Mitä te oikein olette tehneet, jos saatte viikossa parissa menemään useita tonneja? Mulla menee Pohjois-Afrikan maissa syömiseen ja pikkuostoksiin joku 150-350 euroa. Matkan hinta on sitten tietenkin erikseen.
Kerran meni reilu 500, joista 300 retkiin. Syön ihan mieleistä ruokaa haluamassani ravintolassa, mutta en juuri shoppaile. Parilla päivän tai puolen päivän retkellä olen myös käynyt. Juomarahoja annan suosituksen mukaan.
Tietysti rahaa saa kulumaan, mutta edullisia maita nuo ovat ihan mukavaan ja monipuoliseen lomaan.
Suuret käyttövarat monella
7
763
Vastaukset
- "rockefellereistä"
tunnut olevan samanlainen tavallinen reissaaja kuin minäkin. Kiva kun tapaa tässä raha-asiassa kaltaisensa.
Hyviä lomia sinulle jatkossakin.- Pennonen.
Jos minulla on mahdollisuus ja varaa "tuhlata" matkoillani, niin miksi en sitä tekisi?
Mikä ihme siinä on, että suomessa rikastuminen on rikos, väheksytään varakkaita.."kyllä se rinkkamatkaaminen 1 tähden motelleissa on sitä oikeaa matkustamista, siinä näkee maata ja sitä aitoa, ei noissa 5 tähden aidatuissa alueissa asuvat tiedä aamulla es missä heräävät..." Ihan samalla lailla sitä näkee vaikka asuukin 5 tähden hotellissa.
Minä tykkään matkustaa, ja nuorena opiskelijana asuin jos jonkinmoisessa kolossa, kiersin maailman rinkka selässä liftaten ja puosuna veneissä... kahteen kertaan, ja hienoahan sekin oli.
Mutta kyllä minä nykyään olen mielummin siinä 5 tähden hotellissa, kentällä odotan lähtöä mielummin vip-loungessa, varsinkin pienten lasten kanssa.
Kaikkea aikansa, ja nyt kun on varaa nauttia näin, teen sen.
Minä en väheksy vähällä reissaavia, älkää siis tehkö toisinpäinkään.
Hyvia lomia kaikille.
- Esimerkki.
Me olemme perhe, 2 aikuista 4 lasta.
Viimeksi meni matkan lisäksi 2 viikon reissulla Hurghadassa näin:
Huonelasku 2000€
Ostokset 700€
Ruokailut 600€
Retket ja muut 800€
Huonelaskuun sisältyi egyptiläinen ilta, merimatka, polkuvene x 2, sukellusmatka x 2, ja kaikki muu, kuten syöminen, juominen, jäätelöt, oluet, vesipiiput, kauneushoitoa, hennatatuointeja.....
Meillä ei ollut AI, hotellilla syötiin joka toinen ilta keskimäärin
Retkiin sisältyy Luxorin matka 1 yö hotellissa, kuumailmapallolento, matkaan sisältyi myös nähtävyydet, kuumailmapallolento sisälsi aamiaisen ja t-paidan sekä diplomin:)
Ruokailut sisältää sitten kaikki ne ruokailut, joita ei syöty hotellilla.
Ostokset 6 hengen ostokset, pääasiassa vaatteita, koruja ja hajuvesiä, sekä joululahjat sukulaislapsille ja sukulaisille. (halvat vaatteet). Joululahjoja ei juuri tarvinut sitten suomessa ostaakkaan.- Älä hermostu
Minä en ainakaan tarkoittanut väheksyä, vaan ihan mielenkiinnosta kyselen, että mitä silloin tekee tai ostelee. Itse pidän itseäni keskivertotavismatkaajana, jolla on keskitason hotelli, joka käy syömässä eri paikoissa, vähän retkeilee, kiertelee kaupungilla, käy ehkä parilla retkellä.
Matkustan yksin, joten ei ole kokemusta lasten kulutuksesta matkalla. Kiitos lapsiperheen selventävästä vastauksesta. Kysyin ihan vaan mielenkiinnosta. Egypti kun ei ole kovin kallis kohde.
Kyllähän sitä rahaa saa kulumaan, jos tekee vaikka ostoksia. Itsekin näin ihanan silkkimaton, hinta 2500 euroa. Jäi kauppaan, minulta! - kuumailmapallolento
tuohon listaan pitää sitten lisätä matkavakuutukseen ostettava lisävakuutuksen hinta. sillä monien matkavakuutusten piiriin eivät kuulu sukellus, kuumailmapallolennot...
- pvt
Älä hermostu kirjoitti:
Minä en ainakaan tarkoittanut väheksyä, vaan ihan mielenkiinnosta kyselen, että mitä silloin tekee tai ostelee. Itse pidän itseäni keskivertotavismatkaajana, jolla on keskitason hotelli, joka käy syömässä eri paikoissa, vähän retkeilee, kiertelee kaupungilla, käy ehkä parilla retkellä.
Matkustan yksin, joten ei ole kokemusta lasten kulutuksesta matkalla. Kiitos lapsiperheen selventävästä vastauksesta. Kysyin ihan vaan mielenkiinnosta. Egypti kun ei ole kovin kallis kohde.
Kyllähän sitä rahaa saa kulumaan, jos tekee vaikka ostoksia. Itsekin näin ihanan silkkimaton, hinta 2500 euroa. Jäi kauppaan, minulta!En minäkään väheksy enkä kadehdi varakkaampia, mutta oikeasti olen ihmetellyt tällä palstalla kerrottuja kulutussummia... Olin Hurghadassa 2 viikkoa tammikuussa ja otin kulutettavaksi meikäläisen tulotasoon nähden paljon rahaa. Yhtään en kitsastellut, Luxorissa oltiin 2 päivän retkellä, syötiin mitä haluttiin, El Gounassa käytiin, tehtiin mitä haluttiin rahoja laskematta... Mutta ostettavaa siellä ei kertakaikkiaan ollut, tuliaistenkin löytäminen oli tosi vaikeaa. Eli pakkasin ihanan loman jälkeen myös ihanan rahatukon takaisin tuotavaksi. Rahaa ei palanut juurikaan.
- On..
kuumailmapallolento kirjoitti:
tuohon listaan pitää sitten lisätä matkavakuutukseen ostettava lisävakuutuksen hinta. sillä monien matkavakuutusten piiriin eivät kuulu sukellus, kuumailmapallolennot...
Kiinteä matkavakuutus koko perheelle ympäri vuoden.
Se sisältää kyllä sukeltamisen, kuumailmapallolennot ja muut aktiviteetit.
Myöskin purjehtimisen ihmisille ja veneelle kanarialle asti, eli atlantin itäreunan ja välimeren.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2895445- 705016
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484126- 513830
- 413458
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo873107Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv692972- 382130
- 442071
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami272068