Mikä on unelmasi ja mitä olet tehnyt

sen eteen että

se toteutuu?
Luen juuri sellaista "toteuta unelmasi"-tyyliin kirjaa ja kyllä tunnen tolloksi itseni, kun mulla ei ole unelmaa. Einiin minkäänlaista.
En halua koruja, taloja, autoja, Afrikkaan, kesämökkiä enkä muutakaan sälää.
Haluan olla rauhassa.
Pitäskös mennä luostariin.

30

1858

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on jo

suuri alku kun monet eivät saavuta edes lukemista unelmista.

• ...

Voithan etsiä hiljaisuutta, kotoa, luonnosta, miksei matkaltakin joskus. Autollahan pääsee moniin hiljaisiin paikkoihin luonnossa mutta toki on hyvä kaveri olla turvana, mökki voi olla rauhallisesa paikassa maalla, talossakin voi olla hiljaisuutta. Rahalla sitäkin saa. Koruja ei siihen tarvitse. Oletko ollut oikealla alalla töissä jos on yhtä hälinää vai mikä on ongelma

• ...

Olen itse nuorempi, unelmia on, mutta en ole voinut toteuttaa vielä. Ehkä jonkun pienen unelman olen jo.

• ...
        ... kirjoitti:

Olen itse nuorempi, unelmia on, mutta en ole voinut toteuttaa vielä. Ehkä jonkun pienen unelman olen jo.

Mutta voi olla henkisiä unelmiakin, eli ei aina raha

• 59,9v

on se ihme kun osasi suunnitella jo parikymppisenä asioita jotka ovat toteutuneet,
      mutta mehän olemme saaneet elää parhaan ajan mitä on ollut.

oli yksi rakkaus, terveyttä saada lapset isoiksi ja perheelliseksi ja se että aina on rahaa.

Kun joku kertoo matkoistaan, hieman karehdin, muta yhtään ei tee mieli itse matkustella,
      kun on muutaman kerran käynyt lasten olessa alta 15v., se riittäköön.

• Täti Tuppukyläst

Mul ei ol enä mittä unelmi, ole vissii saanu elämäs jo kaik mitä mul ol varattuna.

Ai nii, on muutama sentäs viäl.

Simmone, et saisis vanhainkoris, jos simmossi
      sit viäl o, pela pallo seurusteluhuanes.
      Ole ostanu jo kärväslätkii ja ilmapalloi et saa
      niit puhaltta ja lätkäl pläjäyttä kaveril ja hän
      vuarostas mul, meinaan et toi motoriikka säilyis.

Sit mää toivo et ei mua iha unohrettais sin
      viimäse huane viimässe sänkky et, joku joskus
      taluttais vessa, määräraha kuiteski loppuva,
      ei saa kuivii vaipoi mont kertta päiväs.

Omat aamutoffelit mää haluan ja oman aamutakin.
      Känny olis mukava jos simmost sinne saa otta.
      Vois laitta viästei mukuloil ja urella, kui
      heil hurise...

Ei ol varmast aivan mahrottomi unelmi, aik
      näyttä, toteutuvak vai jääk pelkiks unelmiks .

• kukakoon

unelma, lähes Irwinin laulun myötä "Lättähattujen vanhainkotiin"!!!Sinne minäkin tahdon sitten joskus.

• kuin että

elämäni olisi loppua kohden kivuton,vaivaton ja helpompi kuin tähän saakka.

Koko elämäni olen kuitenkin elänyt niinkuin minusta on sillä hetkellä tuntunut,jotain oisi voinut jättää väliin mut jälkiviisaus on myöhäistä ja sillä ei opeta kukaan ketään.

Jokainen tekee omat valintansa.

• Saara -56v.

Minulla on aina ollut unelma saada koti,lapsena jo muistan miten leikin kodin rakentamista.

Tähän unelmaan kai liittyi vahvasti se turvallisuuden puuttuminen,kun olen kasvanut kasvattilapsena ja olot ei aina olleet kaksiset,olin aina liikaa ja piti olla kiitollinen että joku otti minut jne..

Unelmani olen saavuttanut kaksi kertaa,nuorena rakennettiin mieheni kanssa talo,asuin siinä 20v.tuli ero,muutin pois.

Haave omasta kodista vain iti,ostin vanhan talon,laitoin sitä kuntoon monta vuotta,apuna välillä talkooporukka ja nyt minulla on koti joka on minun näköiseni.
      Mummula myös lapsenlapsille,heille paikka missä saavat toteuttaa omia tärkeitä juttujaan.

Tämä unelmani on "maksanut" minulle paljon,tarkoitan että olen luopunut monesta asiasta,ei esim. koti/ulkomaanmatkoja,penninvenyttämistä joka suuntaan,mutta koti minulla on.

Työpaikka on nyt mennyt,tehdas löi ovensa kiinni,ja asuntovelkaa on vielä,mutta uskon että jotenkin pärjään,toivon että löydän jotain työtä muutamaksi vuodeksi.
      Periksi en anna,sisukkuuta unelmat vaativat.

• enm

- Unelmat vaativat sisukkuutta...

Tai sitten tää mun tapani... - Jos ei voi saada sitä mitä haluaa. pitää vaan sitten haluta sitä mitä saa.

• Pirre*

kertomus, toivon Sinulle p a l j o n voimia eteenkinpäin elämässä.

P.s. kertomuksesi toi mieleeni isäni kasvattilapsuuden, joka tosiaan ei ollut hääppöinen..orvon osa ei ole koskaan kadehtittava..

Toivottavasti nämä uusioelämiin siirtyvät nuoremme muistavat pitää uusien puolisoittensa entiset lapset kuin ominaan...orpoja he muuten ovat..

• Pirre*

mitään suuria, oman kodin olemme saaneet, ja kesämökin, ja lapsia sekä lapsenlapsia,..mitäs sitä muuta yksi ihminen tarviaa..liikakkin onnea.

• kukakoon

unelmoida, en elää pää pilvessä, mutta unelma elämän jatkuvuudesta ja tämän ajanjakson kestävyydestä! Terveyttä ja elämää, siinä se unelma.

• Pirre*
        kukakoon kirjoitti:

unelmoida, en elää pää pilvessä, mutta unelma elämän jatkuvuudesta ja tämän ajanjakson kestävyydestä! Terveyttä ja elämää, siinä se unelma.

tietenkin miullakin..jotain..ja ainakin tuota terveyttä toivon kovastikin, se kun ei näköjään ole itsestään selvyys. Kolottaa..jo..:))

• Meriläinen

kreetalle toteutin viime kesänä.
      Nyt on ollut mielessä että olis kiva käydä islannissa ja toinen paikka egypti.
      Mutta mun lähtöni vaatii aina tietyn tunteen ja sitä ei ole vielä tullut.
      Unelmoin hirsitalosta meren rannalla ja siitä meriläisestä.
      Mutta ne on vaan sellaisia ei todellisia unelmia.
      Mulla onhyvä elämä nyt ja vaikka mikään mun jutuista ei onnistuisi se ei ole kauheaa.
      Aikoinaan sain asunnnon itselleni siitä talosta mistä halusin, parvekkeella ja ammeella käyttämällä yhden tuollaisen toteuta unelmaasi kirjaa metodeja.
      Tiedän että kaikki on mahdollista jos oikein panostaa unelmaan ja tekee sen eteen työtä.
      Mulla on pilvin pimein noita kirjoja.
      Ehkä yks parhaista on "Secret, Salaisuus".
      Siinä ohjataan ihmistä parantamaan elämää kaikin puolin, ihmissuhteita, työelämää ja kaikkea mitä elämään kuuluu.
      Nyt olenkin hakusessa mitä itse haluan jatkossa vai eteneekö mun elämä näin mitään tapahtumatta.
      Siihen en voi kuitenkaan uskoa, aina on jotain tapahtunut kun itse ei huomaakaan. Niin siis elämäni on hyvää mutta tällä hetkellä paikoillaan, ja tiedetäänhän mitä vedellekin tapahtuu kun se liian kauan seisoo, se alkaa haisemaan.

• ent.tehtaantyttö

nuorena "unelmat" olivat isoja...haaveilin muiden mukana paremmasta yhteiskunnasta, tasa-arvosta, rauhasta etc.

Tämän ikäisenä unelmani on vain että, rakkaani jaksaa ja se elää vielä vuosia rinnallani ja elää saisin minä myös. Omien kundiemme tähden...tuntuu siltä että, tarvitsevat meitä vielä...

t.friidu

• O - Orvokki

Onko se tulevaisuuteen kohdistuva toive, lyhyen tai pitemmän aikavälin tavoite, epärealistinen haave vai jotain muuta?

Ehkä voisin sanoa unelmieni toteutuneen; monella alueella olen saanut enemmän - sekä hyvää että vähemmän hyvää - kuin olisin koskaan osannut uneksia. Tuntuu, että kaikki tärkeät asiat olisi tullut jo tehdyksi, ja nyt voi rauhassa katsella ympärilleen miettien ovatko jäljellä olevat toiveet niiden toteuttamiseen liittyvän vaivan arvoisia. Uskon, että jos oikeasti tahtoo jotain ja on valmis tekemään töitä, pääsee ainakin hyvin lähelle realistisen unelman toteutumista.

Luulen viimeikseksi unelmakseni jäävän toiveen, että saisin elää edes jollain tapaa aktiivisena elämäni loppuun asti ja vain niin kauan kun tuntuisi olevan vielä jotain hyvää odotettavissa.

• ent.tehtaantyttö

varmasti merkitsee meille itsekullekin eri asteista sisältöä...vaikea määrittää...yhdellä sanalla...ja miksi pitäisikään? Uskoisin että, ihmisillä on sekä yksilöllisiä että yhteiskunnallisia unelmia, molempia tarvitaan. Erijuttu sitten toteutavatko ne koskaan? Ja, jos toteutavatkin niin ihminen sinällään aina tarvitsee unelmansa jotta, jaksaisi elää, elämällä täytyy olla joku syvempikin tarkoitus ja päämäärä. Kuin pelkästään se että, täytämme mahamme....ja käytämme rahamme.

t.friidu

• joutis

Kilkuttelin tuossa alempana. Sorry!

En tule lukeneeksi likimainkaan kaikkia kommentteja.

• ollakko vai eikö olla*
        ent.tehtaantyttö kirjoitti:

varmasti merkitsee meille itsekullekin eri asteista sisältöä...vaikea määrittää...yhdellä sanalla...ja miksi pitäisikään? Uskoisin että, ihmisillä on sekä yksilöllisiä että yhteiskunnallisia unelmia, molempia tarvitaan. Erijuttu sitten toteutavatko ne koskaan? Ja, jos toteutavatkin niin ihminen sinällään aina tarvitsee unelmansa jotta, jaksaisi elää, elämällä täytyy olla joku syvempikin tarkoitus ja päämäärä. Kuin pelkästään se että, täytämme mahamme....ja käytämme rahamme.

t.friidu

"Kuin pelkästään se että, täytämme mahamme....ja käytämme rahamme." Entäpä jos ei tunnu olevan muuta tarkoitusta, ja ei osaa etsiäkkään muuta. Monilla on tärpeimpänä tuo suvun jatkaminen. Mutta on paljon syitä ja seurauksia jotka johtaa siihen, ettei sukukaan jatku.

Voisiko olla jollakin pelkkä pelinappulana olon tarkoituksena. Jos jotain nappulaa ei ole pelissä, peli muuttaa toistenkin osalta muotoaan. Esim. jos minä en kirjoita tähän tätä, niin monen ihmisen ajankäyttö muuttuisi sen pienen hetken kun he lukevat tämän viestin. He joutuisivat tekemään sillä välin jotain muuta, vaikka keittämään ylimääräisen kupin kahvia, ja siten kahvin viljely lisääntyisi jossakin.

Kaikki vaikuttaa kaikkeen, vaikka ei tuntisi itsellään olevan mitään tarkoitusta. Niin taitaa jokaisella kuitenkin olla oma tarkoituksensa, vaikka joskus hyvin vaatimatonkin tehtävä.

Jopa aivan lyhyellä elämälläkin on tarkoitus, ja usein jopa hyvin suuri vaikutus toisiin elämiin.

• ent.tehtaantyttö
        ollakko vai eikö olla* kirjoitti:

"Kuin pelkästään se että, täytämme mahamme....ja käytämme rahamme." Entäpä jos ei tunnu olevan muuta tarkoitusta, ja ei osaa etsiäkkään muuta. Monilla on tärpeimpänä tuo suvun jatkaminen. Mutta on paljon syitä ja seurauksia jotka johtaa siihen, ettei sukukaan jatku.

Voisiko olla jollakin pelkkä pelinappulana olon tarkoituksena. Jos jotain nappulaa ei ole pelissä, peli muuttaa toistenkin osalta muotoaan. Esim. jos minä en kirjoita tähän tätä, niin monen ihmisen ajankäyttö muuttuisi sen pienen hetken kun he lukevat tämän viestin. He joutuisivat tekemään sillä välin jotain muuta, vaikka keittämään ylimääräisen kupin kahvia, ja siten kahvin viljely lisääntyisi jossakin.

Kaikki vaikuttaa kaikkeen, vaikka ei tuntisi itsellään olevan mitään tarkoitusta. Niin taitaa jokaisella kuitenkin olla oma tarkoituksensa, vaikka joskus hyvin vaatimatonkin tehtävä.

Jopa aivan lyhyellä elämälläkin on tarkoitus, ja usein jopa hyvin suuri vaikutus toisiin elämiin.

että, mikä oli hänen unelmansa. Kun hän oli nuoriaikuinen? Pitkään mietti miehenkin...eipä siihen osanut oikein vastata, muutakuin että, toimeen tulisi...no, sitten sanoi kumminkin, että, Mersu:). Johon minä taas, että, ihan hyvä unelma. Ei mitään vikaa..

Emme me kaikki koe että, täällä täytyisi joku tehtävä olla..mutta, kirjoitinkin tuossa lähinnä siitä mitä nuorena ajattelin...minulle kun pelkkä materiaalisuus ei nuorena ollut SE juttu, enemmänkin idealogisuus ja eräänlainen yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja osallistuminen. No, nyt riittää päivä kerrallaan, että selvitään..se riittää...toki henkilökohtainen unelmakin on..mutta, enpä minä siitä tänne kirjoita...

Eivätkä kaikki kyllä tuota perhettäkään tai sukuaan halua syystä tai toisesta edes jatkaa..

Kunnioittakaamme toisestemme näkemyksiä kuitenkin, kunhan eivät ole ristiriidassa ihmisyyttä vastaan..

t.friidu

• RosaLiiin

unelma...olla rauhassa.
      Ei yhtään huonompi unelma kuin nämä luettelemasi sälät tms.
      Jokaiselle se rauhan paikka lienee ihan oma paikka,
      ehkä sitä pitää vain kuullostella itseään ja tutkia ja tunnustella, missä tuntuu hyvältä.

Oma unelmani on ensin tekemisiini liittyvä vain pieni haave.
      Sitten se kasvaa ja muuttuu pitkän ajan tavoitteeksi.
      Lopulta se ei enää jätä rauhaan ja joka päivä pitää tehdä jotain sen eteen.
      Moni ajatuksen poikanenkin on näin toteutunut.
      Saa nähdä miten nyt käy.
      Joskus suureen ääneen puhuminen ja suunitelmiensa levittely pilaa koko unelman ja se jää torsoksi.
      Joten enpä taida nytkään...

• ja sen haluaa

toteuttaa, homma alkaa sillä että herää ensin.

Sen verran olen tässä jo aikaan saanutkin.

• xq240

jos on unelmaa se, et vanhana ei tarttis nii kauheest kärsii vaivoi ja sairauksii, ni toi on sit min unelma. Ja sit viel ko pääsis hyvää vanhaikotii sit ko kotona ei pärjää enää yksin. Niin noi kaksi ois miu unelmii.

Muute mie oon tyytyväinen ja ilonen miun elämää, kaik on menny sillai ko oon halunnu.

• joutis

Mitenhän nuokin erottelisi?

Käsitteistössäni unelmat ovat epärealistisia toiveita ja niitä minulla ei ole ollut.

Tavoitteeni ovat suurin piirtein toteutuneet.

Toivomuslistalla on vain terveyden säilyminen.
      Senkin eteen voi nähdä vaivaa joten siinäkin liikutaan osittain tavoitetontilla.

On asioita joille itse ei voi tehdä mitään, kuten esimerkiksi maailman rauha yms.
      Niiden suhteen on turha puristella kiveksiään vaan keskittyä asioihin joihin voi vaikuttaa.

• ent.tehtaantyttö

tuossa takavuosikymminä vaikutti...sai paljonkin muutoksia aikaan..eipä tässä nyt pidä unohtaa Reaganin maailmanvalloitus halua...tähtiensotaa..kun tämä mahtimies olisi halunut. Kyllä Eurooppa silloin ainakin HERÄSI...ainakin täällä Stadissa oli tuolloin mahtavat ja massiiviset Rauhamarssit samoin kuin ympäri Eurooppaa...joten...ei nyt ihan noinkaan..

t.friidu

• ent.tehtaantyttö

tuossa takavuosikymminä vaikutti...sai paljonkin muutoksia aikaan..eipä tässä nyt pidä unohtaa Reaganin maailmanvalloitus halua...tähtiensotaa..kun tämä mahtimies olisi halunut. Kyllä Eurooppa silloin ainakin HERÄSI...ainakin täällä Stadissa oli tuolloin mahtavat ja massiiviset Rauhamarssit samoin kuin ympäri Eurooppaa...joten...ei nyt ihan noinkaan..

t.friidu

lisäys ed.

t.friidu

• joutis

t.friidu

Milloin on marssittu neukkulan varustautumista vastaan?

Itä-Saksaan sijoitettuja SS:ä vastaan.
        Ne olivat siellä paljon ennenkuin jenkit edes suunnittelivat Pershingejään.

Entä neukkulan ydinkärjet?
        4 x enemmän kuin lännellä!

Itä-Eurooppaan sijoitetut panssaridivisjoonat.
        Moninkertainen ylivoima1

"Rauhanliike" marsseinen oli neukkujen masinoimaa, sinisilmäiten, harhaanjohdettujen, hyvinvoipien länkkärinuorten turhautumisesta johtumaa, idän ohjailemaa touhua!

Sillä oli VAIN lännessä häiritsevä, hajaannuttava vaikutus.
        Varsovan liittoon sillä ei ollut muuta kuin sitä vahvistava vaikutus.
        Kuten oli Venäjän tarkoituskin!
        Kun suurv

• ent.tehtaantyttö
        joutis kirjoitti:

Moninkertainen ylivoima1

"Rauhanliike" marsseinen oli neukkujen masinoimaa, sinisilmäiten, harhaanjohdettujen, hyvinvoipien länkkärinuorten turhautumisesta johtumaa, idän ohjailemaa touhua!

Kun suurv

huomioon, tuo geopoliittinen asemansa..no, Rauhanliikkeestä montaa mielipidettä, ja varmasti ihan oikeastikin sitä voidaan monelta kantilta nyt katsoa...mutta, itse kyllä muistan tuon myös tuon aidon hädän joka ihmisillä ainakin täällä silloin oli...pelko kolmannesta maailmasodasta...oli pelottava..

No, niin tai näin...historiaa kun tulkitaan aina siltä kannilta kuka milloinkin on kirjoittaja...eipä tuo Venäjän silloisen NL-osuus suinkaan sen vähäpätöisempi ollut. Mutta, kuitenkin väittäisin näin että, Eurooppalaisten silloin tietoisuus oli hyvä juttu...mitä muutakaan ihmiset olisivat voineet silloin tehdä?

t.friidu

• O - Orvokki
        joutis kirjoitti:

Moninkertainen ylivoima1

Kun suurv

ottaa mallia tuon ajan mielenosoituksista, joissa oli mukana monenlaista sodan vastaista, ihmisyyttä puolustavaa ideologiaa. Ellei siitä ollut hyötyä, ei siinä ainakaan suurta vahinkoa tehty. Mihin tahansa mielenosoitukseen ei meidän nuoruudessamme lupia saanutkaan, eikä luvattomia siihen aikaan paljon taidettu järjestää.

Eipä ollut samanlaisia mellakoita kuin tämän päivän mielenosoituksissa, joissa monesti näyttäisi useimmilla olevan päällimmäisenä tarkoituksena riehuminen ja toinen toistaan näyttävämmät ilkivallanteot. Ei entivanhaa saanut edes esiintyä naamioituneena mielenosoituksissa.

Eikö sinun mielestäsi olisi pitänyt osoittaa mieltä sotaa vastaan ja ihmisarvojen puolesta?
        Mitä haittaa suomalaiset mielenosoittajat aiheuttivat esim. Chilen tapahtumiin?

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      96
      4774
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      113
      3912
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      208
      3804
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      108
      2220
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      77
      1964
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1336
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      132
      1258
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      162
      1246
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1105
    10. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      493
      1059
    Aihe