Hei!
Olemme lähdössä ensimmäistä kertaa Gambiaan, muita maita on reissattu enemmän. Voisitteko käyneet kertoa, miten alkoholin kanssa toimitaan Gambiassa? Kannattaako jo lentokentältä ostaa omia juomia, vai tilata valmiiksi koneeseen? Mikä hintataso on Gambiassa? Entä kotiin tullessa? Onko paras ostaa jo lähtiessä lentokentältä Hesasta, vai paikan päältä, vai Gambian lentokentältä, vai tilata valmiiksi koneeseen? Alkoholisteja emme ole, mutta tietysti sitä jotakin juomaakin haluaa, ainakin kotiin tuoda. Muuten olenkin saanut todella hyvää tietoa Gambiasta ja siellä matkailusta tämän keskustelualueen kautta. Kiitos kirjoittajille! Alkoholiasia vaan on mieltä vaivannut....
Alkoholi Gambian matkalla
6
4152
Vastaukset
- kummoinenkaan
asiantuntija mutta paluumatkalla Gambian kentältä ei kannattane ostaa kun on aika vaatimaton. Pienenä vinkkinä jos käy paikallisessa likööritehtaassa (on jonkin retken ohjelmistossa) niin siellä on mahdollista maistella ja myyvät erilaisia likööreitä, mahdottoman hyvän makuisia, voi antaa lahjaksikin jos ei itse käytä. Mistään kaupasta niitä ei saa. Valmistavat niitä kulloisenkin sesongin mukaan milloin mangosta milloin mistäkin. Ja mikä parasta prosenttilukua pulloissa ei ole joten menevät mietona tullista. Tuontiviinakset kaupoissa on Suomen hinnoissa ja paikallisia viinejä ei ole. Mutta isoista marketeista niitä voi ostaa, kaikissa tosin ei ole. Paikallinen olut on hyvää ja halpaa.
- jerejef
ei voi tilata mitään, paluumatkalle kylläkin. Itse en juo ollenkaan, mutta tuttavani kehuvat paikallista viiniä ja olutta??? Muitakin juomia on tarjolla. Kentältä ostin viimeksi litran pullon Jim Beam merkkistä viskiä se maksoi 8 puntaa, jostain hullun syystä hinnat ovat puntina siellä, kaiketi euroa käyttävät maat ovat vähemmistö Gambian kentällä.
- the bosslady
...Serrekundaan paikalliseen viinakauppaan ja osta sieltä pullo Giniä, 1,50e/l... Halpa humala ;) Ei kannata vaivata mieltä moisella alkoholi asialla.
- gini...
lisenssillä valmistettua vaiko aitoa, kysyn vaan siksi että kaikille ei maistu kuin aito merkkituote. Vein kerran tuliaisiksi Turkissa tehtyä giniä eikä kelvannut (snobille?) ystävälleni.
- kolmea eri laatua
gini... kirjoitti:
lisenssillä valmistettua vaiko aitoa, kysyn vaan siksi että kaikille ei maistu kuin aito merkkituote. Vein kerran tuliaisiksi Turkissa tehtyä giniä eikä kelvannut (snobille?) ystävälleni.
-takavuosina ranskisten pastis oli kallista suomessa mitenkähän nykyjään?
-siis vähän vetta sekaan ja kaksi jäätä ja siitä sitten, ei mene pähän niinkuin gini ja votka , herrasmiehen juoma (vahva) kylläkin . - Gingerale
En tiedä edes missä maassa valmistettua oli, kun ei pullossa lukenut. Litran pullo ja tavattoman halpaa. Sitä kun sääti kaikista kaupoista löytyvän Sweppesin kanssa niin tuli perus-vatsatautilääkitys hoidettua.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 291413
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!711259- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865