei illassa mitää wikaa mut kokowiikko on mennyt persiilleen :=)

Woi sua; ikävää kun koko viikko mennyt sulla pieleen. Voi kurjaa.

Mulle voit kertoa mikä niin watuttaa.

Ja miten woin sua lohduttaa?

• miljoonapulu
        A.DONIS kirjoitti:

koirakouluttaja sanoi :=)
        ja sen takia siitä wanhasta miehestä ei kuulema pidetä?
        minä ainakin pidin/pidän koska joku uskaltaa sanoa että wika ei ole koirassa :=)

Kyllä se varmaan niin on, että omistajasta se koiran käytös kiinni on.
        Koira pitää kouluttaa.

Woi sua; ikävää kun koko viikko mennyt sulla pieleen. Voi kurjaa.

Mulle voit kertoa mikä niin watuttaa.

Ja miten woin sua lohduttaa?

katsos kun miäs ei selittele tekemisiään kenellekään ja missään :=)

• miljoonapulu
        A.DONIS kirjoitti:

katsos kun miäs ei selittele tekemisiään kenellekään ja missään :=)

No en tiedä.

Sä olet mulle arvoitus, susta ei ota selvää. Mutta ilmeisesti haluatkin olla arvoituksellinen.

Jos multa joku jotain kysyy niin kyllä mä voin vaikka vastatakin. :)

• Putkivalo

Kai :)) Vai... Huomenna geegee hilaa itsensä palstalle ja sanoo että EI VAI!!?? Onko jäykkäkouristusrokotus voimassa.. vesikauhu..?

Saitko selvää niiden sanomasta? Mä veikkaan että ne sanoi "kuka hellll** sinä olet ja varokin osumasta meitsin tontille koska isäntäväki on laittanut mut vahtimaan ja mulla on muutenkin tylsää kun pallo on hukassa ja helvata kun tää aita on välissä etten pääse haistelemaan ootko kiva ja on se nyt kummaa kun ihmiset vuosikaudet jalostaa kamua joka haukkumalla varoittaa tai ilmoittaa olostaan metsässä haukkumalla ja sitten kun sen teemme se juttu onkin ihan out!"

Paitsi tuo viimeinen joka ulvoi. Se sanoi "laumani, tänne ja äkkiä, minä olen johtaja enkä ole antanut teille luvan lähteä ilman minua, miten mä nyt suojelen teitä!"

Mun koira ei muuten hauku *Kopkop* Opin jotain edellisestä koirasta missä oli karjalan karhukoiraa :)

Eikä mulla ole tulkin paperit, joten ihan metsässäkin voin olla :))

• gg-10

Moikka Putkivalo, nastaa nähdä sua täällä. :)

Haukkuva tai ei, mua ei pure. Jos tulee lähelle, tarraan kurkusta kiinni ja säännöstelen hapensaantia.

Jalostettu ja jalostettu. Riippuu mitä sillä tarkoitetaan.

• Putkivalo
        gg-10 kirjoitti:

Moikka Putkivalo, nastaa nähdä sua täällä. :)

Haukkuva tai ei, mua ei pure. Jos tulee lähelle, tarraan kurkusta kiinni ja säännöstelen hapensaantia.

Jalostettu ja jalostettu. Riippuu mitä sillä tarkoitetaan.

Kiitos, kiva nähdää kaikkia teitäkin :)

Jalostetulla tarkoitin että on kehitetty monenlaista sorttia, haukkuvaa, taistelevaa, sohvatyynyä jne.. Ei niitä piirteitä heti voi mennä muuttamaan, koska pentu ottaa oppia emolta. Esim. Suomen pystykorva saattaa nauttia hurmiossa vaan koska on kiva kuulla omaa ääntä. Voihan ne piirteet tietty korostaa tai vaimentaa, mutta ihan helppoa sekään ei ole.

Pitäis tietty osata valita rotua paremmin, mutta eksypä katsomaan vaikka tällaista, ja sano kirkkain silmin ettei kiinnosta ;)
        http://www.elisanet.fi/sosuka/pentuja/20070617_okraterra.jpg

• miljoonapulu
        Putkivalo kirjoitti:

Jalostetulla tarkoitin että on kehitetty monenlaista sorttia, haukkuvaa, taistelevaa, sohvatyynyä jne.. Ei niitä piirteitä heti voi mennä muuttamaan, koska pentu ottaa oppia emolta. Esim. Suomen pystykorva saattaa nauttia hurmiossa vaan koska on kiva kuulla omaa ääntä. Voihan ne piirteet tietty korostaa tai vaimentaa, mutta ihan helppoa sekään ei ole.

Pitäis tietty osata valita rotua paremmin, mutta eksypä katsomaan vaikka tällaista, ja sano kirkkain silmin ettei kiinnosta ;)

Ihania ovat. Hurmasivat mut ihan ensikatsomaltani. Suloisia. :)

• Putkivalo
        miljoonapulu kirjoitti:

Ihania ovat. Hurmasivat mut ihan ensikatsomaltani. Suloisia. :)

Hauvavauvoissa on ihan oma tuoksunsakin, ihan kuin muissakin vauvoissa. Miksei sitä pulloteta? Vois olla baarissa kova sana.. *nuuh* - vauva!! Ja hoitovietti käynnistyis :))

• miljoonapulu
        Putkivalo kirjoitti:

Hauvavauvoissa on ihan oma tuoksunsakin, ihan kuin muissakin vauvoissa. Miksei sitä pulloteta? Vois olla baarissa kova sana.. *nuuh* - vauva!! Ja hoitovietti käynnistyis :))

On ne ihania. Melkein rodun kuin rodun pennut ovat söpöjä ja valloittavia.

Herättävät jonkun ihmeen äidin vaiston. Samoin käy kun näen söpöjä pikku lapsia..

• gg-10
        Putkivalo kirjoitti:

Ai kirkkain silmin pitäisi sanoa. :))

Kivoja hauvoja, sanon. Toinen on vuvve, toiselta vielä puuttuu nimi. :)

• Itsellä pystykorva (vaan ei suomen), joka haukkuu vain kun on lupa. Eli kun ovikello soi, tai oven taakse tulee joku vieras seisomaan soittamatta ovikelloa. Muuten ei hauku, ei murise. Mutta ulisee... kun ohi menee ambulanssi, koiruus muuttuu surkean näköiseksi ja ulvoo...

Naapurit ostivat koiran ja ulkoiluttavat sitä rivarin takapihalla. Siellä se louskuttaa aamukuudelta tai seitsemältä. Joskus neljältä yöllä... kun väki kotiutuu pubista. Maustaa muuten naapurisopua oikein mukavasti :(

• gg-10

Muistan meidän sakemannin, sekin ulvoi ambulanssin kuultuaan.

Toivotan onnea naapurisovulle. Ja ymmärrän ettei siinä onni auta, toisilla vaan pitäis olla järki päässä.

• .-----
        gg-10 kirjoitti:

Muistan meidän sakemannin, sekin ulvoi ambulanssin kuultuaan.

Toivotan onnea naapurisovulle. Ja ymmärrän ettei siinä onni auta, toisilla vaan pitäis olla järki päässä.

Ihmisen paras ystävä. Kenestä saisin lenkkikaverin. Aina pieni turrikka on lähdössä mukaani ulos, kun itse niin haluan.Hirveeltä kuullostaa julmuudet, miten lemmikkejään joku kohtelee. Mä suuttuisin jumalattomasti, jos pientä karvakasaani moitittaisiin, se on, kuin parasta kaveriani haukuttaisiin. Koirat ovat suloisen ihania.

• Koirani nimi on Sulo
        .----- kirjoitti:

Ihmisen paras ystävä. Kenestä saisin lenkkikaverin. Aina pieni turrikka on lähdössä mukaani ulos, kun itse niin haluan.Hirveeltä kuullostaa julmuudet, miten lemmikkejään joku kohtelee. Mä suuttuisin jumalattomasti, jos pientä karvakasaani moitittaisiin, se on, kuin parasta kaveriani haukuttaisiin. Koirat ovat suloisen ihania.

Se on minun paras kaveri.Se huomio minut ja aktivoi minut, ...se pieni karvaturri..bichon frisee....SE ON TUONUT MULLE YSTÄVIÄ.
        Vaikka välillä vähän räksyttää.MUTTA se antaa se omistajalleen paljon.Nyt tänään oli SULON päivä!!!!

• Jermuxi tms.

Ostat halvan nauhurin, mille äänität sen koiran haukuntaa. Sitten pistät sen nauhurin sinne pusikkoon hiljalleen räksyttämään, niin se naapurin koira tietty vastaa sille. Sitten lähdet viikon hiihtolomalle ja palatessasi käyt hakemassa nauhurin pois. Huomaat, että naapurustossa on myytävänä kylttejä ikkunoissa ja se koiranomistaja on häädetty. Mitäs sanot?

• miljoonapulu

Nauroin vedet silmissä ehdotustasi. Jo oli hassu.

Olet varsinainen ideanikkari ja naurattaja.
        Mä luulen; kun sulta kysyisi apua pulmaan kuin pulmaan niin sä keksisit ratkaisun propleemiin kuin propleemiin.
        Missä oot ollu ku sua ei oo näkyny?

Mainiota ideointia kerrassaan. Heh heh

• Jermuxi tms.
        miljoonapulu kirjoitti:

Nauroin vedet silmissä ehdotustasi. Jo oli hassu.

Olet varsinainen ideanikkari ja naurattaja.
        Mä luulen; kun sulta kysyisi apua pulmaan kuin pulmaan niin sä keksisit ratkaisun propleemiin kuin propleemiin.
        Missä oot ollu ku sua ei oo näkyny?

Mainiota ideointia kerrassaan. Heh heh

Noo, täälläkin olen käynyt välillä, mutta en mä joka juttuun jaksa vastailla. Pistelen näitä sitten, mitä päähän pälkähtää.
        Minulta nimenomaan saa propleemiin vastineen. En sitten ota vastuuta, jos seuraamukset ovat yltiöproblemaattisia...Kjäh!

• gg-10

Tossa on ideaa.

• miljoonapulu
        Jermuxi tms. kirjoitti:

Noo, täälläkin olen käynyt välillä, mutta en mä joka juttuun jaksa vastailla. Pistelen näitä sitten, mitä päähän pälkähtää.
        Minulta nimenomaan saa propleemiin vastineen. En sitten ota vastuuta, jos seuraamukset ovat yltiöproblemaattisia...Kjäh!

No ehkä sitten kuitenkin harkitsen kysynkö sulta neuvoa propleemeihin jos seuraamukset on yltiöproplemaattisia. Kjäh kjäh itellesi

No, harkitaan nyt vielä kuitenkin. :)

• tomppa2006

...ettei haukkuva koira pure, mutta kyllä ainakin minua on purrut...

Todella ärsyttävää tuo koirien räksytys. Kaupunkialueella kun nykyään tontit on pieniä ja taloja vieri vieressä ja joka toisessa talossa haukkuva koira pihalla, hieman masentaa aamulenkkiä, jonka jokainen toivoisi saada tehdä omassa rauhassa.

• miljoonapulu

Minua puri neljä vuotiaana eräs vanhempieni tuttavien koira josta pidin ja mielelläni silitin. Koskaan en kiusannut.
        Eräänä päivänä sitten tämä koira kävi kurkkuuni kiinni ja oli yhdestä sentistä kiinni, että koira olisi osunut kaulavaltimooni. Ko koira oli häiriintynyt kuitenkin.

• että joku ruokkii tuttaviasi. Mitäs kummaa siinä on?

Olen herännyt tänään pitkältä unelta...

• gg-10

joo joo. Kumma kumma. Mahtavaa kun olet herännyt!

• on koirien homma, pitää huoli omistaan. Niin tuo tahtoo tehdä omakin koiruli, omalla pihalla. Tosin vain jos toinen koira on ohi kulkemassa, ihmisille ei räksytä. Eikä muille koirillekkaan oman pihan ulkopuolella.

Eihän se räksytys mukavaa kuunneltavaa ole, ainakaan jos se jatkuu ja jatkuu ja räksytetään kaikelle, olemattomallekkin.
      Kyllähän siihen voi koiranomistaja vaikuttaa, jos haluaa, ja välittää. Mutta kukas sitä nykypäivänä välittää, kanssaihmisestä.

• gg-10

Ei mullakaan mitään niitä hauveleita taikka niiden omistajia vastaan ole. Joskus vain kärpäsestä tulee härkänen. Kaikkea hyvää sitä toivoo toisille ihmisille sydämmessään.

• gg-10 kirjoitti:

Ei mullakaan mitään niitä hauveleita taikka niiden omistajia vastaan ole. Joskus vain kärpäsestä tulee härkänen. Kaikkea hyvää sitä toivoo toisille ihmisille sydämmessään.

voi joskus muuttua suureksi ja niin penteleen...
        Jokunen vuosi sitten asuin kerrostalossa ja kadun toisella olevan omakotitalon pihalla kaksi koiraa räksytti lähes taukoamatta. Kesäaikaan kun olisi tehnyt mieli pitää parvekkeen ovea auki, yölläkin, tahtoi siitä väliin tulla vähän suurempikin asia.
        Koiriin sinänsä ei ärtymys silti kohdistunut vaan...

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      94
      3692
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      45
      3084
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      91
      2661
    4. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2390
    5. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2378
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2327
    7. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      123
      2266
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2244
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      21
      2193
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2070
    Aihe