Oiskohan kellään moittimista(mm.tyyppivikoja yms.)/kehumista kys.pyörästä. nimim. ostanko vai enkö osta
VN 750 Vulcan -88
12
5858
Vastaukset
- Arvoitus...
Kohtuu hyvä maineinen pyörä tuo on ollut, mutta
21-vuotias pyörä on aina arvoitus. Täysin yksilöitä tuon ikäiset pyörät, parhaimmillaan saat luotettavan ajopyörän halvalla, pahimmillaan korjaat jatkuvasti.
Hinta pitäisi olla hyvin lähellä 2000e, mieluusti alle, jotta näkisin järkevänä ostoksena. Pyynti ja myynti hinnat erikseen. Museoikään on vielä matkaa lähes 10 vuotta ja vastaavat uudet pyörät halvempia kuin koskaan -> halvalla myytävä, jos myydä haluaa.
Kannattaa myös huomioida, että vanhaan pyörään joutuu hyvin usein uusimaan renkaat ja kulutusosaa vuoden sisään (kun ne näennäisen hyvät alkuperäisrenkaat eivät olleetkaan niin hyvät... :) - kesä-väinö
Viime kesän ajelin vn750:llä. Laturinkäämen jouduin vaihtaan omastani. Sikäli pirullinen homma että kone piti irrottaa. (Ei niin vaikeeta, mutta paljon irroteltavaa osaa.) Sitten kun asiaan perehdyin niin selvis että latauksen kanssa usein ongelmia noissa pyörissä. Toinen heikko paikka nokkaketjun kiristin. Tahtoo päästää ketjun löysälle ja "kilkattamaan". Pitäis säätyä automaattisesti, mutta ei tahdo toimia. Tulpistaan tuntui olevan tarkka - jouduin vaihtaan kahdesti kesän aikana vaikken ajellut kun 6000km. Tosin edellinen omistaja oli avartanut putket ja vaihtanut suuttimet itse, joten en tiedä oliko seokset aivan kohdallaan. Näitä lukuunottamatta toimi ihan hyvin. Siirtosarjan kanssa miellyttävä ajettava 500km:nkin päiväetapeilla. Vääntöä ihan mukavasti ja painoa sen verran että moottoritielläkin kyyti tasaista. Tosin olen samaa mieltä edellisen vastaajan kanssa siitä että pyörällä on ikää ja sillon alkavat olla yksilöitä, joita eri ohjastajat kohdelleet eri tavoin.
- hippi83
Hyvä vehe se on. Itellä on kaks vuotta vanahempi. Tyyppivikojaha on kaikisa vehkeisä kyllä.. Täsä myllysä on tasapainoakselin vastapainon kumit ku ruukaa mennä aina ajoittain. Ei paha vika korjata eikä oo kalliit kumit. Ainoa vaa että joutuu myllyn ottaan irti melko varmasti mutta se ei oo paha homma.
- vn750 89
mikähän vn ssä kun kolisee ja tuli vaihteiston kohalta öljyt pihalle
- Yksi tyyppi vika....
on vaihdevivun lukkorengas pettää.
Vika ilmenee siten että kun otat kiinni vaihdevivusta, ja jos liikkuu edestakaisin n. 1 cm:n verran koneesta ulos itseesi päin ja takaisin, on se pettänyt.
Minulla kävi noin aivan saman vuosimallin pyörässä. Valtuutettu Kawa korjaaja neuvoi tuomaan pyörän mielummin autolla, koska ei taannut että kestääkö se ajoa. No, minä otin riskin ja ajoin. Onneksi mitään ei sattunut.
Vuosia myöhemmin kaveri oli ostamassa vastaavaa pyörää ja ssinä oli sama vika, joten kaupat jäivät tekemättä.- puppe3
Itsellä oli semmoinen -95, 750 Vulcan (ensi pyöräni ym.), ja tykkäsin laitteesta kovin... Customiks tehojakin ihan ok... Ajokilometrit mittarin mukaan oli ihan kohtuulliset... Mut.. Siihen se riemu sitten loppui... Moottorista alkoi kuulumaan ylimääräistä kolkutusta, ja ajot loppui siihen... Näin aloittelevana motoristina jäi hieman kaiveleen tuo ongelma. Uutta pyörää tässä taas alleni etsin, mutta tämän aiemman kokemukseni perusteella tuo Kawa jäi hieman "hampaankoloon"... Ja nyt toivoisin asiallista keskustelua asian pohjalta ilman näitä ennakkoluuloja merkkiä tai "customia" kohtaan, jotta muutkin tähän "pärräkuumeeseen" sairastuneet voisi saada todellisia argumentteja valitessaan omaa ajopeliään...
- Se ylimääräinen.....
puppe3 kirjoitti:
Itsellä oli semmoinen -95, 750 Vulcan (ensi pyöräni ym.), ja tykkäsin laitteesta kovin... Customiks tehojakin ihan ok... Ajokilometrit mittarin mukaan oli ihan kohtuulliset... Mut.. Siihen se riemu sitten loppui... Moottorista alkoi kuulumaan ylimääräistä kolkutusta, ja ajot loppui siihen... Näin aloittelevana motoristina jäi hieman kaiveleen tuo ongelma. Uutta pyörää tässä taas alleni etsin, mutta tämän aiemman kokemukseni perusteella tuo Kawa jäi hieman "hampaankoloon"... Ja nyt toivoisin asiallista keskustelua asian pohjalta ilman näitä ennakkoluuloja merkkiä tai "customia" kohtaan, jotta muutkin tähän "pärräkuumeeseen" sairastuneet voisi saada todellisia argumentteja valitessaan omaa ajopeliään...
kolkutus saattaa hyvinkin tulla vastavoima-akselien laakereista, vai mitä ne oli. Minun vehkeessä joka tapauksesa oli näistä kyse, kun kone alkoi kolkuttamaan vedätyksen aikana ilkeästi. Näyttää siltä että se on myös tyyppivika tuon aikaisemman vaihdevivun lukkorenkaan lisäksi.
Toinen ongelma nyt muistui mieleen oli se, kun akun miinuskaapelin korvake murtui poikki jostain syystä. Startti pyöritti, muttei lähtenyt käyntiin kuin työntämällä. Vikaa ei heti huomattu, koska miinuskaapelista lähti ohuempi johto joka riitti maadoitukseen sen verran että startti pyöritti konetta, mutta se piuha oli lähes sulanut, joten jouduin hieman ns. johtotehtäviin.
Muuten pyörä oli ok. - Lisäys....
Se ylimääräinen..... kirjoitti:
kolkutus saattaa hyvinkin tulla vastavoima-akselien laakereista, vai mitä ne oli. Minun vehkeessä joka tapauksesa oli näistä kyse, kun kone alkoi kolkuttamaan vedätyksen aikana ilkeästi. Näyttää siltä että se on myös tyyppivika tuon aikaisemman vaihdevivun lukkorenkaan lisäksi.
Toinen ongelma nyt muistui mieleen oli se, kun akun miinuskaapelin korvake murtui poikki jostain syystä. Startti pyöritti, muttei lähtenyt käyntiin kuin työntämällä. Vikaa ei heti huomattu, koska miinuskaapelista lähti ohuempi johto joka riitti maadoitukseen sen verran että startti pyöritti konetta, mutta se piuha oli lähes sulanut, joten jouduin hieman ns. johtotehtäviin.
Muuten pyörä oli ok.nyt vasta hokasin että Hippi 83 oli jo kirjoittanut noista akselesista.
- kawa93
Aiheuttaako irti päässyt vaihdevivun lukkorangas vaihdelaatikon särkymisen vai se että vaihdevipu pääsee liikkuvaan sentin akselin suuntaisesti,
eli jos saa rikan pois niin tarvitseeko laatikko purkaa?
jos tarvitsee niin miten iso homma on laittaa uusi lukkorengas?
Omistan vuoden 94 mallin kawan jossa vaihdevipu liikkuu sentin mutta pariin vuoteen ei ole ollut ongelmia
Voisiko joku asiasta tietävä vähän neuvoa, tuli meinaa kylmähikin pintaan kun luin tämän keskustelun - Kirjoitin tuossa
aikaisemmin, ja minulla oli vm.-88 VN750. Korjaamolta he käskivät tosiaan tuomaan sen autolla. Sanoivat että omalla vastuullasi ajat. Kuten kirjoitin niin ajoin eikä mitään käynyt.
Pyörä oli korjaamolla 2 vrk, koska moottori pitää ottaa kokonaan pois jotta päästään korjaamaan.
Korjamolta sanoivat silloin että
- kone voi hajota seuraavan starttauksen aikana tai
- se kestää koko minun loppuelämäni ajan
Kehoittivat kuitenkin korjaamaan ensi tilassa.
Muuta asiaan en pysty sanomaan.
Suosittelen kuitenkin ottamaan yhteyttä valtuutettuun Kawasaki korjaamoon. - jotain muuta
jättäisin kyllä kawan ostamatta... melkoinen määrä tuossa tuli tyyppivikoja, lisäksi alkuperäinen öljypumppu on aika heikkoa tekoa. halvin ei ole aina paras.
- cc1900cc
yamahan custom mieluiten 650-1100-1600-1900cc kyllä pelaa ja hinta pysyy aika hyvin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152121Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842068- 1011367
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1451170Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101166Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663791122Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.249876Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha171853- 62821
- 59811