Vanhanliiton saundi

Sulo.S

Aika nuorena olin iältään kun pienikokoinen pamppu sanoi; menehän tuonne komppanian puolelle, hymyillen ilkeästi vaiko pirullisesti. Joka tapauksessa se irvistyksen kaltainen hymy jäi mieleen.

Mieleen jäi myöskin kun pohjosessa oli ovien auki ollessa selli täynnä väkeä, ja kaksi musisoi. Komppikitaristi ei oikein tahtonut pysyä rytmissä, mutta sooloa vetävä oli virtuoosi. Vangit jotka kuuntelivat esittävät toiveitaan, mutta huippukitaristeille ominaiseen tapaan hän soitti mitä itse halusi kuuntelematta muitten toiveita. Soittaessaan hän oli omissa maailmoissaan, kenties eli nuoruuttaan ja sitä menetettyä rakkautta.

Siinä romanimies piti esitelmää kuinka oli joskus ollut Keravalla ja tukka oli ajettu puliksi, 50-luvun lopulla. Hän oli katsonut peiliin ja itkenyt.
Kuin muilta huomaamatta alkoi kitara soida ja Kakolan kantakundi soitti haaveissaan;
Those where the days my friend. [Oi niitä aikoja-Suomeksi] -
Soitossa oli tiettyä tyyliä. Hän näppäili kenenkää juurikaan kiinnittämättä siihen huomiota. Muistot jossain kaukaisuudessa ja elämättömässä elämässä.

Vankiloissa oli stailia ennen, ainakin muistoissa. Nykyisin se on kuin ikävä uni.

24

2626

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kakolaan

terve sulo,linnoja kiertäneenä niin muistaako taprua

• Sulo.S

Ei sano nimi tätään,
        mutta Ruotsissa oli samaan aikaan Swarten.

• veijo53

kaikille halukkaille jotka haluavat katsella meidän vanhan liiton filmejä niin löytyy www.youtube.com hakusanalla vanha liitto.hyvää vuoden jatkoa kaikille!t.veksi tampere vanha liitto.

• ukot kunnossa

iso käsi teille. Arvostan

• Sulo.S

En tiedä mutta en saanut antamaasi osoitetta toimimaan. En tunnistanut sinua kuvasta, mutta ihminen kun muuttuu iän myötä. Olin hautajaisissa jossa vanhan liiton mies saatettiin viimeiselle matkalle, niin 25 henkilön porukasta 4 ei tunnistanut minua ennen kun kuulivat nimeni.

Jos linnaan tottuu, niin tähän siviliinkin tottuu!
        Olet näköjään voimailualan miehiä. Itsellä pamahti olkapää. Jos seuraava kortisonipiikki ei auta, on leikkaus edessä. Vaan enpä anna leikata, otan salilla iisimmin.

Hyvät voinnit sulle!

• Ola.Bykov

Oletko ollut "etelän mökeissä" hyvä meiniki videoilla. Liikaa tatueerauksia

• veijo53
        Sulo.S kirjoitti:

En tiedä mutta en saanut antamaasi osoitetta toimimaan. En tunnistanut sinua kuvasta, mutta ihminen kun muuttuu iän myötä. Olin hautajaisissa jossa vanhan liiton mies saatettiin viimeiselle matkalle, niin 25 henkilön porukasta 4 ei tunnistanut minua ennen kun kuulivat nimeni.

Olet näköjään voimailualan miehiä. Itsellä pamahti olkapää. Jos seuraava kortisonipiikki ei auta, on leikkaus edessä. Vaan enpä anna leikata, otan salilla iisimmin.

Hyvät voinnit sulle!

kiitos viestistä.minulla on siellä 35 filmiä.kirjoita hakusanalla veksi tai vanha liitto.siellä on minun haastattelu filmi mikä on kuvattu enossa.nääshalli hakusanalla löytyy myös mun nosto videoita.www.youtube.com sieltä ne filmit löytyy.hyvät jatkot!t.veksi tampere vanha liitto.

• JA SELI
        Sulo.S kirjoitti:

Hyvät voinnit sulle!

"mustalainen" HUUTELEE SAIRASELÄKKEELLÄ!

"Olet näköjään voimailualan miehiä. Itsellä pamahti olkapää. Jos seuraava kortisonipiikki ei auta, on leikkaus edessä. Vaan enpä anna leikata, otan salilla iisimmin."

ELI ET KÄY SALILLA LAINKAAN JA VETOAT TUOHON OLKAPÄÄHÄSI!

OLISIKO SELLAINEN PÄÄLEIKKAUS NARSISTILLE MITÄÄN?
        JOS KERRAN ON PÄÄ PAMAHTANUT? SÄHKÖÄ PÄÄHÄN VAAN!

• Sulo.S
        veijo53 kirjoitti:

kiitos viestistä.minulla on siellä 35 filmiä.kirjoita hakusanalla veksi tai vanha liitto.siellä on minun haastattelu filmi mikä on kuvattu enossa.nääshalli hakusanalla löytyy myös mun nosto videoita.www.youtube.com sieltä ne filmit löytyy.hyvät jatkot!t.veksi tampere vanha liitto.

Tuossa ennen joulua olin suurinpiirtein samassa kunnossa, kapealla 3, mutta sitten tuo olkapää alkoi nikotella. Sain elämäni ensimmäisen kortisonipiikin, joka auttoi aika hyvin. Salilla pakko vähentää volyymia.

Ps. Lankkupenkissä 190 kg on jo miehen tulos, kysyy ojentajia.
        Aika paha liike olkapäille

• veijo53
        Sulo.S kirjoitti:

Tuossa ennen joulua olin suurinpiirtein samassa kunnossa, kapealla 3, mutta sitten tuo olkapää alkoi nikotella. Sain elämäni ensimmäisen kortisonipiikin, joka auttoi aika hyvin. Salilla pakko vähentää volyymia.

Ps. Lankkupenkissä 190 kg on jo miehen tulos, kysyy ojentajia.
        Aika paha liike olkapäille

tarke nosti viime viikolla pietarsaasessa sm kisoissa 207,5 kg.sillä irtosi hopeaa.t.veksi tampere vanha liitto.

• veijo53
        Ola.Bykov kirjoitti:

Oletko ollut "etelän mökeissä" hyvä meiniki videoilla. Liikaa tatueerauksia

tulipahan noi kaikki tutuksi kolmella eri vuosikymmenellä.17.12.1999 kävelin riksusta ulos ja sen jälkeen olen pysytellyt muurien paremmalla puolen.treenaaminen alkoi sörkästä vuonna 1976 ja vieläkin jatkuu mutta vähän iisimmin kuin ennen.kotoisin olen pohjois-karjalasta,enosta missä noi vanhan liiton filmit on kuvattu.muutin tampereelle vuonna 1982.periaatteet kun pitää niin aina pärjää.t.veksi.tampere vanha liitto.

• Sulo.S
        veijo53 kirjoitti:

tarke nosti viime viikolla pietarsaasessa sm kisoissa 207,5 kg.sillä irtosi hopeaa.t.veksi tampere vanha liitto.

Vankilassa 70-luvun puolivälissä oli lentopallo-buumi. Itsekin pelasin yleensä ykkösjoukkueessa, pituuden puutteen korjasi ponnistusvoima, 175 cm pituus.

Linnassa oli treenaaminen enemmän satunnaista, mutta sivilissä aloin treenaamaan. Nyt oli 2 vuoden tauko, ja elokuun lopulla aloitin. Joulukuussa pamahti olkapää tunnetuin seurauksin. Kortisonipiikki auttoi yli 80%, mutta vielä on kipua.

Taidat harrastaa voimannostoa? Itsellä on tuo bodaustyyppinen nostelu, jossa voima tulee sivutuotteena. Tietenkin sitä voimaa haluaa, kukapa ei, =).
        Olen sinua jonkun vuoden nuorempi.

Mitä sanot kun sotilaspenkissä meni 7 - 8 toistoa 100 kg? Mulla ei ole isoa eroa vinopenkillä ja normaalilla.

• veijo53
        Sulo.S kirjoitti:

Vankilassa 70-luvun puolivälissä oli lentopallo-buumi. Itsekin pelasin yleensä ykkösjoukkueessa, pituuden puutteen korjasi ponnistusvoima, 175 cm pituus.

Linnassa oli treenaaminen enemmän satunnaista, mutta sivilissä aloin treenaamaan. Nyt oli 2 vuoden tauko, ja elokuun lopulla aloitin. Joulukuussa pamahti olkapää tunnetuin seurauksin. Kortisonipiikki auttoi yli 80%, mutta vielä on kipua.

Taidat harrastaa voimannostoa? Itsellä on tuo bodaustyyppinen nostelu, jossa voima tulee sivutuotteena. Tietenkin sitä voimaa haluaa, kukapa ei, =).
        Olen sinua jonkun vuoden nuorempi.

Mitä sanot kun sotilaspenkissä meni 7 - 8 toistoa 100 kg? Mulla ei ole isoa eroa vinopenkillä ja normaalilla.

ihan hyvä ja ei kai ne tulokset näin vanhemiten niin tärkeetä ole,vaan ihan okei kun edes treenaa.t.veksi tampere.ps.täytän kesäkuussa 53.

• Sulo.S
        veijo53 kirjoitti:

ihan hyvä ja ei kai ne tulokset näin vanhemiten niin tärkeetä ole,vaan ihan okei kun edes treenaa.t.veksi tampere.ps.täytän kesäkuussa 53.

Mutta jos poimitaan vaikka tuhat tai 5000 tuhatta viiskymppistä tavallista pulliasta, ovat tulokseni naturaalina kelpoluokkaa.

• tapahtui?

Kun jäitte kerta toisensa jälkeen kiinni! Missä meni vikaan ja mitä rikoksia teitte?

• Sulo.S

Siinähän sulla on loppuiäksi pohtimista.

• Pussinaama.
        Sulo.S kirjoitti:

Siinähän sulla on loppuiäksi pohtimista.

Veksi ainakin myi viinaa ja rullas homoja 80-90-lukujen taitteessa,konttorihuoneistoja hän myös siivosi oikein perusteellisesti,,,meinaan että tyhjeni kanssa.Sulon töistä en tiedä ja eipä se tietenkään mulle kuulukaan.Mutta Veksi on jo maan povessa,rauha ja kunnioitukseni hänen muistolleen,letkeät,elämänmyönteiset tarinat elää ainakin YouTubessa,missä niitä usein katson ja peukutan.

• 890

tarvitsette noita voimia. onko niille mitään hyödyllistä käyttöä muutakuin pullistelu.

• veijo53

sehän on ihan kivaa kun on päässyt tohon treenin makuun.tulee hyvä olo,parempi kun viinasta.mutta jokaisellahan saa olla omat mielipiteensä.t.veksi tampere. vanha liitto.

• veijo53

onhan se hyvä jotain harrastaa.kun siihen pääsee kunnolla sisään niin treeneistä tulee hyvä olo.kokeile huviksesi ihan mitä tahansa liikuntaa.t.veksi.tampere.

• Sulo.S

Voisi kysyä miksi hypätään mäkeä. Treenaaminen on myös mieltä virkistävää ja lihaskunto pysyy hyvänä.
      Tämän päivän treeni on sitten purkissa. Maanantaina on rinta ja olkapäät.

Moni ei uskalla tulla salille, kun pelkää olevansa luuviulu tai möhömaha. Sanonkin, sitä suuremmalla syyllä kanattaa treenata, sillä salilla on kannustava ilmapiiri.

Vankiloissa tehdään todellinen karhunpalvelus, kun voimailua rajoitetaan.

• PUHUIT DUBLEE

jälleen. Eiks sulla ole paikat paskana ja otat piikkiä niihin leikkaus tulossa, johon et tosin aijo mennä!

Lukases pari viestiä ylöspäin!

• Sulo.S
        PUHUIT DUBLEE kirjoitti:

jälleen. Eiks sulla ole paikat paskana ja otat piikkiä niihin leikkaus tulossa, johon et tosin aijo mennä!

Lukases pari viestiä ylöspäin!

Niin onkin olkapää risana, mitä se sinulle kuuluu? Olisit itse lukenut kirjoitukseni tarkemmin. Sanoin:

Volyymiä on laskettava!

Ps. Tässä menisi kaikki aika kun noitten sairaitten tekstejä alkaisi oikomaan.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      175
      13388
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      158
      5483
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4910
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3699
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      40
      2833
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      128
      2032
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      119
      1783
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      371
      1693
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      137
      1515
    Aihe