Muistakaahan

kaikki kilsa- ja päiväraha ...

että kun se puukenkä lipsahtaa ja lennät alas sieltä irtoperän lavalta, katkaiset vaikka kätesi, niin voi sairausajan palkka olla lähellä nollaa.

7

1067

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kui

olis liki nollaa?

• Jep jep

No nyt selvis minkä takia näin länsisatamassa jokunen aika sitten äijän vääntäytyvän hyttiin kainalosauvan kanssa :-) Ehta päiväraha kilsamies.

• roiskuuu

onhan noita tapahtunut. ja tekevälle sattuu ja jos on kotona aina vaan ei voi mokaa töissä.

ja oman järjen käyttö sallittu jos kattoa aukoo niin vittu millää puukengillä sinne heilumaan.

• kenkä lipsahtanut,

mutta yks tse "autonkuljettaja" työnti pumppukärrillä nilkan risaks ja rahaa tuntuu tuleva verojen jälkee pikkasen auki kaks sataa päivä, joten pärjäillään.P.S Ne päivärahat tuloo normaalisti kilsamiehelle palkan päälle ja ne on verotonta.Tes mieshä ei niitä ees saa, vaa jotain leipärahaa.Joten älähä putua sieltä lavalta, voip muute nälkä tulla sillä viiskymppisellä päivässä miinus verot

• pointtia

Kilsa- ja läpituntimiehillä kun yleensä on pienempi palkka ja isommat päivärahat. Ne päivärahat on verottomia kustannusten korvauksia. Niitä ei siis lasketa mukaan, kun vakuutusyhtiö alkaa laskea ansionmenetyskorvauksia työtapaturmasta tai KELA laskee sairaspäivärahaa. Hiukan ylitöitä normaalisti tekevä TES-mies saa helposti jopa enemmän kuin ilman ylitöitä saisi töissä. Päivärahoilla ajeleva ei saa edes lähelle sitä TESsin peruspalkkaa.

Itse olin pari vuotta takaperin vanhempainvapaalla puoli vuotta. Vanhempainpäiväraha lasketaan samalla tavalla kuin sairaspäiväraha. Tuolloin sain n. 1700 euroa kuukaudessa, josta käteen jäi n. 1400. Eikä mulla ollut edes kovin kaksiset tulot sillä vuodella, jolta tuo laskettiin.

• toinen pointti
        pointtia kirjoitti:

Kilsa- ja läpituntimiehillä kun yleensä on pienempi palkka ja isommat päivärahat. Ne päivärahat on verottomia kustannusten korvauksia. Niitä ei siis lasketa mukaan, kun vakuutusyhtiö alkaa laskea ansionmenetyskorvauksia työtapaturmasta tai KELA laskee sairaspäivärahaa. Hiukan ylitöitä normaalisti tekevä TES-mies saa helposti jopa enemmän kuin ilman ylitöitä saisi töissä. Päivärahoilla ajeleva ei saa edes lähelle sitä TESsin peruspalkkaa.

Itse olin pari vuotta takaperin vanhempainvapaalla puoli vuotta. Vanhempainpäiväraha lasketaan samalla tavalla kuin sairaspäiväraha. Tuolloin sain n. 1700 euroa kuukaudessa, josta käteen jäi n. 1400. Eikä mulla ollut edes kovin kaksiset tulot sillä vuodella, jolta tuo laskettiin.

Et sitten itse ole ymmärtänyt sitä asiaa..

Kun työtunteja voi vuodessa tehdä vain rajallisen määrän niin asiaahan korjataan siten että kilometripalkkaa muutetaan normaalia pienemmällä tuntimäärällä isommaksi tuntipalkaksi jolloin tapaturma tai sairasajan palkaksi tulee huomattavasti TES-miehen keskituntiansiota suurempi palkka jolloin km-palkkalainen saa suurempaa sairaspäivärahaa kuin TES-mies.

Kilometri palkkahan perustuu muutenkin työnantajan ja työstekijän keskinäiseen luottamukseen eli sitä ei edes jokaiselle tarjota !!

• kyllä vaan tarjotaan
        toinen pointti kirjoitti:

Et sitten itse ole ymmärtänyt sitä asiaa..

Kun työtunteja voi vuodessa tehdä vain rajallisen määrän niin asiaahan korjataan siten että kilometripalkkaa muutetaan normaalia pienemmällä tuntimäärällä isommaksi tuntipalkaksi jolloin tapaturma tai sairasajan palkaksi tulee huomattavasti TES-miehen keskituntiansiota suurempi palkka jolloin km-palkkalainen saa suurempaa sairaspäivärahaa kuin TES-mies.

Kilometri palkkahan perustuu muutenkin työnantajan ja työstekijän keskinäiseen luottamukseen eli sitä ei edes jokaiselle tarjota !!

Mitä nyt viime kesänä töitä ettiessä soittelin noihin irtoperä ja kontti firmoihin niin varmaan 60-70%issa paikoista tarjottiin kilsapalkkaa päivärahaa. Lopuissa jotain naurettavaa läpituntiliksaa, tyyliin taulukko palkka joka tunnilta ilman mitään lisiä, ja lastaus ja purkuaika palkatonta. Kyllä vaan asia on niin että jos kilsa ja päivärahapalkalla saikulle joudut, niin korvaus on taatusti täysin olematon. Eihän sitä voi edes tietää miten isäntä todelisuudessa ilmoittaa palkat eri tahoille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5070
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1594
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1249
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1189
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1123
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1017
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      969
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      895
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      779
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      753
    Aihe