Puhelinmyyjät

eegiseda

Lankakoneeseenkin piti panna suoramarkkinointikelto. Varsinkin Sanoma Magazines Finland on terrorisoinut kotipuhelintamme, eikä usko millään, etten halua tilata Naku Ankkaa.

Harhailin sivustoilla ja löysin suoramarkkinointikiellon tarjoavan paikan. Riemulla ei ole rajaa!!!

http://www.ssml.fi/index.phtml?s=35

Kännyköihimme tein kyseisen tempun jo monta vuotta sitten ja se tepsi. Prkl lankakonekin on nyt vain mukaville ihmisille...Se unohtui edellisellä kerralla, mutta nyt karmea puhelintyrkyttäjä palautti asian mukavasti mieleen.

Numeroon soittaminen maksaa muutaman kymmentä senttiä ja se on minusta vähäinen uhraus, jos haluaa tyrkytyksestä eroon. Jokainen toki päättäköön itse.

7

538

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eeki-setä

"Jokainen toki päättäköön itse".

Onhan se ärsyttävää, mutta muutetaan hieman asennetta. He, jotka soittelevat, tekevät leipänsä eteen töitä,töitä, jota kaikki eivät herraparatkoon halua ja pysty tekemään.

Itse olen suhtautunut heihin hyvin kohteliaasti: "sovitaanko niin, että lopetetaan tämä puhelu, että voit keskittyä seuraavaan, ehkä potenttiaaliseen asiakkaaseen. Näin säästyy sinun kallisarvoista työaikaasi." Thats it!

• eegiseda

Asenne meinaa väkisinkin mennä vilpoiseksi, kun samasta firmasta soitetaan kaksi kertaa peräkkäin parin tunnin välein, ja toinen soittaja oli siis jo suorastaan aggressiivinen. Olet oikeassa, kaikille ei tuo työ taida sopia? Kuinkahan minä voisin siihen vaikuttaa langan täältä päästä?

Samoin on joskus hankalaa olla herttaisen kuuloinen, kun herää vapaapäivän aamuna aikaisin siihen, että joku kysyy tekopirteästi "Mitäpä sinne Kajaaniin kuuluu?" Vastaus menee väkisin suuntaan "Yritin nukkua kerrankin aamulla sivu seitsemän".

Muutakin työtä mahtaisi k.o. henkilöille löytyä kuin kotirauhan häirintä.

That's that. :)

• osa uskoo
        eegiseda kirjoitti:

Asenne meinaa väkisinkin mennä vilpoiseksi, kun samasta firmasta soitetaan kaksi kertaa peräkkäin parin tunnin välein, ja toinen soittaja oli siis jo suorastaan aggressiivinen. Olet oikeassa, kaikille ei tuo työ taida sopia? Kuinkahan minä voisin siihen vaikuttaa langan täältä päästä?

Samoin on joskus hankalaa olla herttaisen kuuloinen, kun herää vapaapäivän aamuna aikaisin siihen, että joku kysyy tekopirteästi "Mitäpä sinne Kajaaniin kuuluu?" Vastaus menee väkisin suuntaan "Yritin nukkua kerrankin aamulla sivu seitsemän".

Osa on ihan asiallisia. Mutta osa myy lehtiä mummoille, jotka eivät edes tajua tilaavansa kestotilauksena jotain. Anopiltakin pitää lasten vähän väliä perua tilauksia. Sitten on tullut soittoja alaikäisten puhelimiin ja törkeästi kysytään no onko äiti paikalla.

Kun sanotaan että puhelimen haltija on alaikäinen, ei siihen numeroon enää kaupata, koska se jää rekisteriin sitten. Yhdelle sanoin, ettei meidän lapsia oikein satukirjat kiinnosta niin alkoi syytellä, kuinka en lue lapsilleni. Lapseni oppivat lukemaan aikaisin itse ja lukivat silloin jo varhaisnuorten kirjoja, joten aika törkeää käytöstä.

Joskus kysytään, että onko parempi että on työttömänä kuin puhelinmyyjänä. Kyllä silloin, kun myyntiluvut perustuvat mummojen huijaukseen ja kotirauhan häirintään, parempi vaikka työttömänä.

• närkästynyt
        osa uskoo kirjoitti:

Osa on ihan asiallisia. Mutta osa myy lehtiä mummoille, jotka eivät edes tajua tilaavansa kestotilauksena jotain. Anopiltakin pitää lasten vähän väliä perua tilauksia. Sitten on tullut soittoja alaikäisten puhelimiin ja törkeästi kysytään no onko äiti paikalla.

Kun sanotaan että puhelimen haltija on alaikäinen, ei siihen numeroon enää kaupata, koska se jää rekisteriin sitten. Yhdelle sanoin, ettei meidän lapsia oikein satukirjat kiinnosta niin alkoi syytellä, kuinka en lue lapsilleni. Lapseni oppivat lukemaan aikaisin itse ja lukivat silloin jo varhaisnuorten kirjoja, joten aika törkeää käytöstä.

Joskus kysytään, että onko parempi että on työttömänä kuin puhelinmyyjänä. Kyllä silloin, kun myyntiluvut perustuvat mummojen huijaukseen ja kotirauhan häirintään, parempi vaikka työttömänä.

Minulle soitti eräs puhelinmyyjä, joka kauppasi jotakin urheilulehteä... Kerroin myyjälle, että vaihdoin juuri cosmopolitanin Vauva lehteen, (koska olin raskaana) ja ettei minua kiinnosta mikään urheilulehti sen hetkisen tilani vuoksi.. Myyjä repesi välittömästi, ja nauroi minulle näin: "Näinhän se menee, aluksi naiset tilaavat Cosmopolitania ja jonkin ajan päästä vaihtavat Vauva-lehteen, kun tulevat paksuksi!! HAH HAH HAAA!!!" Olin todella tyrmistynyt tilanteesta, ja ilmeisesti myyjäkin tajusi sen, kun en mitään vähään aikaan kommentoinut asiaan, eikä enää yrittänyt kaupata lehteä... Enää en ole myyjille kertonut elämäntilanteestani, vaan olen sanonut suoraan, etten halua tilata mitään!

• samasta firmasta
        eegiseda kirjoitti:

kahdesti saman päivän aikana parin tunnin välein, niin on aika ryhtyä toimiin. Kyse on kotirauhan häirinnästä. Meillä oli joskus tämä ongelma. Soppaa lisäsi sekin, että jostain syystä henkilötiedot ko. firmassa olivat osin väärät. Kun lapsi vastasi innoissaan puhelimeen ja myyjä pyysi nimeltä mainittua henkilöä puhelimeen, niin myyjä alkoi äristä, kun lapsi totesi, ettei meillä sen nimistä asu, mikä oli ihan totta. Muutenkin puhelin soi samasta puulaakista ainakin kerran viikossa ja pahimmassa tapauksessa tarjottiin samaa tuotetta, jonka jo olimme tilanneet ja moneen kertaan.

Lopulta savu nousi korvista ja otin selvää ko. firman palveluista vastaavan nimen ja soitin niin korkealla hierarkiassa olevalle kuin pystyin. Selvitin tilanteen sekä esitin järjettömät esimerkit heidän myyntityöstään ja pyysin selväsanaisesti ja ehdottomasti poistamaan kaikkien meidän tiedot heidän rekistereistään, nyt just heti! Asia käytiin rakentavassa hengessä. Sain jopa pari kirjaa anteeksipyyntönä eikä sen koommin puhelimitse sen firman tarjouksia tuputettu.

Silloin meinasi tosin taas käämit kärytä, kun joku autokauppias Savosta soitteli useampaan otteeseen ja kaupitteli autoja! Eka puhelu meni vitsinä, mutta sitten pidin oikein puhuttelun hänelle, ettei tässä sun touhussas ole järjen hiventäkään. Mitä todennäköisimmin hän valitsi kännykästä umpimähkään jonkun numeron ja ryhtyi uutta Ifaa myymään. On meitä moneksi;-)

• päin naamaa,
        närkästynyt kirjoitti:

Minulle soitti eräs puhelinmyyjä, joka kauppasi jotakin urheilulehteä... Kerroin myyjälle, että vaihdoin juuri cosmopolitanin Vauva lehteen, (koska olin raskaana) ja ettei minua kiinnosta mikään urheilulehti sen hetkisen tilani vuoksi.. Myyjä repesi välittömästi, ja nauroi minulle näin: "Näinhän se menee, aluksi naiset tilaavat Cosmopolitania ja jonkin ajan päästä vaihtavat Vauva-lehteen, kun tulevat paksuksi!! HAH HAH HAAA!!!" Olin todella tyrmistynyt tilanteesta, ja ilmeisesti myyjäkin tajusi sen, kun en mitään vähään aikaan kommentoinut asiaan, eikä enää yrittänyt kaupata lehteä... Enää en ole myyjille kertonut elämäntilanteestani, vaan olen sanonut suoraan, etten halua tilata mitään!

niin katkaiset välittömästi puhelun. Eihän niitä hohotuksia kantsi kuunnella.

Taidan itse sanoa kohteliaan päättäväisesti, etten nyt tilaa. On tietenkin niitäkin päiviä, kun tilaan omaksi ällistyksekseni, jos tarjous on todella edullinen.

Puhelinmyynti on henkisesti hyvin rasittavaa, koska myyjä voi osua keskelle perheriitaa tai suurta surua tai mieleltään järkkyneen kanssa keskustelemaan. Siksikin vastaan yleensä kohteliaasti ja pahoittelen, koska en voi tilata. On monia puhelinmyyjiä, jotka ovat jopa kiittäneet tätä toimintatapaa. Maailma on ylläreitä täynnä.

• Ei auttanut kielto

Minä olen laittanut omaani ja työpuhelimeeni moisen eston pari vuotta sitten, mutta silti tulee markkinointipuheluita molempiin. Ihmettelen suuresti, miksei puhelinmyyntiä lailla kielletä kotirauhan rikkomisena, koska sitähän se on. En ole itse tilannut myyntiä kotiini. Toivottavasti joskus tulevaisuudessa moisesta riesasta päästään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      138
      9808
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5383
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      39
      3982
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      131
      3595
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2654
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1906
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      359
      1572
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      98
      1567
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      73
      1418
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1376
    Aihe