Miten homma toimii jos en halua että lapseni tapaa isäänsä ollenkaan. Voiko näin tehdä?
Vaikka isä haluisikin lasta tavata eikä minulla ole muuta syytä tuolle haluttomuudelle kun että en halua että hän kasvattaa yhtään lastamme?
Jos on pakko suostua siihen että mies saa tavata lasta niin voinko vaatia elatusmaksua?
Miten menee?
6
401
Vastaukset
- ------------------------
Jos lapsi asuu sun luona isä tai kunta maksaa elarit. Tapaamisia et voi kieltää ilman erityisen hyvää syytä, esim. hyväksikäyttö tjsp. mutta silloinkin pitäisi olla tuo todistettavissa. Lastenvalvojalla määrittelette tapaamisajat ja paikan, joka voi olla sun kotisi esim. ensimmäisen vuoden ajan. Mutta varmaan kannattaa soittaa lastenvalvojalle ja jutella hänen kanssaan.
- olla...
utelias ja kysyä syytä miksi ei isä saisi tavata lasta? Onko erostanne kauan?
Jos sinulla ei ole painavaa syytä (todellista, lasta uhkaavaa syytä!), et voi riistää lapseltasi oikeutta tavata isäänsä.
Molempien vanhempien tulee elättää lapsi yhdessä.- alkup.
Ei minulla ole muuta syytä kun että mies on hakannut minut kerran ja on aika usein uhkaava jos on huonolla päällä. Lisäksi hänen kasvatusmetodinsa pelottavat, ovat niin eri planeetalta kuin minun. Hän ei suostu mihinkään kompromisseihin kasvatuksen suhteen.
Eniten tässä vaiheessa kuitenkin painaa se, että viha häntä kohtaan on niin suuri.
Ongelmaksi muodostuu varmaan se, että aion muuttaa kotikaupunkiini, joka on 400km päässä. Miten ne tapaamiset oikein hoituu tuolloin? Ei kai minun tarvitse kuljettaa lasta ympäri Suomea? Minkä ikäisenä mies voi vaatia lasta omaan kotiinsa vireailulle? - todisteet
alkup. kirjoitti:
Ei minulla ole muuta syytä kun että mies on hakannut minut kerran ja on aika usein uhkaava jos on huonolla päällä. Lisäksi hänen kasvatusmetodinsa pelottavat, ovat niin eri planeetalta kuin minun. Hän ei suostu mihinkään kompromisseihin kasvatuksen suhteen.
Eniten tässä vaiheessa kuitenkin painaa se, että viha häntä kohtaan on niin suuri.
Ongelmaksi muodostuu varmaan se, että aion muuttaa kotikaupunkiini, joka on 400km päässä. Miten ne tapaamiset oikein hoituu tuolloin? Ei kai minun tarvitse kuljettaa lasta ympäri Suomea? Minkä ikäisenä mies voi vaatia lasta omaan kotiinsa vireailulle?väkivallasta (lääkärintodistus, poliisiraportti)? Jos isä on väkivaltainen, niin onhan hän uhka lapselle. Onko hän uhannut lasta? Miten olisi alkuun valvotut tapaamiset? Sinun kannattaa mennä sosiaaliviranomaisen puheille ja kertoa avoimesti väkivallasta, esittää todisteet. Muista pitää kuitenkin kaiken katkeruuden keskellä lapsen etu mielessä. Sosiaalityöntekijä ajattelee VAIN lasta, siellä ei sinun etusi tai haluamiset eikä isän kiinnosta yhtään. Vain se, mikä on lapselle parasta.
Jos muutat 400 km:n päähän, joudut kuljettamaan lasta isän luo säännöllisiin tapaamisiin. Arvelisin että noin pitkältä matkalta tulee matkakulut puolittaa. - Mahti-Onni
todisteet kirjoitti:
väkivallasta (lääkärintodistus, poliisiraportti)? Jos isä on väkivaltainen, niin onhan hän uhka lapselle. Onko hän uhannut lasta? Miten olisi alkuun valvotut tapaamiset? Sinun kannattaa mennä sosiaaliviranomaisen puheille ja kertoa avoimesti väkivallasta, esittää todisteet. Muista pitää kuitenkin kaiken katkeruuden keskellä lapsen etu mielessä. Sosiaalityöntekijä ajattelee VAIN lasta, siellä ei sinun etusi tai haluamiset eikä isän kiinnosta yhtään. Vain se, mikä on lapselle parasta.
Jos muutat 400 km:n päähän, joudut kuljettamaan lasta isän luo säännöllisiin tapaamisiin. Arvelisin että noin pitkältä matkalta tulee matkakulut puolittaa.ja teot tekoja.
Mitä tulee kasvatusmetodeihin . . . . . ei sillä syyllä saa yksinhuoltajuutta.
Matkakulut periaatteessa pitäisi puolittaa . . . . käynti lasttenvalvojalla selkiyttää asiaa . . . .
Ja mitä edellinen kirjoittaa sosiiaalityöntekijän " puolueettomuudesta" . . . . . . vieläkin näitä sinisilmäisiä löytyy; - kikkeliskokkelis............
alkup. kirjoitti:
Ongelmaksi muodostuu varmaan se, että aion muuttaa kotikaupunkiini, joka on 400km päässä. Miten ne tapaamiset oikein hoituu tuolloin? Ei kai minun tarvitse kuljettaa lasta ympäri Suomea? Minkä ikäisenä mies voi vaatia lasta omaan kotiinsa vireailulle?ja annat isän hoitaa omat hommansa itse. Todennäköisesti hän ei viitsi 400km kulkea kovin monta kertaa. Eikä sinun todella tarvitse tehdä muuta kuin olla näkyvästi estämättä tapaamisia. Mitään sen eteen ei todellisuudessa tarvitse tehdä. Isä voi vinkua kuljetuksia ja kustannusten jakamisia, mutta älä ole kuulevinasi. Älä suostu mihinkään keskusteluihin. Puhelin kiinni jos mies soittaa. Sossu voi puuttua, mutta nähtäväksi jää kuinka pontevasti. Elä vain niinkuin miestä ei koskaan olisi ollutkaan. Kyllä se siitä rauhottuu ja etääntyy ajan kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h613964- 503879
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062861Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv522659Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.551982Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211799Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151649- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061327- 1801261