Sain mirtatsapinia 15mg tarvittaessa unettomuuteen, ja onkin ollut hyvä lääke. Nyt mietin jos aikomuksena ottaa alkoholia millainen väli lääkkeen ja alkoholin väliin kannattaa jättää, riittääkö päivä vai kaksi?
unilääkkeet
5
965
Vastaukset
- mikään
unilääke vaan masennuslääke, tosin matalalla annoksella käytetään unettomuuteenkin.
Otsikko jotenkin hämää..- ...
niin, no eihän se ole unilääke, mutta määrättiin unettomuuteen.
- Uskalla kokeilla !
alkoholia. Siinä on yksi syy unettomuuteen. Ennen minulla olitapana ottaa pari olutta (pientä) illassa tavan vuoksi. Sitten kokeilin jättää kaljan pois ja jo alkoi uni maittaa.
Enemmin ilman kaljaa kuin kaljaa tai kaljaa ja lääkkeitä. - ex-mitrsaaja
Itse käytin viime keväänä kyseistä lääkettä unettomuuteen noin 1kk ajan. Pienillä annoksilla 7,5 mg tai alle en ole huomannut mitään vaikutuksia. Mutta kuurin alkupuolella kun olin pari viikkoa ottanut 15 mg ja oli työpaikan juhlat, sain pienen raivarin firman hallituksen puheenjohtajan kanssa keskustellessani. Tuli sitten avauduttua oikein huolella ja kovaan ääneen. Olen vielä samassa työpaikassa. Mutta luulenpa että tuo lääke voi tuollalailla vaikuttaa mielialaan. mielialalääkehän se onkin. Ei ehkä kannata vetää ihan normaalia annosta vaan pikkuisen vähemmän. Ja seurata omia fiiliksiä ennen kuin alkaa naama punaisena karjumaan...
Vaarallisia yhteisvaikutuksia, kuten benzojen kanssa, tuskin tulee jos annokset ovat hallinnassa. En kyllä ole ottanut lääkettä silloin kun menen humalassa nukkumaan - silloin nukkuu hyvin joka tapauksessa.
Ps. en ole lääkäri joten omalla vastuulla.- siinä missä bentsotkin
"Mirtatsapiini saattaa voimistaa alkoholin keskushermostoa lamaavaa vaikutusta; potilaita tulisikin neuvoa välttämään alkoholin käyttöä." (Pharmaca Fennica)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455120Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1161618Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151429Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481339- 131163
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171037Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v41030Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76989Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah59805Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27783