KAHVIPIRTTI

nyt pudotan itse pirtin nurkan taa, keikkuu niin uhkaavan lähellä tuota reunaa.

Jopa on valmistelut tehty viimestä myöten, on suolasta ja kostukettakin luvassa.
Kahvit vielä latailen ja viinerit ostin tuolta kauppareisulta.

Hintriika* pönkittää kaapin sisällystä, tervakset jo räiskyy takassa, kukat on tuotu etukäteen, kissatkin otin itse kainaloon ja retuutin tänne.
Matka oli lyhyt, ei kiusaantuneet ja ovathan ne niin tottuneita näihin siirtoihin.

Entiset verhot ja liinat saavat kelvata, mutta oranssin värisiä tulilatvoja pöydälle ostin, antavat kivaa väriä pirttiin.
Kaulin sai myös kukkien värisen rusetin, on niin ylpeän näköisenä oven pielessä.

Kaikki on taas valmiina uusitussa pirtissä, puhtaalle pöydälle viestejä kelpaa lähetellä.
Toin tuon tulenlieskan tuoman kopan tuohon takanreunukselle, siihen ne ystävänpäivä kortit voi puottaa.

Pitää nyt kertoa sen verran että tarjoukset saatiin huiviponzoista ja huomenissa johtokunnalle se esitetään.
Väri ei nyt ihan sitä sattunut mitä tuumattiin ja ei se kuulema olisi vanhan ihmisen ihoa vastaan käynytkään, no nyt sitten tuli hivenen tummempi.
Käykö sekään, no se on makuasia, ja näitä makuja kun on jokaisella omansa.

Mutta nyt pirtin toimintaan tervetulleeksi koette kaikki itsenne, joilla on avara, huumorin tajuinen mieli, toki tosikotkin mukaan sopii, kaikenlaisia kirjoittajia tarvitaan mielipiteitään esiin tuomaan.

Kiitos muutomiehille, jaksoitte kiltisti odottaa, vaikka nämä ostosreissut tahtovat venyä;)

Kippistetään nyt sitten, kuinkahan monennen pirtin kunniaksi?

132

4531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täällä onkin jo kaikki paikoillaan, kunhan vielä saadaan Hintrikka*** pois nurkkakaapista. Johan "Pekka Lipposta" on pikareissa. siitä vaan kilistelemään, tämä ei lopu kesken.

      Toin jäätelökakun, kun tulimme juuri kaupungilta ja Paula sai uuden tietokonepöydän, jota se on kauan toivonut. On niin pieni tila, että ei niin pientä pöytää menattu löytää.

      Toin ystävänpäivä kortin tuohon koriin. Muistakin SkillaN otta tuo kori mukaan Kivitippuun, siitä saadaan yksi ohjelmanumero, kun niitä luetaan.

      Onnea uuteen pirttii. Skool.

      • hertta9

        Hintriikasta,että minäkin saan,vielä illalla ,nähdä teijät tolkuissanne! Ja jos ei niin sitten vaan kikatetaan yhdessä:D

        Moi likat.


      • vaan ,
        hertta9 kirjoitti:

        Hintriikasta,että minäkin saan,vielä illalla ,nähdä teijät tolkuissanne! Ja jos ei niin sitten vaan kikatetaan yhdessä:D

        Moi likat.

        uuteen pirttiin


    • herrta9

      o ihana ja se räiske!

      Täällä tulin juuri kaupungilta, ostin shamppanjapullon.Tulen illalla vielä käymään ja tuon sen tullessani.

      Kyllä tätä kannattaa lasillisella juhliakkin:)

      • uzma-m

        Istuin terassilla auringossa ja alhaalla nurmikolla voikukat kukivat menin alas ja tein seppeleen Skillanin kutreille.Mikisikohan kevaan esikukat ovat keltaisia,narsissit,keltaiset yasmiinit ym.
        Onnea Paulan uudelle poydalle,huomaavainen mies sinulla.


    • Hintriika*

      Suokaa anteeksi, mutta minulla tuli niin kiire uimahalliin, etten ehtinyt @:a sanoa nurkkakaapista lähtiessäni! Nyt olen vesijumpassa möyhennetty, porealtaassa esikypsytetty ja saunassa paistettu. Kelpaisi se ylikypsän tarjoilema ryyppy!

      Ilma on suorastaan taivaallinen! Uimahalliin paistoi aurinko kuin rivieralla ja koskematon hanki ikkunoiden edessä kimalteli timanttisin timantein.

      Vaan ei kyllä jaksa enää ulkoilemaan lähteä. Paitsi ruokakaupassa pitää käydä se maitopurkki hakemassa.

      ---

      Huh, tuli väliin puhelu Savosta. Nyt on korvalehti hellänä ja käsi jäykkänä. Jostakin syystä puhelu katkesi kesken, juttu ei kyllä vastapuolelta loppunut. Katsotaan, soiko kohta uudestaan vai luuliko minun katkaisseen. Maitopurkki on yhä hakematta. Ja hämärä laskeutuu...

      • Tuli jo takassa räiskyy, ja on niin,niin kotoinen ja leppoisa tunnelma.
        Raikasta ja puhdasta taas jokapuolella. Kaikki paikoillaan-railakasta muuttoväkeä ollut.
        Toivottavasti jumppavehkeet ovat hyvässä järjestyksessä, jos "ohjaaja" alkaa palailla tehtäväänsä. Toisaalta vois niitä vähän hämmentää että olisivat käytetyn oloiset, ei näyttäis ihan niin etenkehaiselta tuo jumppatouhu,,,,,,
        leivoin pullaa ja tein mustikkapiirakkaa, ihan oikeaan pullataikinaan meillä pitää tehdä. tuon pirttiin. Vaikka jäätelökakkua ja muutakin on, eiköhän ne ajan kanssa tule syödyksi ,kaikki.
        Olkaapa hyvät. Kahviahan täällä onkin aina tarjolla.
        Voin vähän heilutella tuota jumppakeppiä näin aluksi, vähän varovasti, pikkuhiljaa, noin,
        Kisut nukkuu uunilla tyytyväisen näköisinä, mikäpä niilläkin on elellessä,,,, valmiissa maailmassa.
        Pirtille onnea ja kaikille pirtissä pistäytyjille.


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        Tuli jo takassa räiskyy, ja on niin,niin kotoinen ja leppoisa tunnelma.
        Raikasta ja puhdasta taas jokapuolella. Kaikki paikoillaan-railakasta muuttoväkeä ollut.
        Toivottavasti jumppavehkeet ovat hyvässä järjestyksessä, jos "ohjaaja" alkaa palailla tehtäväänsä. Toisaalta vois niitä vähän hämmentää että olisivat käytetyn oloiset, ei näyttäis ihan niin etenkehaiselta tuo jumppatouhu,,,,,,
        leivoin pullaa ja tein mustikkapiirakkaa, ihan oikeaan pullataikinaan meillä pitää tehdä. tuon pirttiin. Vaikka jäätelökakkua ja muutakin on, eiköhän ne ajan kanssa tule syödyksi ,kaikki.
        Olkaapa hyvät. Kahviahan täällä onkin aina tarjolla.
        Voin vähän heilutella tuota jumppakeppiä näin aluksi, vähän varovasti, pikkuhiljaa, noin,
        Kisut nukkuu uunilla tyytyväisen näköisinä, mikäpä niilläkin on elellessä,,,, valmiissa maailmassa.
        Pirtille onnea ja kaikille pirtissä pistäytyjille.

        mieli tekemään mustikkarakkaa, vaikka marjoja minäkin täällä popsin, rahkaan sekoitettuja vadelmia, hiukka sokeria ja nam, nam.

        Kiitos uzma-m seppeleestä, teillä jo niin pitkällä ollaan.
        Nyt olen sädekehä päässäni;)
        Niin mistähän se johtunee tuo kukkien väri, kertokaa viisaammat, miksi keväällä on niin paljon keltavärisiä kukkia?


        Hintriika* et kai sinä jotenkin vihjaile, että täällä Savon puolella olisi erikoisen kovia juttelijoita?
        Tottakai me seurallisia ollaan, johan on epäkohteliasta ja kiusallista olla puhumatta, jos seurassa on, mutta oikein korva heltyi,,,, voi,voi;)
        Ainakaan minä en tuollaista ole havainnut, mutta hämeessä sitä juttua tulee.
        Minulla on kirjeenvaihto ystävä siellä ja jos joskus soitellaan, ei minun tarvitse puhua ollenkaa, hymähdän joskus väliin, aivan ihana ihminen muuten.

        Kerrassaan mukava ilma, mutta ei silti paljonkaan ulkona ole tullut oltua, näitä näppihommia riittää ja kun ne on mielessä ei muka ulos malta lähteä.

        Pitäs astiat tiskata, vai laittaiskos koneeseen?
        Samaan aikaan melkein tiskaa, kun koneeseen laittaa.
        Kummallakohan tapaa vettä säästyy, luulen että käsin tiskaten.

        Taidan laittaa H&P soimaan ja istun tuonne mieleisempiin tehtäviin ja laitan tiskit koneeseen, näin minä teen.
        Hyvät illan jatkot ja sitten hyvät yöt kun se aika koittaa.


      • Hintriika*
        SkillaN kirjoitti:

        mieli tekemään mustikkarakkaa, vaikka marjoja minäkin täällä popsin, rahkaan sekoitettuja vadelmia, hiukka sokeria ja nam, nam.

        Kiitos uzma-m seppeleestä, teillä jo niin pitkällä ollaan.
        Nyt olen sädekehä päässäni;)
        Niin mistähän se johtunee tuo kukkien väri, kertokaa viisaammat, miksi keväällä on niin paljon keltavärisiä kukkia?


        Hintriika* et kai sinä jotenkin vihjaile, että täällä Savon puolella olisi erikoisen kovia juttelijoita?
        Tottakai me seurallisia ollaan, johan on epäkohteliasta ja kiusallista olla puhumatta, jos seurassa on, mutta oikein korva heltyi,,,, voi,voi;)
        Ainakaan minä en tuollaista ole havainnut, mutta hämeessä sitä juttua tulee.
        Minulla on kirjeenvaihto ystävä siellä ja jos joskus soitellaan, ei minun tarvitse puhua ollenkaa, hymähdän joskus väliin, aivan ihana ihminen muuten.

        Kerrassaan mukava ilma, mutta ei silti paljonkaan ulkona ole tullut oltua, näitä näppihommia riittää ja kun ne on mielessä ei muka ulos malta lähteä.

        Pitäs astiat tiskata, vai laittaiskos koneeseen?
        Samaan aikaan melkein tiskaa, kun koneeseen laittaa.
        Kummallakohan tapaa vettä säästyy, luulen että käsin tiskaten.

        Taidan laittaa H&P soimaan ja istun tuonne mieleisempiin tehtäviin ja laitan tiskit koneeseen, näin minä teen.
        Hyvät illan jatkot ja sitten hyvät yöt kun se aika koittaa.

        Meri-kukka harrastaa näköjään silmänpalvontaa. Varohan vain, ettei mummeli-36 ole jossakin kytiksellä! Voit jäädä verekseltään kiinni ja joutua kovennettuun!

        Tuosta puheliaisuudesta en osaa syyttä erikseen savolaisia, vaikka ko. soittaja (mieheni täti) sattuikin olemaan savolainen. Minulla nimittäin on koko ystävä- ja tuttavapiiri sellaisia, että minä en ehdi sanaakaan välin sanoa, kun pulputtavat tauotta. Olen mitäänsanomaton tyyppi!

        Asiasta kolmanteen. Olen kuullut, että käsin tiskaaminen kuluttaa vettä enemmän kuin konetiski. Toisaalta olen melkein varma, että konetiski kuluttaa enemmän sähköä kuin käsin peseminen, vaikka antaisi koneen rumpsutella pilkkopimeässä.

        Jos pesisit astiat ensin käsin ja säästäisit sähköä. Sitten voisit panna ne koneeseen ja säästää vettä! Mikä neronleimaus - kaksinkertainen säästö!


      • hertta9
        Hintriika* kirjoitti:

        Meri-kukka harrastaa näköjään silmänpalvontaa. Varohan vain, ettei mummeli-36 ole jossakin kytiksellä! Voit jäädä verekseltään kiinni ja joutua kovennettuun!

        Tuosta puheliaisuudesta en osaa syyttä erikseen savolaisia, vaikka ko. soittaja (mieheni täti) sattuikin olemaan savolainen. Minulla nimittäin on koko ystävä- ja tuttavapiiri sellaisia, että minä en ehdi sanaakaan välin sanoa, kun pulputtavat tauotta. Olen mitäänsanomaton tyyppi!

        Asiasta kolmanteen. Olen kuullut, että käsin tiskaaminen kuluttaa vettä enemmän kuin konetiski. Toisaalta olen melkein varma, että konetiski kuluttaa enemmän sähköä kuin käsin peseminen, vaikka antaisi koneen rumpsutella pilkkopimeässä.

        Jos pesisit astiat ensin käsin ja säästäisit sähköä. Sitten voisit panna ne koneeseen ja säästää vettä! Mikä neronleimaus - kaksinkertainen säästö!

        Tuon voit soittaa Helsingin Sanomiin,saat vielä palkkion,tyrskähdin ihan nauramaan ääneen.

        Rattoisaa iltaa kaikille Ystäville.




        Runo tulee perjantaina,että ehdin sen sorvata.
        Terve taas


      • hertta9 kirjoitti:

        Tuon voit soittaa Helsingin Sanomiin,saat vielä palkkion,tyrskähdin ihan nauramaan ääneen.

        Rattoisaa iltaa kaikille Ystäville.




        Runo tulee perjantaina,että ehdin sen sorvata.
        Terve taas

        Kyllähän otti voimille, ei pirtinsiirto, mutta kaapin kanto.Kaappi oli niin täysi eikä kolinaakaan kuulunut sitä siirrettäessä.
        Kummallisinta oli vaikka Hintriikka uhkasi piiloutua kaappiin ei koko komeutta näkynyt missään. Luulen että hän oli käyttänyt taas vanhaa temppua ja ottanut näkymättömyys pulveria ja juksannut meitä.
        No kaikki on taas kunnossa ja kaappi pullollaan pulloja.Mitä nyt vähän tuli harjakaisryyppyjä otettua,valikoima on mitä mnipuolisin.
        Asiasta kolmanteen, meidän nykyisessä asunnossa on vesimaksu nuppiluvun mukaan, joten käytän vain käsipesua tiskatessa, se on halvempaa kun ei mene sähköä lainkaan. Tiskikone palvelee pata ja kattila kaappina. Ja mikä parasta, kädet pysyvät poskenpehmeinä Fairilla pesiessäni.
        Hyvää illanjatkoa t: Late


      • Hintriika* kirjoitti:

        Meri-kukka harrastaa näköjään silmänpalvontaa. Varohan vain, ettei mummeli-36 ole jossakin kytiksellä! Voit jäädä verekseltään kiinni ja joutua kovennettuun!

        Tuosta puheliaisuudesta en osaa syyttä erikseen savolaisia, vaikka ko. soittaja (mieheni täti) sattuikin olemaan savolainen. Minulla nimittäin on koko ystävä- ja tuttavapiiri sellaisia, että minä en ehdi sanaakaan välin sanoa, kun pulputtavat tauotta. Olen mitäänsanomaton tyyppi!

        Asiasta kolmanteen. Olen kuullut, että käsin tiskaaminen kuluttaa vettä enemmän kuin konetiski. Toisaalta olen melkein varma, että konetiski kuluttaa enemmän sähköä kuin käsin peseminen, vaikka antaisi koneen rumpsutella pilkkopimeässä.

        Jos pesisit astiat ensin käsin ja säästäisit sähköä. Sitten voisit panna ne koneeseen ja säästää vettä! Mikä neronleimaus - kaksinkertainen säästö!

        osuu jokatapauksessa omaan nilkkaan.
        Jos voimistelet, joudut tekemään töitä, jos et voimistele, taas joutuu töihin kun paikat on kankeat ja jäykät.
        Arvelinkin jos jotenkin saisi puheillaan tuon mummeli 36:den kömpimään pirttiin vähän liikennettä ohjailemaan tuonne jumppasalin kulmille,,,,
        Mutta ei tehonnut, ei !!
        Noin se on, käsintiski kuluttaa vettä enemmän.
        Varsinkin jos huuhtelee juoksevalla vedellä.
        Jos taas kävelevällä ,,, sitä en ole tutkinut niin tarkkaan,,
        Nyt ryhdyn tutkimaan,,, öitä kaikille!


      • "pelkkää hyvää"
        LateVaan kirjoitti:

        Kyllähän otti voimille, ei pirtinsiirto, mutta kaapin kanto.Kaappi oli niin täysi eikä kolinaakaan kuulunut sitä siirrettäessä.
        Kummallisinta oli vaikka Hintriikka uhkasi piiloutua kaappiin ei koko komeutta näkynyt missään. Luulen että hän oli käyttänyt taas vanhaa temppua ja ottanut näkymättömyys pulveria ja juksannut meitä.
        No kaikki on taas kunnossa ja kaappi pullollaan pulloja.Mitä nyt vähän tuli harjakaisryyppyjä otettua,valikoima on mitä mnipuolisin.
        Asiasta kolmanteen, meidän nykyisessä asunnossa on vesimaksu nuppiluvun mukaan, joten käytän vain käsipesua tiskatessa, se on halvempaa kun ei mene sähköä lainkaan. Tiskikone palvelee pata ja kattila kaappina. Ja mikä parasta, kädet pysyvät poskenpehmeinä Fairilla pesiessäni.
        Hyvää illanjatkoa t: Late

        Tervehdys pirtin uudelle paikalle, pirttiläisille ja kaulimelle rusetteineen!

        Nyversin tuossa kortin, on niin herkkää, että. Vihreä kartonkikortti, ruskeaa pakkauspaperia takana ja reunat käännetty pari senttiä oikealle puolelle. Keskellä kierrätyspaperista revitty sydän, punainen, tietty.

        Tekstinä:
        Monta on kaunista,
        monta on hyvää,
        vaan yksi on parasta,
        tunnetta syvää.
        Suuri on ihme,
        myötäelämisen taito.
        Se on vain ystävällä,
        jonka sydän on aito.

        Nyt nostan maljan ajatuksissani, sen konkreettisemman puolen jätän toisille, toivotan onnea sekä muuntuvalle majalle, että ystäville sisällä ja ulkona.

        "Ihmiset ovat kuin kukat,
        tarvitsevat veden lisäksi
        myös auringonpaistetta."

        Pieniä, kirkkaita säteitä itsekunkin viestit ovat, omannäköisiä.

        Nuo otsikon laulun sanat tuovat mieleen kaksi pikkuista tyttöä paljain varpain hiekkarannalla. Innolla opettelimme uutta laulua. Ystäväni siinä, asiasta poiketen, kertoi alkavansa iskelmälaulajaksi. Ei hänestä tullut, ei minustakaan lähetyssaarnaajaa.


      • muori67§§§§
        meri-kukka98 kirjoitti:

        osuu jokatapauksessa omaan nilkkaan.
        Jos voimistelet, joudut tekemään töitä, jos et voimistele, taas joutuu töihin kun paikat on kankeat ja jäykät.
        Arvelinkin jos jotenkin saisi puheillaan tuon mummeli 36:den kömpimään pirttiin vähän liikennettä ohjailemaan tuonne jumppasalin kulmille,,,,
        Mutta ei tehonnut, ei !!
        Noin se on, käsintiski kuluttaa vettä enemmän.
        Varsinkin jos huuhtelee juoksevalla vedellä.
        Jos taas kävelevällä ,,, sitä en ole tutkinut niin tarkkaan,,
        Nyt ryhdyn tutkimaan,,, öitä kaikille!

        Kyllä on hyvä porukka taas ollut pirtissä;))

        Onnea vain uudelle pirtille !!!

        Mitähän minä tänne toisin,täällä voikukat kukkijo.

        No ainakin sitä appelsiini mehua,puristin oikein ison pullollisen,voi vaikka käyttää nurkkakaapin
        aineiden lisukkeena.

        Nyt odottelen niitä jumppaohjeita lisää.........

        Menen välillä tuonne aurinkoon,koetan paistaa..hmm itseäni että näette sitten siellä Kivitipussa,että olen ollut auringossa.

        Vielä on luvanneet meille huomiseksi aurinkoa,mutta viikonloppuna pitäsi vaihteeksi sataa,saa nähdä,ei noi ennustukset aina osu kohdalleen.

        Eilen illalla katselin tv:stä poliisi tv;tä.
        Tekivät huumeratsian,oli kyllä hurjaa menoa.

        Kyllä meri-kukka on oikeassa tuossa tiskaus asiassa,käsi-tiskaus vie enemmän vettä,on tutkittu asia.

        No kaikilla ei ole konetta,se siitä ja loput kirjeessä;))

        näkyillään...


      • muori67§§§§
        muori67§§§§ kirjoitti:

        Kyllä on hyvä porukka taas ollut pirtissä;))

        Onnea vain uudelle pirtille !!!

        Mitähän minä tänne toisin,täällä voikukat kukkijo.

        No ainakin sitä appelsiini mehua,puristin oikein ison pullollisen,voi vaikka käyttää nurkkakaapin
        aineiden lisukkeena.

        Nyt odottelen niitä jumppaohjeita lisää.........

        Menen välillä tuonne aurinkoon,koetan paistaa..hmm itseäni että näette sitten siellä Kivitipussa,että olen ollut auringossa.

        Vielä on luvanneet meille huomiseksi aurinkoa,mutta viikonloppuna pitäsi vaihteeksi sataa,saa nähdä,ei noi ennustukset aina osu kohdalleen.

        Eilen illalla katselin tv:stä poliisi tv;tä.
        Tekivät huumeratsian,oli kyllä hurjaa menoa.

        Kyllä meri-kukka on oikeassa tuossa tiskaus asiassa,käsi-tiskaus vie enemmän vettä,on tutkittu asia.

        No kaikilla ei ole konetta,se siitä ja loput kirjeessä;))

        näkyillään...

        Unohtu.

        OIKEIN HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE !!!!!!!!

        En ole kerennyt kortteja lähettämään.

        T:muori67.


      • uzma-m
        muori67§§§§ kirjoitti:

        Unohtu.

        OIKEIN HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE !!!!!!!!

        En ole kerennyt kortteja lähettämään.

        T:muori67.

        taalta Suomeen ja muuallekin ja erikoisesti muorille,appelsiinimehua minakin puristelen,omista puista poimittuja.
        Eiks ystavan tai Valentine Day ole 14pv. muualla se on enemmankin rakastavaisten paiva,kortteja,kukkia ym muita lahjoja lahetetaan rakkaalle.


      • uzma-m kirjoitti:

        taalta Suomeen ja muuallekin ja erikoisesti muorille,appelsiinimehua minakin puristelen,omista puista poimittuja.
        Eiks ystavan tai Valentine Day ole 14pv. muualla se on enemmankin rakastavaisten paiva,kortteja,kukkia ym muita lahjoja lahetetaan rakkaalle.

        uusi aamu valjennut, ja vielä torstai päivään tästä heräillään, siis toivoa taas on;)

        Pitäskö sanoa hyvää yötä näille vierailla mailla oleville, ainakin muori kohta köllähtää nukkumatin seuraksi, uzma-m päivän rytmiä en tiedä, montako tuntia poikkeaa meidän ajasta?

        Tätä ystävänpäivää pirtissä vietetään jatkuvasti, 14.2 se on allakassa,ja silloin sitä juhlitaan.
        Suomessa ei taida vielä ihan samaan päästä kuin siellä rapakon takana( onneksi ) mutta kyllä täälläkin kortteja lähetellään.
        Ehkä nuorilla juhlinta vilkkaampaa.

        Luin aamun lehdestä että Saimaa on ehdolla maailman seitsemän ihmeen sarjaan, on 18 sijalla.
        Suomesta ei ole näitä ihmeitä vielä ollutkaan, jospa nyt tärppää, 21 joukosta valitaan, olikohan joskus 2011 vuonna.
        Onhan Saimaa todella upea järvi norppineen ja saarineen, ja mikä hienointa minun mökkini on siellä ihan pohjoisimmassa nurkassa, Saimaassa kumminkin, hih.

        No niin taisi taas tulla ärsyttävää kehua, mutta ei suinkaan, pois sellainen minusta;)

        Kiitos vaan appelsiinimehusta, hyvää oli, vaikka näin mielikuvissa makua ei niin erota, mutta varmasti voittaa nämä meille tulevien appelsiinien mehun.
        Ainahan tuoreeltaan maku on paras.

        Tuosta tulikin mieleen, että niin hyvä keksintö kun pakkanen onkin, kyllä siellä oma ilmiö tapahtuu, ainakin olen huomannut leivonnaisten kohdalla, joko murenee tai muuten ei maku ihan sama ole kuin tuoreessa.
        Erittäin hyvä apu monen tuotteen säilytyksessä, kun kellarit ovat sitöä mitä on.
        Minun kellarissa talvehtii vain pelarkooniat, mitkä pian pitäisi valoon hakea, ehkä ensi viikolla se tapahtuu.

        Säätila, pakkasta neljä astetta, mukavalta ilma näyttää, mitä nyt ulos tähän aikaan näkee, Elman päivä, onnea vain Elmoille.
        Kahvit valmiina tarjolla ja jääkaapista löytyy eilisiä herkkuja, tulkaa vaan aamukahvit hörppäämään.

        Aamun aamiaisesta luin vitsin, hiiri poikaisineen kulki tiellä, tuli iso kissa vastaan.
        Poikaset emon suojiin painuivat, emo rupesi haukkumaan ja kissa pötki pakoon.
        Siitäpä äiti lapsilleen, eikö olekin hyvä, kun osaa noita vieraita kieliä.
        Niinhän se on (olisi) mutta on jotenkin muuten selvittävä, kun ei osaa ja onhan tässä jo vuosia selvitty, eiköhän loppuun päästä.
        Väittävät että savolainen on hyvä puhumaan käsilläänkin, lienee sitten totta;)

        Vielä tähän totean että en juoksevan veden alla tiskiä huuhdo, minulla on pesuvati pyörimässä pienellä tiskipöydäll, ( kun ei ole tilaa muualla)
        ja nytpä sain Latelta vinkin, laitan sen vadin väliajoiksi tiskikoneeseen.
        Minulla on vain yksi allas tiskipöydässä, pakko siis apuvälene olla.
        Veden säästöä voi harrastaa myös suihkussa, tämän neuvon anto sähkövirma, saippuoi ensin itsensä ja sitten huuhtoo, että ei koko aikaa vettä valuta.
        Pieniä nämä säästöt, mutta jos kaikki näin tekevät, on se jo huomattava veden säästökohde.
        Nyt tuli novelli, pääsittekö tänne asti;)
        Yllätyksellistä päivää kaikille, tietenkin vain myönteisiä yllätyksiä, iloa ja rakkautta.


      • mummeli-36
        SkillaN kirjoitti:

        uusi aamu valjennut, ja vielä torstai päivään tästä heräillään, siis toivoa taas on;)

        Pitäskö sanoa hyvää yötä näille vierailla mailla oleville, ainakin muori kohta köllähtää nukkumatin seuraksi, uzma-m päivän rytmiä en tiedä, montako tuntia poikkeaa meidän ajasta?

        Tätä ystävänpäivää pirtissä vietetään jatkuvasti, 14.2 se on allakassa,ja silloin sitä juhlitaan.
        Suomessa ei taida vielä ihan samaan päästä kuin siellä rapakon takana( onneksi ) mutta kyllä täälläkin kortteja lähetellään.
        Ehkä nuorilla juhlinta vilkkaampaa.

        Luin aamun lehdestä että Saimaa on ehdolla maailman seitsemän ihmeen sarjaan, on 18 sijalla.
        Suomesta ei ole näitä ihmeitä vielä ollutkaan, jospa nyt tärppää, 21 joukosta valitaan, olikohan joskus 2011 vuonna.
        Onhan Saimaa todella upea järvi norppineen ja saarineen, ja mikä hienointa minun mökkini on siellä ihan pohjoisimmassa nurkassa, Saimaassa kumminkin, hih.

        No niin taisi taas tulla ärsyttävää kehua, mutta ei suinkaan, pois sellainen minusta;)

        Kiitos vaan appelsiinimehusta, hyvää oli, vaikka näin mielikuvissa makua ei niin erota, mutta varmasti voittaa nämä meille tulevien appelsiinien mehun.
        Ainahan tuoreeltaan maku on paras.

        Tuosta tulikin mieleen, että niin hyvä keksintö kun pakkanen onkin, kyllä siellä oma ilmiö tapahtuu, ainakin olen huomannut leivonnaisten kohdalla, joko murenee tai muuten ei maku ihan sama ole kuin tuoreessa.
        Erittäin hyvä apu monen tuotteen säilytyksessä, kun kellarit ovat sitöä mitä on.
        Minun kellarissa talvehtii vain pelarkooniat, mitkä pian pitäisi valoon hakea, ehkä ensi viikolla se tapahtuu.

        Säätila, pakkasta neljä astetta, mukavalta ilma näyttää, mitä nyt ulos tähän aikaan näkee, Elman päivä, onnea vain Elmoille.
        Kahvit valmiina tarjolla ja jääkaapista löytyy eilisiä herkkuja, tulkaa vaan aamukahvit hörppäämään.

        Aamun aamiaisesta luin vitsin, hiiri poikaisineen kulki tiellä, tuli iso kissa vastaan.
        Poikaset emon suojiin painuivat, emo rupesi haukkumaan ja kissa pötki pakoon.
        Siitäpä äiti lapsilleen, eikö olekin hyvä, kun osaa noita vieraita kieliä.
        Niinhän se on (olisi) mutta on jotenkin muuten selvittävä, kun ei osaa ja onhan tässä jo vuosia selvitty, eiköhän loppuun päästä.
        Väittävät että savolainen on hyvä puhumaan käsilläänkin, lienee sitten totta;)

        Vielä tähän totean että en juoksevan veden alla tiskiä huuhdo, minulla on pesuvati pyörimässä pienellä tiskipöydäll, ( kun ei ole tilaa muualla)
        ja nytpä sain Latelta vinkin, laitan sen vadin väliajoiksi tiskikoneeseen.
        Minulla on vain yksi allas tiskipöydässä, pakko siis apuvälene olla.
        Veden säästöä voi harrastaa myös suihkussa, tämän neuvon anto sähkövirma, saippuoi ensin itsensä ja sitten huuhtoo, että ei koko aikaa vettä valuta.
        Pieniä nämä säästöt, mutta jos kaikki näin tekevät, on se jo huomattava veden säästökohde.
        Nyt tuli novelli, pääsittekö tänne asti;)
        Yllätyksellistä päivää kaikille, tietenkin vain myönteisiä yllätyksiä, iloa ja rakkautta.

        se kaulin nimittäin sinne entiseen ku nukahin oottelemmaan muuttoo,,,ihmettelin miten hiljasta oli ja työ olittakin karannu niitä jumppaohjeita karkuun,,,,,en jaksa niitä uuvelleen kirjuuttaa joten jos ette halluu jumpata, elkää menkö sinne lukemaan niitä mut Hintriikan kannattas käyvä kurkkaamassa sitä miun keksintöö siitä trampoliinista.

        Ai niin, hyvät tavat unohtu, oikeen hyvvää huomenta ja oikeen paljo ONNEE UUVELLE PIRTILLE.

        No nyt taas uunin luukut kutsuu kohentammaa mut takkatuliha tuo täälläki kisuja ja minnuu lämmittää. Täällä nyt - 8° pakkasella joten lämmitystä sietääkin.

        Tuo sähkö ku on niin tuhottoman kallista. Tai vejän takasin. Jos ei tarttis maksaa kun kulutetusta virrasta vaan, en rutisis. Sehä on omassa päässä miten sitä kulutan. Mutta kun siinä laskussa on jottain ihmeen siirtomaksuu melkein puolet eli vaan 10€ vähemmän ku kulutus hinta. Jotenki ei miun päähä se mahu millää miten ne samat johot vuojesta toisee kulettaa sähköö ja nyt alkaneet vaatii siirrosta maksuu nuin tuhottomasti. Mahtuuks se muijen päähä?????

        Mut nyt kisut uunille. Työ saatta olla nyt jumpatta ku mieki meen uimahallii ves'juoksuu tännään. Ei nyt kokonaa humalluta liikunnasta joten kisut uunille ja kiitos kahveesta ja tappaillaa taas,,,,


      • mummeli-36
        meri-kukka98 kirjoitti:

        osuu jokatapauksessa omaan nilkkaan.
        Jos voimistelet, joudut tekemään töitä, jos et voimistele, taas joutuu töihin kun paikat on kankeat ja jäykät.
        Arvelinkin jos jotenkin saisi puheillaan tuon mummeli 36:den kömpimään pirttiin vähän liikennettä ohjailemaan tuonne jumppasalin kulmille,,,,
        Mutta ei tehonnut, ei !!
        Noin se on, käsintiski kuluttaa vettä enemmän.
        Varsinkin jos huuhtelee juoksevalla vedellä.
        Jos taas kävelevällä ,,, sitä en ole tutkinut niin tarkkaan,,
        Nyt ryhdyn tutkimaan,,, öitä kaikille!

        Ja heiluttele vaan sitä keppii, oisit eile lyön minnuu sillä päähä ku nukahin sen kaulimen kans. Mutta voit vaikka panna painot nilkkoihi ja istuu jakkaralle. Siinä nilkka koukussa nostelet koipees suoraks irti lattiasta 15 kertaa ja sit sama toisella alaraajalla. Joha tuntuu reisissä asti,,,muista venytellä sen päälle.

        Hintriikalle mie annoin eellisellä sivulla ehotuksen joten lukekoo sieltä. Tappaillaa taas,,,,


      • Hintriika*
        mummeli-36 kirjoitti:

        Ja heiluttele vaan sitä keppii, oisit eile lyön minnuu sillä päähä ku nukahin sen kaulimen kans. Mutta voit vaikka panna painot nilkkoihi ja istuu jakkaralle. Siinä nilkka koukussa nostelet koipees suoraks irti lattiasta 15 kertaa ja sit sama toisella alaraajalla. Joha tuntuu reisissä asti,,,muista venytellä sen päälle.

        Hintriikalle mie annoin eellisellä sivulla ehotuksen joten lukekoo sieltä. Tappaillaa taas,,,,

        Hui kamalaa! Minua rupesi pelottamaan, että mummeli on keksinyt jonkun automaattitrampoliinin, joka imaisee väkisten kyytiinsä. Houkuttelee minua vilkaisemaan! Ei tule kauppoja... en kyllä mene noin halpaan!

        Nyt en uskalla kahviakaan juoda kuin kotona. Pyydän, että joku siirtäisi sitä vempainta sen verran, että uskaltaisin joskus vielä pirttiin tulla.


      • Jatta
        SkillaN kirjoitti:

        uusi aamu valjennut, ja vielä torstai päivään tästä heräillään, siis toivoa taas on;)

        Pitäskö sanoa hyvää yötä näille vierailla mailla oleville, ainakin muori kohta köllähtää nukkumatin seuraksi, uzma-m päivän rytmiä en tiedä, montako tuntia poikkeaa meidän ajasta?

        Tätä ystävänpäivää pirtissä vietetään jatkuvasti, 14.2 se on allakassa,ja silloin sitä juhlitaan.
        Suomessa ei taida vielä ihan samaan päästä kuin siellä rapakon takana( onneksi ) mutta kyllä täälläkin kortteja lähetellään.
        Ehkä nuorilla juhlinta vilkkaampaa.

        Luin aamun lehdestä että Saimaa on ehdolla maailman seitsemän ihmeen sarjaan, on 18 sijalla.
        Suomesta ei ole näitä ihmeitä vielä ollutkaan, jospa nyt tärppää, 21 joukosta valitaan, olikohan joskus 2011 vuonna.
        Onhan Saimaa todella upea järvi norppineen ja saarineen, ja mikä hienointa minun mökkini on siellä ihan pohjoisimmassa nurkassa, Saimaassa kumminkin, hih.

        No niin taisi taas tulla ärsyttävää kehua, mutta ei suinkaan, pois sellainen minusta;)

        Kiitos vaan appelsiinimehusta, hyvää oli, vaikka näin mielikuvissa makua ei niin erota, mutta varmasti voittaa nämä meille tulevien appelsiinien mehun.
        Ainahan tuoreeltaan maku on paras.

        Tuosta tulikin mieleen, että niin hyvä keksintö kun pakkanen onkin, kyllä siellä oma ilmiö tapahtuu, ainakin olen huomannut leivonnaisten kohdalla, joko murenee tai muuten ei maku ihan sama ole kuin tuoreessa.
        Erittäin hyvä apu monen tuotteen säilytyksessä, kun kellarit ovat sitöä mitä on.
        Minun kellarissa talvehtii vain pelarkooniat, mitkä pian pitäisi valoon hakea, ehkä ensi viikolla se tapahtuu.

        Säätila, pakkasta neljä astetta, mukavalta ilma näyttää, mitä nyt ulos tähän aikaan näkee, Elman päivä, onnea vain Elmoille.
        Kahvit valmiina tarjolla ja jääkaapista löytyy eilisiä herkkuja, tulkaa vaan aamukahvit hörppäämään.

        Aamun aamiaisesta luin vitsin, hiiri poikaisineen kulki tiellä, tuli iso kissa vastaan.
        Poikaset emon suojiin painuivat, emo rupesi haukkumaan ja kissa pötki pakoon.
        Siitäpä äiti lapsilleen, eikö olekin hyvä, kun osaa noita vieraita kieliä.
        Niinhän se on (olisi) mutta on jotenkin muuten selvittävä, kun ei osaa ja onhan tässä jo vuosia selvitty, eiköhän loppuun päästä.
        Väittävät että savolainen on hyvä puhumaan käsilläänkin, lienee sitten totta;)

        Vielä tähän totean että en juoksevan veden alla tiskiä huuhdo, minulla on pesuvati pyörimässä pienellä tiskipöydäll, ( kun ei ole tilaa muualla)
        ja nytpä sain Latelta vinkin, laitan sen vadin väliajoiksi tiskikoneeseen.
        Minulla on vain yksi allas tiskipöydässä, pakko siis apuvälene olla.
        Veden säästöä voi harrastaa myös suihkussa, tämän neuvon anto sähkövirma, saippuoi ensin itsensä ja sitten huuhtoo, että ei koko aikaa vettä valuta.
        Pieniä nämä säästöt, mutta jos kaikki näin tekevät, on se jo huomattava veden säästökohde.
        Nyt tuli novelli, pääsittekö tänne asti;)
        Yllätyksellistä päivää kaikille, tietenkin vain myönteisiä yllätyksiä, iloa ja rakkautta.

        On se ihme, miten siivoushulluja ihmisiä asuu meidän talossa. Jo tunti sitten heräsin kovaan paukkeeeseen ja yksi naapuri siellä jo tamppasi mattoja, No hän on juuri sellainen, kun sanoin. Joka toinen päivä vie matot ulos.
        No, onhan siinäkin ajankulua.
        Minä kyllä saan muutenkin ajan kulumaan, vaikka lukemalla hyvää kirjaa.

        Muistan, kun olen ollut ekakerran ulkomailla, en muista edes mikä paikka oli. Tuntui niin ihmeelliseltä, kun appelsiineja kasvoi siellä puissa. Siihen aikaan eivät vielä olleet kypsiä, mutta kotiin niitä tuotiin ja kypsytettiin.
        Sitä en muista olivatko sitten enää parempia, kun kaupasta ostetut.

        Olen samaa mieltä tuosta veden säästämisestä. Sitä voi säästää monella tapaa. Mutta kun tuota nuorempaa polvea tulee kylään, niin juuri se suihkussa käynti vie vettä. Sitä, kun pitää lorottaa minuutti kaupalla ja ei kehtaa huomauttaakaan, kun harvoin käyvät.

        Minua se ei niinkään haittaa, kun maksu menee pääluvun mukaan, mutta sekin määräytyy taloyhtiössä kulutuksen mukaan.
        Mitä suuremmat vesilaskut, sitä suurempi maksu.

        Ulkoiullaan kaikki, meillä täällä 7 astetta, mutta aurinkoa ei näy.


      • Jatta
        Hintriika* kirjoitti:

        Hui kamalaa! Minua rupesi pelottamaan, että mummeli on keksinyt jonkun automaattitrampoliinin, joka imaisee väkisten kyytiinsä. Houkuttelee minua vilkaisemaan! Ei tule kauppoja... en kyllä mene noin halpaan!

        Nyt en uskalla kahviakaan juoda kuin kotona. Pyydän, että joku siirtäisi sitä vempainta sen verran, että uskaltaisin joskus vielä pirttiin tulla.

        sinne Pirttiin kahville, nyt se maistuu lenkin ja suihkun jälkeen. Olo on mahtava ja nyt kuuntelen tuolta taustalta suurpujottelua. Hyvä Tanja Poutiainen, tällä hetkellä kakkosena.

        Tuolla lenkillä ollessa kuulimme talitintin viserrystä, tai ei vielä viserrystä. Oli vielä lyhyttä ääntelyä, sellainen vain lyhyt "ti".
        En ole koskaan ennen tiennyt, että mitä mitemmälle kevättä kohti mennään, niin viserryksen äänet pitenevät. Maaliskuun kieppeillä jo kuullaan "titi". Sen jälkeen jo "titityy".

        Aina jotakin oppii vielä vanhanakin. Oli niin erikoinen tietämys, että piti oikein tulla se tänne kertomaan.

        Tuosta trampoliinihyppelystä, että en ole uskaltanut niitä kieppejä tehdä, niin kuin nuo kakarat tekee. Vain sellaista pientä hyppelyä. Mutta sekin on kivaa.

        Hyvää päivän jatkoa!


      • mummeli-36 kirjoitti:

        Ja heiluttele vaan sitä keppii, oisit eile lyön minnuu sillä päähä ku nukahin sen kaulimen kans. Mutta voit vaikka panna painot nilkkoihi ja istuu jakkaralle. Siinä nilkka koukussa nostelet koipees suoraks irti lattiasta 15 kertaa ja sit sama toisella alaraajalla. Joha tuntuu reisissä asti,,,muista venytellä sen päälle.

        Hintriikalle mie annoin eellisellä sivulla ehotuksen joten lukekoo sieltä. Tappaillaa taas,,,,

        Päivää, vaikkei paistakaan!
        Tupa on tyhjänä. Vain kaksi lopen uupunutta kattia makailee pankolla: Hessa Hippiäinen ja @,joka on niin poikki ettei jaksa Miukumaukua kirjoittaa kuin puumerkillä.
        Vaikuttaa siltä,että samanikäinen on salaa käynyt jumputtamassa (jumppauttamassa?) niitä.
        Kyllä pitkän paussin jälkeen pitäisi aloittaa vähän varovaisemmin.
        Minäkin treenaan vasemman käden pikkusormella, mutta siitä se liikuntaharrastus taas lähtee.
        Vahinko, ettei Pirtissä ole villakoiria. Mummeli-36 voisi juoksuttaa niitä tai peräti hyppyyttää trampoliinilla.

        Olen minäkin yhden lajin jumputtaja! Ensin mekkaloin, kun samanikäinen loistaa poissaolollaan. Kun hän sitten vihdoinkin poikkeaa Pirtissä, alan jumputtaa kissojen ja vähän meidän muittenkin rääkkäämisestä.
        Todennäköisesti aivoni tarvitsevat voimistelua, mutta kun kaikki kuvaristikotkin ovat sen verran helppoja, että ne on täytetty viidessä minuutissa.
        Pitäisiköhän siirtyä pysyvästi sudokuihin?

        Nyt kuitenkin siirryn tämän kuppini kanssa kohti kahvipannua ja santsaan.
        Kahvi on tosi hyvää. Tulkaapa toisetkin maistamaan.


      • tulenlieskat
        Venlastiina kirjoitti:

        Päivää, vaikkei paistakaan!
        Tupa on tyhjänä. Vain kaksi lopen uupunutta kattia makailee pankolla: Hessa Hippiäinen ja @,joka on niin poikki ettei jaksa Miukumaukua kirjoittaa kuin puumerkillä.
        Vaikuttaa siltä,että samanikäinen on salaa käynyt jumputtamassa (jumppauttamassa?) niitä.
        Kyllä pitkän paussin jälkeen pitäisi aloittaa vähän varovaisemmin.
        Minäkin treenaan vasemman käden pikkusormella, mutta siitä se liikuntaharrastus taas lähtee.
        Vahinko, ettei Pirtissä ole villakoiria. Mummeli-36 voisi juoksuttaa niitä tai peräti hyppyyttää trampoliinilla.

        Olen minäkin yhden lajin jumputtaja! Ensin mekkaloin, kun samanikäinen loistaa poissaolollaan. Kun hän sitten vihdoinkin poikkeaa Pirtissä, alan jumputtaa kissojen ja vähän meidän muittenkin rääkkäämisestä.
        Todennäköisesti aivoni tarvitsevat voimistelua, mutta kun kaikki kuvaristikotkin ovat sen verran helppoja, että ne on täytetty viidessä minuutissa.
        Pitäisiköhän siirtyä pysyvästi sudokuihin?

        Nyt kuitenkin siirryn tämän kuppini kanssa kohti kahvipannua ja santsaan.
        Kahvi on tosi hyvää. Tulkaapa toisetkin maistamaan.

        Meinaan pääsinpäs tänne. Oli toi polku viätävän liukas. Raudat kenkäin alla rouskutti jäähän muutamia hampaan jälkiä. Pysy nääs pystyssä. Onse hyvä kun ovat keksineet tuommosetkin.
        Poikkesin kahveelle ja ny olikin hyvä kun hikipäässä täs poukkoilin.

        Kiitti hyvää oli ja oikein pullan kanssa. Mut ny tarvii taas mennä. Seo moi


      • tulenlieskat kirjoitti:

        Meinaan pääsinpäs tänne. Oli toi polku viätävän liukas. Raudat kenkäin alla rouskutti jäähän muutamia hampaan jälkiä. Pysy nääs pystyssä. Onse hyvä kun ovat keksineet tuommosetkin.
        Poikkesin kahveelle ja ny olikin hyvä kun hikipäässä täs poukkoilin.

        Kiitti hyvää oli ja oikein pullan kanssa. Mut ny tarvii taas mennä. Seo moi

        kun vastaani tuleva 'vieras mies' hymyili kauniisti
        ja sanoi: "Tässä on pidettävä kieli keskellä suuta!"

        Tulin entistäkin paremmalle tuulelle,
        niin että laulajat varmaan luulivat minun vähintäinkin rakastuneen,
        kun perille pääsin.

        Ei ollut aikaa selittää, miten penestä se on kiinni, tuo aurinkoinen olo: yhdestä kauniista hymystä.
        Äitini tapasi sanoa, että "vähällä sen lapsen mielen noutaa!"
        Tästä voisi vetää johtopäätöksen, että lapsenmieliseksi olen tullut jälleen.


      • Jatta
        satu kirjoitti:

        kun vastaani tuleva 'vieras mies' hymyili kauniisti
        ja sanoi: "Tässä on pidettävä kieli keskellä suuta!"

        Tulin entistäkin paremmalle tuulelle,
        niin että laulajat varmaan luulivat minun vähintäinkin rakastuneen,
        kun perille pääsin.

        Ei ollut aikaa selittää, miten penestä se on kiinni, tuo aurinkoinen olo: yhdestä kauniista hymystä.
        Äitini tapasi sanoa, että "vähällä sen lapsen mielen noutaa!"
        Tästä voisi vetää johtopäätöksen, että lapsenmieliseksi olen tullut jälleen.

        hymyilyttänyt, ainakaan heti. The Times lehti kertoo Intian hinduliikkeen kehittäneen uuden virvoitusjuoman, joka tehdään lehmän virtsasta ja yrteistä.
        "Gaul jal" niminen juoma tulee markkinoille jo tämän vuoden kuluessa ja siitä tulee kuulemma kova kilpailija Coca-Colalle ja Pepsille.
        Parantavakin vaikutus sillä on maksasairauksille ja syöpään.
        En tiedä, ostaisinko, jos näin on.


      • Jopsu
        satu kirjoitti:

        kun vastaani tuleva 'vieras mies' hymyili kauniisti
        ja sanoi: "Tässä on pidettävä kieli keskellä suuta!"

        Tulin entistäkin paremmalle tuulelle,
        niin että laulajat varmaan luulivat minun vähintäinkin rakastuneen,
        kun perille pääsin.

        Ei ollut aikaa selittää, miten penestä se on kiinni, tuo aurinkoinen olo: yhdestä kauniista hymystä.
        Äitini tapasi sanoa, että "vähällä sen lapsen mielen noutaa!"
        Tästä voisi vetää johtopäätöksen, että lapsenmieliseksi olen tullut jälleen.

        muutama päivä sitten ja näin sen 30-päiväisten kuukausien juttusi, ja sanan *sykehuhmar*,
        minusta se on vielä parempi kuin Helsingin sanomissa ollut *kesymarhu*.

        Nyt muistan helposti nuo neljä kuukautta,
        sy-ke-huh-mar.

        Hyvää jatkoa sinulle! Samoin pirtin väelle!


      • Jopsu kirjoitti:

        muutama päivä sitten ja näin sen 30-päiväisten kuukausien juttusi, ja sanan *sykehuhmar*,
        minusta se on vielä parempi kuin Helsingin sanomissa ollut *kesymarhu*.

        Nyt muistan helposti nuo neljä kuukautta,
        sy-ke-huh-mar.

        Hyvää jatkoa sinulle! Samoin pirtin väelle!

        touhukas päivä on ollut.
        Johtokunnankokous käytiin hyvässä hengessä läpi ja hyviä lauluryhmällekin sopivia päätöksiä tehtiin.
        Uudet esiintymispuserot hyväksyttiin.
        Paljon on touhua kevään mittaan, yhdistyksemme täyttää neljäkymmentäviisi vuotta ja sitä vähän suuremmin juhlitaan.
        Myyjäisiä, kokouksia, kursseja niitä tuntuu riittävän.
        Matkojakin olisi vaikka kuinka, mutta eurot ei kaikkeen riitä.

        Hyppäsin iltapäivällä junaan ja tulin tänne keskiseen suomeen, pitkästä aikaa.

        Täällä pojan tytär on lukemassa ja hänen synttärit sattuvat viikonloppuun, niitä samalla juhlitaan.
        Kaksikymmentä vuotias, vasta oli pieni kullanmuru.

        Kiitos Jopsu toivotuksista, etpä ole tainnut ennen pirtissä käydäkkään, mukava kun tulit, kai toiste tulet kun tien opit;)

        Nyt alkaa tuntua siltä että päivän ahertamiset ovat loppusuoralla ja kohta kaatuu yksi mummeli nukkumatn seuraksi, hyvää yötä.


      • nyky
        Jatta kirjoitti:

        On se ihme, miten siivoushulluja ihmisiä asuu meidän talossa. Jo tunti sitten heräsin kovaan paukkeeeseen ja yksi naapuri siellä jo tamppasi mattoja, No hän on juuri sellainen, kun sanoin. Joka toinen päivä vie matot ulos.
        No, onhan siinäkin ajankulua.
        Minä kyllä saan muutenkin ajan kulumaan, vaikka lukemalla hyvää kirjaa.

        Muistan, kun olen ollut ekakerran ulkomailla, en muista edes mikä paikka oli. Tuntui niin ihmeelliseltä, kun appelsiineja kasvoi siellä puissa. Siihen aikaan eivät vielä olleet kypsiä, mutta kotiin niitä tuotiin ja kypsytettiin.
        Sitä en muista olivatko sitten enää parempia, kun kaupasta ostetut.

        Olen samaa mieltä tuosta veden säästämisestä. Sitä voi säästää monella tapaa. Mutta kun tuota nuorempaa polvea tulee kylään, niin juuri se suihkussa käynti vie vettä. Sitä, kun pitää lorottaa minuutti kaupalla ja ei kehtaa huomauttaakaan, kun harvoin käyvät.

        Minua se ei niinkään haittaa, kun maksu menee pääluvun mukaan, mutta sekin määräytyy taloyhtiössä kulutuksen mukaan.
        Mitä suuremmat vesilaskut, sitä suurempi maksu.

        Ulkoiullaan kaikki, meillä täällä 7 astetta, mutta aurinkoa ei näy.

        eläkkeillä paljoo ostella


    • suloiseen aamuun herätään onhan Sulojen päivä, onnea heille.

      Pilvinen aamu, pakkasesta en ole selvillä, mutta eiköhän se entisiä lukemia seuraile.
      Viikonlopun aikaa aloittelemme, kaupassa käynnit, siivoukset,leipomiset, vieläpä pyykkäys ne oli aina ennen pakollinen työsarka, nyt on toisin.
      Eipä ole pakko tehdä näitä kaikkia viikonlopun aikaan, voimme jakaa työt mielemme mukaan, tämä on tätä eläkeläisen onnea.
      Ei sitä kyllä jaksaisikaan, ihmettelen usein miten sitä ehtikään, minäkin yritin perjantai illan ja lauantain aikana tehdä nämä askareet, sitten sunnuntai jäi rentoutuksen ja perheen touhuihin.
      Nyt ei näitä paineita, elämä hymyilee.

      En ole kuunnnellut uutisia, en lukenut lehtiä, en tiedä miten maailma makaa, usein ne viestit ovatkin kovin ikäviä, eipä niistä väliä.
      Hallitus selittelee, ministerit toisensa perään joutuvat sanomisiaan selkeyttämään, pyytelevät anteeksikin, tuulinen on tuokin homma.
      Varovasti on suunsa avattava noissa ympyröissä.

      Google on kumminkin aloittamassa työskentelyn Suomessa, se lienee myönteinen asia, voi poikia toisiakin yrityksiä, sähkön hyvän saannin vuoksi, myös ilmasto on eduksi niiden laitteiden
      käytössä.
      Toivotaan että jatkossa hyvin toteutuu
      ja niitä kaivattuja työpaikkoja ilmaantuu, tyhjiä rakennuksia niihin tarkoituksiin löytyy.

      Nyt sitten kaikki pirtiin aamukahville, vauhtia ottamaan päivän puuhiin, puuhakasta päivää.

      • Barinja 7

        Puuhia riittää,taas niin,että vasta illemmällä
        ehdin oikein istahtaa.

        Vien nyt kahvimukillisen mennessäni ja hörpään
        juostessani----lupaan tuoda takaisin:) voi hyvin,

        t: hertta


      • Huomenta vaan ,aamulla en uskaltanut pirtinovea aukaista, ketään ei ollut vielä käynyt, joten ajattelin, jos nyt menen kahvinkeittäjäksi niin joku kuitenkin ensin ehtii. Niinhän siinä kävikin emäntämme oli ehtinyt ensiksi, joten minulta jäi vain yritykseksi.
        Tänään on 13 päivä ja perjantai, olkaa varovaisia.
        Pakkasta 8,5 astetta, näyttää siltä, että aurinko saattaa tänään näyttäytyä.
        Hiihtoloma täällä etelän koululaisilla,lunta on senverran että hiihto onnistuu, mutta taitavat useat mennä pohjoisen hiihtokeskuksiin,kuulemma autoilu ainakin pohjoiseen vilkastuu.
        Meidän ekaluokkalainen tulee vielä tänään iltapäivällä. Ensiviikolla saa nähdä, tuleeko tyttäret taas yökylään, ainakaan eivät reissuun ole lähdössä.
        Itse menemme ensi keskiviikkona Järvenpäähän paikallisten eläkeläisten vieraaksi.
        Varmuuden vuoksi jo nyt, hyvää ystävänpäivää t: Late


      • Hintriika*
        LateVaan kirjoitti:

        Huomenta vaan ,aamulla en uskaltanut pirtinovea aukaista, ketään ei ollut vielä käynyt, joten ajattelin, jos nyt menen kahvinkeittäjäksi niin joku kuitenkin ensin ehtii. Niinhän siinä kävikin emäntämme oli ehtinyt ensiksi, joten minulta jäi vain yritykseksi.
        Tänään on 13 päivä ja perjantai, olkaa varovaisia.
        Pakkasta 8,5 astetta, näyttää siltä, että aurinko saattaa tänään näyttäytyä.
        Hiihtoloma täällä etelän koululaisilla,lunta on senverran että hiihto onnistuu, mutta taitavat useat mennä pohjoisen hiihtokeskuksiin,kuulemma autoilu ainakin pohjoiseen vilkastuu.
        Meidän ekaluokkalainen tulee vielä tänään iltapäivällä. Ensiviikolla saa nähdä, tuleeko tyttäret taas yökylään, ainakaan eivät reissuun ole lähdössä.
        Itse menemme ensi keskiviikkona Järvenpäähän paikallisten eläkeläisten vieraaksi.
        Varmuuden vuoksi jo nyt, hyvää ystävänpäivää t: Late

        Taitaa olla minun onnenpäiväni! Jos ette usko, niin voinhan perustellakin. Kaikenlaista minulle on elämäni aikana sattunut, mutta ei koskaan perjantaina 13. päivä. Miksi siis sattuisi tänään, kun ei ole ennenkään sattunut.

        Tuota himskatin trampoliinia ei ole kukaan vieläkään siirtänyt. Yritän pysytellä täällä pirtin toisessa laidassa. Vaikka eihän se onnenpäivänäni voi minulla mitään!

        Taivas on kuitenkin sattunut menemään pilveen, tylsän harmaan värinen. Puhdas lumi sentään ilahduttaa, aika synkkää olisi ilman sitä. Pakkasta kuutisen astetta.

        Kukaan ei ole tehnyt parvekkeellani lumitöitä. Sekin on ihan puhtaan valkoinen. Olisikohan aika noutaa kellarista parvekelapio=lasten lumilapio? Aurinko ei minun parvekkeelleni yllä vielä aikoihin lumia sulattelemaan. Vielä vähemmän, kun ei edes paista!

        Sydämen valoa silti kaikille!


      • Hertta2009
        Hintriika* kirjoitti:

        Taitaa olla minun onnenpäiväni! Jos ette usko, niin voinhan perustellakin. Kaikenlaista minulle on elämäni aikana sattunut, mutta ei koskaan perjantaina 13. päivä. Miksi siis sattuisi tänään, kun ei ole ennenkään sattunut.

        Tuota himskatin trampoliinia ei ole kukaan vieläkään siirtänyt. Yritän pysytellä täällä pirtin toisessa laidassa. Vaikka eihän se onnenpäivänäni voi minulla mitään!

        Taivas on kuitenkin sattunut menemään pilveen, tylsän harmaan värinen. Puhdas lumi sentään ilahduttaa, aika synkkää olisi ilman sitä. Pakkasta kuutisen astetta.

        Kukaan ei ole tehnyt parvekkeellani lumitöitä. Sekin on ihan puhtaan valkoinen. Olisikohan aika noutaa kellarista parvekelapio=lasten lumilapio? Aurinko ei minun parvekkeelleni yllä vielä aikoihin lumia sulattelemaan. Vielä vähemmän, kun ei edes paista!

        Sydämen valoa silti kaikille!

        Ystävyys on elämän
        anteliaampia lahjoja!

        Vaalitaan sitä kaikki.

        lämpimin halauksin: herrta


        Tuon vielä kahvimukin takaisin, kun ehdin.


      • Nyt vasta pääsin onnittelemaan pirtin uutta asua ja tunnelmaa!!On tässä melkein pari vuorokautta tehty sitä ja tätä ja tuota, että saatiin uudet vehkeet pelaamaan. Täytyy kyllä sanoa, että itse kyllä olen ollut ihan sivussa, kuunnellut sujuvasti toisten keskusteluja. Mutta nyt pelittää!!!

        Kyllä tässä nyt kelpaa näpytellä, saan istua ihan ikkunan ääressä, "maalaismaisema" silmilleni näkyvillä koska vaan. Sen lisäksi että sain uuden pöydän, sain myös uuden langattomat kirjoittimen ja hiiren. Pöytälevyt ovat upean punaista lasia, metalliset jalat mustat, kirjoitin ja hiiri harmaa-mustat. Pöydän pintaan kyllä jää pienetkin jäljet sormien hipaisuista.

        Tämmöistäkin synttärilahjaa voi saada, "förskottina" tosin. Olen tainnut olla aika kilttinä, ainakin epäilen niin.

        Petikaverini vävy tässä nyt viimeksi oli apuna, suuret kiitokset hänelle! Juuri ja juuri sain ensimmäisen pitkulaisen hiivaleivän uunista, annoin hänelle mukaan. Näinhän se tuoreeltaan maistuu parhaimmalle, toivottavasti heillekin!

        Päivä on edelleenkin ollut harmaa, sama monta päivää yhteen menoon. Pakkasta muutama aste, mitään ei ole tuolta pilvistä putoillut alas.

        Sunnuntaina käymme Tampereella tyttäreni tyttären 19-vuotiskahveella, eilen illalla ovat juhlineet penkkareitaan. Aika iso etappi nuoren elämässä.

        Kiva seurata pikkulintujen ruokailua tuossa ihan lähellä. Ottavat hangelle pudonneita auringonkukansiemeniä suuhunsa, särkevät siemenen ja sylkevät kuoren kappaleet pois,ja syövät ainoastaan siemenen sieltä sisältä.

        Hämäryys saapuu varmaan tuossa lähimmän tunnin aikana, sauna taitaa olla lämpiämässä. Se tästä perjantai-iltapäivästä.

        Huomisen vuoksi toivotan kaikille mukana olijoille oikein lämpöistä ystävänpäivää!!!Joskus tunnen itseni aivan etuoikutetuksi, sillä minulla on aivan ihania ystäviä. Tulee mieleen, olenko ansainnut kaikki. Olen onnellinen heistä!!! Paulamaria eteläiseltä Pirkanmaalta


      • Hertta2009 kirjoitti:

        Ystävyys on elämän
        anteliaampia lahjoja!

        Vaalitaan sitä kaikki.

        lämpimin halauksin: herrta


        Tuon vielä kahvimukin takaisin, kun ehdin.

        Päivä on kivasti pidentynyt, näin aurinkoisena hetkenä sen erityisesti huomaa: mukavaa, tulee valoisaa,,,,
        Tänään on 13:sta ja perjantai.
        Huomenna Ystävänpäivä!
        Kun olen aina kaikessa vähän myöhässä, niin nyt en. Seuraa muutama säe A-M. K. runosta,
        ystävänpäivän kunniaksi:

        Tahtoisin toivoa sinulle,
        jotakin oikein hyvää.
        Enkelin siipien havinaa,
        Ja iloa , onnea syvää !

        Kiitos vuosien ystävyydestä,
        jaksoit myös pimeät päivät.
        kiitos ilosta, yhteydestä.
        AArteiksi sanasi jäivät !

        Kaikille oikein hyvää ,huomenna olevaa YSTÄVÄNPÄIVÄÄ !


      • Talvisodan rauha 13.p:nä
        LateVaan kirjoitti:

        Huomenta vaan ,aamulla en uskaltanut pirtinovea aukaista, ketään ei ollut vielä käynyt, joten ajattelin, jos nyt menen kahvinkeittäjäksi niin joku kuitenkin ensin ehtii. Niinhän siinä kävikin emäntämme oli ehtinyt ensiksi, joten minulta jäi vain yritykseksi.
        Tänään on 13 päivä ja perjantai, olkaa varovaisia.
        Pakkasta 8,5 astetta, näyttää siltä, että aurinko saattaa tänään näyttäytyä.
        Hiihtoloma täällä etelän koululaisilla,lunta on senverran että hiihto onnistuu, mutta taitavat useat mennä pohjoisen hiihtokeskuksiin,kuulemma autoilu ainakin pohjoiseen vilkastuu.
        Meidän ekaluokkalainen tulee vielä tänään iltapäivällä. Ensiviikolla saa nähdä, tuleeko tyttäret taas yökylään, ainakaan eivät reissuun ole lähdössä.
        Itse menemme ensi keskiviikkona Järvenpäähän paikallisten eläkeläisten vieraaksi.
        Varmuuden vuoksi jo nyt, hyvää ystävänpäivää t: Late

        Mikään sota ei ole syttynyt Suomessa tämännimisenä päivänä.

        Joten kun aurinkokin paistaa juuri tänään noin kauniisti,
        niin USKOKAA jo! Onnen päivä on 13.päivä.


      • RouvaYlikypsä kirjoitti:

        Nyt vasta pääsin onnittelemaan pirtin uutta asua ja tunnelmaa!!On tässä melkein pari vuorokautta tehty sitä ja tätä ja tuota, että saatiin uudet vehkeet pelaamaan. Täytyy kyllä sanoa, että itse kyllä olen ollut ihan sivussa, kuunnellut sujuvasti toisten keskusteluja. Mutta nyt pelittää!!!

        Kyllä tässä nyt kelpaa näpytellä, saan istua ihan ikkunan ääressä, "maalaismaisema" silmilleni näkyvillä koska vaan. Sen lisäksi että sain uuden pöydän, sain myös uuden langattomat kirjoittimen ja hiiren. Pöytälevyt ovat upean punaista lasia, metalliset jalat mustat, kirjoitin ja hiiri harmaa-mustat. Pöydän pintaan kyllä jää pienetkin jäljet sormien hipaisuista.

        Tämmöistäkin synttärilahjaa voi saada, "förskottina" tosin. Olen tainnut olla aika kilttinä, ainakin epäilen niin.

        Petikaverini vävy tässä nyt viimeksi oli apuna, suuret kiitokset hänelle! Juuri ja juuri sain ensimmäisen pitkulaisen hiivaleivän uunista, annoin hänelle mukaan. Näinhän se tuoreeltaan maistuu parhaimmalle, toivottavasti heillekin!

        Päivä on edelleenkin ollut harmaa, sama monta päivää yhteen menoon. Pakkasta muutama aste, mitään ei ole tuolta pilvistä putoillut alas.

        Sunnuntaina käymme Tampereella tyttäreni tyttären 19-vuotiskahveella, eilen illalla ovat juhlineet penkkareitaan. Aika iso etappi nuoren elämässä.

        Kiva seurata pikkulintujen ruokailua tuossa ihan lähellä. Ottavat hangelle pudonneita auringonkukansiemeniä suuhunsa, särkevät siemenen ja sylkevät kuoren kappaleet pois,ja syövät ainoastaan siemenen sieltä sisältä.

        Hämäryys saapuu varmaan tuossa lähimmän tunnin aikana, sauna taitaa olla lämpiämässä. Se tästä perjantai-iltapäivästä.

        Huomisen vuoksi toivotan kaikille mukana olijoille oikein lämpöistä ystävänpäivää!!!Joskus tunnen itseni aivan etuoikutetuksi, sillä minulla on aivan ihania ystäviä. Tulee mieleen, olenko ansainnut kaikki. Olen onnellinen heistä!!! Paulamaria eteläiseltä Pirkanmaalta

        Meillä minuutilleen sama aikataulu.
        Kumpikin olemme tosi kiitollisia hyvistä ystävistä. Ne ovat elämän aarteita ja niitä aina tarvitaan , eikä ystäviä ole koskaan liikaa.
        Silloin ei ole yksin!

        Onnea uusille hienoille pöydille sun muille uusille vempeleille. Hiiriä ja mitä niitä nyt olikaan,,,kyllä on hieno työpöytä,, punaista lasia ,ai,ai,ai, kyllä kelpaa kirjoitella.
        Kai minä en sitten ole ollut niin kiltti,
        Ei ainakaan kukaan ole vihjaillut uudesta punaisesta pöydästä,,,


      • ylikypsa***
        meri-kukka98 kirjoitti:

        Meillä minuutilleen sama aikataulu.
        Kumpikin olemme tosi kiitollisia hyvistä ystävistä. Ne ovat elämän aarteita ja niitä aina tarvitaan , eikä ystäviä ole koskaan liikaa.
        Silloin ei ole yksin!

        Onnea uusille hienoille pöydille sun muille uusille vempeleille. Hiiriä ja mitä niitä nyt olikaan,,,kyllä on hieno työpöytä,, punaista lasia ,ai,ai,ai, kyllä kelpaa kirjoitella.
        Kai minä en sitten ole ollut niin kiltti,
        Ei ainakaan kukaan ole vihjaillut uudesta punaisesta pöydästä,,,

        vastan tuoksu sinne pirttiin saakka? Tulin juuri saunasta, että vieläkin höyry nousee "hartioista." Nythän saa riisuutua ministerin luvalla joten olen vielä ilkosillani, onneksi minulla ei ole nettikameraa. Vaikka eipä tässä ole mitään näytettävää.

        Kerrankin ajpoissa hyvät ystävänpäivä onnittelut kaikille ikää ja sukupuolta katsomatta.

        Minustakin 13 päivä on onnenpäivä, ainakin minulle. Asunnomme katunumero on 13, Kun tulin tänne Hämeeseen, niin ensimmäisen asuntomme katunumero oli 13. Työssä ollessa oli vaatekaappini numerot 13 töissä, kaupungin ja yhtiön palokunnissa sama juttu. Tänäänkin perjantaina 13 päivä on tapahtunut pelkkää hyvää. Varmaan paranee vielä illemmalla.

        Kiitokset kahvista ja kaikista pöydän herkuista. Hyvää illanjatkoa kaikille.


      • barija7

        eli hertta tuo vihdoin sen ihanan kahvimukin takasin.Kiitos kyllä oli tarpeen!
        Tässä kun hoijetaan Ruuneperin hommia,ja odotellaan tuleeko se ikuna takaisin!

        Muuten elämä on villiä,
        kun söin päivällä silliä!

        Ja taas juosta kauppaan,
        mistä pari lonkeroa nappaan!

        Nyt sillitkin osansa saakoon: Mukavaa iltaa kaikille!


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        Meillä minuutilleen sama aikataulu.
        Kumpikin olemme tosi kiitollisia hyvistä ystävistä. Ne ovat elämän aarteita ja niitä aina tarvitaan , eikä ystäviä ole koskaan liikaa.
        Silloin ei ole yksin!

        Onnea uusille hienoille pöydille sun muille uusille vempeleille. Hiiriä ja mitä niitä nyt olikaan,,,kyllä on hieno työpöytä,, punaista lasia ,ai,ai,ai, kyllä kelpaa kirjoitella.
        Kai minä en sitten ole ollut niin kiltti,
        Ei ainakaan kukaan ole vihjaillut uudesta punaisesta pöydästä,,,

        On tässä eräskin ystävänpäivän tervehdys lähtenyt matkaan, joku kyllä tullut bumerangina takaisin. Ei muuta kuin uudestaan matkaan, ehkä niin onnistuu.

        En kyllä ole ikinä edes kuullut punaisesta lasipöydästä, mutta sen ääressä tässä nyt istun. Sanoisin, että on komia.

        Nyt on vielä siivilöitävä eilen illalla laitettu kotikalja ja vietävä kylmään. Teen sen oikeesti maltaista, sokerina käytän fariinisokeria, antaa oikein hyvän aromin. Kannattaa kokeilla. Keittiöön tästä suunnistan ja sanon hyvvee yötä!!!!!! Paulamaria


      • Jatta
        ylikypsa*** kirjoitti:

        vastan tuoksu sinne pirttiin saakka? Tulin juuri saunasta, että vieläkin höyry nousee "hartioista." Nythän saa riisuutua ministerin luvalla joten olen vielä ilkosillani, onneksi minulla ei ole nettikameraa. Vaikka eipä tässä ole mitään näytettävää.

        Kerrankin ajpoissa hyvät ystävänpäivä onnittelut kaikille ikää ja sukupuolta katsomatta.

        Minustakin 13 päivä on onnenpäivä, ainakin minulle. Asunnomme katunumero on 13, Kun tulin tänne Hämeeseen, niin ensimmäisen asuntomme katunumero oli 13. Työssä ollessa oli vaatekaappini numerot 13 töissä, kaupungin ja yhtiön palokunnissa sama juttu. Tänäänkin perjantaina 13 päivä on tapahtunut pelkkää hyvää. Varmaan paranee vielä illemmalla.

        Kiitokset kahvista ja kaikista pöydän herkuista. Hyvää illanjatkoa kaikille.

        juuri saunasta, mutta en mistään vihdantuoksuisesta. Kerrostalossa se vihdankäyttö on varmaan kielletty, kun en koskaan ole sellaista tuoksua siellä huomannut.
        Parvekkeella vilvoittelin ja ne enimmät höyryt päästin siellä pihalle.

        Ystävänpäiväkakun olen tänään leiponut, sellaisen lakkahillolla ja kermavahdolla täytetyn.
        Voipullia myös olen tehnyt.
        Huomenna aikaisin tulen Pirttiin ystävänpäiväkahville ja tuon noita leivonnaisia sinne tuliaisiksi, jospa sinne joku ehtisi poiketa. Kahvitkin keitän valmiiksi ja laitan vaikka termariin, onhan siellä sellainen. Joskus olen kulkiessani siitä kahvit juonut.

        On kiva nähdä uusi Pirttikin, kun en vielä ole ehtinyt siellä muuton jälkeen käydäkään.
        Komeaahan siellä tuntuu olevan taas, kun SkillaN on parastaan pistänyt.

        Oikein Hyvää Ystävänpäivää jokaiselle ja tervetuloa kakkukahville!


    • en pääse erään tästä pääskystä

      Käväsen tupsahtamassa pirtissä. Edes sen verran näen tuttuja netissä kun teitä täällä. Hiirikädessä on rasitusvamma virkkaamisesta siksi lyhyesti. Terveyttä ja siunausta skillanille ja kaikille ystäville täällä. Kiva kun pidätte huolta toisistanne.

      • Ystävyys on kuin pikkuinen ukko,
        jolla on taskussa avain ja lukko.
        Niillä se sitoo ystävät yhteen
        niin kuin maamies pellolla lyhteen.

        Hyvää ystävänpäivää!
        Kahvi on valmista.
        Ottakaa tryffeleitä. Tein niitä eilen ihan teitä varten.


      • mummeli-36
        Venlastiina kirjoitti:

        Ystävyys on kuin pikkuinen ukko,
        jolla on taskussa avain ja lukko.
        Niillä se sitoo ystävät yhteen
        niin kuin maamies pellolla lyhteen.

        Hyvää ystävänpäivää!
        Kahvi on valmista.
        Ottakaa tryffeleitä. Tein niitä eilen ihan teitä varten.

        Ja OIKEEN HYVVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ jokkaiselle kun kahvipirtissä käy.
        Hmmm,,, ei tuo nyt oikeen niin hyvin trimmannu ku samanikäsen runo mut tarkotus on ihan yhtä sytämmellinen täältä päin.
        Ja jumpannu oon jo ennen ylösnousuu joten jumpatkaa te muut nyt ommaan tahtiin.

        Hei, hei,,,hmm,,,eipäs aatella taas mittään sopimattomii. Miun on nimittäin pakko tään sairastamisen jälkeen venytellä jo sängyssä selkää ennen ku keinautan pään pystyasentoon. Muuten voip käyvä niin kehnosti et se pää onki vaakasuorassa ja mie 90° kulmassa.

        Joten se siitä jumpasta. Mut oikeesti miun fysioterapeutti opetti miulle niin hyvät liikkeet jotka teen ennen ylösnousua sängyssä et en uskalla olla niitä tekemättä. Se sillon kuukaus sitten iskeny kipu oli niin kaamee et pelkään sen uusiintuvan jos yön jäleltä kankeena lähen "lentoliikkeelle" niinku miul tapana on ollu. Niitä liikkeitä vaan on vaikeeta ilman näköratioo teille opettaa vaik työ jokkaine, Hintriikkaa unohtamatta voisitte kyl tehä. Jos joskus nähhää ni nousen vaikka pöyvälle ja näytän ne teille. Tää on luppaus ja en koskaan luppaa semmosta mitä en voi täyttää jos mahollisuus siihe on.

        Mut nyt niitä samanikäsen tryffeleitä ja kahvii ja menoks. Hei kisut,,,ai et on taas kiva teitä silitellä. Ootta niin sulosen pehmeitä. Menkäähä pankolle ja mie lähen sinne "lentoliikenteesee". Tappaillaaha,,,taas.


      • Venlastiina kirjoitti:

        Ystävyys on kuin pikkuinen ukko,
        jolla on taskussa avain ja lukko.
        Niillä se sitoo ystävät yhteen
        niin kuin maamies pellolla lyhteen.

        Hyvää ystävänpäivää!
        Kahvi on valmista.
        Ottakaa tryffeleitä. Tein niitä eilen ihan teitä varten.

        Oikein Hyvää Ystävänpäivää kaikille!

        Toin sydän-pullia kahvin kanssa..Kiitos kahvista Venlastiina.
        Ystävät ovat ,kuin tähdet taivaalla:
        Tiedämme että ne ovat,vaikka niitä ei aina näy!
        Toin tähän pöydälle ,punaisia tulppaaneja, iloksemme! Mukavaa tätä päivää ja koko viikonloppua!
        t.Irkku


      • Venlastiina kirjoitti:

        Ystävyys on kuin pikkuinen ukko,
        jolla on taskussa avain ja lukko.
        Niillä se sitoo ystävät yhteen
        niin kuin maamies pellolla lyhteen.

        Hyvää ystävänpäivää!
        Kahvi on valmista.
        Ottakaa tryffeleitä. Tein niitä eilen ihan teitä varten.

        huomenta toivotelen.

        Sinä ystävä tiedätkö sen,
        olet minulle tarpeellinen,,,,

        Säilyköön pirtin ystävyys, tulkoon siitä aina vain lämpimämpää, läheisempää ja iloa tuottavaa.
        Kiitos ystävät olemassa olostanne.

        Kummastelemista riittää, kun mietimään tätä asiaa rupeaa, miten kasvottomat (osa) ihmiset kohtaavat toisensa näin kirjoitusten kautta, tuntien heti jonkunlaista yhteyttä, tuttuutta.
        Tapaamisen myötä sitä voi sanoa jo ystävyydeksi.
        Kautta pirtin olemasa olon, on tänne kirjoittajat ilman mitään ehtoja kirjoitelleet sopuisasti, läheisesti.
        Moni on joukosta poistunut, jopa kuoleman kautta, mutta myös omista syistänsä, heitä kiitän niistä hetkistä mitä pirtissä on vietetty.
        Hyvää ystävänpäivää teillekin, jos satutte lukemaan.

        Kahvi tuoksuu niin vahvana ja tryffelit ne aivan suussa sulaa, kiitos Venlastiina.
        Pääskykin muistaa pirtin, noita vaivoja niitä tulee, kun jotakin oikein kauan samalla tapaa tekee, tuttua on.
        Vaihda aina välillä toisiin hommiin, sillä tavalla tässä pitää sinnitellä, kun iskee vaiva milloin mihinkin, pyristellään vaan.
        Hyvää Ystävänpäivää Sinullekin sinne pohjoiseen.

        Ilma taitaa kulkea samoja latujaan, ainakin näin aamusta harmaalta näyttää, mutta jospa aurinko esiin tulisi, näin ystävällisyyttään osoittaen, Ystävänpäivänä, tätäpä odotamme.

        Nyt menemme tehtaanmyymälässä käymään ja simpukkaviinereitä sieltä ostamme, tuon pirttiinkin,vaikka herkuuja on luvassa tälle päivälle toisiltakin.
        Ruisleivän ostan ja sitten kaupasta suolapaketin ne vien sinne kakskymppisen uuteen kotiin.
        Sellainen tapa täälläpäin on, kai se on toivomus ja ele siihen, ettei leipä ja suola talosta loppuisi.

        Oikein mukavaa"ystävällistä" päivää pirtin kävijöille.


      • Annastiina
        SkillaN kirjoitti:

        huomenta toivotelen.

        Sinä ystävä tiedätkö sen,
        olet minulle tarpeellinen,,,,

        Säilyköön pirtin ystävyys, tulkoon siitä aina vain lämpimämpää, läheisempää ja iloa tuottavaa.
        Kiitos ystävät olemassa olostanne.

        Kummastelemista riittää, kun mietimään tätä asiaa rupeaa, miten kasvottomat (osa) ihmiset kohtaavat toisensa näin kirjoitusten kautta, tuntien heti jonkunlaista yhteyttä, tuttuutta.
        Tapaamisen myötä sitä voi sanoa jo ystävyydeksi.
        Kautta pirtin olemasa olon, on tänne kirjoittajat ilman mitään ehtoja kirjoitelleet sopuisasti, läheisesti.
        Moni on joukosta poistunut, jopa kuoleman kautta, mutta myös omista syistänsä, heitä kiitän niistä hetkistä mitä pirtissä on vietetty.
        Hyvää ystävänpäivää teillekin, jos satutte lukemaan.

        Kahvi tuoksuu niin vahvana ja tryffelit ne aivan suussa sulaa, kiitos Venlastiina.
        Pääskykin muistaa pirtin, noita vaivoja niitä tulee, kun jotakin oikein kauan samalla tapaa tekee, tuttua on.
        Vaihda aina välillä toisiin hommiin, sillä tavalla tässä pitää sinnitellä, kun iskee vaiva milloin mihinkin, pyristellään vaan.
        Hyvää Ystävänpäivää Sinullekin sinne pohjoiseen.

        Ilma taitaa kulkea samoja latujaan, ainakin näin aamusta harmaalta näyttää, mutta jospa aurinko esiin tulisi, näin ystävällisyyttään osoittaen, Ystävänpäivänä, tätäpä odotamme.

        Nyt menemme tehtaanmyymälässä käymään ja simpukkaviinereitä sieltä ostamme, tuon pirttiinkin,vaikka herkuuja on luvassa tälle päivälle toisiltakin.
        Ruisleivän ostan ja sitten kaupasta suolapaketin ne vien sinne kakskymppisen uuteen kotiin.
        Sellainen tapa täälläpäin on, kai se on toivomus ja ele siihen, ettei leipä ja suola talosta loppuisi.

        Oikein mukavaa"ystävällistä" päivää pirtin kävijöille.

        Ystävät ovat kullanarvoisia. Toivotan YSTÄVÄLAULUN sanoin,niinkuin Loiri lauloi radiossa aamulla.Oli suklaasydämmiä,niin laitan pöydälle koriin.Olkaa hyvä ja ottakaa.


      • Annastiina kirjoitti:

        Ystävät ovat kullanarvoisia. Toivotan YSTÄVÄLAULUN sanoin,niinkuin Loiri lauloi radiossa aamulla.Oli suklaasydämmiä,niin laitan pöydälle koriin.Olkaa hyvä ja ottakaa.

        Ystävänpäivän toivotukset! Minulla ei ole kuin hyvää sanottavaa Pirtistä ja täällä kirjoittavista. Mielestäni Pirtti on moni-ilmeinen, mutta myös rauhallinen saareke, jossa on voinut ikäänkuin levähtää ja otta rennommin.
        Hyvää huomenta ja hyvää jatkoa!


      • ynnämuu kirjoitti:

        Ystävänpäivän toivotukset! Minulla ei ole kuin hyvää sanottavaa Pirtistä ja täällä kirjoittavista. Mielestäni Pirtti on moni-ilmeinen, mutta myös rauhallinen saareke, jossa on voinut ikäänkuin levähtää ja otta rennommin.
        Hyvää huomenta ja hyvää jatkoa!

        ystävänpäivää kaikille. Ihanaa, että olette olemassa. Kiitos SkillaN kun keksit tämän pirtin jo kauan kauan sitten.

        Kun noita pakkasia näyttää riittävän, niin toin lisää tervaksie etteivät lopu kesken ystävänpäivän..
        Lämpimiä pusuja toin tietysti ystävänpäivän kunniaksi.


        Hyvää ja aurinkoista loppupäivää kaikille.


      • ynnämuu kirjoitti:

        Ystävänpäivän toivotukset! Minulla ei ole kuin hyvää sanottavaa Pirtistä ja täällä kirjoittavista. Mielestäni Pirtti on moni-ilmeinen, mutta myös rauhallinen saareke, jossa on voinut ikäänkuin levähtää ja otta rennommin.
        Hyvää huomenta ja hyvää jatkoa!

        Eilen jo varmuuden vuoksi toivottelin, mutta :edelleenkin sitä hyvää ystävän päivää kaikille !
        On pirtti pullollaan herkkuja. On tryffeleitä, sydämiä, leivoksia, vaikka mitä.
        Sen arvaten, toinkin vain keltaisia ruusuja pirtin pöydälle kimpun, ilahduttamaan jokaista kävijää. Keltainen, se kevään ja valon väri,,,
        Hyvää jatkoa tälle ystävänpäivälle.

        Eilinen 13:sta, on minullekin ollut elämässä enempi onnen päivä !
        Kivoja asioita on silloin tapahtunut. Jäävät mieleenkin hyvin, kun on tuo maaginen 13.
        Mistähän sekin on alkujaan tullut, että muka epäonnen päivä? Varsinkin jos on vielä perjantaina.


      • Hintriika*
        ynnämuu kirjoitti:

        Ystävänpäivän toivotukset! Minulla ei ole kuin hyvää sanottavaa Pirtistä ja täällä kirjoittavista. Mielestäni Pirtti on moni-ilmeinen, mutta myös rauhallinen saareke, jossa on voinut ikäänkuin levähtää ja otta rennommin.
        Hyvää huomenta ja hyvää jatkoa!

        Tämän päivän voisi julistaa Kahvipirtin kansallispäiväksi! On se kiva, että olette olemassa, HYVÄT YSTÄVÄT!

        Eivät kai nämä Vs:n tuomat pallerot ole niitä, joita tryffelisiat kärsällään tonkivat ja jotka maksavat enemmän kuin kultakimpale? Jos ovat, niin Vs:n on täytynyt saada lottopotti. Hmm, hyvältä maistuvat, olivat mitä olivat. Tähän vähän suklaasydäntä päälle, niin onpas makea olo. Makeilevaksi en silti aio alkaa.

        Ei ole tänäänkään aurinkoa taivaalla, meillä ainakaan. Mutta sydämissä se loistaa, sillä valolla pärjää tämän päivän.


      • Hintriika* kirjoitti:

        Tämän päivän voisi julistaa Kahvipirtin kansallispäiväksi! On se kiva, että olette olemassa, HYVÄT YSTÄVÄT!

        Eivät kai nämä Vs:n tuomat pallerot ole niitä, joita tryffelisiat kärsällään tonkivat ja jotka maksavat enemmän kuin kultakimpale? Jos ovat, niin Vs:n on täytynyt saada lottopotti. Hmm, hyvältä maistuvat, olivat mitä olivat. Tähän vähän suklaasydäntä päälle, niin onpas makea olo. Makeilevaksi en silti aio alkaa.

        Ei ole tänäänkään aurinkoa taivaalla, meillä ainakaan. Mutta sydämissä se loistaa, sillä valolla pärjää tämän päivän.

        Huomenta ja kiitos Hintriikallle oivallisesta aatoksesta! Siinähän se on nyt keksitty!!!Olkoon ystävänpäivä pirtin kansallispäivä! Vuoden päästä voisimme viettää oikein 1-vuotistanssiaisia. Eikös olisi upeaa?

        Kovin on harmaa aamu, vaan olemmehan näihin tottuneet. Ollaan valoisia ja aurinkoisia jokainen sydämeltämme ja muistetaan ystäviämme ajatuksissamme.

        Punaisia sydämenmuotoisia sulkaanamia jätän tuohon isoon kulhoon pirtin pöydälle, olkaa hyvät. Kiitos aamuteestä ja pöydän herkuista! On upeaa elää tätä päivää!!! Onnellinen Paulamaria


      • Hintriika* kirjoitti:

        Tämän päivän voisi julistaa Kahvipirtin kansallispäiväksi! On se kiva, että olette olemassa, HYVÄT YSTÄVÄT!

        Eivät kai nämä Vs:n tuomat pallerot ole niitä, joita tryffelisiat kärsällään tonkivat ja jotka maksavat enemmän kuin kultakimpale? Jos ovat, niin Vs:n on täytynyt saada lottopotti. Hmm, hyvältä maistuvat, olivat mitä olivat. Tähän vähän suklaasydäntä päälle, niin onpas makea olo. Makeilevaksi en silti aio alkaa.

        Ei ole tänäänkään aurinkoa taivaalla, meillä ainakaan. Mutta sydämissä se loistaa, sillä valolla pärjää tämän päivän.

        Hyvää ystävänpäivää pirtissäkävijöille, kortin lähetin jo aiemmin. Heräsin vasta äskettäin, ajattelin tulla persoonakohtaisesti tänne, kun arvasin että täällä on herkkuja hyvän kahvin kera. Tullessani ostin yhden oranssin värisen ruusun kullekkin pirtissäkävijälle. On aina kiva käydä täällä ystävien joukossa. Ei tarvitse kysyä, mistä löydät sä ystävän, niitä on pirtti pullollaan.
        Kaikille terkkuja t: Late


      • SkillaN kirjoitti:

        huomenta toivotelen.

        Sinä ystävä tiedätkö sen,
        olet minulle tarpeellinen,,,,

        Säilyköön pirtin ystävyys, tulkoon siitä aina vain lämpimämpää, läheisempää ja iloa tuottavaa.
        Kiitos ystävät olemassa olostanne.

        Kummastelemista riittää, kun mietimään tätä asiaa rupeaa, miten kasvottomat (osa) ihmiset kohtaavat toisensa näin kirjoitusten kautta, tuntien heti jonkunlaista yhteyttä, tuttuutta.
        Tapaamisen myötä sitä voi sanoa jo ystävyydeksi.
        Kautta pirtin olemasa olon, on tänne kirjoittajat ilman mitään ehtoja kirjoitelleet sopuisasti, läheisesti.
        Moni on joukosta poistunut, jopa kuoleman kautta, mutta myös omista syistänsä, heitä kiitän niistä hetkistä mitä pirtissä on vietetty.
        Hyvää ystävänpäivää teillekin, jos satutte lukemaan.

        Kahvi tuoksuu niin vahvana ja tryffelit ne aivan suussa sulaa, kiitos Venlastiina.
        Pääskykin muistaa pirtin, noita vaivoja niitä tulee, kun jotakin oikein kauan samalla tapaa tekee, tuttua on.
        Vaihda aina välillä toisiin hommiin, sillä tavalla tässä pitää sinnitellä, kun iskee vaiva milloin mihinkin, pyristellään vaan.
        Hyvää Ystävänpäivää Sinullekin sinne pohjoiseen.

        Ilma taitaa kulkea samoja latujaan, ainakin näin aamusta harmaalta näyttää, mutta jospa aurinko esiin tulisi, näin ystävällisyyttään osoittaen, Ystävänpäivänä, tätäpä odotamme.

        Nyt menemme tehtaanmyymälässä käymään ja simpukkaviinereitä sieltä ostamme, tuon pirttiinkin,vaikka herkuuja on luvassa tälle päivälle toisiltakin.
        Ruisleivän ostan ja sitten kaupasta suolapaketin ne vien sinne kakskymppisen uuteen kotiin.
        Sellainen tapa täälläpäin on, kai se on toivomus ja ele siihen, ettei leipä ja suola talosta loppuisi.

        Oikein mukavaa"ystävällistä" päivää pirtin kävijöille.

        "Olkoon ovi sinulle avoin,
        olkoon tuuli aina myötäinen.
        Päivä poskillesi paistakoon,
        vesi puutarhasi kastelkoon.
        Ja kunnes kohdataan
        elämäsi
        jääköön suojaan Jumalan."

        Näiden muististani poimimieni irlantilaisen laulun
        sanojen mukana ystävänpäivätoivotukseni tulevat
        kaikille pirttiläisille, mukaan luettuna Hessa Hippiäinen
        ja MiukuMauku, silityksiä heille.

        {Tuosta laulusta hyvin on mieleeni jäänyt vaain sävel,
        sanat ovat oma muunnelmani aihepiiristä.}


      • tulenlieskat
        satu kirjoitti:

        "Olkoon ovi sinulle avoin,
        olkoon tuuli aina myötäinen.
        Päivä poskillesi paistakoon,
        vesi puutarhasi kastelkoon.
        Ja kunnes kohdataan
        elämäsi
        jääköön suojaan Jumalan."

        Näiden muististani poimimieni irlantilaisen laulun
        sanojen mukana ystävänpäivätoivotukseni tulevat
        kaikille pirttiläisille, mukaan luettuna Hessa Hippiäinen
        ja MiukuMauku, silityksiä heille.

        {Tuosta laulusta hyvin on mieleeni jäänyt vaain sävel,
        sanat ovat oma muunnelmani aihepiiristä.}

        Kahvipittiin tullessa kompastelin tuolla polulla, myssykin viuhtas ihan silmille. Pysyin kuin pysyinkin pystyssä. Se oli kengän alla olevien rautojen ansiota.

        Eiku pelkäsin kun syli oli täys ruusuja pirttiläisille. eise ois mukava niitä lyttyyn prässätä jos olis alle jääneet.

        Ystävyys on kuin pikkuinen ukko
        jollon kädessä avain ja lukko.
        Sillä se sitoo ystävykset yhteen
        kuin maamies lyhteen.
        Tämän kouluaikaisen runon myötä toivottelen kaikille mukavaa ystävänpäivää.

        Kiitos kahvista ja suklaasydämistä. moikka


      • *Roope63
        SkillaN kirjoitti:

        huomenta toivotelen.

        Sinä ystävä tiedätkö sen,
        olet minulle tarpeellinen,,,,

        Säilyköön pirtin ystävyys, tulkoon siitä aina vain lämpimämpää, läheisempää ja iloa tuottavaa.
        Kiitos ystävät olemassa olostanne.

        Kummastelemista riittää, kun mietimään tätä asiaa rupeaa, miten kasvottomat (osa) ihmiset kohtaavat toisensa näin kirjoitusten kautta, tuntien heti jonkunlaista yhteyttä, tuttuutta.
        Tapaamisen myötä sitä voi sanoa jo ystävyydeksi.
        Kautta pirtin olemasa olon, on tänne kirjoittajat ilman mitään ehtoja kirjoitelleet sopuisasti, läheisesti.
        Moni on joukosta poistunut, jopa kuoleman kautta, mutta myös omista syistänsä, heitä kiitän niistä hetkistä mitä pirtissä on vietetty.
        Hyvää ystävänpäivää teillekin, jos satutte lukemaan.

        Kahvi tuoksuu niin vahvana ja tryffelit ne aivan suussa sulaa, kiitos Venlastiina.
        Pääskykin muistaa pirtin, noita vaivoja niitä tulee, kun jotakin oikein kauan samalla tapaa tekee, tuttua on.
        Vaihda aina välillä toisiin hommiin, sillä tavalla tässä pitää sinnitellä, kun iskee vaiva milloin mihinkin, pyristellään vaan.
        Hyvää Ystävänpäivää Sinullekin sinne pohjoiseen.

        Ilma taitaa kulkea samoja latujaan, ainakin näin aamusta harmaalta näyttää, mutta jospa aurinko esiin tulisi, näin ystävällisyyttään osoittaen, Ystävänpäivänä, tätäpä odotamme.

        Nyt menemme tehtaanmyymälässä käymään ja simpukkaviinereitä sieltä ostamme, tuon pirttiinkin,vaikka herkuuja on luvassa tälle päivälle toisiltakin.
        Ruisleivän ostan ja sitten kaupasta suolapaketin ne vien sinne kakskymppisen uuteen kotiin.
        Sellainen tapa täälläpäin on, kai se on toivomus ja ele siihen, ettei leipä ja suola talosta loppuisi.

        Oikein mukavaa"ystävällistä" päivää pirtin kävijöille.

        toivottelen tänne kahvipirtin väelle ja varsinkin sen emännälle. Vuodet ne vierii vaan ja aika kuluu mut muistot elää.
        On vierähtänyt aikaa siitä kun seilattiin ystävänpäivän risteilyllä Tallinnassa ja olihan meitä monta siellä mukanakin ja hauskaa oli vaikka oishan sinne enempikin mukaan mahtunut.
        Nyt toivotankin kaikille oikein hyvää ystävänpäivää :)


      • *Roope63 kirjoitti:

        toivottelen tänne kahvipirtin väelle ja varsinkin sen emännälle. Vuodet ne vierii vaan ja aika kuluu mut muistot elää.
        On vierähtänyt aikaa siitä kun seilattiin ystävänpäivän risteilyllä Tallinnassa ja olihan meitä monta siellä mukanakin ja hauskaa oli vaikka oishan sinne enempikin mukaan mahtunut.
        Nyt toivotankin kaikille oikein hyvää ystävänpäivää :)

        Missä olet piileksinyt kaikki nämä ajat,,
        Tai saatan arvatakin,,, ?
        Käyhän pirtissä kertoilemassa kuulumisia, muulloinkin kuin ystävänpäivänä- tai siis pirtin kansallispäivänä.
        Äläkä häivy kuin tuhka tuuleen,,,,


      • Katicat2
        *Roope63 kirjoitti:

        toivottelen tänne kahvipirtin väelle ja varsinkin sen emännälle. Vuodet ne vierii vaan ja aika kuluu mut muistot elää.
        On vierähtänyt aikaa siitä kun seilattiin ystävänpäivän risteilyllä Tallinnassa ja olihan meitä monta siellä mukanakin ja hauskaa oli vaikka oishan sinne enempikin mukaan mahtunut.
        Nyt toivotankin kaikille oikein hyvää ystävänpäivää :)

        Oliko se se kerta, kun minäkin olin mukana (Katleija)? Eihän meitä monta ollut silloin mukana. Aika kuluu nopiaan. Ai että oli ystävänpäivä. Onko muuten tullut Turussa käytyä. Terv. tutuille, Roope.


      • *Roope63
        Katicat2 kirjoitti:

        Oliko se se kerta, kun minäkin olin mukana (Katleija)? Eihän meitä monta ollut silloin mukana. Aika kuluu nopiaan. Ai että oli ystävänpäivä. Onko muuten tullut Turussa käytyä. Terv. tutuille, Roope.

        aivan oikein olit tyttäresi kanssa mukana myös silloin. Kyllähän Turussa käydään kun laivalle mennään muuten ei ole nyt käyntiä.
        Tänä talvena onkin nyt lunta ihan mukavasti et hiihtämäänkin pääsee ja kilometrejä onkin jo kertynyt kun reilu kymmenen tulee päivässä hiihdettyä. Hyviä hiihtokelijä vaan kaikille näin talvisena päivänäkin:)


      • *Roope63
        meri-kukka98 kirjoitti:

        Missä olet piileksinyt kaikki nämä ajat,,
        Tai saatan arvatakin,,, ?
        Käyhän pirtissä kertoilemassa kuulumisia, muulloinkin kuin ystävänpäivänä- tai siis pirtin kansallispäivänä.
        Äläkä häivy kuin tuhka tuuleen,,,,

        terveiset täältä rakkaan luota niinkuin saatoit arvatakin. Käyn kyllä täällä joskus aina lueskelemassa mitä pirttiin kuuluu, harvoin tulee kyll kirjoiteltua nykyään.
        Näin kansallispäivän kunniaksi tulin tervehtimään ja toivottamaan kaikille hyvää ystävänpäivää ja kohotan kuohumaljan kaikille pirtissä olijoille heips :)


      • *Roope63 kirjoitti:

        aivan oikein olit tyttäresi kanssa mukana myös silloin. Kyllähän Turussa käydään kun laivalle mennään muuten ei ole nyt käyntiä.
        Tänä talvena onkin nyt lunta ihan mukavasti et hiihtämäänkin pääsee ja kilometrejä onkin jo kertynyt kun reilu kymmenen tulee päivässä hiihdettyä. Hyviä hiihtokelijä vaan kaikille näin talvisena päivänäkin:)

        Terveisiä saunasta, oli mukavaa käydä omassa saunassa, oma pirttihirmuni pesi selkäni, se vasta oli poikaa. Sitten huomasin että joku oli unohtanut hankkia saunakaljat, no ei hätää, kiireesti pirttiin ja päivä oli pelastettu.
        Täällä sitä nyt nautitaan makoisat oluet, kiikkustuolissa takkatulen ääressä.
        Eikun hyvää ystävänpäivänjatkoa kaikille t: Late


      • Lokari-x
        Hintriika* kirjoitti:

        Tämän päivän voisi julistaa Kahvipirtin kansallispäiväksi! On se kiva, että olette olemassa, HYVÄT YSTÄVÄT!

        Eivät kai nämä Vs:n tuomat pallerot ole niitä, joita tryffelisiat kärsällään tonkivat ja jotka maksavat enemmän kuin kultakimpale? Jos ovat, niin Vs:n on täytynyt saada lottopotti. Hmm, hyvältä maistuvat, olivat mitä olivat. Tähän vähän suklaasydäntä päälle, niin onpas makea olo. Makeilevaksi en silti aio alkaa.

        Ei ole tänäänkään aurinkoa taivaalla, meillä ainakaan. Mutta sydämissä se loistaa, sillä valolla pärjää tämän päivän.

        Oikeen mukavaa ystävän päivää, vaikka täällähän se on valentinon päivä.

        Tairan olla vähäsen myöhässä toivotuksineni, mut emää sille mitään voi kuh mää olen hiras hämäläinen nääs.
        Kyl se varmaanki on ihan sama päivä jota entiset roomalaisetki viettivät.

        Kiitoksia kahveesta ja muistaki tarjolla olleista herkuista.

        Mää menen nytten sitten kauppaan ,et mullaki olis jotain tarjotavaa jos tulee joku kyllään.

        Terv: Lokari-x


      • LateVaan kirjoitti:

        Terveisiä saunasta, oli mukavaa käydä omassa saunassa, oma pirttihirmuni pesi selkäni, se vasta oli poikaa. Sitten huomasin että joku oli unohtanut hankkia saunakaljat, no ei hätää, kiireesti pirttiin ja päivä oli pelastettu.
        Täällä sitä nyt nautitaan makoisat oluet, kiikkustuolissa takkatulen ääressä.
        Eikun hyvää ystävänpäivänjatkoa kaikille t: Late

        Pelastettu on päivä. Lauantai saunassa käyty, selkä pesty, mutta,mutta minkäs nimen sille nyt keksisi, sille selän pesijälle. Saunakaljaa ei ollut talossa, enkä Pirtiinkään lähtenyt juoksemaan kesken kaiken.
        Mutta sainhan saunakahvit DE Luxen kera.
        joten päivä pelastui,ihan iltakin.
        Noin Ystävänpäivän merkeissä.
        Sauna oli kova juttu noin lumitöiden jälkeen, nyt on taas kaikki polut auki mökillä.
        Rauhallista Yötä kaikille, ja kauniita unia.


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        Pelastettu on päivä. Lauantai saunassa käyty, selkä pesty, mutta,mutta minkäs nimen sille nyt keksisi, sille selän pesijälle. Saunakaljaa ei ollut talossa, enkä Pirtiinkään lähtenyt juoksemaan kesken kaiken.
        Mutta sainhan saunakahvit DE Luxen kera.
        joten päivä pelastui,ihan iltakin.
        Noin Ystävänpäivän merkeissä.
        Sauna oli kova juttu noin lumitöiden jälkeen, nyt on taas kaikki polut auki mökillä.
        Rauhallista Yötä kaikille, ja kauniita unia.

        ystävänpäiväkin iltaan, ja monet toivotukset on tullut, kiitos kaikille.

        Roope on myös pirttiin tiensä löytänyt, mukavaa, tule Sinäkin Kivitippuun,eikös se ole siellä teillä päin?

        Saunassa on täÄlläkin käyty ja tehty lämpimiä voileipiä, toin loput tänne jos joku yönkulkija pistäytyy.

        Kännykkä on helissyt, viestit lentäneet, kiva huomata, että ystäviä on.

        Syntymäpäivät juhlittiin, kaunis koti on nuorilla, kyllä kelpaa elellä.
        Isä oli ostanut kosketinsoittimen tyttärelleen, innostunut oli tytär, ehkä soittamisen taito on hänelle tulevassa ammatissa eduksi.
        Vielä ainakin viisi vuotta opiskelua, jos kaikki hyvin menee, tähän asti on luistanut.
        Omaksi iloksi osaakin soittaa, mutta toivoi saavansa vielä ammattiopettajan oppia.

        Nyt sitten yöpuulle, aikaisin kun nukkumaan rupeaa, sitten aamulla kukkuu ennen kukonlaulua, hyvät yöt.


      • katicat*
        SkillaN kirjoitti:

        ystävänpäiväkin iltaan, ja monet toivotukset on tullut, kiitos kaikille.

        Roope on myös pirttiin tiensä löytänyt, mukavaa, tule Sinäkin Kivitippuun,eikös se ole siellä teillä päin?

        Saunassa on täÄlläkin käyty ja tehty lämpimiä voileipiä, toin loput tänne jos joku yönkulkija pistäytyy.

        Kännykkä on helissyt, viestit lentäneet, kiva huomata, että ystäviä on.

        Syntymäpäivät juhlittiin, kaunis koti on nuorilla, kyllä kelpaa elellä.
        Isä oli ostanut kosketinsoittimen tyttärelleen, innostunut oli tytär, ehkä soittamisen taito on hänelle tulevassa ammatissa eduksi.
        Vielä ainakin viisi vuotta opiskelua, jos kaikki hyvin menee, tähän asti on luistanut.
        Omaksi iloksi osaakin soittaa, mutta toivoi saavansa vielä ammattiopettajan oppia.

        Nyt sitten yöpuulle, aikaisin kun nukkumaan rupeaa, sitten aamulla kukkuu ennen kukonlaulua, hyvät yöt.

        Kerron teille, mutta älkää sitten kertoko muille ;), että mulla ei ole enää jäsenkorttia tänne Suomi24:ään. Minä niin kyllästyin tuohon nimeeni, että nyt olen keksimässä uutta hienompaa nimeä itselleni. Ehdotuksia vastaanotetaan.
        Arvaan, että vaikka minkä nimen laittaisin, niin kyllä minut aina tunnistaa. Niinhän tunnistan minäkin tutut äänestä ja tyylistä.


      • Jatta
        katicat* kirjoitti:

        Kerron teille, mutta älkää sitten kertoko muille ;), että mulla ei ole enää jäsenkorttia tänne Suomi24:ään. Minä niin kyllästyin tuohon nimeeni, että nyt olen keksimässä uutta hienompaa nimeä itselleni. Ehdotuksia vastaanotetaan.
        Arvaan, että vaikka minkä nimen laittaisin, niin kyllä minut aina tunnistaa. Niinhän tunnistan minäkin tutut äänestä ja tyylistä.

        hyvä katicat*. Mikä tuossa nimessäsi nyt on niin kamalaa, että oikein kyllästynyt olet?
        Sehän sopii Sinulle ja tunnistatko sitten itsekään itseäsi mistään muusta nimestä?

        Minä kuuntelen musiikkia kanavalta 51. H&P kanavalta tulee niin ihanaa tanssimusiikkia, että tuolla taustalla soi silloin, kun en viitsi mitään katsoa.
        Nyt osui korvaan sanat:"onko helpompaa sanoilla satuttaa, miks sanat kauneimmat, on aina vaikeimmat" jne.
        Niinhän se tahtoo olla täälläkin näissä ketjuissa joskus. Tuntuu vain niin kovin pahalta hänen puolesta, joihin ne osuvat.

        Nyt vain Hyvää Yötä toivotan, johan tuo aikakin riensi melkein jo huomisen puolelle.


      • Hintriika*
        Jatta kirjoitti:

        hyvä katicat*. Mikä tuossa nimessäsi nyt on niin kamalaa, että oikein kyllästynyt olet?
        Sehän sopii Sinulle ja tunnistatko sitten itsekään itseäsi mistään muusta nimestä?

        Minä kuuntelen musiikkia kanavalta 51. H&P kanavalta tulee niin ihanaa tanssimusiikkia, että tuolla taustalla soi silloin, kun en viitsi mitään katsoa.
        Nyt osui korvaan sanat:"onko helpompaa sanoilla satuttaa, miks sanat kauneimmat, on aina vaikeimmat" jne.
        Niinhän se tahtoo olla täälläkin näissä ketjuissa joskus. Tuntuu vain niin kovin pahalta hänen puolesta, joihin ne osuvat.

        Nyt vain Hyvää Yötä toivotan, johan tuo aikakin riensi melkein jo huomisen puolelle.

        Niin se on, että sanansäilällä voi haavoittaa siinä kuin miekallakin, vaikka sanotaankin, ettei haukku haavaan tee. Henkisen haavan paraneminen kestää usein kauemmin kuin fyysisen.

        Mistä johtuneekaan se primitiivinen reaktio, että joku tuntee mielihyvää loukattuaan toista mahdollisimman törkeästi? Sitä törkyä on väliin tälläkin palstalla riittämiin.

        Onneksi pirtissä ei heilutella edes ovimikko-kaulinta pahat ajatukset mielessä. Ne muutamat hörhöt, jotka joskus tänne eksyvät, ovat sanonnan mukaisesti täysin kuin kärpäsen paska valtameressä. Anteeksi, mutta ei sitä muuten voinut sanoa.

        Ystävänpäivä on ohi. Ystävyys ei onneksi siihen lopu. Minä meinaan nyt hieroa ystävyyttä nukkumatin kanssa. Te muut taidatte jo vedellä sikeitä. Nähkää ihania unia! Vaikka ystävyydestä.


      • Hintriika*
        Hintriika* kirjoitti:

        Niin se on, että sanansäilällä voi haavoittaa siinä kuin miekallakin, vaikka sanotaankin, ettei haukku haavaan tee. Henkisen haavan paraneminen kestää usein kauemmin kuin fyysisen.

        Mistä johtuneekaan se primitiivinen reaktio, että joku tuntee mielihyvää loukattuaan toista mahdollisimman törkeästi? Sitä törkyä on väliin tälläkin palstalla riittämiin.

        Onneksi pirtissä ei heilutella edes ovimikko-kaulinta pahat ajatukset mielessä. Ne muutamat hörhöt, jotka joskus tänne eksyvät, ovat sanonnan mukaisesti täysin kuin kärpäsen paska valtameressä. Anteeksi, mutta ei sitä muuten voinut sanoa.

        Ystävänpäivä on ohi. Ystävyys ei onneksi siihen lopu. Minä meinaan nyt hieroa ystävyyttä nukkumatin kanssa. Te muut taidatte jo vedellä sikeitä. Nähkää ihania unia! Vaikka ystävyydestä.

        vainoaa, mutta kyllähän te ymmärrätte olla lukematta ylimääräisiä kirjaimia. Harmittaa vain aina, jos sattuu otsikkoonkin!


      • muori67§§§§
        Hintriika* kirjoitti:

        vainoaa, mutta kyllähän te ymmärrätte olla lukematta ylimääräisiä kirjaimia. Harmittaa vain aina, jos sattuu otsikkoonkin!

        Ystävänpäivä tervehdys.Halausten kera;))
        Laitoin jo viikolla viestiä,kun tiesin etten kerkeä oikeana päivänä.

        Tuo on hyvä idea,pirtille vuosipäiväksi.

        Katikat miksi muuttaisit nimmaria,silloin kun olit Katleijana,niin aina näin orkideoja silmissäni,kun näin Sinun nimmarisi.
        Nyt olen nähnyt pieniä suloisia kissanpentuja;))

        Meillä täällä nyt iltaan kallistuu tämä lauantai,kun te heräilette pyhäaamuun.

        Kyllä täällä on meilestäni villiä menoa tuon Valentinen päivän kanssa,kaikki katujen varretkin
        sitä"krääsää" täynnä.
        (liika on liikaa)

        Ehkä minä olen niin siihen talveen tottunut,että en kyllä innostu tuonlaisesta hulinasta.

        Toin sellaisia suklaa kelloja,joissa on mukana jotain toivotuksia.Pistäkää poskeen;))

        Tänään on taas ollut oikein aurinkoinen päivä.
        Harmittaa,kun tavallisesti pidän kameran mukanani,niin enkös tänään jättänyt sen kotia,

        Tuolla kaupalla käydessämme,lähelle parkkeerasi auto ja sieltä nousi neljä oranssi pukuista nuorta miestä,olisi tullut hyvä kuva.
        Uskon että olisivat antaneet kuvata,kun olisin esitellyt itseni ja kauniisti pyytänyt.

        Yllättävän hymyileviä ihmisiä muuten tapaa,tietysti minullakin on suu korvissa,kiva kun tervehtivät outojakin immeisiä;))

        Nyt menen hakemaan appelsiineja ja laitan mehua.
        En leventele yhtään;))

        näkyillään...


      • muori67§§§§ kirjoitti:

        Ystävänpäivä tervehdys.Halausten kera;))
        Laitoin jo viikolla viestiä,kun tiesin etten kerkeä oikeana päivänä.

        Tuo on hyvä idea,pirtille vuosipäiväksi.

        Katikat miksi muuttaisit nimmaria,silloin kun olit Katleijana,niin aina näin orkideoja silmissäni,kun näin Sinun nimmarisi.
        Nyt olen nähnyt pieniä suloisia kissanpentuja;))

        Meillä täällä nyt iltaan kallistuu tämä lauantai,kun te heräilette pyhäaamuun.

        Kyllä täällä on meilestäni villiä menoa tuon Valentinen päivän kanssa,kaikki katujen varretkin
        sitä"krääsää" täynnä.
        (liika on liikaa)

        Ehkä minä olen niin siihen talveen tottunut,että en kyllä innostu tuonlaisesta hulinasta.

        Toin sellaisia suklaa kelloja,joissa on mukana jotain toivotuksia.Pistäkää poskeen;))

        Tänään on taas ollut oikein aurinkoinen päivä.
        Harmittaa,kun tavallisesti pidän kameran mukanani,niin enkös tänään jättänyt sen kotia,

        Tuolla kaupalla käydessämme,lähelle parkkeerasi auto ja sieltä nousi neljä oranssi pukuista nuorta miestä,olisi tullut hyvä kuva.
        Uskon että olisivat antaneet kuvata,kun olisin esitellyt itseni ja kauniisti pyytänyt.

        Yllättävän hymyileviä ihmisiä muuten tapaa,tietysti minullakin on suu korvissa,kiva kun tervehtivät outojakin immeisiä;))

        Nyt menen hakemaan appelsiineja ja laitan mehua.
        En leventele yhtään;))

        näkyillään...

        Kiitos Muori terveisistä.. Kiva,että lomasi on mennyt mukavasti ja että jaksat muistaa meitä täällä.Hyvää jatkoa edelleenkin! Kiitos suklaakelloista,maistampa heti yhden..nam..
        Onneksi,täällä Suomessa,ei ole tuo "Ystävänpäivä"
        mennyt ihan mahdottomuuksiin..Ei kait sovi meidän suomalaisten luonnolle... Keittelen nyt kahvia ja pistän vesipannun viheltämään..noin,siitä tämä päivä lähtee rullaamaan..On vielä täällä pullaa ja kääretorttua..TULKAA KAHVILLE! ..Kissoille annan ruokaa ja vähän silittelen ,juodessani kahvia..Minkähänlainen sää mahtaa olla..Eilen oli pilvistä ja -8 astetta..Tein pienen kävely-lenkin..Hiki tuli..Oli hiljaista,kait se hiihtolomien alkaminen vaikutti..Ihmiset lähteneet reissuilleen...Minulla on yksi kirja
        juuri luettavana,joten,menen keittiöön lukemaan ja juomaan ,oikeesti kahvia..On tässä hyvät
        puolet,kun ei ole ketään komentamassa minua.
        Mies ,kun oli, jaksoi aina äkäillä,kun söin ja luin..hih...Hyvää Pyhäpäivää kaikille ja Iloa! t.Irkku


      • irkku-37 kirjoitti:

        Kiitos Muori terveisistä.. Kiva,että lomasi on mennyt mukavasti ja että jaksat muistaa meitä täällä.Hyvää jatkoa edelleenkin! Kiitos suklaakelloista,maistampa heti yhden..nam..
        Onneksi,täällä Suomessa,ei ole tuo "Ystävänpäivä"
        mennyt ihan mahdottomuuksiin..Ei kait sovi meidän suomalaisten luonnolle... Keittelen nyt kahvia ja pistän vesipannun viheltämään..noin,siitä tämä päivä lähtee rullaamaan..On vielä täällä pullaa ja kääretorttua..TULKAA KAHVILLE! ..Kissoille annan ruokaa ja vähän silittelen ,juodessani kahvia..Minkähänlainen sää mahtaa olla..Eilen oli pilvistä ja -8 astetta..Tein pienen kävely-lenkin..Hiki tuli..Oli hiljaista,kait se hiihtolomien alkaminen vaikutti..Ihmiset lähteneet reissuilleen...Minulla on yksi kirja
        juuri luettavana,joten,menen keittiöön lukemaan ja juomaan ,oikeesti kahvia..On tässä hyvät
        puolet,kun ei ole ketään komentamassa minua.
        Mies ,kun oli, jaksoi aina äkäillä,kun söin ja luin..hih...Hyvää Pyhäpäivää kaikille ja Iloa! t.Irkku

        Puolessa ollaan tätäkin kuukautta, loppuja vetelee talviaika, sitten se odotettu kevät alkaa.
        Voihan maaliskuussa olla pakkasia ainakin yöllä, mutta siitähän ne hankiaiset syntyy.
        Ajatuksissa hiihtelen hankiaisilla, vaikka aina se haaveeksi on jäänyt.

        Kiitos kaikista herkuista,(valmiina olevasta kahvista) mitä pirttiin on tuotu, muorikin sieltä kaukaa, hyvältä maistuu suklaakellot, vaikka ei tämä kotimainen löydä kilpailijaa.

        Tuo nimimerki, eipä ole tullut vaihdettua kuin kerran, olin alkuun Pioni, sittemmin tämä vähän vaatimattomampi;)
        En tiedä miksi ei ole halua vaihtaa, vaikka muutnen olen hyvinkin kyllästyvä aina samaan.
        Onhan niitä kukkia joita voisi ottaa vaihteeksi, tai miksi ei joku muukin, mutta ei haluta.
        Jossakin kai haluaa olla samana ja tämä nikini on sitkeä pieni siro kukka, mistä oikeesti tykkkään.

        On se kumma kun ei sunnuntai aamunakaan nukuta, olen jo neulonut yhden kirjotossun, heräsin nimittäin puolikuusi.
        Jospa jatkaisi harjoituksia, ennen ruuan laittamista saa toisen valmiiksi.

        Tuo vuosipäivä on todella kiva idea, aloitetaan nyt tätä eka vuotta eilisen ystävänpäivän voimin, sitten vuoden päästä tansitaan ykkös vuoden täyttymistä.( jos pirtti niin kauan jaksaa pintansa pitää)

        Oikein antoisaa päivää kaikille, nauttikaa olemassa olostanne.


      • irkku-37 kirjoitti:

        Kiitos Muori terveisistä.. Kiva,että lomasi on mennyt mukavasti ja että jaksat muistaa meitä täällä.Hyvää jatkoa edelleenkin! Kiitos suklaakelloista,maistampa heti yhden..nam..
        Onneksi,täällä Suomessa,ei ole tuo "Ystävänpäivä"
        mennyt ihan mahdottomuuksiin..Ei kait sovi meidän suomalaisten luonnolle... Keittelen nyt kahvia ja pistän vesipannun viheltämään..noin,siitä tämä päivä lähtee rullaamaan..On vielä täällä pullaa ja kääretorttua..TULKAA KAHVILLE! ..Kissoille annan ruokaa ja vähän silittelen ,juodessani kahvia..Minkähänlainen sää mahtaa olla..Eilen oli pilvistä ja -8 astetta..Tein pienen kävely-lenkin..Hiki tuli..Oli hiljaista,kait se hiihtolomien alkaminen vaikutti..Ihmiset lähteneet reissuilleen...Minulla on yksi kirja
        juuri luettavana,joten,menen keittiöön lukemaan ja juomaan ,oikeesti kahvia..On tässä hyvät
        puolet,kun ei ole ketään komentamassa minua.
        Mies ,kun oli, jaksoi aina äkäillä,kun söin ja luin..hih...Hyvää Pyhäpäivää kaikille ja Iloa! t.Irkku

        Hyvää huomenta.
        Pilvessä näyttää olevan, mutta vaaleansinisiä ja -punertavia raitoja on taivaanrannalla. Pakkasta on alle seitsemän astetta.
        Mitähän varten sanotaan, etteivät suomalaiset osaa "smool tookia"? Tämä säästä puhuminenhan on ihan selkeä aloitus ja sitä itteään!
        En siis suoraan ota kantaa nikin vaihtoon, mutta pitääkö se nyt heti vaihtaa, kun juuri olen oppinut, että Kitekat on paperipussissa?
        Tai tule vaikka triplamiukumaukuksi (@@@), kunhan vain tulet. Missä muualla kuin Kahvipirtissä saat näin maittavien eväitten kera näin hyvää kahvia?
        Ja muorikin toimittaa tänne vastapuristettua appelsiinimehua suoraan appelsiinipuun alta!

        Jaahas, eipä huokuile Rauha enää Hiljaa. Kämppäkaveri heräsi ja avasi telkkarin. Eihän sitä koskaan tiedä, jos vaikka jotakin uutta olisi yön aikana ilmennyt.

        Terveisiä vain kaikille ja rauhallista sunnuntaita.


      • Jatta
        irkku-37 kirjoitti:

        Kiitos Muori terveisistä.. Kiva,että lomasi on mennyt mukavasti ja että jaksat muistaa meitä täällä.Hyvää jatkoa edelleenkin! Kiitos suklaakelloista,maistampa heti yhden..nam..
        Onneksi,täällä Suomessa,ei ole tuo "Ystävänpäivä"
        mennyt ihan mahdottomuuksiin..Ei kait sovi meidän suomalaisten luonnolle... Keittelen nyt kahvia ja pistän vesipannun viheltämään..noin,siitä tämä päivä lähtee rullaamaan..On vielä täällä pullaa ja kääretorttua..TULKAA KAHVILLE! ..Kissoille annan ruokaa ja vähän silittelen ,juodessani kahvia..Minkähänlainen sää mahtaa olla..Eilen oli pilvistä ja -8 astetta..Tein pienen kävely-lenkin..Hiki tuli..Oli hiljaista,kait se hiihtolomien alkaminen vaikutti..Ihmiset lähteneet reissuilleen...Minulla on yksi kirja
        juuri luettavana,joten,menen keittiöön lukemaan ja juomaan ,oikeesti kahvia..On tässä hyvät
        puolet,kun ei ole ketään komentamassa minua.
        Mies ,kun oli, jaksoi aina äkäillä,kun söin ja luin..hih...Hyvää Pyhäpäivää kaikille ja Iloa! t.Irkku

        Eilen oli sellainen päivä, etten nokkaani ulos pistänyt. Katselin vain noita kisoja, mutta nyt aion lähteä kävelylenkille. Jospa tuonne kirkkoon taas sinne takimmaiseen penkkiin hetkeksi istahtaisin, hiljentymään.
        Näin sunnuntaisin jostain syystä jalat joskus vain ohjaavat sinne suuntaan.

        Vieläköhän sitä kääretorttua olisi sen jälkeen. Ennen kotona ollessa ne kirkkokahvit keitettiin aina kirkonmenojen jälkeen ja usein tuli vieraita "kirkkokahffeelle".

        Taidan tästä ruveta pukemaan, kun en vielä ole saanut edes yövaatteita pois yltäni. On vain niin mukava oleskella pyjama yllä.

        Hyvää päivän jatkoa kaikille. Ulkoilkaa!


      • Jatta kirjoitti:

        Eilen oli sellainen päivä, etten nokkaani ulos pistänyt. Katselin vain noita kisoja, mutta nyt aion lähteä kävelylenkille. Jospa tuonne kirkkoon taas sinne takimmaiseen penkkiin hetkeksi istahtaisin, hiljentymään.
        Näin sunnuntaisin jostain syystä jalat joskus vain ohjaavat sinne suuntaan.

        Vieläköhän sitä kääretorttua olisi sen jälkeen. Ennen kotona ollessa ne kirkkokahvit keitettiin aina kirkonmenojen jälkeen ja usein tuli vieraita "kirkkokahffeelle".

        Taidan tästä ruveta pukemaan, kun en vielä ole saanut edes yövaatteita pois yltäni. On vain niin mukava oleskella pyjama yllä.

        Hyvää päivän jatkoa kaikille. Ulkoilkaa!

        Kahvin tuoksu tulvahtaa ulos asti,, on taas herkkuja, syömätöntä sydäntä, tryffeleitä, suklaakelloja, torttua vaikka mitä,,
        Tässä suklaakello suussa mietin, miksi katican pitäisi merkkiään vaihtaa ihan hyvä on entinenkin.
        Mutta itsehän sitä on päättämässä, oman mielen mukaan on tehtävä.

        Nyt sitten aloitetaan se vuoden mittainen(aluksi)
        "ystävänpäivä vuosi". Seuraavaan pirtin vuosipäivään saakka-- niinhän se meni se suunnitelma ?
        Tänään täytyy tosiaan panostaa tuohon ulkoiluun ja liikuntaan. Aurinko yrittää pilkistellä kaikin voimin tuolta pilventakaa.

        Kerron vielä, kun jokin vuosi kävimme kesäteatterissa katsomassa 7 veljestä.
        Harrastajateatterilaiset esittivät. se oli pitkälti alkuperäisen mukainen, tosin sopivia sovelluksia nykyaikaan. Mukavalla tavalla muunneltu. Ja todella suurella antaumuksella esitetty.
        Voi sanoa että oli todella hyvä!!
        Siitäkin aiheesta on tehty sen seitsemän erilaista versiota. Niin TV:ssä kuin teatterissa.
        Ulkona luonnossa esitettynä kaikki tuli oikeuksiinsa- Niin hiidenkivet kuin heinäpellot.
        Esiyksestä nautti!
        Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille!


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        Kahvin tuoksu tulvahtaa ulos asti,, on taas herkkuja, syömätöntä sydäntä, tryffeleitä, suklaakelloja, torttua vaikka mitä,,
        Tässä suklaakello suussa mietin, miksi katican pitäisi merkkiään vaihtaa ihan hyvä on entinenkin.
        Mutta itsehän sitä on päättämässä, oman mielen mukaan on tehtävä.

        Nyt sitten aloitetaan se vuoden mittainen(aluksi)
        "ystävänpäivä vuosi". Seuraavaan pirtin vuosipäivään saakka-- niinhän se meni se suunnitelma ?
        Tänään täytyy tosiaan panostaa tuohon ulkoiluun ja liikuntaan. Aurinko yrittää pilkistellä kaikin voimin tuolta pilventakaa.

        Kerron vielä, kun jokin vuosi kävimme kesäteatterissa katsomassa 7 veljestä.
        Harrastajateatterilaiset esittivät. se oli pitkälti alkuperäisen mukainen, tosin sopivia sovelluksia nykyaikaan. Mukavalla tavalla muunneltu. Ja todella suurella antaumuksella esitetty.
        Voi sanoa että oli todella hyvä!!
        Siitäkin aiheesta on tehty sen seitsemän erilaista versiota. Niin TV:ssä kuin teatterissa.
        Ulkona luonnossa esitettynä kaikki tuli oikeuksiinsa- Niin hiidenkivet kuin heinäpellot.
        Esiyksestä nautti!
        Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille!

        eikä toivokaan paremmasta säästä. Tulin nyt kuitenkin teekupposelle ja toin tulessaani itse leipomaani vaaleeta hiivaleipää, aurinkokuivatetuilla tomaateilla maustettua tuorejuustoa, päälle kalkkunasiivuja. Olkaapa hyvät ja maistakaa. Tuli täällä takassa jo niin mukavasti loimottaa. Voi että tuntuu mukavalle.

        Eilen panin merkille kymmenet ja taas kymmenet pajupensaat, ja niissä olevat pienet kissat. Ollaan sitä jo aika pitkällä menossa kevääseen. Aurinkoa vaan kaivattaisiin!!!Kummienoni leski harmitteli eilen illalla puhelimessa näitä Suomen säitä, sekä kesäisiä että talvisia, että tämmöisiäkö nämä tulevaisuudessakin tulevat olemaan, ei kai vaan jää pysyviksi.

        Vajaan kahden tunnin päästä suuntaamme tuonne Tampereelle, nääs. Tyttären tytär täytti menneellä viikolla 19 ja nyt olemme menossa sinne synttärikahveelle. Kiva kuulla, minkälaista on ollut penkkariajeluissa.

        En malta jäämään pidemmäksi aikaa, takan lämmin tervehdys jää odottaman seuraavaa kulkijaa. Viettäkää rauhaisa sunnuntai!!!Paulamaria


    • Puskasuleima

      Huamenta tai taitaa jo olla päivä.
      Hiararkia kalautti minuu päähän, ja miä olen taas kertaalleen puulla päähäl lyäty.
      En meinam millää muistaa, mitä asiaa minul oli.
      Paitti että kyl miäki kannatan sitä Kaffepirtin kansallispäivää.
      Nyp pitäs vaa saara kansallislauluki. Sanottajii varmaal löytyy, mut kukaha säveltäs? Oliskoha tol ylikypsäl suhtei?
      Nykymailmasha ei ilman suhtei pärjä ollenka.

      Meitil on hiano ilma. Taivas on keskikohralt ihan sinine, ja pilviel läpi toi aurinkoki on simmotti et se varmaar rupee paistamaa.
      Miä ruven maistamaa, meinaan noit kaikkii herkkui ku on tänne tuatu, ja kaffeetaki otan.
      Terveiset vaa kaikille.

      • Hintriika*

        Aurinko paistoi komeasti ja selvästi lämmittikin! Aivan mahtava ulkoilusää. Nyt se värjää jo naapuritalon ikkunoita punaisiksi ja hämärä laskeutuu.

        Mitä suhteisiin tulee, niin senhän sanoi jo Einstein, että kaikki on suhteellista. Siksi olen ihmetellyt, miksi minulla ei ole mitään suhdetta. Omituinen minä kai olen kaikin puolin, mutta suhteetonta on olla näin suhteeton! Ei minulla ole suhteita edes säveltäjiin...

        Nyt jäi päässä suhahtelemaan. Mitenkähän tämänkin päivä vielä päättyy?


      • Hintriika* kirjoitti:

        Aurinko paistoi komeasti ja selvästi lämmittikin! Aivan mahtava ulkoilusää. Nyt se värjää jo naapuritalon ikkunoita punaisiksi ja hämärä laskeutuu.

        Mitä suhteisiin tulee, niin senhän sanoi jo Einstein, että kaikki on suhteellista. Siksi olen ihmetellyt, miksi minulla ei ole mitään suhdetta. Omituinen minä kai olen kaikin puolin, mutta suhteetonta on olla näin suhteeton! Ei minulla ole suhteita edes säveltäjiin...

        Nyt jäi päässä suhahtelemaan. Mitenkähän tämänkin päivä vielä päättyy?

        Onko suhteeton. Minusta et ole ollenkaan suhteeton. Ajattele vaikka kahvipirttiä, sinulla on selvästi suhteelisen paljon suhteita meihin kahvipirttiläisiin.
        Entäs ruokakaupan myyjäherra,joka käärii pakettiin mitä milloin pyytää. Suhteelisen kohtelias asiakkailleen vaikka ei suhteilla pelaisikaan.
        Suhteellisesti ottaen suhteita löytyy suhteellisen monesta asiasta,,, suhteelisen monella meistä,,,,,


      • mummeli-36
        meri-kukka98 kirjoitti:

        Onko suhteeton. Minusta et ole ollenkaan suhteeton. Ajattele vaikka kahvipirttiä, sinulla on selvästi suhteelisen paljon suhteita meihin kahvipirttiläisiin.
        Entäs ruokakaupan myyjäherra,joka käärii pakettiin mitä milloin pyytää. Suhteelisen kohtelias asiakkailleen vaikka ei suhteilla pelaisikaan.
        Suhteellisesti ottaen suhteita löytyy suhteellisen monesta asiasta,,, suhteelisen monella meistä,,,,,

        Sekin miten paljo tuntee kippuu ja mikä sen aiheuttaa. Tänä aamuna nousin sängystä ja en tavallisesti sytyttele valoja siinä vaiheessa siihe huoneeseen. Mikä lie ollu et nyt sytytin vaikka jumppasin selkäni kanssa hetken sen notkistamiseksi.

        Mut ei ollunna pitkä jumppa tuokio. Ois varmaan ollu Hintriikalle ja samanikäsellekin sopivan lyhyt. Jalan vierestä nimittäin kulki HIIRI, ihan elävänä häntine päivinee, hyvä etten päälle polkassu. Ei tuntunu ees suhteellisestikaan kippuu missään kohti kun ryntäsin ulos siitä huoneesta ja soittamaa talkkarille et "äkkiä mulle niitä hiiren pelottimmi" siis niitä mitä pannaa pistorasioihi. Ja siihe asti ku talkkar tuli hypin sohvalla ja se HIIREN mokoma kahteli minnuu pää kallellaa telkkaripöyvän vierestä.

        Miul ei enne oo noita "petoja" näkyny ku oli se Nessu, nyt huomaa et ois saant Nessu tulla sielt kissojen taivaasta miun avuks. Mut ei hätä oo tään näköne. Haen illalla talon EETU-kissan yöks meille jos nuo konneelliset petojen pelottimet ei vaikka pelotakkaa tarpeeks.

        Kyllä talkkar pikkuse hymmyili ku tuli ja toi kaks semmosta vehettä ja ei päätalos ainakaa oo hiirii näkyny ku niitä on siellä ollu.


      • ville vallaton
        mummeli-36 kirjoitti:

        Sekin miten paljo tuntee kippuu ja mikä sen aiheuttaa. Tänä aamuna nousin sängystä ja en tavallisesti sytyttele valoja siinä vaiheessa siihe huoneeseen. Mikä lie ollu et nyt sytytin vaikka jumppasin selkäni kanssa hetken sen notkistamiseksi.

        Mut ei ollunna pitkä jumppa tuokio. Ois varmaan ollu Hintriikalle ja samanikäsellekin sopivan lyhyt. Jalan vierestä nimittäin kulki HIIRI, ihan elävänä häntine päivinee, hyvä etten päälle polkassu. Ei tuntunu ees suhteellisestikaan kippuu missään kohti kun ryntäsin ulos siitä huoneesta ja soittamaa talkkarille et "äkkiä mulle niitä hiiren pelottimmi" siis niitä mitä pannaa pistorasioihi. Ja siihe asti ku talkkar tuli hypin sohvalla ja se HIIREN mokoma kahteli minnuu pää kallellaa telkkaripöyvän vierestä.

        Miul ei enne oo noita "petoja" näkyny ku oli se Nessu, nyt huomaa et ois saant Nessu tulla sielt kissojen taivaasta miun avuks. Mut ei hätä oo tään näköne. Haen illalla talon EETU-kissan yöks meille jos nuo konneelliset petojen pelottimet ei vaikka pelotakkaa tarpeeks.

        Kyllä talkkar pikkuse hymmyili ku tuli ja toi kaks semmosta vehettä ja ei päätalos ainakaa oo hiirii näkyny ku niitä on siellä ollu.

        Etkös voisi ottaa noita Kahvipirtin kissoja sinne hiirien syötäväksi????


      • Hintriika* kirjoitti:

        Aurinko paistoi komeasti ja selvästi lämmittikin! Aivan mahtava ulkoilusää. Nyt se värjää jo naapuritalon ikkunoita punaisiksi ja hämärä laskeutuu.

        Mitä suhteisiin tulee, niin senhän sanoi jo Einstein, että kaikki on suhteellista. Siksi olen ihmetellyt, miksi minulla ei ole mitään suhdetta. Omituinen minä kai olen kaikin puolin, mutta suhteetonta on olla näin suhteeton! Ei minulla ole suhteita edes säveltäjiin...

        Nyt jäi päässä suhahtelemaan. Mitenkähän tämänkin päivä vielä päättyy?

        Suhteellisen hyvä suhde menettelee, jos saa selville mihin vertaa. Absoluuttisen hyvä suhde lienee tavoite, mutta siitä tulee mieleen jäätymispiste. Siinä tilassa on jo suhteellisen mahdotonta löytää edes suhteettoman pientä virhettä josta voisi edes suhteettoman suurin ponnistuksin päästä jutun alkuun.


      • Jatta
        ynnämuu kirjoitti:

        Suhteellisen hyvä suhde menettelee, jos saa selville mihin vertaa. Absoluuttisen hyvä suhde lienee tavoite, mutta siitä tulee mieleen jäätymispiste. Siinä tilassa on jo suhteellisen mahdotonta löytää edes suhteettoman pientä virhettä josta voisi edes suhteettoman suurin ponnistuksin päästä jutun alkuun.

        suhteellisuuden taju kyllä suhteettomuuden puolelle. On kuule aivan suhteetonta kirjoittaa tuollaista suhteellisuusteoriaa, jossa kaikki on aivan suhteettoman vaikeaa ymmärtää.
        Jostakin suhteen jäätymispisteestä kai oli kysymys?
        Mikähän se jäätymispiste mahtaa olla ja mikä on jäätymispisteen suhde sulamispisteeseen ja
        voiko niitä mitenkään suhteuttaa toisiinsa?

        No joo, tämä nyt oli vain tällaista höpinää, jossa ei ole päätä, eikä häntää, eikä järjen häivääkään.


      • Hintriika*
        ynnämuu kirjoitti:

        Suhteellisen hyvä suhde menettelee, jos saa selville mihin vertaa. Absoluuttisen hyvä suhde lienee tavoite, mutta siitä tulee mieleen jäätymispiste. Siinä tilassa on jo suhteellisen mahdotonta löytää edes suhteettoman pientä virhettä josta voisi edes suhteettoman suurin ponnistuksin päästä jutun alkuun.

        Niin mutta se minua ottaa päähän, että joillakin on yhden suhde kahteen tai useampaankin ja joillakin ei ole suhdetta ollenkaan!

        Hiiri minullakin on. Se on tässä pöydällä tietokoneen vieressä. Ettei vain mummeli-36:n hiiri ole samanlainen peto?


      • mummeli-36
        ville vallaton kirjoitti:

        Etkös voisi ottaa noita Kahvipirtin kissoja sinne hiirien syötäväksi????

        Kyllä joutasivat sieltä pankolta miun vahiksi et uskaltasin yön nukkuu rauhassa.

        Alkakaaha vääntäytyy vaan alas uunilta ja töihi tänne.


      • Hintriika* kirjoitti:

        Niin mutta se minua ottaa päähän, että joillakin on yhden suhde kahteen tai useampaankin ja joillakin ei ole suhdetta ollenkaan!

        Hiiri minullakin on. Se on tässä pöydällä tietokoneen vieressä. Ettei vain mummeli-36:n hiiri ole samanlainen peto?

        On täyttä matematiikkaa sulttaanimaissa. Ja kun tämän suhteellisuusteorian vartijoilta kynät on tehty toimintakyvyttömiksi, virheellisiltä ratkaisuilta vältytään ja tasapaino säilyy.


      • mummeli-36
        Hintriika* kirjoitti:

        Niin mutta se minua ottaa päähän, että joillakin on yhden suhde kahteen tai useampaankin ja joillakin ei ole suhdetta ollenkaan!

        Hiiri minullakin on. Se on tässä pöydällä tietokoneen vieressä. Ettei vain mummeli-36:n hiiri ole samanlainen peto?

        Tään hiiren mie uskallan ottaa kätteen mut sitä en ois koskenu ku kahen metrin seipäällä. Joten MiukuMauku ja HessuHippiäine töihin vaan sieltä. Luppaan olla enempää jumppauttamatta ku ottatta sen lattialla olevan pevon kiinni.

        Ois se melko yllätys ku yöllä tähellisille tarpeille mennessä astus semmosen pevon päälle. Mie kun säästän sähköö enkä käytä valoja sillo. Katuvalot valasee muualle mut ei lattialle ja karvaset sängynvieri matot ois varmasti sen pevon mieluisii paikkoja.

        Mut se siitä suhteellisuuvesta. Huomasin vaan et ku tarpeeks säikähtää on kipuki suhteellista eli kai se ainaki jäätyy ja väistyy säikäyksen tieltä sullaaksee uutee säikäyksee. Tappaillaaha taas,,,tulihan suhteellisuutta ja HIIRTÄ jo tarpeeksi,,,,,


      • mummeli-36 kirjoitti:

        Tään hiiren mie uskallan ottaa kätteen mut sitä en ois koskenu ku kahen metrin seipäällä. Joten MiukuMauku ja HessuHippiäine töihin vaan sieltä. Luppaan olla enempää jumppauttamatta ku ottatta sen lattialla olevan pevon kiinni.

        Ois se melko yllätys ku yöllä tähellisille tarpeille mennessä astus semmosen pevon päälle. Mie kun säästän sähköö enkä käytä valoja sillo. Katuvalot valasee muualle mut ei lattialle ja karvaset sängynvieri matot ois varmasti sen pevon mieluisii paikkoja.

        Mut se siitä suhteellisuuvesta. Huomasin vaan et ku tarpeeks säikähtää on kipuki suhteellista eli kai se ainaki jäätyy ja väistyy säikäyksen tieltä sullaaksee uutee säikäyksee. Tappaillaaha taas,,,tulihan suhteellisuutta ja HIIRTÄ jo tarpeeksi,,,,,

        Mikään ei ole enään suhteellista, Hintriikka on kumonnut Einsteinin suhteellisteorian.
        Jos ei ole edes irtosuhteita, niin uskottava on.
        Ja onhan se nähty, monet valtiotkin ovat ainakin tilapäisesti katkaisseet diplomaattisetkin suhteensa. Monet avioparitkin katkaisevat suhteensa puolisoonsa, niitä on monia eri syitä suhteiden päättymiseen. Joten kaikki ei enään ole suhteellista.
        Asiasta kolmanteen, tänään oli aika kaunis päivä, nyt pakkasta 8,2 astetta, Veenus näkyy läntisellä taivaalla.
        Illansuussa kävimme syntymäpäivillä, Jussi täytti 8 v,lähisuku koolla,kävellen menimme matkaa 279m.
        Ajatelkaa kuinka reippaita olimme.
        Muuten menee mukavasti t: Late


      • mummeli-36 kirjoitti:

        Kyllä joutasivat sieltä pankolta miun vahiksi et uskaltasin yön nukkuu rauhassa.

        Alkakaaha vääntäytyy vaan alas uunilta ja töihi tänne.

        että nämä meidän kisulit edes hiirtä tuntevat, hyppäävät vielä sänkyysi kun sellaisen näkevät;)

        Hyvää yötä tulin sanomaan, kotona taas olen ja täällä oli niin kaunis auringon paiste kun asemalle pääsin.

        Ihana Elisa tuli katsottua ja se olikin päätös jakso, alkaa seuraavalla kerralla Elisan tytär.

        Pakkanen kirii, jo kolmetoista astetta.
        On mentävä nukkumaan, aamulla jo kahdeksalta kaupunginjohtajan pakeille, on puolen tunnin audienssi, siinä jo ehtii jotakin jutellakin.
        Viemme kutsukortin juhliimme ja kai se vähän sellainen kerjuu käynti on, yritämme jotakin helpotusta salin vuokraan, miten hyvin osaamme anella, nytpä se nähdään.

        Nyt kaikki suhteellisen nopsaan yöpuulle, hyvää yötä!


      • Jatta
        ynnämuu kirjoitti:

        On täyttä matematiikkaa sulttaanimaissa. Ja kun tämän suhteellisuusteorian vartijoilta kynät on tehty toimintakyvyttömiksi, virheellisiltä ratkaisuilta vältytään ja tasapaino säilyy.

        tasapaino? Kyllä kuule 10:1 on aika tasapainoton suhde. Minä kannatan 1:1, on paljon helpompi jo matemaattisestikin. Ei kumpikaan suure joudu liian lujille. Tasapaino säilyy.

        No niin, suhde mikä suhde, nukutaan hyvin! Huomenna onkin jo taas arki ja maanantai ja toivotaan siitä päivästä edes suhteellisen hyvää alkavaa viikkoa.


      • muori67§§§§
        mummeli-36 kirjoitti:

        Sekin miten paljo tuntee kippuu ja mikä sen aiheuttaa. Tänä aamuna nousin sängystä ja en tavallisesti sytyttele valoja siinä vaiheessa siihe huoneeseen. Mikä lie ollu et nyt sytytin vaikka jumppasin selkäni kanssa hetken sen notkistamiseksi.

        Mut ei ollunna pitkä jumppa tuokio. Ois varmaan ollu Hintriikalle ja samanikäsellekin sopivan lyhyt. Jalan vierestä nimittäin kulki HIIRI, ihan elävänä häntine päivinee, hyvä etten päälle polkassu. Ei tuntunu ees suhteellisestikaan kippuu missään kohti kun ryntäsin ulos siitä huoneesta ja soittamaa talkkarille et "äkkiä mulle niitä hiiren pelottimmi" siis niitä mitä pannaa pistorasioihi. Ja siihe asti ku talkkar tuli hypin sohvalla ja se HIIREN mokoma kahteli minnuu pää kallellaa telkkaripöyvän vierestä.

        Miul ei enne oo noita "petoja" näkyny ku oli se Nessu, nyt huomaa et ois saant Nessu tulla sielt kissojen taivaasta miun avuks. Mut ei hätä oo tään näköne. Haen illalla talon EETU-kissan yöks meille jos nuo konneelliset petojen pelottimet ei vaikka pelotakkaa tarpeeks.

        Kyllä talkkar pikkuse hymmyili ku tuli ja toi kaks semmosta vehettä ja ei päätalos ainakaa oo hiirii näkyny ku niitä on siellä ollu.

        Täällä on kyllä tosi VIISAS HIIRI,

        meinaan täällä kyläpaikassani.

        Olemme jo monta viikkoa yrittäneet saada sitä kiinni,mutta ei on luokkuja ja semmosia tarra levyjä,oli käynyt yks yö sellaisen levyn päällä,mutta karvatupsu vain oli jäänyt ja nyt ei riivattu käy mihinkään pyydykseen.
        Yks päivä tuli kurkkimaan minua yhden pöydän alta,vaan kun liikahdin niin heti karkas,minä kyllä uskalla tappaa sen vaikka paljain käsin jos vain kiinni saan.

        Mutta jos tulee noita lentäviä herhiläisiä,niin sillon minä menen ja lujaa ja huudan mennessäni.

        Taidankin nyt mennä hiiri jahtiin.
        näkyllään...


      • LateVaan kirjoitti:

        Mikään ei ole enään suhteellista, Hintriikka on kumonnut Einsteinin suhteellisteorian.
        Jos ei ole edes irtosuhteita, niin uskottava on.
        Ja onhan se nähty, monet valtiotkin ovat ainakin tilapäisesti katkaisseet diplomaattisetkin suhteensa. Monet avioparitkin katkaisevat suhteensa puolisoonsa, niitä on monia eri syitä suhteiden päättymiseen. Joten kaikki ei enään ole suhteellista.
        Asiasta kolmanteen, tänään oli aika kaunis päivä, nyt pakkasta 8,2 astetta, Veenus näkyy läntisellä taivaalla.
        Illansuussa kävimme syntymäpäivillä, Jussi täytti 8 v,lähisuku koolla,kävellen menimme matkaa 279m.
        Ajatelkaa kuinka reippaita olimme.
        Muuten menee mukavasti t: Late

        oli joella,
        ja tuuli poltti kasvojain,
        suru sieluni ovella,
        yöllä lähti rakkainpain,,,,

        Alku kappaleesta Lumiperhonen, kaunis, tuli vaan mieleeni kun katsoin mittaria, seitsemäntoista astetta näyttää.
        Tuulikin on aika vauhdikkaan oloinen, liput jo aamussa vaakatasossa, uskaltaakos nenäänsä ulos pistää.

        Niin, hyvää huomenta alkavaan viikkoon ja onnittelut Kai, palstankin Kai osansa onnitteluista ottakoon;)

        Ulos sitä vaan on lähdettävä, on monta menoa, heti kahdeksalta eka "visiitti", sitten kankaiden haku kaupasta ja ompelijalle vienti, sitten kerhoon ja vielä on mentävä kaupoillekin.

        Huominen on samankaltainen päivä, puoli yhdeksän alkaa ja sitä tehden, mutta ihan mukava että on ohjelmaa.

        Pitääkin monistaa noita lauluja sinne tapaamiseen, uskon että siellä laulukin raikaa.

        Palstalla on vilkasta, eipä sovi puhua palstan kuolemisesta, vaikka väliin kun noita ketjuja lukee, tulee ajatus, että joiltakin nuorempien palstoilta käyvät meitä vähän kiusailemassa, niin luulen.
        Vaikka iloisia, mielikuvituksen lentoon pystyviä olemmekin, ei ihan noita kaikkia viestejä allekirjoittaisi.
        Suhteellisuudesta on ollut puhetta, käviskös tähänkin perään, kaikki on suhteellista, joten voihan olla että mitä vanhemmiksi tulemme, mieli nuortuu, kirjoitukse sen myötä;)
        Mitäpä noita ihmettelemään, hyvä kun luettavaa riittää, niille joita nuo viestit kiinnostaa.

        Pirtissä juomme vain kahvia ja pistelemme pullaa poskeen hyvällä omalla tunnolla, eipä näistä painoongelmia tule.
        Nyt kissat onkin yökylässä, onkohan siellä hiiri päässyt hengestään, vai hyppiikö pöydällä Mummeli ja kissat?
        Siinäpä sitä liikuntaa tulee;)

        Nyt on tarpeen laittaa takkaan tuli, on tuo pakkanen varmaan joka kolkkaan tänään ehtinyt, tulkaa pirtin lämpöön istuskelemaan.
        Onnistunutta päivää ystävät, tehdään alkavasta viikosta niin hyvä, kun vain osataan;)


      • SkillaN kirjoitti:

        oli joella,
        ja tuuli poltti kasvojain,
        suru sieluni ovella,
        yöllä lähti rakkainpain,,,,

        Alku kappaleesta Lumiperhonen, kaunis, tuli vaan mieleeni kun katsoin mittaria, seitsemäntoista astetta näyttää.
        Tuulikin on aika vauhdikkaan oloinen, liput jo aamussa vaakatasossa, uskaltaakos nenäänsä ulos pistää.

        Niin, hyvää huomenta alkavaan viikkoon ja onnittelut Kai, palstankin Kai osansa onnitteluista ottakoon;)

        Ulos sitä vaan on lähdettävä, on monta menoa, heti kahdeksalta eka "visiitti", sitten kankaiden haku kaupasta ja ompelijalle vienti, sitten kerhoon ja vielä on mentävä kaupoillekin.

        Huominen on samankaltainen päivä, puoli yhdeksän alkaa ja sitä tehden, mutta ihan mukava että on ohjelmaa.

        Pitääkin monistaa noita lauluja sinne tapaamiseen, uskon että siellä laulukin raikaa.

        Palstalla on vilkasta, eipä sovi puhua palstan kuolemisesta, vaikka väliin kun noita ketjuja lukee, tulee ajatus, että joiltakin nuorempien palstoilta käyvät meitä vähän kiusailemassa, niin luulen.
        Vaikka iloisia, mielikuvituksen lentoon pystyviä olemmekin, ei ihan noita kaikkia viestejä allekirjoittaisi.
        Suhteellisuudesta on ollut puhetta, käviskös tähänkin perään, kaikki on suhteellista, joten voihan olla että mitä vanhemmiksi tulemme, mieli nuortuu, kirjoitukse sen myötä;)
        Mitäpä noita ihmettelemään, hyvä kun luettavaa riittää, niille joita nuo viestit kiinnostaa.

        Pirtissä juomme vain kahvia ja pistelemme pullaa poskeen hyvällä omalla tunnolla, eipä näistä painoongelmia tule.
        Nyt kissat onkin yökylässä, onkohan siellä hiiri päässyt hengestään, vai hyppiikö pöydällä Mummeli ja kissat?
        Siinäpä sitä liikuntaa tulee;)

        Nyt on tarpeen laittaa takkaan tuli, on tuo pakkanen varmaan joka kolkkaan tänään ehtinyt, tulkaa pirtin lämpöön istuskelemaan.
        Onnistunutta päivää ystävät, tehdään alkavasta viikosta niin hyvä, kun vain osataan;)

        Taivas on tosiaankin tasaisen sininen, mitä nyt taivaanrannanmaalari on itäiselle taivaanrannalle sutinut ohuelti kultaväriä.
        Pakkasta on yksitoista astetta, ja puut seisovat hievahtamatta paikoillaan. Ei käy pienintäkään tuulenvirettä, ja hiljainen on kylätie...

        Hiljaista on meilläkin. Petikaveri nukkuu vielä.
        Taidan tämän kahvin juotuani pukea päälle ja lähteä pienelle lenkille.

        Oikein hyvää talvipäivää kaikille ja kiitos kahvista.


      • Jatta
        SkillaN kirjoitti:

        oli joella,
        ja tuuli poltti kasvojain,
        suru sieluni ovella,
        yöllä lähti rakkainpain,,,,

        Alku kappaleesta Lumiperhonen, kaunis, tuli vaan mieleeni kun katsoin mittaria, seitsemäntoista astetta näyttää.
        Tuulikin on aika vauhdikkaan oloinen, liput jo aamussa vaakatasossa, uskaltaakos nenäänsä ulos pistää.

        Niin, hyvää huomenta alkavaan viikkoon ja onnittelut Kai, palstankin Kai osansa onnitteluista ottakoon;)

        Ulos sitä vaan on lähdettävä, on monta menoa, heti kahdeksalta eka "visiitti", sitten kankaiden haku kaupasta ja ompelijalle vienti, sitten kerhoon ja vielä on mentävä kaupoillekin.

        Huominen on samankaltainen päivä, puoli yhdeksän alkaa ja sitä tehden, mutta ihan mukava että on ohjelmaa.

        Pitääkin monistaa noita lauluja sinne tapaamiseen, uskon että siellä laulukin raikaa.

        Palstalla on vilkasta, eipä sovi puhua palstan kuolemisesta, vaikka väliin kun noita ketjuja lukee, tulee ajatus, että joiltakin nuorempien palstoilta käyvät meitä vähän kiusailemassa, niin luulen.
        Vaikka iloisia, mielikuvituksen lentoon pystyviä olemmekin, ei ihan noita kaikkia viestejä allekirjoittaisi.
        Suhteellisuudesta on ollut puhetta, käviskös tähänkin perään, kaikki on suhteellista, joten voihan olla että mitä vanhemmiksi tulemme, mieli nuortuu, kirjoitukse sen myötä;)
        Mitäpä noita ihmettelemään, hyvä kun luettavaa riittää, niille joita nuo viestit kiinnostaa.

        Pirtissä juomme vain kahvia ja pistelemme pullaa poskeen hyvällä omalla tunnolla, eipä näistä painoongelmia tule.
        Nyt kissat onkin yökylässä, onkohan siellä hiiri päässyt hengestään, vai hyppiikö pöydällä Mummeli ja kissat?
        Siinäpä sitä liikuntaa tulee;)

        Nyt on tarpeen laittaa takkaan tuli, on tuo pakkanen varmaan joka kolkkaan tänään ehtinyt, tulkaa pirtin lämpöön istuskelemaan.
        Onnistunutta päivää ystävät, tehdään alkavasta viikosta niin hyvä, kun vain osataan;)

        tuntuu tuo ilma olevan vähän jokaisella. Kylmää n. 15 astetta meillä, mutta aurinko nousee, tai yrittää ainakin tuolta pilviverhon takaa.

        Uloshan tästä pitäisi lähteä, vaikka vähän nipistelisikin. Sitten onkin kiva tulla sisälle, ja poskia mukavasti alkaa kuumotta, raikas olo.

        Sehän on aivan mukavaa, jos nuorempiakin kiinnostaa tämä meidän chattailu. Emmehän me sitten mitään vanhoja vielä olekaan, ei sinne päinkään.
        Nuoreksihan me itsemme tunnemme, tottakai ja kun pidämme itsemme nuorena. Ihminenhän on niin vanha, kun haluaa olla.

        Hyvät huomenet jäi toivottamatta, mutta tässähän ne tuli ja hyvää jatkoa kaikille tällekin päivälle.


      • ylikypsa***
        SkillaN kirjoitti:

        oli joella,
        ja tuuli poltti kasvojain,
        suru sieluni ovella,
        yöllä lähti rakkainpain,,,,

        Alku kappaleesta Lumiperhonen, kaunis, tuli vaan mieleeni kun katsoin mittaria, seitsemäntoista astetta näyttää.
        Tuulikin on aika vauhdikkaan oloinen, liput jo aamussa vaakatasossa, uskaltaakos nenäänsä ulos pistää.

        Niin, hyvää huomenta alkavaan viikkoon ja onnittelut Kai, palstankin Kai osansa onnitteluista ottakoon;)

        Ulos sitä vaan on lähdettävä, on monta menoa, heti kahdeksalta eka "visiitti", sitten kankaiden haku kaupasta ja ompelijalle vienti, sitten kerhoon ja vielä on mentävä kaupoillekin.

        Huominen on samankaltainen päivä, puoli yhdeksän alkaa ja sitä tehden, mutta ihan mukava että on ohjelmaa.

        Pitääkin monistaa noita lauluja sinne tapaamiseen, uskon että siellä laulukin raikaa.

        Palstalla on vilkasta, eipä sovi puhua palstan kuolemisesta, vaikka väliin kun noita ketjuja lukee, tulee ajatus, että joiltakin nuorempien palstoilta käyvät meitä vähän kiusailemassa, niin luulen.
        Vaikka iloisia, mielikuvituksen lentoon pystyviä olemmekin, ei ihan noita kaikkia viestejä allekirjoittaisi.
        Suhteellisuudesta on ollut puhetta, käviskös tähänkin perään, kaikki on suhteellista, joten voihan olla että mitä vanhemmiksi tulemme, mieli nuortuu, kirjoitukse sen myötä;)
        Mitäpä noita ihmettelemään, hyvä kun luettavaa riittää, niille joita nuo viestit kiinnostaa.

        Pirtissä juomme vain kahvia ja pistelemme pullaa poskeen hyvällä omalla tunnolla, eipä näistä painoongelmia tule.
        Nyt kissat onkin yökylässä, onkohan siellä hiiri päässyt hengestään, vai hyppiikö pöydällä Mummeli ja kissat?
        Siinäpä sitä liikuntaa tulee;)

        Nyt on tarpeen laittaa takkaan tuli, on tuo pakkanen varmaan joka kolkkaan tänään ehtinyt, tulkaa pirtin lämpöön istuskelemaan.
        Onnistunutta päivää ystävät, tehdään alkavasta viikosta niin hyvä, kun vain osataan;)

        kaksitoista nippua, jokaisessa nipussa neljätoista laulua:

        ELÄKELÄISTEN LAULU
        ELÄKELÄISTEN JENKKA
        EN PÄIVÄÄKÄÄN VAIHTAISI POIS
        HAAVEILUA
        HÄMÄLÄISTEN LAULU
        KULTAINEN NUORUUS
        MOSKOVAN VALOT
        REIPPAAT ELÄKELÄISET
        URALIN PIHLAJA
        VANAJAN RANNALLA
        VETERAANIN ILTAHUUTO
        VÄLIAIKAINEN
        YSTÄVÄN LAULU
        ONNENTOIVOTUS

        Yritän saada kahvipirtin kansallislaulun valmiiksi Kivitippuun mennessä. Laitan sen sanat sitten tällä palstalla, josta jokainen voi sen tulostaa mukaansa.

        Hyvää päivänjatkoa kaikille ja kiitos kahvista ja pöydän herkuista. Hyvin maittoi, kun tulin juuri lauluharjoituksista.


      • ylikypsa*** kirjoitti:

        kaksitoista nippua, jokaisessa nipussa neljätoista laulua:

        ELÄKELÄISTEN LAULU
        ELÄKELÄISTEN JENKKA
        EN PÄIVÄÄKÄÄN VAIHTAISI POIS
        HAAVEILUA
        HÄMÄLÄISTEN LAULU
        KULTAINEN NUORUUS
        MOSKOVAN VALOT
        REIPPAAT ELÄKELÄISET
        URALIN PIHLAJA
        VANAJAN RANNALLA
        VETERAANIN ILTAHUUTO
        VÄLIAIKAINEN
        YSTÄVÄN LAULU
        ONNENTOIVOTUS

        Yritän saada kahvipirtin kansallislaulun valmiiksi Kivitippuun mennessä. Laitan sen sanat sitten tällä palstalla, josta jokainen voi sen tulostaa mukaansa.

        Hyvää päivänjatkoa kaikille ja kiitos kahvista ja pöydän herkuista. Hyvin maittoi, kun tulin juuri lauluharjoituksista.

        Kiva juttu, voi mennä että aikaa menee ylitöihin, kun innostutaan.
        Voin tuoda vielä joitakin, mitä ei tuossa listalla ole.

        Kiva jos saat oman laulun kyhättyä, opetellaan sitten yhdessä.

        Nyt lähden käsityökerhoon.

        Ai niin, kaupunginjohtajan luona meni asiat hyvin, paljon muitakin eläkeläisiin kohdistuvia asioita myös pohdittiin, jospa ne ajan kanssa vaikka tuottaisivat tulosta.
        Yrittänyttä ei laiteta, eikös se sanonta niin kuulu.

        Myös esiintymisasumme on ompelijalla, niin ne menee eteenpäin kaikki hommat, kun tuulemaan pistää.


      • ylikypsa*** kirjoitti:

        kaksitoista nippua, jokaisessa nipussa neljätoista laulua:

        ELÄKELÄISTEN LAULU
        ELÄKELÄISTEN JENKKA
        EN PÄIVÄÄKÄÄN VAIHTAISI POIS
        HAAVEILUA
        HÄMÄLÄISTEN LAULU
        KULTAINEN NUORUUS
        MOSKOVAN VALOT
        REIPPAAT ELÄKELÄISET
        URALIN PIHLAJA
        VANAJAN RANNALLA
        VETERAANIN ILTAHUUTO
        VÄLIAIKAINEN
        YSTÄVÄN LAULU
        ONNENTOIVOTUS

        Yritän saada kahvipirtin kansallislaulun valmiiksi Kivitippuun mennessä. Laitan sen sanat sitten tällä palstalla, josta jokainen voi sen tulostaa mukaansa.

        Hyvää päivänjatkoa kaikille ja kiitos kahvista ja pöydän herkuista. Hyvin maittoi, kun tulin juuri lauluharjoituksista.

        Kyllä se laulu raikaa, niin että seinät pullistelee,,, hyvän oloisia tuttuja lauluja.
        JUon vaikka päiväkahvit kun kerran pirttiin poikkesin.
        Kisujakin nopeasti vähän paijaan ,kun niin anovasti katsovat. Saikohan ne kiinni sen mummelin hiiren ? vai vieläköhän hän pöydällä joutuu seisomaan. Peloissaan ! Ettei vaan olisi hämärässä erehtynyt,, tätä hännällistä pöytähiirtä luulemaan,,,,,,,,


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        Kyllä se laulu raikaa, niin että seinät pullistelee,,, hyvän oloisia tuttuja lauluja.
        JUon vaikka päiväkahvit kun kerran pirttiin poikkesin.
        Kisujakin nopeasti vähän paijaan ,kun niin anovasti katsovat. Saikohan ne kiinni sen mummelin hiiren ? vai vieläköhän hän pöydällä joutuu seisomaan. Peloissaan ! Ettei vaan olisi hämärässä erehtynyt,, tätä hännällistä pöytähiirtä luulemaan,,,,,,,,

        Minäkin olen aina laulanut jossain kuorossa ja nytkin pienessä kuorontapaisessa laulavana katsoin hyväksyvästi laululistaa, vaikken sinne tapaamiseen olekaan tulossa. Maakuntalauluja ennen laulettiin paljon, mahtavatko nykynuoret omaansa edes tuntea.
        Ystävänpäiväkahville en pirttiin ehtinyt, mutta jokainen päivähän on ystävänpäivä, kuten päivänsankari Kai tuolla sanoo. Onnea Kaille!

        P.s. Vähän naurattaa, kun lueskelin viestejä, ja lokari sanoo että siellä on Valentinon päivä...no Rudolf Valentinolla olikin naisystäviä tungokseen asti. :)


      • mummeli-36
        meri-kukka98 kirjoitti:

        Kyllä se laulu raikaa, niin että seinät pullistelee,,, hyvän oloisia tuttuja lauluja.
        JUon vaikka päiväkahvit kun kerran pirttiin poikkesin.
        Kisujakin nopeasti vähän paijaan ,kun niin anovasti katsovat. Saikohan ne kiinni sen mummelin hiiren ? vai vieläköhän hän pöydällä joutuu seisomaan. Peloissaan ! Ettei vaan olisi hämärässä erehtynyt,, tätä hännällistä pöytähiirtä luulemaan,,,,,,,,

        Ei ne nää kisut ymmärtäny sen hiiren päälle enempää kun miekään. Karkuun mentiin kaikki.

        Heh,,heh,,nauratti kun talkkari toi muka ne pelottimet pistorasioihin. Luulin kisujen kans et nyt ne hiiret pelkää meitä ja nukuttiin yö muka rauhassa. Nyt päivällä pistin hetkeks vaakasuoraan tuoho sohvalle ku olin kisut pallauttanu.

        Arvatkaaha mikä kurkki telkkaripöyvän nurkalla. Se oli oikee HIIRI eikä tää mikä nyt on kourassa.
        Meni sen pelottimen alle ja oli ihan sen näköne ku ois halunnu vilkuttaa sieltä mulle, et ähäskutti,,,en pelkää tätä yhtään.

        Nyt mie kimmastuin ja otin käyttöön järreemmät asseet eli hain talon karvisen värisen kissan Eetun tänne. Katotaan mitä tapahtuu kun nää kaverukset kohtaa.

        Miten voikin noin pien elukka olla niin inhottavan olonen. Ans kattoo uskallanko ees nukkuu ens yönä. Jos vaikka tää karvisen värineki tullee peiton alle karkuun mokomaa "pelottimen" uhmaajaa. No oha se ainaki miespuoline se Eetu.

        Mutta kattelen taas miten selvitään seuraavasta vuorokauvesta. Hmmm,,,ku sai konneet kuntoo ja itteniki jotenkuten taas jalolleen tuli tää kutsumaton vieras. Mutta tappaillaa taas ku saan aikaa mettästykseltä,,,,


      • mummeli-36 kirjoitti:

        Ei ne nää kisut ymmärtäny sen hiiren päälle enempää kun miekään. Karkuun mentiin kaikki.

        Heh,,heh,,nauratti kun talkkari toi muka ne pelottimet pistorasioihin. Luulin kisujen kans et nyt ne hiiret pelkää meitä ja nukuttiin yö muka rauhassa. Nyt päivällä pistin hetkeks vaakasuoraan tuoho sohvalle ku olin kisut pallauttanu.

        Arvatkaaha mikä kurkki telkkaripöyvän nurkalla. Se oli oikee HIIRI eikä tää mikä nyt on kourassa.
        Meni sen pelottimen alle ja oli ihan sen näköne ku ois halunnu vilkuttaa sieltä mulle, et ähäskutti,,,en pelkää tätä yhtään.

        Nyt mie kimmastuin ja otin käyttöön järreemmät asseet eli hain talon karvisen värisen kissan Eetun tänne. Katotaan mitä tapahtuu kun nää kaverukset kohtaa.

        Miten voikin noin pien elukka olla niin inhottavan olonen. Ans kattoo uskallanko ees nukkuu ens yönä. Jos vaikka tää karvisen värineki tullee peiton alle karkuun mokomaa "pelottimen" uhmaajaa. No oha se ainaki miespuoline se Eetu.

        Mutta kattelen taas miten selvitään seuraavasta vuorokauvesta. Hmmm,,,ku sai konneet kuntoo ja itteniki jotenkuten taas jalolleen tuli tää kutsumaton vieras. Mutta tappaillaa taas ku saan aikaa mettästykseltä,,,,

        Ilta alkaa hämärtyä, taivaanranta kauniin siniharmaa, pakkasta 10,2 astetta, tuullen viima tuntui kovin kylmältä.
        Kirjastossa kävimme yhdessä, entiset tuli luettua,
        nyt niitä tuli riittävästi, varmaan kestää 4 viikkoa.Onhan sekin jonkinlainen harrastus, paremman puutteessa. Siinä tulee luettua monensorttista, ensiksi katsoo mitä muut ovat palauttaneet, siitä hyllystä aina löytyy itsellekkin sopivaa luettavaa.
        Muuten milloinkohan oli se päivä jolloin pitää viimeistään ilmoittautua sinne tippukivi luola reissulle
        kyselee Late Vaan.


      • LateVaan kirjoitti:

        Ilta alkaa hämärtyä, taivaanranta kauniin siniharmaa, pakkasta 10,2 astetta, tuullen viima tuntui kovin kylmältä.
        Kirjastossa kävimme yhdessä, entiset tuli luettua,
        nyt niitä tuli riittävästi, varmaan kestää 4 viikkoa.Onhan sekin jonkinlainen harrastus, paremman puutteessa. Siinä tulee luettua monensorttista, ensiksi katsoo mitä muut ovat palauttaneet, siitä hyllystä aina löytyy itsellekkin sopivaa luettavaa.
        Muuten milloinkohan oli se päivä jolloin pitää viimeistään ilmoittautua sinne tippukivi luola reissulle
        kyselee Late Vaan.

        pakkasesta, neljätoista astetta nyt ja nousee kovaa vauhtia.
        Päiväolisi ollut vallan ihana, mutta tuuli mokoma vähän kiusasi.
        Hyvin kyllä kaikki asiat hoitui ja nyt saa olla tyytyväinen.

        Käsityökerhossa alkaa olla äitienpäiväksi suunnitellut paperista tehdyt helmet valmiina, parikymmentä vielä ja satakaksikymmentä paperihelmi ketjua on valmiina.
        Yllättävän sieviä, ei tarkemmin katsomatta huomaisi että paperista on tehty.

        Tänään tuli tilaus munanlämmittimistä, ei tarvitse ajatella mitään sen kummempaa, kananmunista on kysymys.
        Joillakin on tapana pääsiäisenä tuoda munat kulholla pöytään ja siihen tarvitaan kupu lämmikkeeksi.
        Myös munakuppien päälle tarkoitettuja teemme myös virkkaamalla.
        Keltaisia tipusia tulee munakuppien päälle ja valkoinen kana kulhon päälle.
        Minä en edes munakuppiin ehdi kananmunaa laittamaan ja syönkin sen mieluummin kylmänä.

        Siitä Kivitipun ilmottautumisesta, olenkin lähettänyt numeron mihin soittaa varmoille lähtijöille ja aika moni on jo tilannut huoneet.
        Eiköhän ensikuun puoliväli voisi olla viimeinen ajankohta, mutta mieluummin vaikka heti.
        Kun olette varanneet huoneet, odotan jotakin tietoa matkasuunnitelmista, koska pitäisi saada yhteinen aika sinne Kauhavan asemalle, että saisimme kyydityksen järjestettyä.
        Omilla autoillakin tulevat voisimme sopia tarkemmin kellon ajan milloin perillä ollaan.
        Pidetään yhteyttä sähköpostilla ja jos joku mukaan haluaa, ottakoon yhteyden minuun, en muista näkyykö galleriassa osoite, mutta [email protected] sillä tavoittaa.
        Rohkeesti vaan mukaan, mukava sakki on lähdössä.

        Nyt niitä munakupin lämmittäjiä värkkäämään, illan jatkot.


      • Hintriika*
        SkillaN kirjoitti:

        pakkasesta, neljätoista astetta nyt ja nousee kovaa vauhtia.
        Päiväolisi ollut vallan ihana, mutta tuuli mokoma vähän kiusasi.
        Hyvin kyllä kaikki asiat hoitui ja nyt saa olla tyytyväinen.

        Käsityökerhossa alkaa olla äitienpäiväksi suunnitellut paperista tehdyt helmet valmiina, parikymmentä vielä ja satakaksikymmentä paperihelmi ketjua on valmiina.
        Yllättävän sieviä, ei tarkemmin katsomatta huomaisi että paperista on tehty.

        Tänään tuli tilaus munanlämmittimistä, ei tarvitse ajatella mitään sen kummempaa, kananmunista on kysymys.
        Joillakin on tapana pääsiäisenä tuoda munat kulholla pöytään ja siihen tarvitaan kupu lämmikkeeksi.
        Myös munakuppien päälle tarkoitettuja teemme myös virkkaamalla.
        Keltaisia tipusia tulee munakuppien päälle ja valkoinen kana kulhon päälle.
        Minä en edes munakuppiin ehdi kananmunaa laittamaan ja syönkin sen mieluummin kylmänä.

        Siitä Kivitipun ilmottautumisesta, olenkin lähettänyt numeron mihin soittaa varmoille lähtijöille ja aika moni on jo tilannut huoneet.
        Eiköhän ensikuun puoliväli voisi olla viimeinen ajankohta, mutta mieluummin vaikka heti.
        Kun olette varanneet huoneet, odotan jotakin tietoa matkasuunnitelmista, koska pitäisi saada yhteinen aika sinne Kauhavan asemalle, että saisimme kyydityksen järjestettyä.
        Omilla autoillakin tulevat voisimme sopia tarkemmin kellon ajan milloin perillä ollaan.
        Pidetään yhteyttä sähköpostilla ja jos joku mukaan haluaa, ottakoon yhteyden minuun, en muista näkyykö galleriassa osoite, mutta [email protected] sillä tavoittaa.
        Rohkeesti vaan mukaan, mukava sakki on lähdössä.

        Nyt niitä munakupin lämmittäjiä värkkäämään, illan jatkot.

        Tänään aamupäivällä oli yli 20 pakkasastetta. Olisi voinut joku kukkopoikakin kaivata munanlämmittimiä. Huomiseksi luvattiin siitäkin kiristyvää pakkasta, mutta nyt näyttää mittari -18 ja risat. Tuuli oli tänään tyyni, joten ei se pakkanen tuntunut laisinkaan pahalta.

        Niin monessa saduistani seikkailee hiiriä, että tunnen kai luontaista sympatiaa niitä kohtaan. Tiedänhän minä, etteivät ne mitään mukavia kämppäkavereita ole, mutta minua eivät ole pahemmin häirinneet.

        Muistan lapsuudesta, että kerrostalon kylmäkomerossa niitä meillä kävi. Äiti työnsi kostutetun pesusienen hiirenkoloon. Siihen se kuivui kovaksi kuin kivi, eivätkä hiiret sen jälkeen vierailleet. Rotat siellä rapistelivat öisin seinissä, mutta eivät ne asuntoihin päässeet.

        Talo oli Suomen ensimmäinen yleishyödyllinen vuokratalo (Hakan rakentama). Asunto oli isän työsuhdeasunnossa. Tuossa se talo on vähän matkan päässä pystyssä vieläkin.

        Sain suorastaan puistatuskohtauksen, kun muori67 sanoi, että tappaisi hiirulaisen vaikka paljain käsin. Puistatus johtui sekä ällöttyksestä että säälistä. En ole varma, kummasta enemmän.

        Toivon hartaasti, että keskustelun aiheuttanut hiiri älyää paeta mummeli-36:n reviiriltä ehjin nahoin. Silloin kaikilla olisi mieli hyvä, hellä kuin jouluna konsanaan...


      • Hintriika* kirjoitti:

        Tänään aamupäivällä oli yli 20 pakkasastetta. Olisi voinut joku kukkopoikakin kaivata munanlämmittimiä. Huomiseksi luvattiin siitäkin kiristyvää pakkasta, mutta nyt näyttää mittari -18 ja risat. Tuuli oli tänään tyyni, joten ei se pakkanen tuntunut laisinkaan pahalta.

        Niin monessa saduistani seikkailee hiiriä, että tunnen kai luontaista sympatiaa niitä kohtaan. Tiedänhän minä, etteivät ne mitään mukavia kämppäkavereita ole, mutta minua eivät ole pahemmin häirinneet.

        Muistan lapsuudesta, että kerrostalon kylmäkomerossa niitä meillä kävi. Äiti työnsi kostutetun pesusienen hiirenkoloon. Siihen se kuivui kovaksi kuin kivi, eivätkä hiiret sen jälkeen vierailleet. Rotat siellä rapistelivat öisin seinissä, mutta eivät ne asuntoihin päässeet.

        Talo oli Suomen ensimmäinen yleishyödyllinen vuokratalo (Hakan rakentama). Asunto oli isän työsuhdeasunnossa. Tuossa se talo on vähän matkan päässä pystyssä vieläkin.

        Sain suorastaan puistatuskohtauksen, kun muori67 sanoi, että tappaisi hiirulaisen vaikka paljain käsin. Puistatus johtui sekä ällöttyksestä että säälistä. En ole varma, kummasta enemmän.

        Toivon hartaasti, että keskustelun aiheuttanut hiiri älyää paeta mummeli-36:n reviiriltä ehjin nahoin. Silloin kaikilla olisi mieli hyvä, hellä kuin jouluna konsanaan...

        Kun tässä pystyssä koikkelehdin, poikkean Pirttiin kahville. Minkähän niminen kahvi olis kyseessä ilta-aamu-yö no kai yökahvi.Laitan latauksen valmiiksi seuraavalle kävijälle. Kiikkustuolissa mietin, kumpihan voi paremmin,mummeli vai hiiri? Kumpi nukkuu sängyssä, tai seisoo pöydällä, vai miten lie ?
        Toisiaan silmiin tuijottavat yön pimeydessä.
        Tuommoisen jännitysmomentin meille järjesti, että yöunet menee muiltakin kuin asianomaisilta.
        Vois mummeli kesyttää sen lemmikikseen,,

        Joskus aikoinaan lasten ollessa pieniä, meillä oli valkoisia rottia. Siis häkissä lemmikkinä.
        En edes muista miten ne meille tuli..
        Kaksi, samaa sukupuolta olevia-niin meille sanottiin. Kunnes toinen niistä tehdä hötkäytti tusinan jälkeläisiä.
        Olimme silloin kesämökkimiljöössä, ne "lapsoset" hävitettiin alta aikayksikön.

        Omat lapset eivät ehtineet tajuta koko talannettä. Lukekoot nyt täältä,,,,,,,,,,
        Mitään inhottavampaa en nyt äkkiä keksi kuin ne.
        Ne kaksi olivat meillä aikansa -- mutta eri häkeissä.
        No hiiristä tuo tuli mieleen. Kunhan se "mummelin lemmikki" perustaa perheen on seuraa vähän enemmän, joutuu vielä ostamaan ruokaakin niille ! Ja ehkä nukkumaan yhteisessä vuoteessa. Hiirethän tekee pesän vaikka petivaatteisiin. Pelotusta vähän. mutta totta!


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        Kun tässä pystyssä koikkelehdin, poikkean Pirttiin kahville. Minkähän niminen kahvi olis kyseessä ilta-aamu-yö no kai yökahvi.Laitan latauksen valmiiksi seuraavalle kävijälle. Kiikkustuolissa mietin, kumpihan voi paremmin,mummeli vai hiiri? Kumpi nukkuu sängyssä, tai seisoo pöydällä, vai miten lie ?
        Toisiaan silmiin tuijottavat yön pimeydessä.
        Tuommoisen jännitysmomentin meille järjesti, että yöunet menee muiltakin kuin asianomaisilta.
        Vois mummeli kesyttää sen lemmikikseen,,

        Joskus aikoinaan lasten ollessa pieniä, meillä oli valkoisia rottia. Siis häkissä lemmikkinä.
        En edes muista miten ne meille tuli..
        Kaksi, samaa sukupuolta olevia-niin meille sanottiin. Kunnes toinen niistä tehdä hötkäytti tusinan jälkeläisiä.
        Olimme silloin kesämökkimiljöössä, ne "lapsoset" hävitettiin alta aikayksikön.

        Omat lapset eivät ehtineet tajuta koko talannettä. Lukekoot nyt täältä,,,,,,,,,,
        Mitään inhottavampaa en nyt äkkiä keksi kuin ne.
        Ne kaksi olivat meillä aikansa -- mutta eri häkeissä.
        No hiiristä tuo tuli mieleen. Kunhan se "mummelin lemmikki" perustaa perheen on seuraa vähän enemmän, joutuu vielä ostamaan ruokaakin niille ! Ja ehkä nukkumaan yhteisessä vuoteessa. Hiirethän tekee pesän vaikka petivaatteisiin. Pelotusta vähän. mutta totta!

        Oikein hyvää huomenta..Pistän tuon kahvin tulemaan,kun on valmiina jo lataukset..Vai hiiret keskustelunaiheena. Minusta hiiret ovt söpöjä..Rotta on eriasia,epämiellyttävä eläin ja aiheellista hävittää..Meillä oli kerran ,valkoinen hiiri ja sitten tanssihiiri,ruskean ja valkoisenkirjava..Valkoinen hiiri teki pyöreää pesää sanomalehdistä,silppusi ja tanssihiiri juoksi sellaisella juoksupyörällä..Se isompi,kävi hakemassa sen aina pesäänsä..viihtyivät hyvin yhdessä..Lyhyt-ikäisiä olivat...Meillä oli kissa ja jos näki ne juoksemassa vapaana lattialla,otti suuhunsa ja kantoi ruoka-lautaselleen,mutta ei tappanut niitä.Pelastimme siitä lautaselta ne..
        No,tämä hiiristä..
        Saimme kunnon talven kuitenkin,pakkasineen..on mukavaa,pidän talvesta,ei ole kuuma.
        No,varovaisesti pitää kävellä,on paikkapaikoin liukasta...Sain siskoltani Laila Hirvisaaren kirjan "Grand Hotel",kertoo vanhoista ajoista Karjalanmailla.Onpa vaikeita murresanoja..Olen ihan ulalla välillä,että mistä on kysymys.
        Hän lie, aito karjalainen,kun osaa niin hyvin niitä. Muistan ,kun luin aikoinani Päätaloa,
        hänellä oli kans ,tosi outoja ilmaisuja..
        olisi pitänyt olla sanojen suomennokset,vaikka kirjan perässä..Onhan nämä kirjat opettavaisia,oppii murteita. Kirjakerhon lehdessä oli mainos,"Rakkauren kipunoota pohojalaasittain."
        Ajattelin,että menen ostamaan sen,kuhan ehdin Stadissa käymään..Nyt on kahvia juotu..Annan kissoille ruokaa ja lähden poikaa auttamaan..
        Tästä tämä päivä lähtee rullaamaan..Tehdään tästä
        oikein mukava päivä! Tulkaahan kahville ja terveisiä Muorille ,sinne Kaliforniaan..Pidän siitä ,the Eaglesien "Hotel California",tuli mieleen.. Heippa..t.Irkku


      • ottaisin?
        irkku-37 kirjoitti:

        Oikein hyvää huomenta..Pistän tuon kahvin tulemaan,kun on valmiina jo lataukset..Vai hiiret keskustelunaiheena. Minusta hiiret ovt söpöjä..Rotta on eriasia,epämiellyttävä eläin ja aiheellista hävittää..Meillä oli kerran ,valkoinen hiiri ja sitten tanssihiiri,ruskean ja valkoisenkirjava..Valkoinen hiiri teki pyöreää pesää sanomalehdistä,silppusi ja tanssihiiri juoksi sellaisella juoksupyörällä..Se isompi,kävi hakemassa sen aina pesäänsä..viihtyivät hyvin yhdessä..Lyhyt-ikäisiä olivat...Meillä oli kissa ja jos näki ne juoksemassa vapaana lattialla,otti suuhunsa ja kantoi ruoka-lautaselleen,mutta ei tappanut niitä.Pelastimme siitä lautaselta ne..
        No,tämä hiiristä..
        Saimme kunnon talven kuitenkin,pakkasineen..on mukavaa,pidän talvesta,ei ole kuuma.
        No,varovaisesti pitää kävellä,on paikkapaikoin liukasta...Sain siskoltani Laila Hirvisaaren kirjan "Grand Hotel",kertoo vanhoista ajoista Karjalanmailla.Onpa vaikeita murresanoja..Olen ihan ulalla välillä,että mistä on kysymys.
        Hän lie, aito karjalainen,kun osaa niin hyvin niitä. Muistan ,kun luin aikoinani Päätaloa,
        hänellä oli kans ,tosi outoja ilmaisuja..
        olisi pitänyt olla sanojen suomennokset,vaikka kirjan perässä..Onhan nämä kirjat opettavaisia,oppii murteita. Kirjakerhon lehdessä oli mainos,"Rakkauren kipunoota pohojalaasittain."
        Ajattelin,että menen ostamaan sen,kuhan ehdin Stadissa käymään..Nyt on kahvia juotu..Annan kissoille ruokaa ja lähden poikaa auttamaan..
        Tästä tämä päivä lähtee rullaamaan..Tehdään tästä
        oikein mukava päivä! Tulkaahan kahville ja terveisiä Muorille ,sinne Kaliforniaan..Pidän siitä ,the Eaglesien "Hotel California",tuli mieleen.. Heippa..t.Irkku

        Minkä väriset alushousut mie pukisin tännää?


      • mummeli-36
        meri-kukka98 kirjoitti:

        Kun tässä pystyssä koikkelehdin, poikkean Pirttiin kahville. Minkähän niminen kahvi olis kyseessä ilta-aamu-yö no kai yökahvi.Laitan latauksen valmiiksi seuraavalle kävijälle. Kiikkustuolissa mietin, kumpihan voi paremmin,mummeli vai hiiri? Kumpi nukkuu sängyssä, tai seisoo pöydällä, vai miten lie ?
        Toisiaan silmiin tuijottavat yön pimeydessä.
        Tuommoisen jännitysmomentin meille järjesti, että yöunet menee muiltakin kuin asianomaisilta.
        Vois mummeli kesyttää sen lemmikikseen,,

        Joskus aikoinaan lasten ollessa pieniä, meillä oli valkoisia rottia. Siis häkissä lemmikkinä.
        En edes muista miten ne meille tuli..
        Kaksi, samaa sukupuolta olevia-niin meille sanottiin. Kunnes toinen niistä tehdä hötkäytti tusinan jälkeläisiä.
        Olimme silloin kesämökkimiljöössä, ne "lapsoset" hävitettiin alta aikayksikön.

        Omat lapset eivät ehtineet tajuta koko talannettä. Lukekoot nyt täältä,,,,,,,,,,
        Mitään inhottavampaa en nyt äkkiä keksi kuin ne.
        Ne kaksi olivat meillä aikansa -- mutta eri häkeissä.
        No hiiristä tuo tuli mieleen. Kunhan se "mummelin lemmikki" perustaa perheen on seuraa vähän enemmän, joutuu vielä ostamaan ruokaakin niille ! Ja ehkä nukkumaan yhteisessä vuoteessa. Hiirethän tekee pesän vaikka petivaatteisiin. Pelotusta vähän. mutta totta!

        Niin huomenia vaan,,,,hmmm,,ei ennää perusta perhettä ainakaan se hiiri. Karlo poika toi vehkeen millä se lähti autuaammille mettästysmaille. Nähtäväksi jää ehtikö se tuuva kavereita tänne. Ei oo ainakaan mittään siivous jälkiä näkyny. Mutta nyt oon ainaki yhestä erroon päässy.

        Eihän nuo pirtin kissat uskaltanu liikkuu minnuu enempää yön aikana lattialla. Miun kans kyhnöttivät lämpimän täkin alla ja voi kun kissan karva teki hyvvää tuolle kippeelle koivelle. Taisivat parantaa senki kokonaa.

        Mutta kiitoksia vaan kisut siitä hoijosta. Menkää vaan uunin päälle lököttämmään nyt. Ootte sen ansainnu. Kiitos kahvista ja nyt taas uunin lämmitykseen. Oli pakkasta peräti -20° joten pirttiä sietää lämmittää. Tappaillaan taas,,,,,


      • ottaisin? kirjoitti:

        Minkä väriset alushousut mie pukisin tännää?

        punaset..


      • irkku-37 kirjoitti:

        Oikein hyvää huomenta..Pistän tuon kahvin tulemaan,kun on valmiina jo lataukset..Vai hiiret keskustelunaiheena. Minusta hiiret ovt söpöjä..Rotta on eriasia,epämiellyttävä eläin ja aiheellista hävittää..Meillä oli kerran ,valkoinen hiiri ja sitten tanssihiiri,ruskean ja valkoisenkirjava..Valkoinen hiiri teki pyöreää pesää sanomalehdistä,silppusi ja tanssihiiri juoksi sellaisella juoksupyörällä..Se isompi,kävi hakemassa sen aina pesäänsä..viihtyivät hyvin yhdessä..Lyhyt-ikäisiä olivat...Meillä oli kissa ja jos näki ne juoksemassa vapaana lattialla,otti suuhunsa ja kantoi ruoka-lautaselleen,mutta ei tappanut niitä.Pelastimme siitä lautaselta ne..
        No,tämä hiiristä..
        Saimme kunnon talven kuitenkin,pakkasineen..on mukavaa,pidän talvesta,ei ole kuuma.
        No,varovaisesti pitää kävellä,on paikkapaikoin liukasta...Sain siskoltani Laila Hirvisaaren kirjan "Grand Hotel",kertoo vanhoista ajoista Karjalanmailla.Onpa vaikeita murresanoja..Olen ihan ulalla välillä,että mistä on kysymys.
        Hän lie, aito karjalainen,kun osaa niin hyvin niitä. Muistan ,kun luin aikoinani Päätaloa,
        hänellä oli kans ,tosi outoja ilmaisuja..
        olisi pitänyt olla sanojen suomennokset,vaikka kirjan perässä..Onhan nämä kirjat opettavaisia,oppii murteita. Kirjakerhon lehdessä oli mainos,"Rakkauren kipunoota pohojalaasittain."
        Ajattelin,että menen ostamaan sen,kuhan ehdin Stadissa käymään..Nyt on kahvia juotu..Annan kissoille ruokaa ja lähden poikaa auttamaan..
        Tästä tämä päivä lähtee rullaamaan..Tehdään tästä
        oikein mukava päivä! Tulkaahan kahville ja terveisiä Muorille ,sinne Kaliforniaan..Pidän siitä ,the Eaglesien "Hotel California",tuli mieleen.. Heippa..t.Irkku

        tiistaita aloitellaan.
        Todella ulkona jo aivan valoisaa, pakkasta seitsemäntoista ja tuuli tuivertaa.
        Kaunis päivä nousemassa, aurinko jo päivällä pakkasta taittaa, kymmeneen putosi eilen.

        Tänään on taas noita menoja, johtokunnan kokous, tilejä läpi käydään ja sitten ohjelma harjoitukset ja laulua lopuksi.
        Silloin kello onkin jo liki neljätoista.
        Olen niitä ihmisiä, että aikataulutettu elämä sopii, ainakin välillä, sitä tuntee elävänsä kun on kiinni yhdessä jos toisessakin asiassa.
        Jos nyt saisin valita elämän kulkuni, olisin varmaan joku ennakko suunnittelija, kaikkien juhlien, kokousten ja matkojen suhteen, mikähän olisi ammattinimike, no kunhan höpötän.
        Touhua kumminkin pitää olla.

        Muorillakin alkaa loma lähestyä loppua, kaikki loppuu aikanaan, mutta on varmaan mukava tulla kotiinkin, pakkaseen.
        Varmaan tuntuu kylmältä, kun on lämpimään tottunut.
        Tervetuloa vaan kotimaan kamaralle.

        Katuvalotkin on jo sammuneet, täysi päivä on voittanut yön pimeyden.

        Noista hiiristä, en millään pystyisi minäkään tappamaan hiiriä, kerroinkin joskus miten pyykkisankkooni mökillä oli hiiri menny, viskasin ulos ja toivotin perään, että älä tule enää mökkiini, uskoiko sitä en tiedä.
        Nyt on varmaan myyrät tehnyt tuhojaan mökillä, on kuulema aivan valtavasti myyriä.
        Mansikkapenkkiini eivät olleet edellisenä talvena koskeneet, auttoiko se kun laitoin, siis upotin tyhjät pullot penkinpäihin, ne kuulema viheltävät ilmavirrassa.

        Nyt kiittelen valmiista kahvituksesta ja toivottelen hyvää tiistaipäivää.


      • kirppuja
        mummeli-36 kirjoitti:

        Niin huomenia vaan,,,,hmmm,,ei ennää perusta perhettä ainakaan se hiiri. Karlo poika toi vehkeen millä se lähti autuaammille mettästysmaille. Nähtäväksi jää ehtikö se tuuva kavereita tänne. Ei oo ainakaan mittään siivous jälkiä näkyny. Mutta nyt oon ainaki yhestä erroon päässy.

        Eihän nuo pirtin kissat uskaltanu liikkuu minnuu enempää yön aikana lattialla. Miun kans kyhnöttivät lämpimän täkin alla ja voi kun kissan karva teki hyvvää tuolle kippeelle koivelle. Taisivat parantaa senki kokonaa.

        Mutta kiitoksia vaan kisut siitä hoijosta. Menkää vaan uunin päälle lököttämmään nyt. Ootte sen ansainnu. Kiitos kahvista ja nyt taas uunin lämmitykseen. Oli pakkasta peräti -20° joten pirttiä sietää lämmittää. Tappaillaan taas,,,,,

        kissoihin tarttunu siellä evakossa!!!!


      • ottaisin? kirjoitti:

        Minkä väriset alushousut mie pukisin tännää?

        ainakin päällimäiseksi, jos ulkoilla meinaat.

        Nimeksi voisit ottaa vaikka ujopiimä;)


      • kirppuja kirjoitti:

        kissoihin tarttunu siellä evakossa!!!!

        yleensä koiriin,eikä kissoihin..


      • mummeli-36 kirjoitti:

        Niin huomenia vaan,,,,hmmm,,ei ennää perusta perhettä ainakaan se hiiri. Karlo poika toi vehkeen millä se lähti autuaammille mettästysmaille. Nähtäväksi jää ehtikö se tuuva kavereita tänne. Ei oo ainakaan mittään siivous jälkiä näkyny. Mutta nyt oon ainaki yhestä erroon päässy.

        Eihän nuo pirtin kissat uskaltanu liikkuu minnuu enempää yön aikana lattialla. Miun kans kyhnöttivät lämpimän täkin alla ja voi kun kissan karva teki hyvvää tuolle kippeelle koivelle. Taisivat parantaa senki kokonaa.

        Mutta kiitoksia vaan kisut siitä hoijosta. Menkää vaan uunin päälle lököttämmään nyt. Ootte sen ansainnu. Kiitos kahvista ja nyt taas uunin lämmitykseen. Oli pakkasta peräti -20° joten pirttiä sietää lämmittää. Tappaillaan taas,,,,,

        Olen nauranut läpi tämän aamun "sadon".
        Irkun hiirulaiset toivat mieleeni poikani alakoulussa kirjoittaman tarinan, jossa hiiri ja kissa menivät naimisiin ja saivat monta pientä hiirikissaa ja kissahiirtä.
        (Sen kissan nimi oli Vihtori Huuko,koska se näytti hyvin kurjalta!)
        Se oli onnellinen tarina,ja onnellisesti päättyi samanikäisenkin hiiriseikkailu: hiiri ei syönyt Pirtin kissoja, jotka olivat turvallisesti mummelin peiton alla ja palkkioksi parantelivat petikaverinsa särkyjä ja kolotuksia.
        Eikös se "vanha kansa" hoitanut reumatismia kissannahoilla?
        Onneksi Pirtissä on nuo kaksi elävää kissaa,joita voi lainata,niin ei tarvitse nahkoihin kääriytyä.

        Taidanpa antaa meidän mirreillemme pienen herkkupalan samalla kun itse santsaan kahvia.


      • mirriä
        kirppuja kirjoitti:

        kissoihin tarttunu siellä evakossa!!!!

        tarkemmin josko olisivatkin satiaisia.


      • Hertta2009
        Venlastiina kirjoitti:

        Olen nauranut läpi tämän aamun "sadon".
        Irkun hiirulaiset toivat mieleeni poikani alakoulussa kirjoittaman tarinan, jossa hiiri ja kissa menivät naimisiin ja saivat monta pientä hiirikissaa ja kissahiirtä.
        (Sen kissan nimi oli Vihtori Huuko,koska se näytti hyvin kurjalta!)
        Se oli onnellinen tarina,ja onnellisesti päättyi samanikäisenkin hiiriseikkailu: hiiri ei syönyt Pirtin kissoja, jotka olivat turvallisesti mummelin peiton alla ja palkkioksi parantelivat petikaverinsa särkyjä ja kolotuksia.
        Eikös se "vanha kansa" hoitanut reumatismia kissannahoilla?
        Onneksi Pirtissä on nuo kaksi elävää kissaa,joita voi lainata,niin ei tarvitse nahkoihin kääriytyä.

        Taidanpa antaa meidän mirreillemme pienen herkkupalan samalla kun itse santsaan kahvia.

        Kipaisen minäkin kahville.Tuolla ylempänä luin tryffeleistä,kaikki syöty tietenkin! Sillä aikaa kun meikä hoitaa tuolla miesten tehtäviä!!!

        Kisulit ovat onneksi täällä! Siinä yks paistattelee auringon raidalla matolla niin somasti selällään! Osaa ne rentoutua ihanasti...
        Oho,meinas kuppi heilahtaa,hyppäsi toinen syliin.
        Ihan naamansa tuo,no jaa- saat pusun! Ihan kylmä kuono!Söpöjä ovat.
        Ehkä jännetupentulehdus ranteessa nyt, saa vanhankansan parannusta. No--jaa lämmittää se:D


      • Hertta2009 kirjoitti:

        Kipaisen minäkin kahville.Tuolla ylempänä luin tryffeleistä,kaikki syöty tietenkin! Sillä aikaa kun meikä hoitaa tuolla miesten tehtäviä!!!

        Kisulit ovat onneksi täällä! Siinä yks paistattelee auringon raidalla matolla niin somasti selällään! Osaa ne rentoutua ihanasti...
        Oho,meinas kuppi heilahtaa,hyppäsi toinen syliin.
        Ihan naamansa tuo,no jaa- saat pusun! Ihan kylmä kuono!Söpöjä ovat.
        Ehkä jännetupentulehdus ranteessa nyt, saa vanhankansan parannusta. No--jaa lämmittää se:D

        Päivä on mitä kaunein, kirkkaasti hanki hohtaa, pakkasta on 7 astetta, talvi parhaimmillaan.
        Nyt tuli ilmoittauduttua sinne kivitippu luolaan,
        joten tulkaa mukaan, niin näette kuka on Late Vaan.
        Tässä on pikapuoliin taas talkootkin, minä ilmottaudun jo nyt siirtohommiin. en tiedä onko tänään tai huomenna, vai koska se nyt on, mutta mukana olen. Pistä nyt Skillan muistiin nämä minun ilmoitautumiseni. Huomenna menemme Järvenpäähän, bussi lähtee 10.45 tuosta nurkantakaa.
        Se on nyt päiväkahvin aika,keinutelen vähän itseäni tuossa keinutuolissa, kyllä passaa juoda kunnon kahvit.
        Eipä muuta kun t;Late


      • mirriä kirjoitti:

        tarkemmin josko olisivatkin satiaisia.

        mistä mirristä on kyse.. Viihtyy oikein hyvin eräässä!!! Voipi olla kulmakarvoissakin..ai ai..Suurennuslasilla pitää etsiä ,että löytää..Varmaan kiinnostavaa puuhaa..


    • *Roope63

      ken haluaa voi katsoa www.kivitippu.fi sieltä löytyy kaikki mahdollinen mitä haluaa tietää Kivitipusta.
      Pakkasterveiset -22 ja kaunis auringonpaisteinen päivä. Puhtaal valkoiset hanget hohtaa et silmiä häikäisee, vaan hiihtämään en lähtenyt tänäänkään. No tulipa nuo viimevuoden kokouspöytäkirjat järjestykseen taas kansioon et jos tarvitsee jotain tarkastaa niin löytyypä helpommin. Kahvit tässä juon nyt kaikessa rauhassa ennekuin lähden saunan lämmitykseen, paikka jossa kyllä tarkenee näin pakkasellakin vaikka ei hankeen nyt uskalla mennäkään.
      Kiitokset kahvista kuullaan taas jossai välissä
      et moikka!

      • Siellähän se Kivitippu oleilee.
        Joko on reppu otettu esille, sinne pakkaamista varten ? Voivan sinne tulla ilman reppuakin ihan vaan itsensä kun tuo, sepä riittää.Ja titenkin seuralaisensa, kenellä sellainen sattuu olemaan.

        Päivä on taas vilahtanut iltaan-ihan huomaamatta.
        Kaikenlaista tullut tehtyä. En luettele,tuskin jokainen meikäläisen turhanpäiväinen liike tai tekeminen ketään kiinostaa.
        Tärkeää kun tuo Hiiri-Kissa juttu on finaalissa. Saa ensiyön nukkua rauhassa. Niin mirrit kuin meikäläinen.
        Ihankohan pitäis Roopea seurata, ja lähteä saunaan
        lämmittelemään.
        Erisaunaan kuitenkin ajattelin mennä.
        Sehän onkin loistava päätös kiireiselle päivälle. Kun on tukka putkella rietänyt paikasta toiseen. Saunakahvit otankin jo etukäteen täällä pirtissä. herkkuja sen kanssa, kiitos, kuka lienee taas tuonut, nam,nam
        Heippa !


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        Siellähän se Kivitippu oleilee.
        Joko on reppu otettu esille, sinne pakkaamista varten ? Voivan sinne tulla ilman reppuakin ihan vaan itsensä kun tuo, sepä riittää.Ja titenkin seuralaisensa, kenellä sellainen sattuu olemaan.

        Päivä on taas vilahtanut iltaan-ihan huomaamatta.
        Kaikenlaista tullut tehtyä. En luettele,tuskin jokainen meikäläisen turhanpäiväinen liike tai tekeminen ketään kiinostaa.
        Tärkeää kun tuo Hiiri-Kissa juttu on finaalissa. Saa ensiyön nukkua rauhassa. Niin mirrit kuin meikäläinen.
        Ihankohan pitäis Roopea seurata, ja lähteä saunaan
        lämmittelemään.
        Erisaunaan kuitenkin ajattelin mennä.
        Sehän onkin loistava päätös kiireiselle päivälle. Kun on tukka putkella rietänyt paikasta toiseen. Saunakahvit otankin jo etukäteen täällä pirtissä. herkkuja sen kanssa, kiitos, kuka lienee taas tuonut, nam,nam
        Heippa !

        vaikka olin klo 15,-15.30 ajamassa takaisin päin, samoin Turunväylä
        ja muutkin tiet, aivan harvinaisen hiljaista.
        Aivan kuin kesätiekeli ja aurinkoista, loistava hiihtolomapäivä todella.

        Iltalukemiseni on ollut viime päivinä Eeva Kilven
        "Unta vain", luin sen nyt uudelleen ja tuon nyt
        tänne pirtin kirjahyllyyn. Suosittelen!

        Hyvää iltaa kaikille! :))


      • Hintriika*
        satu kirjoitti:

        vaikka olin klo 15,-15.30 ajamassa takaisin päin, samoin Turunväylä
        ja muutkin tiet, aivan harvinaisen hiljaista.
        Aivan kuin kesätiekeli ja aurinkoista, loistava hiihtolomapäivä todella.

        Iltalukemiseni on ollut viime päivinä Eeva Kilven
        "Unta vain", luin sen nyt uudelleen ja tuon nyt
        tänne pirtin kirjahyllyyn. Suosittelen!

        Hyvää iltaa kaikille! :))

        On kai siellä hiljaista, kun väki on Kehä III:n tällä puolella, ovat pyyhkäisseet kai jo meittiäkin pohjoisemmaksi...

        Olen sille hiiriparalle viettänyt hiljaista hetkeä. Mitä nyt välillä kävin putkassa. Ihan hyvällä omallatunnolla. Lueskelin hartaudella kulturelleja merkintöjä putkan seinistä.

        Olimme porukalla tutustumiskäynnillä, eikä poliisisetä edes sulkenut ovea, kun ahtauduimme koppiin. Huomaattehan, että olen tänään ajatellut syvällisesti HIIRIÄ JA IHMISIÄ (kuten John Steinbeck).

        Saunaan en pääse, kun laattamies riehui tänään suihkunurkkauksessa. Aikoi mokoma tulla aamulla aikaisin uudestaan. Täytyisi nousta pystyyn ajoissa, ettei tarvitse kupla otsasssa odotella, huomioiko remonttireiska asukkaan hädänalaista tilaa!

        Keittiöstä tulee ihana tuoksu! Minulla on savuluita kiehumassa. En kestänyt kiusausta, kun näin niitä taas kaupassa. Hinta on kyllä kamala, ennen niitä sai melkein ilmaiseksi! Huomenna ja ylihuomenna ja... no sanotaan nyt, että lähipäivät aion nautistekella luusoppaa. Käykö kateeksi?


      • Hintriika* kirjoitti:

        On kai siellä hiljaista, kun väki on Kehä III:n tällä puolella, ovat pyyhkäisseet kai jo meittiäkin pohjoisemmaksi...

        Olen sille hiiriparalle viettänyt hiljaista hetkeä. Mitä nyt välillä kävin putkassa. Ihan hyvällä omallatunnolla. Lueskelin hartaudella kulturelleja merkintöjä putkan seinistä.

        Olimme porukalla tutustumiskäynnillä, eikä poliisisetä edes sulkenut ovea, kun ahtauduimme koppiin. Huomaattehan, että olen tänään ajatellut syvällisesti HIIRIÄ JA IHMISIÄ (kuten John Steinbeck).

        Saunaan en pääse, kun laattamies riehui tänään suihkunurkkauksessa. Aikoi mokoma tulla aamulla aikaisin uudestaan. Täytyisi nousta pystyyn ajoissa, ettei tarvitse kupla otsasssa odotella, huomioiko remonttireiska asukkaan hädänalaista tilaa!

        Keittiöstä tulee ihana tuoksu! Minulla on savuluita kiehumassa. En kestänyt kiusausta, kun näin niitä taas kaupassa. Hinta on kyllä kamala, ennen niitä sai melkein ilmaiseksi! Huomenna ja ylihuomenna ja... no sanotaan nyt, että lähipäivät aion nautistekella luusoppaa. Käykö kateeksi?

        että lihakauppaan tullessani myyjä alkoi mennä
        suoraa luukopalle minut nähdessään,
        makoisia keittoja tein.

        Nyt en ole niitä nähnyt.
        Pitääpä tivata myyjältä huomenissa
        nyt kun muistui mieleen.

        :)


      • satu kirjoitti:

        että lihakauppaan tullessani myyjä alkoi mennä
        suoraa luukopalle minut nähdessään,
        makoisia keittoja tein.

        Nyt en ole niitä nähnyt.
        Pitääpä tivata myyjältä huomenissa
        nyt kun muistui mieleen.

        :)

        vallan maukasta syötävää, hyvin harvoin vain luita on tarjolla.

        No nyt alkaa ollakin ilmottautuneet, kaikki jo luvanneet, mutta lisää mahtuu tapaamiseen, ottakaa yhteyttä vielä kerkeää mukaan.
        Lähettelen tietoja mikä ajankohta olisi sopivaa perillä tavata.
        Tuntuu jo ihan odotusta olevan tällä lapsenmielisellä:)
        Lähetelkää postia jos on kysyttävää tai toiveita.

        Tilit saatiin läpikäytyä, laulut laulettua ja huomenna olisi sitten isokerho missä pitää laulella ensin kuorossa ja sitten vielä ystävän kanssa.
        Pitää vaan työtyä esiintymään, vaikka ei liiemmin taitoja olekkaan, mutta ajattelen, että äänellään lintukin laulaa ja tuttua on yleisö.

        Pikkutipuja on munakuppien päälle jo iso liuta, mutta iso oli tilauskin, eräs äiti kaikille lapsilleen haluaa jättää muistoksi kullekin puolitusinaa.
        Aika kuluu mukavasti.

        Taas oli puhetta telkkarissa homeisesta työpaikasta, missä työtekijä sairastui, keuhkot viottui ja pohdittiin sitä kuka on vastuussa.
        Se tuntuukin olevan vaikea selvitettävä.
        Maahanmuuttolaki on myös puhuttanut, mielipiteitä on puolesta ja vastaan lain laatijoilla, eli eduskunnassa.
        Aina vaan löytyy noita ongelmallisia asioita, mistä päätösten teko on vaikeaa.

        No eipä nuo minulta mitään kysele, voiskin löytyä hyvät keinot, kun pääsisin sanelemaan, leikkiä,,,
        Hyvän yön toivotukset ja aamulla taas virkeinä aamukahville.


      • Hintriika* kirjoitti:

        On kai siellä hiljaista, kun väki on Kehä III:n tällä puolella, ovat pyyhkäisseet kai jo meittiäkin pohjoisemmaksi...

        Olen sille hiiriparalle viettänyt hiljaista hetkeä. Mitä nyt välillä kävin putkassa. Ihan hyvällä omallatunnolla. Lueskelin hartaudella kulturelleja merkintöjä putkan seinistä.

        Olimme porukalla tutustumiskäynnillä, eikä poliisisetä edes sulkenut ovea, kun ahtauduimme koppiin. Huomaattehan, että olen tänään ajatellut syvällisesti HIIRIÄ JA IHMISIÄ (kuten John Steinbeck).

        Saunaan en pääse, kun laattamies riehui tänään suihkunurkkauksessa. Aikoi mokoma tulla aamulla aikaisin uudestaan. Täytyisi nousta pystyyn ajoissa, ettei tarvitse kupla otsasssa odotella, huomioiko remonttireiska asukkaan hädänalaista tilaa!

        Keittiöstä tulee ihana tuoksu! Minulla on savuluita kiehumassa. En kestänyt kiusausta, kun näin niitä taas kaupassa. Hinta on kyllä kamala, ennen niitä sai melkein ilmaiseksi! Huomenna ja ylihuomenna ja... no sanotaan nyt, että lähipäivät aion nautistekella luusoppaa. Käykö kateeksi?

        Luusoppa on erittäin hyvää!


      • muori67§§§§
        ynnämuu kirjoitti:

        Luusoppa on erittäin hyvää!

        Sanottiin ennen,kun kaverille tarjottiin käsikynkkää;))

        Onneksi Lahdessa saa hallista,savustettuna,tai raakana niitä.

        Kesällä mökillä keitämme luusoppaa,kun tulee paljon porukkaa.
        Alkaa olla sellainen perinneruoka meillä.

        Hyvä että Mummeli pääsi hiirestään,täällä tämä amerikkalainen hiiri on niin perhanen viisas,etti millään mene ansoihin,vaikka mitä yrittäisi.

        Tänään näin oikein TULVAN vettä tuli vähän aikaa KAATAMALLA ja sitten valui pitkin katuja ,huh olihan komiaa koskea.

        13-14c välillä heiluu mittari.
        Eipä ole tehnyt mieli appelsiinipuun alle.

        Olen katsellut nätä tv-ohjelmia,(hulluja ovat)
        älkää kertoko muille;))

        Menen nyt "päikkäreille";))

        näkyillään...


      • muori67§§§§ kirjoitti:

        Sanottiin ennen,kun kaverille tarjottiin käsikynkkää;))

        Onneksi Lahdessa saa hallista,savustettuna,tai raakana niitä.

        Kesällä mökillä keitämme luusoppaa,kun tulee paljon porukkaa.
        Alkaa olla sellainen perinneruoka meillä.

        Hyvä että Mummeli pääsi hiirestään,täällä tämä amerikkalainen hiiri on niin perhanen viisas,etti millään mene ansoihin,vaikka mitä yrittäisi.

        Tänään näin oikein TULVAN vettä tuli vähän aikaa KAATAMALLA ja sitten valui pitkin katuja ,huh olihan komiaa koskea.

        13-14c välillä heiluu mittari.
        Eipä ole tehnyt mieli appelsiinipuun alle.

        Olen katsellut nätä tv-ohjelmia,(hulluja ovat)
        älkää kertoko muille;))

        Menen nyt "päikkäreille";))

        näkyillään...

        huomenet, pakkasta viisitoista astetta, pimeää vielä.
        Kainon päivä, olikos tämä niitä nimiä, joita on sekä miehillä että naisilla?
        Onnea Kainoille, laulussa sanotaan on neitonen kaino, kaunoinen,,,,

        Pikkulauantai siksihän tätä keskiviikkoa kutsutaan.

        AAmunlehdestä luin puukotuksesta, missä 13-vuotias koulupoika puukotti 16 vuotiasta.
        Syyksi arvioidaan nimittely ja kiusaaminen ja taas netti tulee mukaan kuvioihin.
        Eipä ihmetellä sovi, täällä meidänkin palstalla näitä nimittelijöitä ja kaikenlaisia kirjoittajia löytyy, ja ikä on jo toista luokkaa.
        Pitäisi olla elämästä kokemusta tietoa ja ymmärrystä, mutta onkos niin?
        Nimittelyt kimpoilevat niin helposti, syyttä ja tuntemattomiin kirjoittajiin, eikö ihminen koskaan pääse pahoista tavoistaan, kerran nimittelijä, aina nimittelijä.
        Tällä kyseisellä koululla kyllä keskustellaan asiasta, mutta niinhän pohditaan täällä palstallakin ja aina vaan näitä "keskenkasvuisia" löytyy.

        Illalla oli televisiossa maahanmuuttajien ja suomalaisten välistä keskustelua, kyllä sielläkin törmättiin ongelmiin.
        Puolella ja toisella oli ongelmia, tapakulttuuri puhutti, miten olla, hyväksyäkö vai kieltää asioita.
        Tyhmällä järjelläni ajattelen, että kyllä jokainen oman maansa asukas elää oman kulttuurinsa mukaan ja ulkopuolelta tulevan olisi sopeuduttava tähän kulttuurin.
        Jokainen saisi ja pitäisikin oman kulttuurinsa vaalimista voida toteuttaa, mutta noin yleisimpiin tapoihin olisi sopeuduttava.
        Ajattelen että jos minä johonkin maahan joutuisin muuttamaan, en kuvittelisi, että minun ehdoillani siellä mennään.
        Hyvin vilkasta oli keskustelu ja ehkä tästäkin ohjelmasta ajattelemisen aihetta jäi.

        Nyt lataan kahvit ja laitan tuolta jääkaapista jotakin kastettavaa, ainahan sieltä herkkuja löytyy.
        Kissat saavat aamupalansa, vai että kirppuja meidän kissoissa, ei ole, ei muuten pirtistä hiiriäkään löydy, tulkaa huoletta kynnyksen yli.

        Kerhopäivä ja saattaa olla muuttopäiväkin pirtin osalla, tuntuu nykyään että muuttoja tehdään jatkuvasti, mutta sehän osoittaa sitä, että keskustelua käydään kovasti, aloituksia tulee jos vaikka mistä.
        No ei tämä muutto meille mitenkään vaikeaa ole, totutusti se käy, aina ovat muuttoväki valmiudessa.

        Palaillaan iltapäivällä asiaan, hyvää päivää kirjoittajille ja myös lukijoille, joita mukavasti riittää, miten saisi useamman pirttiin myös kirjoittamaan?


      • Jatta
        SkillaN kirjoitti:

        huomenet, pakkasta viisitoista astetta, pimeää vielä.
        Kainon päivä, olikos tämä niitä nimiä, joita on sekä miehillä että naisilla?
        Onnea Kainoille, laulussa sanotaan on neitonen kaino, kaunoinen,,,,

        Pikkulauantai siksihän tätä keskiviikkoa kutsutaan.

        AAmunlehdestä luin puukotuksesta, missä 13-vuotias koulupoika puukotti 16 vuotiasta.
        Syyksi arvioidaan nimittely ja kiusaaminen ja taas netti tulee mukaan kuvioihin.
        Eipä ihmetellä sovi, täällä meidänkin palstalla näitä nimittelijöitä ja kaikenlaisia kirjoittajia löytyy, ja ikä on jo toista luokkaa.
        Pitäisi olla elämästä kokemusta tietoa ja ymmärrystä, mutta onkos niin?
        Nimittelyt kimpoilevat niin helposti, syyttä ja tuntemattomiin kirjoittajiin, eikö ihminen koskaan pääse pahoista tavoistaan, kerran nimittelijä, aina nimittelijä.
        Tällä kyseisellä koululla kyllä keskustellaan asiasta, mutta niinhän pohditaan täällä palstallakin ja aina vaan näitä "keskenkasvuisia" löytyy.

        Illalla oli televisiossa maahanmuuttajien ja suomalaisten välistä keskustelua, kyllä sielläkin törmättiin ongelmiin.
        Puolella ja toisella oli ongelmia, tapakulttuuri puhutti, miten olla, hyväksyäkö vai kieltää asioita.
        Tyhmällä järjelläni ajattelen, että kyllä jokainen oman maansa asukas elää oman kulttuurinsa mukaan ja ulkopuolelta tulevan olisi sopeuduttava tähän kulttuurin.
        Jokainen saisi ja pitäisikin oman kulttuurinsa vaalimista voida toteuttaa, mutta noin yleisimpiin tapoihin olisi sopeuduttava.
        Ajattelen että jos minä johonkin maahan joutuisin muuttamaan, en kuvittelisi, että minun ehdoillani siellä mennään.
        Hyvin vilkasta oli keskustelu ja ehkä tästäkin ohjelmasta ajattelemisen aihetta jäi.

        Nyt lataan kahvit ja laitan tuolta jääkaapista jotakin kastettavaa, ainahan sieltä herkkuja löytyy.
        Kissat saavat aamupalansa, vai että kirppuja meidän kissoissa, ei ole, ei muuten pirtistä hiiriäkään löydy, tulkaa huoletta kynnyksen yli.

        Kerhopäivä ja saattaa olla muuttopäiväkin pirtin osalla, tuntuu nykyään että muuttoja tehdään jatkuvasti, mutta sehän osoittaa sitä, että keskustelua käydään kovasti, aloituksia tulee jos vaikka mistä.
        No ei tämä muutto meille mitenkään vaikeaa ole, totutusti se käy, aina ovat muuttoväki valmiudessa.

        Palaillaan iltapäivällä asiaan, hyvää päivää kirjoittajille ja myös lukijoille, joita mukavasti riittää, miten saisi useamman pirttiin myös kirjoittamaan?

        Asteita täällä meillä peräti 20, mutta nopeasti luvattiin lauhtuvan, mitä pidemmälle päivä tuosta valkenee.
        Ei vielä tee mieli ulos ja vaihdankin tämän päivän lenkkeilyn jumppatuntiin. Sinne kun saa mennä vain hissillä alas kerho- ja kokoushuoneeseen.

        Päivällä sitten, kun aurinko on korkeimmillaan, on kiva tehdä pieni lenkki. Pukeutua vaan pitää muistaa, lämpökerrastoa alle ja myös lämmintä tuulenpitävää ylle.

        Katselin muuten samaa ohjelmaa. Samaa mieltä kanssasi ovat useimmat. Vähän mielestäni se musliminainen oli liian jyrkkä mielipiteissään. Ei antanut poikansa tarhassa osallistua perinteisiin joulu- ym leikkeihin, jotka poikkesivat kovin muslimien mielipiteistä ja uskonnosta.

        Lataa vain ne kahvit, tuun juoksujalkaa, mutta pukeudun hyvin, on vielä kylmä. Maistuisikohan näin aamutuimaan pannukakku, tai "kropsu", jota eilen illalla vieraalleni paistoin.
        On täällä Etelä-Pohjanmaalla suosittua. Vaikka en Kurikasta ookkaan, niin kropsunimitys on täällä meilläkin yleinen.
        Kokeilen tuoda sinne Pirttiin, jos vaikka maistuisi. Lämpimänä hillon kanssa suosittelen.


      • Jatta kirjoitti:

        Asteita täällä meillä peräti 20, mutta nopeasti luvattiin lauhtuvan, mitä pidemmälle päivä tuosta valkenee.
        Ei vielä tee mieli ulos ja vaihdankin tämän päivän lenkkeilyn jumppatuntiin. Sinne kun saa mennä vain hissillä alas kerho- ja kokoushuoneeseen.

        Päivällä sitten, kun aurinko on korkeimmillaan, on kiva tehdä pieni lenkki. Pukeutua vaan pitää muistaa, lämpökerrastoa alle ja myös lämmintä tuulenpitävää ylle.

        Katselin muuten samaa ohjelmaa. Samaa mieltä kanssasi ovat useimmat. Vähän mielestäni se musliminainen oli liian jyrkkä mielipiteissään. Ei antanut poikansa tarhassa osallistua perinteisiin joulu- ym leikkeihin, jotka poikkesivat kovin muslimien mielipiteistä ja uskonnosta.

        Lataa vain ne kahvit, tuun juoksujalkaa, mutta pukeudun hyvin, on vielä kylmä. Maistuisikohan näin aamutuimaan pannukakku, tai "kropsu", jota eilen illalla vieraalleni paistoin.
        On täällä Etelä-Pohjanmaalla suosittua. Vaikka en Kurikasta ookkaan, niin kropsunimitys on täällä meilläkin yleinen.
        Kokeilen tuoda sinne Pirttiin, jos vaikka maistuisi. Lämpimänä hillon kanssa suosittelen.

        Aamun pakkanen jo kolmannen kerran -10. Kyllä se päiväksi vähän hellittää. Erinomaiset kelit reipastella ulkonakin.
        Eilisestä ohjelmasta; irakilaissyntyinen juristi mielestäni tiivisti asian hyvin: maan lakeja on noudatettava ja sitten voi huolehtia kulttuurista ja tavoistaan niin kuin haluaa.

        Eräitä ongelmia syntyy mm. työturvallisuuslakien suhteen. On töitä, joissa ei voi käyttää millaista vaatetusta tahansa. Esim. eräissä tehdastöissä se voi olla selvä vaaratekijä.

        Äskettäin oli esillä myös muslimien rukoushetket. Heillä voi olla tapana tarkat ajat tähän toimeen. Niiden sovittaminen työelämässä voi tuoda ristiriitoja.
        Eipähän nämä enää ole meikäläisen ongelmia.
        Hyvää päivän jatkoa!


      • ynnämuu kirjoitti:

        Aamun pakkanen jo kolmannen kerran -10. Kyllä se päiväksi vähän hellittää. Erinomaiset kelit reipastella ulkonakin.
        Eilisestä ohjelmasta; irakilaissyntyinen juristi mielestäni tiivisti asian hyvin: maan lakeja on noudatettava ja sitten voi huolehtia kulttuurista ja tavoistaan niin kuin haluaa.

        Eräitä ongelmia syntyy mm. työturvallisuuslakien suhteen. On töitä, joissa ei voi käyttää millaista vaatetusta tahansa. Esim. eräissä tehdastöissä se voi olla selvä vaaratekijä.

        Äskettäin oli esillä myös muslimien rukoushetket. Heillä voi olla tapana tarkat ajat tähän toimeen. Niiden sovittaminen työelämässä voi tuoda ristiriitoja.
        Eipähän nämä enää ole meikäläisen ongelmia.
        Hyvää päivän jatkoa!

        Nojaan jo nurkkakaapiin.
        T : Late


      • LateVaan kirjoitti:

        Nojaan jo nurkkakaapiin.
        T : Late

        Katsoin myös tuon kyseisen ohjelman, se jatko-osa uutisten jälkeen, tosin odottaa nauhalla katsomista. Eipä juuri voi erimieltä olla kuin edelliset mielipiteet.
        Kyllä maahan muuttajan tulisi sopeutua, emmehän mekään tosiaan voi mennä vieraaseen kulttuuriin, että nyt mennäänkin meidän ehdoilla.
        Suomessa taitaa olla hyvä "pito" maahantulijoilla siksi mielellään tänne tulevat.
        Se turvallisuus tuli eilenkin esille.

        Hiljattain oli ohjelma , miten paljon ulkomaalaisia vankeja on suomen vankiloissa. Heille kuuluu terveydenhoitoa myöten kaikki maksutta. Ja mitä se maksaa yhteiskunnalle??
        Siis veronmaksajille.
        Eilen ihmetteli joku asiantietävä kun ei tahdo töitä löytyä maahanmuuttajille.
        Hah haa,,, mistäs tempaset töitä,kun joka virmasta suomalaisiakin pellolle heitetään, satamäärin.
        Ei auta vaikka hallitsisi monet kielet,,,
        NO, Olematta rasisti, jotakin tarttis tehdä.

        Nyt kivempaa asiaa, käyn tuon propsun kimppuun. Tutuksi tuli pohjanmaalla , ja hyvääkin on.
        Pernapropsua myös usein tekivät.

        Niin Mikkelin teatterissa esitetään parhaillaan
        Ihmisiä ja Hiirä.
        Jokohan tuo Hintriikka joutuisi sieltä-oliko se nyt putkareissu- vai mikä. puteleita oikomaan.
        Häneltä se käy niin sujuvasti ja ennenopitusti.
        Pannappa siihenkin äkkinäinen,,
        Pliukasta on ulkona-pysykää pystyssä!


      • mummeli-36
        meri-kukka98 kirjoitti:

        Katsoin myös tuon kyseisen ohjelman, se jatko-osa uutisten jälkeen, tosin odottaa nauhalla katsomista. Eipä juuri voi erimieltä olla kuin edelliset mielipiteet.
        Kyllä maahan muuttajan tulisi sopeutua, emmehän mekään tosiaan voi mennä vieraaseen kulttuuriin, että nyt mennäänkin meidän ehdoilla.
        Suomessa taitaa olla hyvä "pito" maahantulijoilla siksi mielellään tänne tulevat.
        Se turvallisuus tuli eilenkin esille.

        Hiljattain oli ohjelma , miten paljon ulkomaalaisia vankeja on suomen vankiloissa. Heille kuuluu terveydenhoitoa myöten kaikki maksutta. Ja mitä se maksaa yhteiskunnalle??
        Siis veronmaksajille.
        Eilen ihmetteli joku asiantietävä kun ei tahdo töitä löytyä maahanmuuttajille.
        Hah haa,,, mistäs tempaset töitä,kun joka virmasta suomalaisiakin pellolle heitetään, satamäärin.
        Ei auta vaikka hallitsisi monet kielet,,,
        NO, Olematta rasisti, jotakin tarttis tehdä.

        Nyt kivempaa asiaa, käyn tuon propsun kimppuun. Tutuksi tuli pohjanmaalla , ja hyvääkin on.
        Pernapropsua myös usein tekivät.

        Niin Mikkelin teatterissa esitetään parhaillaan
        Ihmisiä ja Hiirä.
        Jokohan tuo Hintriikka joutuisi sieltä-oliko se nyt putkareissu- vai mikä. puteleita oikomaan.
        Häneltä se käy niin sujuvasti ja ennenopitusti.
        Pannappa siihenkin äkkinäinen,,
        Pliukasta on ulkona-pysykää pystyssä!

        Siis nojjaisin niihi puteleihi jos Hintriikka on viel vaikka lounaalla siel putkassa. Vois sitte tulla iltasella kahtomaa onko se putelkaappi säilyny ehjänä.

        Ja en saanu kissoista kirppuja eikä ne saanu satiaisii ja jos saiki ni ne ei kissassa viihy joten lähtivät neki täältä hiiren myötä. Siis jos niitä joku on tääl nähny. Miul on niin hyvä näkö et ilman suurennuslassiiki näkisin ne. Mut en oo nähny.

        Joten sen pitunen se siitä hiirestä ja sen seuralaisista. Nyt vaan kiikutellaa kisujen kans ja lämmitellää takkatulen vieres ja lietsotaa itteemme intoo lähtemää ulos ku aurinko paistaa niin kommeesti. Hierojalle ois kohta meno. Kyllä teki hyvvää eiline vesijuoksu. Ei meinannu aamulla tulla unesta loppuu ensinkää.

        Mutta nyt oottamaa sit muuttoo ja kyllä tuun kaappii tukemaa het ku ulkojuoksusta ja hierojasta selviin. Sillo tappaillaa taas,,,,


      • mutustellaa
        mummeli-36 kirjoitti:

        Siis nojjaisin niihi puteleihi jos Hintriikka on viel vaikka lounaalla siel putkassa. Vois sitte tulla iltasella kahtomaa onko se putelkaappi säilyny ehjänä.

        Ja en saanu kissoista kirppuja eikä ne saanu satiaisii ja jos saiki ni ne ei kissassa viihy joten lähtivät neki täältä hiiren myötä. Siis jos niitä joku on tääl nähny. Miul on niin hyvä näkö et ilman suurennuslassiiki näkisin ne. Mut en oo nähny.

        Joten sen pitunen se siitä hiirestä ja sen seuralaisista. Nyt vaan kiikutellaa kisujen kans ja lämmitellää takkatulen vieres ja lietsotaa itteemme intoo lähtemää ulos ku aurinko paistaa niin kommeesti. Hierojalle ois kohta meno. Kyllä teki hyvvää eiline vesijuoksu. Ei meinannu aamulla tulla unesta loppuu ensinkää.

        Mutta nyt oottamaa sit muuttoo ja kyllä tuun kaappii tukemaa het ku ulkojuoksusta ja hierojasta selviin. Sillo tappaillaa taas,,,,

        maiskus maiskus !


      • satiaiset tarttunu
        mummeli-36 kirjoitti:

        Siis nojjaisin niihi puteleihi jos Hintriikka on viel vaikka lounaalla siel putkassa. Vois sitte tulla iltasella kahtomaa onko se putelkaappi säilyny ehjänä.

        Ja en saanu kissoista kirppuja eikä ne saanu satiaisii ja jos saiki ni ne ei kissassa viihy joten lähtivät neki täältä hiiren myötä. Siis jos niitä joku on tääl nähny. Miul on niin hyvä näkö et ilman suurennuslassiiki näkisin ne. Mut en oo nähny.

        Joten sen pitunen se siitä hiirestä ja sen seuralaisista. Nyt vaan kiikutellaa kisujen kans ja lämmitellää takkatulen vieres ja lietsotaa itteemme intoo lähtemää ulos ku aurinko paistaa niin kommeesti. Hierojalle ois kohta meno. Kyllä teki hyvvää eiline vesijuoksu. Ei meinannu aamulla tulla unesta loppuu ensinkää.

        Mutta nyt oottamaa sit muuttoo ja kyllä tuun kaappii tukemaa het ku ulkojuoksusta ja hierojasta selviin. Sillo tappaillaa taas,,,,

        Siis nojjaisin niihi puteleihi jos Hintriikka on viel vaikka lounaalla siel putkassa. Vois sitte tulla iltasella kahtomaa onko se putelkaappi säilyny ehjänä.

        Ja en saanu kissoista kirppuja eikä ne saanu satiaisii ja jos saiki ni ne ei kissassa viihy joten lähtivät neki täältä hiiren myötä. Siis jos niitä joku on tääl nähny. Miul on niin hyvä näkö et ilman suurennuslassiiki näkisin ne. Mut en oo nähny.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      304
      3441
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      242
      1891
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      95
      1392
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1323
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1223
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1143
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1014
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      966
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      894
    Aihe