Elääkö nyksä miehen tuloilla

vai onko töissä itse?

Meinaan vaan, että mahtaa miehellä olla tiukkaa kun ensin maksaa entisistä lapsitaan, ja sitten uusi nyksä tulee lastensa kanssa siihen elätettäväksi. Meinaan vaan, kun niin usein nyksä valittaa miehen maksamista elareista kun ne on niin HIRMUSEN ISOT! Meinaan vaan, että jos nyksä ei käy töissä, vaan elää uuden miehen rahoilla, niin eikö olisi fiksumpaa mennä töihin, ja ansaita oma elantonsa ja maksaa omien lasten elanto?
Sehän tässäkummaa on, kun mies ei elareista valita, vaan se on tämä uusikko lapsineen.
Meinaan vaan, että eikö jokaisen pidä maksaa oma elämä ja omat lapset. Mies maksaa omistaan ex vaimolle, mutta hänen ei kuulu elättää nyksän lapsia. Joten miski nyksät valittaa miehen rahoista???

27

1268

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinhän sen pitäisi mennä

yleensä kuulee ainoastaan näitä yleistyksiä että nykyinen vaimo eläisi miehensä rahoilla ja aika useinhan se meneekin niin että mies tienaa enemmän mitä nainen. minun tapauksessani on kuitenkin niin että itse nykyisenä vaimona tienaan miestäni paremmin. elätän siis osittain miestäni ja hänen lastaan. itsellä ei ole lapsia ennestään eikä yhteisiä ole. välillä ottaa päähän kun olisi niin kiva joskus laittaa omat raatamani rahat itseeni eikä lapseen, jota kuuluisi hänen oma äitinsä elättää...

• nykinyt

mun nyksän massit jo ajat sitten.MEILLÄ MENEE NYT HITON HIENOSTI MUN RAHOILLA,JOTEN VAIHDA SÄ.PALSTAA...

• sikäli

meinaan vaan, että mies mielellään tuhlaa rahaa minuun ja yhteisiin hetkiimme. meinaan vaan, ettei senttiäkään mies ole maksanut ex-vaimolleen eikä lapselleen. meinaan vaan, että niilläkin rahoilla vietämme yhdessä lemmenlomia, kun ei tartte mitään exälle maksaa. meinaan vaan, että meidän rahat ei exille eikä sen penskoille kuulu! :)

• se exä on exä

ja laatuaikaa vietämme me..sun exä ja mun nyksä.Eikä tulis mieleentkää kakaramakst.

• miehen,jotta olisi jonkunla...

elintaso, mulla on mun kolmella lapsellani. Saan tietty elarit, lisät ja työttömyyskorvusta, mutta eihän niillä hyvää elintsoa pidetä. Nyt otin miehen, jotta olisiedes makkaraa leivän päällä. Ja tarvinhan minä vaatteita ja lapset, joten, kun mies on elarit omilleen laittanna, niin hyvillä mielin voimme syödä hänenruokapöydässään ja käydä shoppailemassa. Eikä tyttöjen iltakaan ole pois suljettu, kerran kuussa.
      Yksin en voisi tälläistä elämää viettää, olisi tosi tiukkaa,nyt sentään pääsee humputtelemaankin.

• yhden pienen jutun...

aviopareilla kun on edelleen se elatusvelvollisuus toisiaan kohtaan - eli kyllä ne uusperheen rahat ovat yhteisiä lasten elatusmaksujen jälkeen. Jos ja kun elatusmaksut on sovittu niin kaikki muut kyllä kuuluvat perheen yhteiseen kassaan - siinä ei exällä ole nenänkoputtamista puoleen eikä toiseen.
      Eiköhän se ole perheen oma asia, jos toinen osapuoli on jäänyt syystä tai toisesta kotiin - silloin toinen maksaa toisen elatuksen ja ihan LAKISÄÄTEISESTI!
      Uusperheenkin täytyy tulla toimeen ja rakentaa sitä omaa pesäänsä.

• sinä aina

vaan jaksat tehtailla noita samanlaisia aloituksia.. huoh...

• yx mammuli

Noh jos exäni nyksä näin tekee kuten arvelen tekevän nii exän murheenkryyni se on. Eipä mulle kuulu, eikä sen puoleen kiinnosta tippakaan miten he asiansa hoitavat.

• ex ja nyx

Mies elättää minua ja lastani, minä miestäni ja niin pois päin.
      Vaikka nyksä olenkin, kaupassa käy se joka kerkiää ja vuokran maksaa yleensä mieheni.
      Tosin omasta halustaan.
      Ostelee omalle lapselleen kaiken tarvittavan ja myös minun lapsille, mutta niin minäkin ja ihan hyvin menee.
      Raha on rahaa, eikä meillä lasketa paljonko nyt meni sinun tai minun lapseen.

• Hyvä juttu,

harmi ettei kaikki näin ajattele. Meilläkin on uusperhe, minä (äiti), 2 lastani ja mieheni (jolla ei lapsia). Olemme päätyneet sellaiseen ratkaisuun että kaikki maksavat vähän kaikkea, kun ei kenelläkään koskaan ole kuitenkaan mitään sukanvarteen jäänyt, eikä ole nytkään. Kaikki menee mitä tulee.

• nyxien asiat

eivät sinulle kuulu!

Jos ollaan naimisissa, niin puolisot ovat toisiinsa nähden ealatusvelvollisia. Entisen avioliiton lapsien elatusmaksuja voidaan vähentää, kun miers avioituu uudestaan ja varsinkin sitten, kun perheeseen syntyy yhteisiä lapsia. Vaimon entisen liiton lapset taas kuuluvat oman isänsä elätettäviksi.

Miehen elarit entisen suhteen lapsista ovat aina iso riippakivi avioliitossa. Elatusmaksuja pitäisi voida automaattisesti perinentää, kun olosuhteet muuttuvat.

• kaipa se tympii

kun ne perheen rahat meneekin sinne miehen entiseen perheeseen,lasten elatukseen.

Eipä hymyilytä ex-puoliskoni vaimoakaan se että mies joutuu maksamaan lapsistaan elareita 750 euroa kuussa..ja vielä monta vuotta(heil on yks yhteinen lapsi).

• mitähän

sinunkin päässäs liikkuu,,,,,,,,,,,

• sovittiin

elatusmaksun suuruus miehen itsensä ehdotuksen mukaan. Löysi uuden naisen itselleen, saattoi raskaaksi (alle 2 kk tunteneet) ja ostivat hulppean talon. Naisella ei kummoisia tuloja, kahvilassa töissä. Miehellä ihan hyvät tulot, tehtaassa töissä. No, nyt vauvan synnyttyä on kai rahat loppu kun tuo nainen jaksaa minulle elatusmaksujen suuruudesta valittaa. Mitä hän odottaa? Että marssin hyvää hyvyyttäni sosiaalivirastoon ja pyydän alentamaan elaria? Mies ei ole sanallakaan kommentoinut elaria eikä sen suuruutta. En siis aio tehdä yhtään mitään. Mielestäni on ainoastaan miehen asia mennä pyytämään alennusta elariin ja sitten keskustellaan asiasta, mutta tuon nyxän vaatimuksista en ryhdy mihinkään toimenpiteisiin. Levittelee nyt sitten kaupungilla että minun takiani heillä on tiukkaa ja että olen rahanahne lehmä :-(

• hyvätuloisellakaan

miehellä on varaa elättää kunnolla useampia kuin yksi perhe.
        Sitä kannattaisi miettiä jo uusperheestä haaveillessaan, oikein kynän ja paperin kanssa.
        Kierrätysmiehet onnistuvat harvoin saamaan uudeksi puolisokseen rikasta perijätärtä tai edes hyväpalkkaista työntekijää.

• elätäkään
        hyvätuloisellakaan kirjoitti:

miehellä on varaa elättää kunnolla useampia kuin yksi perhe.
        Sitä kannattaisi miettiä jo uusperheestä haaveillessaan, oikein kynän ja paperin kanssa.
        Kierrätysmiehet onnistuvat harvoin saamaan uudeksi puolisokseen rikasta perijätärtä tai edes hyväpalkkaista työntekijää.

meidän perhettämme, vaan osallistuu vain oman lapsensa elatukseen. Miehellä ei olekaan mitään ongelmia maksaa lapsestaan elareita, vaan hänen avokillaan on.

• vai???

sulla on jäänyt nyt tuo levy pahasti jumiin hei. Meinaan vaan... :D

• takuulla entinen

exäni nyksä ei ole työpäivää tehnyt koskaan, mä teen kahta työtä että selviin kolmen muksun kanssa. Kunnalta saan minimin.

exäni nyksälle sekin on liikaa että saan sen minimin, exä ei sais ostaa lapsille mitään extraa, onhan se hältä pois. Tapaamisillakaan ei lapset saa mitään, jos ylipäätään nyksä antaa isän tavata lapsia.

Isällä hyvät tulot ja onpa mulle väläytellyt jahka hän siitä eukosta kohta eron ottaa niin lapset saa sen mitä nyksän elatukseen menee. pelkäämme molemmat tosin, että mitä se ämmä eron tullessa tekee, mustasukkainen idiootti kun on...

• elatusvelvollisuus

puoliosoa kohtaan..joten voin sanoa että kyllä minä elätän mieheni kuten hänkin elättää minut;)

Ja omien lasteni elatuksen maksan minä,ja heidän isänsä maksaa elatusmaksua.

Mieheni toisen lapsen elatusmaksun maksaa mieheni,ja luonamme asuvan toisen lapsen elatuksen hoidamme yhdessä koska ex-nainen ei suostu elatusmaksua lapsestaan maksamaan.

• jospåa

nyksän lapset on juuri sen miehen lapsia silloin miehen kuuluu huolehtia tasapuolisesti kummistakin.

• vaan harmittaa

että onnellinen eksäsi haluaa panostaa nykyiseen suhteeseensa enemmän niin taloudellisesti, fyysisesti kuin psyykkisestikin. Ja sehän on todella tiukka tilanne sinulle tajuta, että eksäsi on helpottunut, kun et ole enää kälättämässä hänen elämässään :D
      Totuus on joskus vaikea asia :D

• olen parempi tuloinen ja

enemmän omaisuutta kuin ex luuserilla, joten lapsethan siitä kärsii ja tietää että isä ei ole halukas heidän asioita kustantamaan.
        Sen teen vainm inä, ja siitäovat kiitolisia ja ylpeitä.
        Minulla on rahaa ettei mitään tolkkua.
        Mulla on talot ja autot, mökit ja vaikka mitä, joten en tarvi miehen rupisia centtejä. Meillä on vain seteleitä, ja nekin siitä suuremmasta päästä, ihan itse työllä hankittuja ja fiksusti rahaa käyttäen monikertistettu tulot.

• niin millä rahoilla?

Kyllä se menee toista tietä. Ruokkojen maksajalla on TIETENKIN paljon vähemmän käyttää uuden kumppanin kanssa siihen normaaliin elämään menevään rahaansa, koska tottakai ne ruokot maksetaan. Ei se lasten syy ole mitä vanhempansa ovat valinneet tehdä. Se on ihan verrattavissa opintolainaan - oppirahoja ne ruokot ovat, ne maksetaan ja lopuilla yhteisillä eletään uusissa perheissä. Kyllähän käytännössä perheessä samassa taloudessa on yhteiset rahat (minä muuten tienaan meillä enemmän), eikä sellaisessa perheessä missä muutoin toimittaisiin, ole mitään järkeäkään. Ei sitä tietenkään kenenkään kuulu toisen maksumieheksi/-naiseksi ryhtyä, mutta en ymmärrä voiko joku olla parisuhteessaan onnellinen, jos itse porskuttaa rahassa ja toinen kärsii. Se on pelkkää itsekkyyttä, ei parisuhde ja perhekokonaisuus. En sitten tiedä miten jos olisi se uusikin työtön, aika tiukka taloudellinen kuvio varmaan olisi. Mutta näin minä näistä mietin, muut miettiköön muulla tavoin kuten parhaaksi näkevät.

• ÄitiUO

En tosiaankaan elä kenenkään miehen tuloilla, en edes nyksäni. Itseasiassa mun bruttotulot on tupalasti sen, mitä myös työssäkäyvällä miehellä. Ikävä kyllä kaikki menee, kun on murrosikäisiä lapsia, sekä omia että miehen.

• miehen rahoista

Hän huolehtii omat maksunsa,käyn töissä(kunpa niitä vaan edelleenkin riittäisi) ja maksan kyllä ihan itse omien lasteni menot.

• eksäsi tuloilla

ja sekös sinua ärsyttää. sinä aikanasi jouduit käymään töissä ja ansaitsemaan rahasi itse. Nyksää mies arvostaa enemmän ja haluaa antaa tälle rahaa.

• Onneks mies maksaa lapsistaan

hyvät elarit, ja maksaa heidän kaikkien puhelinkulut joka kuukausi, niin ei mulla tarvi olla omaa kännykkää, kun voi puhua jokaisen lapsen puhelimesta, ja exä maksaa. Samoinhän maksaa lasten kaikki harrastukset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      218
      5048
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      119
      4111
    3. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      58
      3603
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3599
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3440
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      38
      3035
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2579
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2336
    9. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      37
      2138
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      23
      1972
    Aihe