2 -vuotiaan oksentelu

Huolestunut täti

Kummipoikani on nyt oksennellut reippaan viikon verran, milloin mistäkin syystä. Äitinsä vei hänet lääkäriin, ja lääkäri totesi kylmän rauhallisesti: "että,mitäs haluat mun nyt tekevän"?
Mitenkään reagoimatta äidin huolestumiseen ja pienen lapsen ilmiselvään pahoinvointiin.
Emme tiedä pahoinvoinnin syytä, mutta pikkuinen oksentaa milloin mistäkin: jos vettä joutuu suuhun suihkun aikana, jos syö, tai juokseen hieman niin heti oksentaa.
Olen aivan puhki huolestumisen takia. Aiomme viedä pikkuisen yksityisen hoitoon. Soitin vielä itse samalla terveysaseman lääkärille, ja hän tokaisi puhelimessa: "nyt kun näit potilait tuuppaa kokoajan sisään, niin soita vaikka huomenna"... Olenko naiivi vai, mitä hittoa tässä pitäisi nyt tehdä? Paitsi viedä pikkuinen kalliiksi käyvään sairaalaan.

Olisin kiitollinen neuvoista.

6

992

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heti!!!!!!

ensinnäkin 2-vuotias kuivuu nopeasti ,eikä tollanen oksentelu ole enää oksennustautia.Varatkaa aika lastenlääkärille tai viette keskussairaalapäivystykseen !!!

• asioita

onko lapsi ulostanut,koska,minkä väristä on uloste?pysyykö mikään sisällä?ruokavalio,mitä lapsi syö,kuuluuko suoliäänet?ne voi kuunnella stetoskoopilla.

• lääkärin

esimies ja pyydä häneltä, että saisitte ajan toiselle lääkärille. Ei tuollainen lääkärin toiminta ole mistään kotoisin. Mutta lääkärilläkin on pomo ja yleensä pomon puuttuminen asioihin selvittää tilannetta. Ellei niin sitten seuraava osoite on lääninlääkäri.

Yksityispuoleltakin voi toki saada jatkotutkimuslähetteen julkiselle puolelle ellei tilanne heti selvene.

• Tuntuuko

tai näkyykö vatsassa tyrää? Sinänsä vielä terveeltä vaikuttaa kun juoksentelee jne. eli ei ihan kaikkea taida oksentaa. Meillä teki tyrä sellaista, että suoli aika-ajoin pullahti vatsakalvon reiästä ja silloin ei ruoka siitä kohtaa laskenut vaan tuli oksennus. Tyrä leikattiin ja poika oli taas terve!

• mukava tietää

Hepottiko vaiva?menittekö lääkäriin lapsen kanssa?

• Huolestunut täti

Pikkuinen ei enää oksentele. Vietiin mehiläiseen, kun itse sain tarpeeksi jonottamisesta ja mieltäpahoittavan huonosta palvelusta. :( Mä tiedän ettei henkilökuntaa ole tarpeeksi, ja jos potilas seisoo itse, niin se ei näy olevan hädässä yms yms.
        Pojan äiti oli juottanut pojalle vettä säännöllisesti, joten kuivumaan poika ei onneksi päässyt. Ruokaa söi hieman oksentelun aikana, enimmäkseen marjoja koska alkoi vierastaa muuta ruokaa, sillä ilmeisesti iästään huolimatta ymmärsi ettei muu ruoka pysy sisällä. Lääkäri määräsi jonkun siirapintyylisen litkun, minkä äitinsä nyt sille syöttää. Voi paljon paremmin nyt. Oli kuulemma oksennustauti. Hieman kuulemma vakavampi kuin normaalisti oksennustauti on, ja poika silti liikkui normaalisti, mitä ei tavallisessa oksennustaudissa kuulemma ole helppoa. Noh, nyt heräsi kovasti mielenkiinto tuota tyrää kohtaan. Taidanpa soittaa äidille ja pyytää jos vaikka kävisivät vielä sellaista kysymässä lääkäriltä. Onneksi nyt ei ole muutamaan päivään oksentanut. Toivon kovasti ettei jatkossakaan oksentelisi. Kamalaa nähdä kun 2-vuotias itsekin tottuu oksentamiseen. Kerrankin poika oksensi mun edessä kun isänsä juoksutti sitä, tai ne leikkis siis, se oksensi mun edessä ja totesi: ohhoh, ja jatkoi leikkimistä. Niin tottunut se oli siihen. :(

Kiitos kaikille vastauksista. Otan jokaisen korvan taakse ja kerron kummipojan äidille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5070
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1604
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1259
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1189
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1133
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1017
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      979
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      895
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      779
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      753
    Aihe