Hei!
Kandin aiheeni on erään 2000-luvulla valmistuneen läiön lehtikirjoittelun tutkiminen. Diskurssianalyysiin olen päätynyt ja nyt onlopullinen metodi aivan hukassa.Olisiko jollain ideaa? Mitään kovin numerovoittoista en halua, eikä sitä humanistipuolella ilmeisesti kauheemmin arvosteta. Eli nyt kaivattaisiin jotain teemalla "kovaa ja korkeelta."
:) kiitos pienestäkin avusta!
Diskurssianalyysi?
3
2179
Vastaukset
- on luonnollisesti
työn punaisen langan eli tutkimusongelman jäsentäminen: mitä haluat "kaivaa esiin" lehtikirjoituksista, ketä varten ja miksi? Samalla tulet määritelleeksi myös tarvittavan metodin ja lähestymistavan.
Suosittelen perehtymistä esim. Jokisen & Juhilan & Suonisen DA-oppaisiin (Diskurssianalyysin aakkoset, Diskurssianalyysi liikkeessä), niistä oli itselleni tosi paljon apua kandi- ja graduvaiheessa. - .......................
Itseasiassa humanistipuolella arvostetaan useinkin myös numerovoittoista.;) Asiastasi sitten. Metoditutkimuksesta ja keskustelulla sinua kiinnostavia menetelmiä soveltaneiden asiantuntijoiden kanssa sinä parhaat vinkit opinnäytteeseesi saat. Ei sinulle kukaan tällaisilla keskustelupalstoilla voi kertoa, että miten sinun tulee jotakin tutkimusmenetelmää opinnäytteessäsi soveltaa, koska sovelluksen sinä teet itse.
- daharj
Eikö diskurssianalyysi ole itsessään metodi? Olen käsittänyt jotain pahasti väärin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso245650Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait1624172Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani143717Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd
Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai683133- 453013
- 902987
Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa
Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl1572696Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist302695- 201795
"Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko
"Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For1231717