INTIAN VIISUMI

Rantamies

Täytyykö Intian viisumia hakiessa olla lentoliput ja hotellit varattuna? Viisumikaavakkeessahan kysytään osoitteet Intiassa. Jos siis olemme vaikkapa vain yön Agrassa, niin pitääkö siellä oleva hotelli olla etukäteen tiedossa?

50

4909

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anna I

Viisumihakemukseen voi laittaa osoitteeksi esim. sen hotellin osoitteen, jossa aiotte viettää ekan yön. Tai niin kuin itse teen, kun en välttämättä tiedä mihin hotelliin majoitumme, niin laitan minkä tahansa hotellin osoitteen.

Jotkut laittavat Intian Suomen suurlähetystön osoitteen.

• Nuska

Riittää kun laitat kaupungin, osoitetta eivät vaadi.

• juuri palannut

Siihen ei tarvitse laittaa yhtään mitään, menee läpi ihan tyhjänäkin. Lentokentillä täytyy täyttää maahantulokortti ja siihenkin riittää pelkkä kaupunki..

• Intian suurlähetystö
        juuri palannut kirjoitti:

Siihen ei tarvitse laittaa yhtään mitään, menee läpi ihan tyhjänäkin. Lentokentillä täytyy täyttää maahantulokortti ja siihenkin riittää pelkkä kaupunki..

neuvoo täyttämään kaavakkeen jokaisen kohdan.

Joten ei ainakaan tämä antamasi neuvo ole kovin suositeltava etenkään niille, jotka eivät itse henkilökohtaisesti asioi lähytöstössä, vaan lähettävät hakemuksen sinne. Tylsää, jos hakemus palautuu sen takia, että on vaillinaisesti täytetty.

• intian reissaaja
        Intian suurlähetystö kirjoitti:

neuvoo täyttämään kaavakkeen jokaisen kohdan.

Joten ei ainakaan tämä antamasi neuvo ole kovin suositeltava etenkään niille, jotka eivät itse henkilökohtaisesti asioi lähytöstössä, vaan lähettävät hakemuksen sinne. Tylsää, jos hakemus palautuu sen takia, että on vaillinaisesti täytetty.

Ohjeistuksissa lukee, että osoite jos on tiedossa! Itse hain tammikuussa Intian viisumin, postitin passin paperit sinne ja ne postitti takaisin. Täytin kaikki muut kohdat paitsi osoitteen ja viisumi myönnettiin!

• tapaus...

menin tänään intian konsulaattiin, viisumia "tilaamaan" kaavakkeen täytettyäni ojensin passin hakemuksen ja kuvani virkailijalle, kun hän avasi passini, irtosi siitä juuri se sivu jossa kuva on, virkailija vaan ilmekään muuttumatta ilmoitti, että minun pitää hakea uusi passi, koska passin on oltava ehjä.
      Kyllä siinä oli pakko hymyillä, eikä muuta kuin homma uusiksi.
      Mielestäni siinä viisumi hakemus kaavakkeessa oli eräs erikoinen kysymys, johon piti vastata. Isän nimi vaikka olen jo itsekin melkein vanhus ja isäni on kuollut jo 20v sitten.

• eieieieieieiei

Ei siihn mitään sinun isän nimeä tarvitse, vaan jos olet esim. venäläissyntyinen, niin isännimi. Venäjällähän on vielä tapana antaa lapsille "Eerikinpoika" tyylinen nimi varsinaisen sukunimen lisäksi.

• r+0åpoiuyjyh
        eieieieieieiei kirjoitti:

Ei siihn mitään sinun isän nimeä tarvitse, vaan jos olet esim. venäläissyntyinen, niin isännimi. Venäjällähän on vielä tapana antaa lapsille "Eerikinpoika" tyylinen nimi varsinaisen sukunimen lisäksi.

Ei se isän nimen kysyminen taida venäläisistä johtua. Intiassa nainen kulkee "kirjoissa" ensin isän ja myöhemmin puolison mukana. Siksi sitä kysellään. Olen minä sen nimen siihen laittanut, mutta ei kai sillä merkitystä ole.

• et5ruooilhyjfgrf
        r+0åpoiuyjyh kirjoitti:

Ei se isän nimen kysyminen taida venäläisistä johtua. Intiassa nainen kulkee "kirjoissa" ensin isän ja myöhemmin puolison mukana. Siksi sitä kysellään. Olen minä sen nimen siihen laittanut, mutta ei kai sillä merkitystä ole.

Miespuoliset henkilöt kirjataan Intiassa koko ikänsä isän mukaan, eli isän tieto kirjataan aina "kirjoihin".

• hmmm!n

sehän siis tarkoittaa sukunimeä, isän sukunimi siihen. Sinullahan voi olla eri sukunimi esim. naimisiinmenon takia. Jos sinulle sattuisi jotain siellä, olisi hieman helpompi selvittää kuka olet kun on jotain sukulaisuussuhteita tiedossa.

• 6uy7hiloipäö
        hmmm!n kirjoitti:

sehän siis tarkoittaa sukunimeä, isän sukunimi siihen. Sinullahan voi olla eri sukunimi esim. naimisiinmenon takia. Jos sinulle sattuisi jotain siellä, olisi hieman helpompi selvittää kuka olet kun on jotain sukulaisuussuhteita tiedossa.

Mistä ne saa selville sen, kuka jonkun suomalaisen isä on, jos ne ei tiedä, kuka se henkilö itse on? Jos ne nimittäin sen isän sieltä viisumitiedoista selvittää, niin kai ne jo silloin tietää senkin, kuka se henkilö itse on?

• hmmm!n
        6uy7hiloipäö kirjoitti:

Mistä ne saa selville sen, kuka jonkun suomalaisen isä on, jos ne ei tiedä, kuka se henkilö itse on? Jos ne nimittäin sen isän sieltä viisumitiedoista selvittää, niin kai ne jo silloin tietää senkin, kuka se henkilö itse on?

Ajattelin asian näin: Jos sinulle sattuisi jotain, tietävät sinun nimesi jne..niin on helpompi varmistaa, että puhuvat oikeille sukulaisille eikä vain kuvitelluille. Joskus on samannimisiä ihmisiä ja ei voi tietää saako oikeita ao. henkilöitä kiinni. Jos sattuis vaikka kuolemaan , tämä siis pahin skenaario, ei siinä silloin liikaa auta vaikka tietävät kuka henkilö on, kun pitää ottaa yhteyttä johonkin sukulaiseen.

• weyuiop
        hmmm!n kirjoitti:

Ajattelin asian näin: Jos sinulle sattuisi jotain, tietävät sinun nimesi jne..niin on helpompi varmistaa, että puhuvat oikeille sukulaisille eikä vain kuvitelluille. Joskus on samannimisiä ihmisiä ja ei voi tietää saako oikeita ao. henkilöitä kiinni. Jos sattuis vaikka kuolemaan , tämä siis pahin skenaario, ei siinä silloin liikaa auta vaikka tietävät kuka henkilö on, kun pitää ottaa yhteyttä johonkin sukulaiseen.

Tuollaisia tapauksia ja niistä johtuvia yhteydenottoja varten siinä viisumihakemuksessa annetaan yhteystiedot sekä Suomessa että Intiassa. Ei siihen tosiaankaan isän nimeä kaivata. Suomalaisista kyllä löytyy passin tiedoislla ihan oikeat henkilöt ilman isiäkin. Toisin on monen muun maan kansalaisten kanssa. Vaikkapa intialaisilla itsellään ei vielä ole sotuja käytössä, joten heille se isän tieto on edelleen käytössä ja tärkeä - ei meille. (Tosin nyt intialaiset ei Intiaan viisumia tarvitse, mutta monesta muusta maasta, jossa ei ole sotuja, se tarvitaan.)

• öui
        weyuiop kirjoitti:

Tuollaisia tapauksia ja niistä johtuvia yhteydenottoja varten siinä viisumihakemuksessa annetaan yhteystiedot sekä Suomessa että Intiassa. Ei siihen tosiaankaan isän nimeä kaivata. Suomalaisista kyllä löytyy passin tiedoislla ihan oikeat henkilöt ilman isiäkin. Toisin on monen muun maan kansalaisten kanssa. Vaikkapa intialaisilla itsellään ei vielä ole sotuja käytössä, joten heille se isän tieto on edelleen käytössä ja tärkeä - ei meille. (Tosin nyt intialaiset ei Intiaan viisumia tarvitse, mutta monesta muusta maasta, jossa ei ole sotuja, se tarvitaan.)

Onko se nyt niin iso vaiva kirjoittaa se isän nimi siihen kaavakkeeseen? Maassa maan tavalla ja Intiassa halutaan isän nimi viisumiin.

Suurimmalla osalla ihmisistä isän nimeen ei liity mitään niin salaista tai arkaluontoista, että se täytisi salata Intain viranomaisilta. Jos ei tiedä, niin kirjoittaa sitten unknown.

• Heippa,
      kun haitte viisumia niin tuliko teille tieto kun se on hyväksytty. Vai mistä tiesitte milloin viisumin voi noutaa? Itse tilasin sen postittamalla ja jäi jotenkin niin epävarma olo että se on varmasti mennyt perille ja milloin pitäisi huolestua jos sitä ei ala kuulua. Sähköisen hakemuksen perille menostahan tuli kuittaus sähköpostiin, ajattelin siis että mahtaako vastaava tulla kun viisumi on valmis...?

• Mitään

erillisilmoitusta valmiista viisumista ei tule. Tai ainakaan aikaisemmin ole tullut.

Olisihan se parannusta palveluun jos sellaisen saisi, mutta ilmeisesti näiden muutto/muutoshässäköiden aikaan se jäänee vain mukavuudenhaluisen matkaajan toiveeksi.

• Indie

Minäkin lähetin hakemukset ym. postitse kirjattuna kirjeenä hieman vajaa kaksi viikkoa sitten. Postin seurannan mukaan ei ole vieläkään kukaan noutanut sitä ja maanantai on viimeinen päivä jona posti sitä vielä säilyttää...

Vihdoin ja viimein tänään sain suurlähetystöstä jonkun kiinni ja vastannut henkilö lupasi selvittää hakemukseni kohtaloa. Tämä herra kyllä lopetti puhelun niin äkisti etten edes ehtinyt sanomaan sitä, että postin seurannan mukaan he eivät ole sitä noutaneet Postin toimipisteestä... Saa nähdä soittaako tämä herra minulle takaisin vaikka niin lupasi tehdä selvitettyään asian.

Itse laitoin kirjeen mukaan postimaksetun kuoren jotta he lähettäisivät viisumin sitten postitse takaisin niin ei tarvitse miettiä, että milloin sen voi sieltä hakea..
      Tokihan voit yrittää soittaa suurlähetystöön ja kysyä, että milloin olisivat valmiina.

• Täääääääääh?

Saako ebookersin lentojen varauksen yhteydessä otetusta matkavakuutuksesta todistuksen viisumihakemukseen?

• ONko onko

Onko nuo viisumihakemukset nyt ulkoistettu 5.12 lähtien, vai kuinka?

• no siltä se selvästikin näyttää.Hoitavat silti jotain?????mutta ei ymmärtääkseni Suomen kansalaisten viisumihakemuksia.Joku viisaampi varmaan selventää lisää

• keima

Siis MITÄ?Viisumikäsittely muka ulkoistettu.Viisumia ei voi myöntää kukaan muu kuin kyseisen maan viranomainen tässä tapauksessa siis Intian lähetystö

• Vanha ja väsynyt
        keima kirjoitti:

Siis MITÄ?Viisumikäsittely muka ulkoistettu.Viisumia ei voi myöntää kukaan muu kuin kyseisen maan viranomainen tässä tapauksessa siis Intian lähetystö

Hankalaksi mennyt koko viisumin täyttäminen, vielä vuosi sitten käsin täytetty printattu lomake ja mustavalkokuva kelpasivat lähetystöön.

• Ennen oli
        keima kirjoitti:

ennen, ja nykyään on tosin. Myös viisuminantamisen voi ulkoistaa. En kyllä ymmärrä miksi jotkut kokevat käytännön niin hankalana. Minun mielestäni se on pelkästään parannus asioiden nykytilaan kun viisumiasiat siirretään pois ruuhkaisesta suurlähetystöstä.

Intian suurläheystö hoitaa edelleenkin passien myöntämisen, mikä nyt ei tietysti koske millään tavalla suomalaisturisteja, mutta on tuiki tarpeellinen palvelu Suomessa pysyvästi asuville intialaisille kun passi menee vanhaksi. Suurlähetystö käsittelee myös PIO-kortti hakemukset. Se koskee niitä suomalaisia, jotka ovat oikeutettuja hakemaan tätä matkustusta ja Intiassa oleskelua/asumista helpottavaa (= ei tarvitse erillistä viisumia, oikeus pitempään maassaoloaikaan ilman rekisteröintiä, helpottaa esim. kiinteistön ostoa/omistamista, opiskeluoikeutta yms. yms) dokumenttia.

• epätietoa
        Ennen oli kirjoitti:

ennen, ja nykyään on tosin. Myös viisuminantamisen voi ulkoistaa. En kyllä ymmärrä miksi jotkut kokevat käytännön niin hankalana. Minun mielestäni se on pelkästään parannus asioiden nykytilaan kun viisumiasiat siirretään pois ruuhkaisesta suurlähetystöstä.

Intian suurläheystö hoitaa edelleenkin passien myöntämisen, mikä nyt ei tietysti koske millään tavalla suomalaisturisteja, mutta on tuiki tarpeellinen palvelu Suomessa pysyvästi asuville intialaisille kun passi menee vanhaksi. Suurlähetystö käsittelee myös PIO-kortti hakemukset. Se koskee niitä suomalaisia, jotka ovat oikeutettuja hakemaan tätä matkustusta ja Intiassa oleskelua/asumista helpottavaa (= ei tarvitse erillistä viisumia, oikeus pitempään maassaoloaikaan ilman rekisteröintiä, helpottaa esim. kiinteistön ostoa/omistamista, opiskeluoikeutta yms. yms) dokumenttia.

Toimiiko homma muuten samalla tavalla kuin lähetystössä?Eli hakemukset viedään tonne Hitsaajankadulle ja maksetaan siellä ja noudetaan valmiit viisumit sieltä

• Näin voisi
        epätietoa kirjoitti:

Toimiiko homma muuten samalla tavalla kuin lähetystössä?Eli hakemukset viedään tonne Hitsaajankadulle ja maksetaan siellä ja noudetaan valmiit viisumit sieltä

kuvitella. Sen verran uusi juttu, että en tiedä itse ketään joka olisi testannut.

Oma viisumi menee umpeen 2/12, ja sen jälkeen haen PIO-kortin, joten omakohtaista kokemusta en tule saamaankaan.

Oletko katsonut, löytyykö tuolta IGCS:n sivuilta minkälaista infoa?

• sillviissiin
        Näin voisi kirjoitti:

kuvitella. Sen verran uusi juttu, että en tiedä itse ketään joka olisi testannut.

Oma viisumi menee umpeen 2/12, ja sen jälkeen haen PIO-kortin, joten omakohtaista kokemusta en tule saamaankaan.

Oletko katsonut, löytyykö tuolta IGCS:n sivuilta minkälaista infoa?

Tämä IGCS on näköjään aloittanut toiminnan Suomessa tämän vuoden lokakuussa.Saas nähdä kuinka moni jää ilman viisumia,todennäköisesti varmaan ruuhkaantuu niiden systeemit.Hoitavat meinaan viisumiasiat aika moneen eri maahan.Lisävelotus/viisumi 13,5 euroa

• Tepa*
        sillviissiin kirjoitti:

Tämä IGCS on näköjään aloittanut toiminnan Suomessa tämän vuoden lokakuussa.Saas nähdä kuinka moni jää ilman viisumia,todennäköisesti varmaan ruuhkaantuu niiden systeemit.Hoitavat meinaan viisumiasiat aika moneen eri maahan.Lisävelotus/viisumi 13,5 euroa

On melkoisen suuri korotus viisumin hintaan tuo 13,50 kun prosenteissa katsotaan. Onko muuten kukaan laittanut tähän uuteen hakusysteemiin itseotettuja passikuvia, kelpaako ne edelleen?

• Hakemukset ajoissa.
        keima kirjoitti:

On ulkoistettu. Aurinkomatkoilta tieto pari viikkoa sitten, hankalaksi mennyt. Matkatoimistot eivät takaa, että viisumit ehtii ajoissa.

• keima

Kävinpä juuri viemässä hakemukset tähän uuteen paikkaan.Henkilökuntaa oli paikalla 5 joista 1 yritti tehdä jotain ja muut ihmetteli kun ei koneet toiminut.Että silleen lupasivat lähettää sähköpostia kun viisumit on noudettavissa.Jos saavat koneet toimimaan...;-)

• leijona

Uusi toimisto toimii hyvin. Vein viisumihakemuksen to 8.12 kello 14.35 ja pikaviisumi oli valmis pe 9.12 kello 16.00.

Hyvä palvelu, koneet toimi hyvin, ei ongelmia.

• Matka lähenee

Olen yrittänyt netin kautta täyttää viisumin, kun viimeistä sivua tallenna häviää kaikki jonnekkin?
        pitäisi tulla nimelläni sivu missä on viisumin numero minkä voi tulostaa, mutta ei onnistu ja takaisin päin klikkaan sivua, niin ilmoittaa sivu vanhentunut.
        Pystyykö siellä suurlähtysössä täyttämään viisumi hakemuksen, kun ei onnistu ainakaan minulla tuolla netissä?????

• nils
        Matka lähenee kirjoitti:

Olen yrittänyt netin kautta täyttää viisumin, kun viimeistä sivua tallenna häviää kaikki jonnekkin?
        pitäisi tulla nimelläni sivu missä on viisumin numero minkä voi tulostaa, mutta ei onnistu ja takaisin päin klikkaan sivua, niin ilmoittaa sivu vanhentunut.
        Pystyykö siellä suurlähtysössä täyttämään viisumi hakemuksen, kun ei onnistu ainakaan minulla tuolla netissä?????

Ei suurlähetystö ota vastaan hakemuksia.Uusi käsittelypaikka on IGCS Hitsaajankatu 20 Helsinki.Juuri luin Kalevatravelin sivuilta että käsittelyajat on tosi pitkät eli kannatta pitää kiirettä

• Goa <3

Näinköhän medän hakemukset osaavat oikeaan osoitteeseen, kun lähetin ne ennen tuota päivämäärää ja saapuivat varmaan perille 5.päivän jälkeen.
      Katsoin tuolta IGCS:n sivuilta ohjeita ja siellä muuten kuviakin pyydetään hakemukseen kaksin kappalein?!

• kestää

Kävin itse viemässä hakemukset paikan päälle noin viikko sitten.Ei ollut kuin yhdet kuvat eikä ne lisääkään kysellyt niin kai ne sitte riitti.Lupasivat sähköpostiin ilmoitella kun viisumit on valmiina.

• EU Staatbürger

Ko. firman saksankielisillä sivuilla sanotaan, että EU-kansalaislta yksi kuva 5 x 5 cm.

• epätietoinen maalta

Nyt kun tämä uusi paikka ollut toiminnassa vähän reilu viikon,niin osaakohan joku jo kertoa todellisen käsittelyajan pituuden.Tuntuu meinaan joka saitilta löytyvän eri tietoja.Joku oli vissin saanut pikaviisumin päivässä,mutta mites noi normaalijutskat.

• IGCS

Eilen soittelin ko viisumifirmaan ja ilmoittivat, että käsittelyaika on noin kolme viikkoa ja samalla sain sitten sähköpostiin heidän tilinumeronsa, jonne viisumimaksu 50 euroa maksetaan plus sitten se käsittelymaksu 13,50 ja lisäksi vielä postimaksu 5,10 euroa elikkä koko satsi 68,50...Helmikuun alussa matkalle..

• voihan viisumi
        IGCS kirjoitti:

Eilen soittelin ko viisumifirmaan ja ilmoittivat, että käsittelyaika on noin kolme viikkoa ja samalla sain sitten sähköpostiin heidän tilinumeronsa, jonne viisumimaksu 50 euroa maksetaan plus sitten se käsittelymaksu 13,50 ja lisäksi vielä postimaksu 5,10 euroa elikkä koko satsi 68,50...Helmikuun alussa matkalle..

Minä lähetin hakemukset suurlähetystöön 30.11, mitään ei ole kuulunut. Niin paljon on eri sivustoilla ihmisillä ongelmia viisumien kanssa, että pistää ihmettelemään... eräskin uhkasi jo poliisilla, kun ei saanut viisumejaan ja passejaan takaisin. Tällä keinolla sai kuulemma vauhtia rattaisiin. Nyt ihmettelen, että missäköhän meidän passit ovat? Suurlähetystössä vai siellä IGCS:ssä? Puhelimeen ja sähköpostiin ei vastaa kukaan. Mahdetaanko päästä matkaan tammikuun alussa ja kuka vastaa, jos matka peruuntuu, kun passit seikkailevat ties missä, vaikka ihan ajoissa ja oikein on itse toiminut?

• otanäistäselvää

Olipa semmosta infoo jossakin että kaikki hakemukset jotka on jätetty ennen 5.12
      käsitellään lähetystössä,kannattaa kuitenki jatkaa soittamista sinne lähetystöön kyllä ne ennemmin tai myöhemmin vastaa

• Visa vinkuu

Postin tietojen mukaan passimme on noudettu 16.11. - lähestyin suurllähetystöä eilen sähköpostitse huolestuneena kun ei mitään kuulu, luvattiin laittaa tulemaan postissa ensi viikolla, käsittely siis saattaa kestää ylikin kuukauden.

• matkaa odottava

Mihin osoitteeseen laitoit sähköpostia? Me lähetetty myös passit liitteet jo marraskuun puolivälissä eikä mitään ole kuulunut eikä puhelimeen ole vastattu suurlähetystössä...

• Visa vinkuu

Ihan sieltä suurlähetystön kontaktisivulta bongasin sähkäriosoitteen: visa(at)indianembassy.fi - ei tainnut mennä kun pari tuntia kun ystävällisesti vastasivat enkä laittanut kun nimemme tiedoksi.

• Goa <3,

Viisumit saapuivat tänään ja kaksi viikkoa siinä meni :)

• TJ

Onko kuukauden matkalle oltava viisumi? Jossain luki, ettei tarvitse kuin paikan päällä(tässä tapauksessa Delhin lentokentällä) täyttää lomake ja saisi jonkinlaisen viisumin.

• Viisumi tarvii

olla ihan kaiken pituisille reissuille Intiaan, mutta kuukauden matkaa varten sen voi hommata 4 kansainväliseltä kentältä Intiasta, visa-on-arrival, jolla pääsee kerran maahan - ei siis sovellu maahyppelyyn.

• TJ

Eli jos siis pysyttelen sen 30 päivää maan rajojen sisäpuolella, niin pärjään tuolla? Paljonkohan maksaa? Ja varmaan kuvat tarvitsee?

• Himachal
      • Himachal

Eli tuo On Arrival-viisumi KOKEILU loppui 31.12.2011.. Ja näin ollen ei ole enää mahdollista saada tuota suoraan lentokentiltä Intiasta.

• niin VIELÄ!
        Himachal kirjoitti:

Eli tuo On Arrival-viisumi KOKEILU loppui 31.12.2011.. Ja näin ollen ei ole enää mahdollista saada tuota suoraan lentokentiltä Intiasta.

igcs:n sivulta poimittua:

1.1.2012 alkaen On Arrival-viisumi ei ole saatavilla vielä!

• TJ

Kiitos paljon tuosta tiedosta! Täytyy sitten hankkia viisumi ennen lähtöä. Toivottavasti ehtii, kun lähtö on jo 20.2...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5233
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5034
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4104
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3600
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3188
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2781
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2287
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1904
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      39
      1764
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe