tilanne on tämä

meillä yhteis huoltajuus

ja tuoreessa ensimmäisessä sopimuksessa lukee että vanhemmat soittavat vuoro viikoin keskiviikkona
kello 17-19
isä soittaa 11.2
äiti soittaa 18.2
ja niin edelleen.

Mutta isäpä ei soittanut tänään.

Soitto päivät on sen takia että vaihdetaan tulevaan tapaamiseen tarkemmat jutut.ja vaihdetaan lapsen kuulumiset.
ja että etä vanhempi ja lapsi saavat jutella puhelimessa.
Vaikka se on varmaan tällä hetkellä että etä vanhempi juttelee lapselle koska lapsen ikä on 1½v.
Tapaamiset on etävanhemman luona joka toinen viikonloppu to kello 17-su kello 17
Väliviikolla To iltapäivä tapaaminen 13-17

Ei älkää käsittäkö väärin jos sanon että olen etä äiti.
Tilanne on se että minussa ei mitään vikaa, ainut vika mitä löytyy on tupakaan poltto.

Sossut pääsi vaan päättämään.
Minulla oli asianajajaki mutta sekin heti alku metreillä hyppäsi toiselle puolelle aitaa koska isä mielestäni narsistinen (koska osasi puhua niin että asianajajaki vaihto puolta).
Eikä pysty noudattamaan sopimuksia.

Mihin valittaa jos isä ei noudata sopimusta?
Saa nähdä huomenna muistaako tuoda iltapäivä tapaamiseen..

5

409

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • häntä pitämään

oman osansa sopimuksesta ja pyytää vaikka sosiaalitoimistoon juttelemaan. Mutta, ikävä kyllä näitä sopimusrikkomuksia sattuu kokoajan, eikä niille oikeastaan voi mitään. Ketään kun ei kuitenkaan voi pakottaa. Harmillista lapsen kannalta, tietysti.

• .........

Ei auta sossuun mennä juttelemaan.
        Kun isä saanut puhuttua sen työn tekijän puolellensa.

Vaikka meillä oli aluksi kotona tilanne että isä ei ottanut ensimmäiseen 11kk vastuuta minkään laista lapsesta, niin kyllästyin ja lähdin.
        Sitten on koko viime syksy
        12 viikkoa minä
        10 viikkoa isä
        ja sitten sossun laskujen mukaan minulla oli 2 viikkoa vähemmän niin pyydettiin vielä 2 viikoksi.
        Katsottiin kumpi on kykeneväisempi.

Minä askartelin joka päivä ja sain lapsen kuivaksi,tutin päivällä,yölläkään ei enään halunnut tuttia,puhui 2-3 sanasia lauseita.Tein ruokaa ja päivä unien aikaa siivosin.
        Ja minun luona on lapselle 130cm asti vaatteita.
        Nyt on taas vaippa lapsella,tutti ja riepu yötä päivää,sanat ja lauseet kadonneet.

Isä odottaa lastenkodilla lapsen kanssa että saavat perhetyöntekijän kotiin.
        Siivous avuksi ja vaatteiden ostoon (koska isä ei tiedä mitä vaatteita lapselle ostaa)

Itse osaan hyödyntää kirppiksi ja huuto.nettiä ja kavereita ja sukulaisia.

Isä ostaa suoraan uusina.
        Joten jos tahtoo niin mikäs siinä..mutta uskon että pidemmän päälle ei rahat tule riittämään

• ennen kaikkea
        ......... kirjoitti:

Vaikka meillä oli aluksi kotona tilanne että isä ei ottanut ensimmäiseen 11kk vastuuta minkään laista lapsesta, niin kyllästyin ja lähdin.
        12 viikkoa minä
        10 viikkoa isä
        ja sitten sossun laskujen mukaan minulla oli 2 viikkoa vähemmän niin pyydettiin vielä 2 viikoksi.

Minä askartelin joka päivä ja sain lapsen kuivaksi,tutin päivällä,yölläkään ei enään halunnut tuttia,puhui 2-3 sanasia lauseita.Tein ruokaa ja päivä unien aikaa siivosin.
        Nyt on taas vaippa lapsella,tutti ja riepu yötä päivää,sanat ja lauseet kadonneet.

Siivous avuksi ja vaatteiden ostoon (koska isä ei tiedä mitä vaatteita lapselle ostaa)

Joten jos tahtoo niin mikäs siinä..mutta uskon että pidemmän päälle ei rahat tule riittämään

äitiään. Ei hän isää tarvitse. Olet joutunut omituiseen tilanteeseen, mutta olet itse osittain syyllinen siihen.

On eri asia, jos ero tulee silloin, kun lapset ovat jo kouluikäisiä. Silloin isä voi olla yhtä hyvä huoltaja kuin äitikin.

• tekemistäsi
        ......... kirjoitti:

12 viikkoa minä
        10 viikkoa isä

huomioistasi sekä sopimusrikkomuksista (soittamatta jättämisistä). Kirjaa myös milloin sait esim. tutin pois käytöstä ja kirjaa ylös huomiosi siitä että olet huomannut sen olleen taas käytössä ja vaipoista samaten. Nämä kelpaavat sitten tarvittaessa todisteiksi.

• yks-yh-äippä

voimia sulle, vaikutat todella vahvalta ihmiseltä, kun jaksat tuossa tilanteessa!

itseltä kyl sekoais pää ja sydän särkyis jos ois lapset noin pieninä "viety".

kirjaile ylös vaan kaik jutut! toikin, että isä ei soittanut. ja ilmotat sossuun... viel parempi itseasias jos "unohtaa" tuoda lapsen. heti soitto sossuun...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      172
      13125
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      154
      5468
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4860
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3699
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2808
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      123
      1989
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      114
      1734
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      367
      1655
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      110
      1552
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1481
    Aihe