Auton naarmuttaminen itse-naapurille syyte!?

retikkaaw

Hei
Tietääkö joku mitä tehdä:Olin lähdössä pihaparkkipaikalta lapsia noutamaan kun joku oli pysäköinyt autonsa KIINNI omaani(maksupaikka)ja jouduin menemään toisesta ovesta autoon.Viereinen paikka kuuluu naapurille jonka auton omistava mies kuoli,joten hän pitää paikkaa kavereilleen varattuna.(tämä minua syyttänyt mies oli luvallisesti paikalla)Ollessani kiipeämässä autooni huusi aggressiivisesti käyttäytyvä mies humalaisine seurueineen että olin pysäköinyt autoni osittain naapurin paikalle (ei pidä paikkaansa)joten hän ajoi oveeni kiinni etten pääse pois. Kehotin häntä siirtämään autonsa, jotta pääsen hakemaan jo odottavia lapsiani.Ei käynyt. Lähdin pelkääjän paikan kautta ja ajoin pois, jolloin mies huusi että olinn naarmuttanut autoa.En tosiaan ehtinyt/uskaltanut jäädä siihen,vaan sanoin että soitaa poliisit,tulen 10 min kuluttua.Palatessani mies seurueineen huusi ja kehotin soittaman poliisit ja kerroin mistä ovesta minut tavoittaa(lapset pelkäsivät enkä halunut jäädä pihalle kuuntelemaan huutoa ja humalikkojen örinää)Odotin kotona mutta poliiseja ei kuulunut. Mitä teen?Olisivatko poliisit tosiaan käyneet pihalla ja kuunnelleet vain miehen version ja sakko tms vaade seuraa postissa vai mikä tuli??? Miehen autossa OLI naarmuja,minun ei.(ehkä peilissä, sitä en tarkistanut)Jos olisin ehtinyt olisin hakenut lapset vaikka kävellen ja jättänyt auton paikalleen mutta ei aika riittänyt..
Pelkäävä naapurinrouva

3

295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naapuri hyvä

Kerrot mitä tapahtui etkä lähde naapureiden vaatimuksiin ja huuteluihin mukaan. Jos virallisesti kysytään vastaat miten kaikki meni. Jos olet huolissasi voithan etukäteen ilmoittaa asiasta ja kirjaavat paikallisessa poliisissa tapahtuman tiedoksi vastaisen varalle. Ota kuvia jos epäilet "kusetusta".

• aina kun tapahtuu

Aina jos tulee jokin kuvailemasi tilanne. Ota itse yhteyttä poliisiin. Kerro aika, paikka, mitä oli tapahtunut keitä oli paikalla ja miten tapahtumat etenivät. Parasta olisi soittaa poliisit tällaisessa tapauksessa paikalle ja mennä ajoneuvon luokse vasta kun näkee viran omaisten olevan paikalla. Terveen järjen käyttö ei ole kielletty. Jos vaikuttaa, että oma tai perheen turvallisuus on vaarassa, ilmoitus vasta kun on poistunut paikalta.

• Lainoppinut

Kysymys on enintään lievästä vahingonteosta, jos autoon tuli naarmuja. Sekään ei mene läpi, jos kahjo on tahallaan ajanut autonsa aivan viereen. Poliisi ei tuollaisesta voi sakkoa antaa ilman, että sinua on kuultu. Jos jotain yhteydenottoa sieltä päin tulee, kerrot vain asiat niin kuin ne ovat, eiköhän se siitä selviä. Oventukkija itse on mahdollisesti syyllistynyt hallinnan loukkaukseen kulkua vaikeuttaessaan ja lisäksi rattijuopumukseen autoa siirtäessään, jos kerran vähän sen jälkeen örvelsi humalaisena.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      2
      1615
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      105
      1560
    3. Pike surkea

Pike on surkea
      Ikävä
      14
      1403
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1051
    5. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      221
      1048
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      124
      871
    7. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      2
      826
    8. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
      Haapavesi
      29
      807
    9. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      43
      776
    10. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      9
      770
    Aihe