on narttujen ja urosten hierarkian selvitykseessä? Ja miten pitkälle koirat saa mennä selvittäessään välejä urosten ollessa kyseessä?
Milloin pitää puuttua vai pitääkö teidän mielestä puuttua laisinkaan?
mikä ero
9
525
Vastaukset
- eivät saa
selvitellä välejään, ihminen on lauman pomo.
narttujen tappelu on aina totista totta ja päätyy toisen kuolemaan
uros ja narttu niin narttu on pomo- koirani joutua tilanteisiin,
joissa joku sitä voisi uhata saati jättää sitä yksinään selviämään. Täytyyhän koiran voida luottaa minuun, että MINÄ puolustan ja suojelen sitä.
- urosten
tappelusta?
ja entä kun uros käy nartun päälle kepin takia? - ...
urosten kirjoitti:
tappelusta?
ja entä kun uros käy nartun päälle kepin takia?Jos koirat ottaa yhteen on kyse rajallisten resurssien jaosta tai lauman puolustaminsesta.
Jos samaan perheeseen kuuluvat koirat koirat käyvät toistensa päälle on kyse ensimmäisestä.
Jos eri perheisiin kuuluvat koirat käyvät toistensa päälle on kyse toisesta.
Kepin takia toisen päälle käydään koska keppejä on vain yksi ja molemmat haluavat sen.
Sitä mieltä, että keppiä ei koskaan käytetä leikkimiseen, jos on vaarana, että kaksi koiraa kiinnostuu samasta kepistä.
Koiran ei pidä koskaan olla se joka vastaa lauman puolustuksesta, kuten joku sanoikin. Koiralla ei siis pitäisi olla mitään syytä käydä sukupuolesta riippumatta toisen vieraan koiran kimppuun.
Koiran ei pitäisi myöskään joutua laumansa sisällä riitelemään rajallisista resursseista, joten koiralla ei pitäisi olla mitään syytä käydä haastamaan omaan laumaan kuuluvaa, saadakseen jotain. - alkuper
... kirjoitti:
Jos koirat ottaa yhteen on kyse rajallisten resurssien jaosta tai lauman puolustaminsesta.
Jos samaan perheeseen kuuluvat koirat koirat käyvät toistensa päälle on kyse ensimmäisestä.
Jos eri perheisiin kuuluvat koirat käyvät toistensa päälle on kyse toisesta.
Kepin takia toisen päälle käydään koska keppejä on vain yksi ja molemmat haluavat sen.
Sitä mieltä, että keppiä ei koskaan käytetä leikkimiseen, jos on vaarana, että kaksi koiraa kiinnostuu samasta kepistä.
Koiran ei pidä koskaan olla se joka vastaa lauman puolustuksesta, kuten joku sanoikin. Koiralla ei siis pitäisi olla mitään syytä käydä sukupuolesta riippumatta toisen vieraan koiran kimppuun.
Koiran ei pitäisi myöskään joutua laumansa sisällä riitelemään rajallisista resursseista, joten koiralla ei pitäisi olla mitään syytä käydä haastamaan omaan laumaan kuuluvaa, saadakseen jotain.olen vain nyt törmännyt aivan toiseen ääripäähän hierarkian selvittämismielipiteissä ja mukava kuulla muidenkin mielipide asiasta...tämä vahvistaa sitä etten olekaan hakoteillä ajatusteni kanssa.
JOS kyseessä on kahden vieraan lauman koirat, niin koiria ei todellakaan päästetä selvittämään itse välejään: Siinä on nopeasti lopulliset hetket käsillä! Siis uroksia (eri laumoista) ei ikinä päästetä tappelemaan keskenään. Jos kyseessä taas on saman lauman eli perheen koirat, saattaa perheen vanha koira näyttää uudelle tulokkaalle paikkansa ärähtämällä tms. Mutta tappeluun (hampaiden käyttö tosissaan) ei niitäkään tilanteita päästetä - tietenkään!
- hampaiden käyttö
tosissaan?
Riittääkö se ettei jälkeä tule mutta omistajat joutuu koirat erottaa toisistaan? hampaiden käyttö kirjoitti:
tosissaan?
Riittääkö se ettei jälkeä tule mutta omistajat joutuu koirat erottaa toisistaan?Hampaiden käyttö tosissaan on tapauskohtaista. Tärkeintä on se, että koiran omistaja osaa lukea ja tulkita koiraansa ja sen lähettämiä signaaleja niin, että tilanteet eivät pääse eskaloitumaan. Jollakin koiralla riittää pieni rähähdys varoitukseksi ja sitten jo ollaankin tosissaan kiinni ja toiselle yksilölle hampaiden käyttö on "pehmeää" eli ottaa kyllä kiinni, mutta naarmuakaan ei jää. Omistajan velvollisuus on opetella tuntemaan oma koiransa niin hyvin, että tietää sen tavat käyttää hampaitaan.
Jos kysyt minun henkilökohtaista näkemystäni (ja vaikka et kysyisikään, niin vastaan silti :D ), niin minulla on totaalinen nollatoleranssi minkäänlaisen "tappelun" suhteen. Meillä koiralla on muutama narttukoira ystävänään ja niiden kanssa leikkiessä koiramme tietää tasan tarkkaan missä rajat kulkevat: Juosta saa ja painiakin, mutta selkään EI hypitä ja hampailla ei näykitä. Muuten leikki loppuu siihen paikkaan.- vahvistaa
rottweiler-mami kirjoitti:
Hampaiden käyttö tosissaan on tapauskohtaista. Tärkeintä on se, että koiran omistaja osaa lukea ja tulkita koiraansa ja sen lähettämiä signaaleja niin, että tilanteet eivät pääse eskaloitumaan. Jollakin koiralla riittää pieni rähähdys varoitukseksi ja sitten jo ollaankin tosissaan kiinni ja toiselle yksilölle hampaiden käyttö on "pehmeää" eli ottaa kyllä kiinni, mutta naarmuakaan ei jää. Omistajan velvollisuus on opetella tuntemaan oma koiransa niin hyvin, että tietää sen tavat käyttää hampaitaan.
Jos kysyt minun henkilökohtaista näkemystäni (ja vaikka et kysyisikään, niin vastaan silti :D ), niin minulla on totaalinen nollatoleranssi minkäänlaisen "tappelun" suhteen. Meillä koiralla on muutama narttukoira ystävänään ja niiden kanssa leikkiessä koiramme tietää tasan tarkkaan missä rajat kulkevat: Juosta saa ja painiakin, mutta selkään EI hypitä ja hampailla ei näykitä. Muuten leikki loppuu siihen paikkaan.edelleen näkemystäni..ja minulla myös nollatoleranssi..
omani kyllä varoittaa ettei lähemmäksi jos toinen liikaa tungettelee naksauttamalla hampaat yhteen toisen vieressä mutta siihen se jää..eikä myöskään provosoidu helposti sillä olen pienestä pitäen vaatinut omaani käyttäytymään hyvin.
ja nyt olen alkanut varomaan yhtä koiraa joka käy kiinni kunnolla ei napauttamalla vaan se joudutaan irrottamaan ja sen omistajan mielestä se on normaalia koirien käytöstä. tuntuu ettei hän välitä yhtään siitä koiransa käytöksestä koska tietää koiransa arvaamattomuuden muttei yhtään seuraa sitä ja nyt se on kuulemma normaalia urosten kommunikointia. pelottaa vain että jonain kertana sen hampaisiin jää pieni koira..onneksi ollut tähän mennessä isoja ja vahinkoa ei tule niin helpolla :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1026448
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h834933Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1053191Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p303032Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262235Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191616Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961211Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391192Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311106- 48884