Toimeentulotuki:
ALENNETTU PERUSOSA: -40%
"Alentaminen voi olla kestoltaan enintään kaksi kuukautta kerrallaan kieltäytymisestä tai laiminlyönnistä lukien."
En nyt käsitä, että miten tuo käytännössä menee.. Voiko tuota alentamista jatkaa, vaikka ikuisuuden, jos se uusitaan koko ajan kahden kuukauden välein?
Tulipa vain mieleen, kun minulle on maksettu tuota -40% alennettua tukea jo 3 kuukautta putkeen.
Iso kiitos jo etukäteen mahdollisista vastauksista!
ALENNETTU PERUSOSA
8
498
Vastaukset
- Syytä***
... Voiko tuota alentamista jatkaa, vaikka ikuisuuden, jos se uusitaan koko ajan kahden kuukauden välein? ..
Ei voi alentaa ilman syytä. Jotta tuo kahden kuukauden alennus voidaan uusia, sinun täytyy kieltäytyä jostakin. Joko siten, että työkkäri tarjoaa sinulle jotain ja kieltäydyt taikka sossu tarjoaa esim. kunnan töitä ja kieltäydyt. Ilman syytä ei alennus voi jatkua yli kahden kuukauden.- afga
Meikäläisellä on ollut 4 kuukautta putkeen tuo 40%-leikkaus. Koko ajan olen kieltäytynyt vain ja ainoastaan yhdestä ja samasta pajatoiminnasta. Muuta ei ole tarjolla, tai ainakaan ei ole tarjottu.
Sossun mukaan 20%-leikkaus tuli jo siitä, kun kieltäydyin koulutuksesta, työkkärissä. Tämä siis johti siihen, että en ole oikeutettu työmarkkinatukeen ja sekin laskettiin sossussa kieltäytymiseksi, vaikkakin jälkikäteen. - ***********''
afga kirjoitti:
Meikäläisellä on ollut 4 kuukautta putkeen tuo 40%-leikkaus. Koko ajan olen kieltäytynyt vain ja ainoastaan yhdestä ja samasta pajatoiminnasta. Muuta ei ole tarjolla, tai ainakaan ei ole tarjottu.
Sossun mukaan 20%-leikkaus tuli jo siitä, kun kieltäydyin koulutuksesta, työkkärissä. Tämä siis johti siihen, että en ole oikeutettu työmarkkinatukeen ja sekin laskettiin sossussa kieltäytymiseksi, vaikkakin jälkikäteen.Työkkärien suurinta huvia on työttömien alistaminen.
Niinpä sinutkin ilmeisesti yritetään saada alistumaan ja menemään työpajaan. Sillä ei ole väliä, mistä kieltäydyt. Se on aina uusi kieltäytyminen, kun kieltäydyt uudestaan työpajasta.
Ihmettelen, että miten Suomessa voidaan alistaa toinen ihminen niin kuin työvoimaviranomaiset ja sosiaaliviranomaiset tekevät. Se on kuvottavaa, siitä huolimatta, ettei itsellä ole henkilökohtaista kokemusta, mutta työn kautta kylläkin. Kyllä olisi nuijalla töitä. - rahan ahneuksissaan
***********'' kirjoitti:
Työkkärien suurinta huvia on työttömien alistaminen.
Niinpä sinutkin ilmeisesti yritetään saada alistumaan ja menemään työpajaan. Sillä ei ole väliä, mistä kieltäydyt. Se on aina uusi kieltäytyminen, kun kieltäydyt uudestaan työpajasta.
Ihmettelen, että miten Suomessa voidaan alistaa toinen ihminen niin kuin työvoimaviranomaiset ja sosiaaliviranomaiset tekevät. Se on kuvottavaa, siitä huolimatta, ettei itsellä ole henkilökohtaista kokemusta, mutta työn kautta kylläkin. Kyllä olisi nuijalla töitä.alistavat itse itseään .Kun on -40% niin voi katsoa itseänsä peiliin vaikka kävisi varkaissa.
Koska itsesä ojuuttaminen on pahin rikos mitä voi tehdä.ja vielä ahneudesta.
-40% vuodesta 07
- Tarjoojaki
Käytännössä kyllähän se leikkaus jatkuu niin pitkään, kuin sinä itse niin päätät.
Työkkäri ja sossu tarjoaa milloin mitäkin; kurssia, työpaikkaa, työkokeilua taikka kuntouttavaa työpuuhastelua, mitä milloinkin on tarjolla.
Jos kieltäydyt aina tarjotusta toimenpiteestä, leikataan rahaa joka kerta 2kk.
Tiedän sellaisia, joilla on leikkaus jatkuvasti päällä, kun asiakas sanoo, että "enhän minä mihinkään mene", niin sitten on sovittu että eihän sun tarvikaan, mutta leikkaus jatkuu aina.- on........................
"enhän minä mihinkään mene"
Eiköhän tarjouksen tule olla yksilöity ja paperille pantu ennen kuin kieltäytymisestä voidaan alentaa toimeentulotukea. Toimeentulotukipäätöksessäkin tulee yksilöidä syy minkä takia kieltäytyy jostakin toimenpiteestä. Ja toimenpiteestä tulee löytyä dokumentti jota toimeentulotuenhakijalle on tarjottu. - Oikeassa...
on........................ kirjoitti:
"enhän minä mihinkään mene"
Eiköhän tarjouksen tule olla yksilöity ja paperille pantu ennen kuin kieltäytymisestä voidaan alentaa toimeentulotukea. Toimeentulotukipäätöksessäkin tulee yksilöidä syy minkä takia kieltäytyy jostakin toimenpiteestä. Ja toimenpiteestä tulee löytyä dokumentti jota toimeentulotuenhakijalle on tarjottu.Olet oikeassa. Näin täytyy olla. Jos muuten toimitaan, toimitaan lainvastaisesti.
- mahdollisuuden jos
Oikeassa... kirjoitti:
Olet oikeassa. Näin täytyy olla. Jos muuten toimitaan, toimitaan lainvastaisesti.
on ilmeistä ,että mitään ei vastaan oteta.Minkä takia te luulette ,että teitä ärsytetään työkkäsissä.Kaiken mailman ihme filosofoinneilla kuinka huono ihminen olet.Sen takia ,että hermostuisit ja sanoisit maagiset sanat "ei kiinosta"
Poliisi kuulusteluissa käytetään samaa taktiikkaa jotta tunnustus saataisiin ulos.Ihminen haluaa tukalasta tilanteesta eroon ja tunnustaa ja piina loppuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996003
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963025Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262810Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262095Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191506Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351057Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125960- 48764