rakkaus kahteen

lovelovegirl

Onko muilla sellaisia tilanteita, että heillä on seurustelukumppani mutta silti jonkinlainen suhde toisenkin kanssa?
Oma tilanteeni on tämä.. Olen ollut jo hyvin pitkään kusessa yhteen tyttöön. Olen siis itsekin tyttö ja hän minua joitain vuosia vanhempi. Hänkin pitää minusta ja seurustelimme tuossa syksyllä kuukauden - sitten kuitenkin ihastuin erääseen rinnakkaisluokkalaiseen jätkään ja hänkin minuun.
Täytyy poiketa aiheesta, ette uskokaan kuinka.. ihanaa mutta silti helvetin rasittavaa on saada aina kaikki ketkä haluaa - viimeisen vuoden aikana jokainen josta olen pitänyt, on pitänyt myös minusta, ja alkaa jo epäilyttää yrittävätkö ihmiset vain miellyttää vai olenko minä muka niin ihastuttava ihminen, jota en todellakaan usko??
Niin, aiheeseen. Koska olin ennen tuota tyttöä seurustellut vain kerran, kutsuttakoon tyttöä nyt vaikka Lauraksi, ja poikaa Nikoksi, halusin siis kokeilla vielä muidenkin kanssa. Missään vaiheessa en lakannut pitämästä tuosta tytöstä, vaikka aloinkin sitten seurustelemaan Nikon kanssa. Niko tietää että pidän Laurasta ja minulla ja tuolla Lauralla on jonkinlainen.. No.. Ei mikään virallinen suhde, eli ei sitä pettämiseksi voi sanoa, vaan ollaan jotenkin henkisellä tasolla vielä yhdesssä. Mun mielestä me ei olla koskaan kunnolla erottukaan.
Nikon kanssa menee hyvin, hän on aivan helvetin ihana ja kaikkea, en voisi kuvitellakaan enää eroavani hänestä. Kerran suhde oli katkolla hetken aikaa ja en saa mielestäni sitä miten surkeana hän silloin oli..

Eli tilanne on näin, seurustelen Nikon kanssa ja rakastetaan toisiamme, mutta minulla ja tuolla Lauralla on myös jokin.. suhteentapainen. Ei kuitenkaan mitään salasuhteita tai mitään - itse asiassa minun ja Lauran tapauksessa se on aina mennyt niin että KAIKKI tiesivät meidän olevan yhdessä jo ennenkuin itse olimmekaan oikeasti.

Enää en voisi kuvitellakaan elämääni kenenkään muun kanssa, kuin näiden kahden. Enkä ilman toista. Tilanne ahdistaa välillä todella paljon - entä jos Laura löytää jonkun muun, sillä enhän voi omia häntä, koska emme ole virallisesti enää yhdessä.

Jotenkin tiedän vaan sen, vaikkei sitä tietää oikeasti voi, etten enää voi rakastua kehenkään muuhun kuin näihin kahteen. Tietysti terveenä naisena (???) osaan katsella ympärilleni ja bongata komeat miehet ja nätit naiset mutta en todellakaan usko voivani ainakaan pitkään aikaan rakastua kehenkään kuten Lauraan ja Nikoon.

Onko siis muilla samanlaisia tilanteita? Miten olette selvinneet niistä, oletteko jatkaneet noin vai lopulta karsineet kolmannen pyörän pois? Millä perusteilla? Itse haluaisin itsekkäästi pitää molemmat ja tiedän että kuulostan kauhealta bitchiltä tekstini perusteella, mutta toivon silti ihan asiallisia vastauksia. :)

2

440

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikein hyvin itsekin..

Aluksi jo nimitän että minua vanhempi mies olkoon nimeltään jesse ja nykyinen poikaystäväni vaikka Matias.

ELI
      Itselläni oli jonkin aikaa samanlainen tilanne. Olin aikaisemmin erään itseäni aika reilusti vanhemman miehen kanssa jonkinlaisessa ystävä ja ehkä vähän enemmänkin suhteessa, kunnes eräällä leirillä 2 v sitten tutustuin nykyiseen poikaystävääni Matiakseen.

Tietty Jesse oli samalla leirillä ja huomasi että oli saanut Matiaksesta kovan kilpailijan. Minä kun ihastuin leirin jälkeen Matiakseen entistä enemmän kun pitkän välimatkan takia vain pidimme yhteyttä ja juttelimme.

Kun alkoi näyttää jo siltä että todellakin rakastan Matiasta niin tulin tuohon tilanteeseen. Alkuaikana tykkäsin molemmista mutta lopulta tajusin että Jesse oli ikäeronkin takia ehkä minulle enemmänkin sitten kaveri. Hyvin Jesse sen sitten ymmärsikin ja juttelemme edelleen hänen kanssaan ihan yhtä normaalisti kuin ennenkin.

Olen ollut Matiaksen kanssa yhdessä melkein 2v ja rakastan häntä ja yksi todella parhaista kavereista/ystävistä/tutuista joista en voisi luopua on Jesse jonka ehdin tuntea vuoden.

Luulen siis että sinullakin on samanlainen tilanne, tykkäät molemmista mutta toinen on sinulle enemmän sitä kaveripuolta. Ja eihän kummastakaan tarvitse mitenkään erota. Olet yhdessä toisne kanssa ja toinen voi olla paras kaverisi. Näin saat sitäpaitsi 2 hyvää tukea kun menee huonosti. Jos molemmat vain hyväksyvät päätöksesi olla toisen kanssa yhdessä seurustelu mielesssä ja toisen kanssa parhaimpana kaverina ilman salaisuuksia tai muuta.

Rakkauttahan on monenlaista, ystäviäkin voi rakastaa sillä sen syvin tarkoitus on ehkä se että pystyy luottamaan toiseen ja tulee tämän kanssa toimeen.

Toivottavasti ratkaisu pulmaasi löytyy tuosta omasta jutustani tai kuitenkin jostain.

• vielä tuosta sen

että kerroit seurustelleesi vain yhden kanssa ennen Lauraa ja sitten halusit vielä kokeilla muutakin ja Niko ilmestyi kuvioihin.

Se on ihan ok. En tiedä ikääsi mutta päätellen siitä että puhut luokista jne. voin sanoa että nuorena se elämä vielä vähän onkin sitä kasvamista ja itsensä hakemista.

Saatat nyt sanoa ettet halua erota kummastakaan mutta aika voi vielä muuttaa mielipiteitäsi moneen kertaan. Ja tietenkään, vaikka et seurustelisi, se ei tarkoita ettet voisi olla vain todella läheinen ystävä.. Mitään ihmissuhteita ei tarvitse ainakaan itse lopettaa kokonaan jos ei itse halua eikä toinen osapuoli ole suuttunut pahasti. (ja riidatkin yleensä voi sopia.)

Yleensä sitä tosiaan kerrotaan että nuorena mieli muuttuu monta kertaa, ellei sitten ihan tosissaan ole ihan varma loppuelämästään.

On suhteita joissa osapuolet ovat tutustuneet jo kerhossa, olleet kuin paita ja peppu aina, menneet ehkä nuorina kihloihin ja joko ovat yhdessä edelleen tai eronneet, pysyen silti todella läheisinä ystävinä vaikka ovatkin molemmat omilla teillään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      106
      4572
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3393
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2380
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      39
      1418
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1343
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1196
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1102
    8. 159
      1026
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      978
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen