Sattuneesta syystä kyselen kokeneilta.
Onko uusi rakkaus enää rakkautta vai pelkkää selän hierontaa?
Voiko kahdesta, vuosikymmenten kodista tulla yksi toimiva, seesteinen maja?
Vai tuleeko siitä mestareiden areena, kun minun lapseni silloin...
Nyt kun lapset eivät häslää jaloissa, voisi ajatella jotain uuttakin.
Niin, kyllä se on jo sopivaa...
50+ uusliitto, tuhoon tuomittu?
42
1711
Vastaukset
- Meriläinen
Minusta se ei ole ollenkaan yksiselittenen asia.
Ja selänhierontakin on rakkautta mitä suurimmassa määrin.
Kaikilla ei edes ole lapsia, esim. minulla.
Jos on kaksi harmoonista ihmistä, ei voi tulla mestareiden areenaa. En ainakaan usko.- hande
Oli muuten niitä viimeisiä rakkaudenosoituksia evp.n kanssa.
Tähän ei ole vastausta olemassa, kysynkin, onko joku onnistunut?
Seksihän ei enää määrää kuin miespuolisella, pääsääntöisesti, mitä olen galluppia tehnyt... - Meriläinen
hande kirjoitti:
Seksihän ei enää määrää kuin miespuolisella, pääsääntöisesti, mitä olen galluppia tehnyt...olen kyllä jäävi sanomaan mitään.
- kukakoon
hande kirjoitti:
Seksihän ei enää määrää kuin miespuolisella, pääsääntöisesti, mitä olen galluppia tehnyt...älähän luota galluppeihisi, kyllä nainenkin, tahtoo haluaa ja elää, jos vastakkainen puolisko on "sen arvoinen". En mieti huomisen asioita, nautin tässä ja nyt, jos tämä kestää kiva, jos loppuu, tuskin siihen kuolen! Täyty vaan todeta kiitos hetkistä kanssasi.
- hande
Lapin mies. Eronnut joskus 80-luvun lopussa.
Muutti hesaan ja nai 50v vanhapiian.
T.ottaa viinaakin lapin miehen tavalla.
Juttelin tässä vaimonsa kanssa. Et hande tiedä miten inhottavaa ja ihanaa tämä on...- hande
Että mies puhuu, etenkin juovuksissa, käsittämätöntä lapin murretta.
Vaimo on kolmannen polven stadilainen.
Mies soittaa kavereilleen aamu kahden jälkeen (usein minulle), vaimo ei käytä alkoholia.
Mutta selvinä päivinä onni kukoistaa...
- Enkeli-trio
elles hiukka ruakko suutas !
Mut hyvä siit sit tulee,
jos puhelet hempeit vaa...
kyl mää ainaski uskon nii.- hande
Naiset pyytävät. Sopusuhtaistaista, tanssitaitoista miestä, jolle uskonto on läheinen asia. Alko on kielletty ja marjassa olis oltava joka viikonloppu ellei hiihtämässä.
Voe perse!
Ykskään ehto ei täyty. No marjassa sentään...
- A.A.
...on tuhoon tuomittuja jo solmittaessa. Harva pari sopii toisilleen. Ja sitten kaikki tulee muka yllättäen. Mutta ei siihen uskalla varautuakaan. Mene se lyhytkin onnen aika hukkaan.
- hande
Voisi jutella puolivuosisataisesta menneisyydestä.
Kuinka sitä silloin...
Ehkä muistella jotain villejä seksikokemuksia...(eihän sitä enää).
Muistella kuinka päästiin töihin, valmistuttiin.
Jaksettiin työelämässä.
Ennemmin tai myöhemmin aletaan vertailla lapsia ja kasvatusmetodeja.
Se alkaa jo pelottaa...- A.A.
...sairaskertomuksista, kuolleiden sukulaisten ja tuttavien luuettelemisesta...
- warbu
..se oikea,niin miksipä ei rakastuakin voisi.
Ja silti olen sitä mieltä,että ystävyys on avainsana,siinä uudessa liitossa ni :D
Ja selän hieronta vuorotellen,mikäs sen mukavampaa,kotikatua katsellessa :D- hande
Voisi vaan köllötellä. Ottaa yöllä jostain kiinni.
Jättää nalleraukka jo pihisemään makuuhuoneen nurkkaan...
- hande
Rakkaus voi olla aika säpäkkää.
Puolen vuoden päästä katsoo vanhaa huuhkajaa/ruunaa... - taasen!
Kahden H:n kommentit, kiinnostavat ja inspiroivat, häipyivät taas kerran kuin pieru tuuleen.
Minä luovutan. En jaksa enään taistella tuulimyllyä vastaan.
Hyvää jatkoa kaksintaistelullenne. :)
T. Sekstantti- Mies 59 ja puoli
Eipä se todellakaan ole harmi jos kahden keskustelijan välinen toisilleenvittuilu poistetaan. Hyvä että luuta on lakassu ja mielestäni saisi kyllä lakaista vieläkin puhtaammaksi. Liian helposti unohdetaan täälläkin että tämä on keskustelua ja mielipteenvaihtoa varten, ei henkilökohtaisten solvausten likatunneli.
- puhut
Mies 59 ja puoli kirjoitti:
Eipä se todellakaan ole harmi jos kahden keskustelijan välinen toisilleenvittuilu poistetaan. Hyvä että luuta on lakassu ja mielestäni saisi kyllä lakaista vieläkin puhtaammaksi. Liian helposti unohdetaan täälläkin että tämä on keskustelua ja mielipteenvaihtoa varten, ei henkilökohtaisten solvausten likatunneli.
vastoin parempaa tietoasi. Murehtimassani poistossa ei ollut kyse solvauksesta, vaan humoristisesta rintojen pöyhistelystä. :)
Puolet palstan keskutelusta poistuisi, jos mielipiteitä vaihdetaan pelkästään toisen kommenttia myönnytellen.
- Steffo
Kyllä mie vähän pelekeen jottei sammaan kortteeriin kannata asettuu... Parempi kun kumpihi assuu omassaan ja välillä käyttä kahtomassa.
- hande
Tehvolla taitaa olla kokemus...
Suattaahan se olla nii, että käyvään käpälöimässä toisten pyllistyksiä ja lähetään kottii toteuttamaan...
Kuitennii se sannoo, suutuspäissään.
- Untolla oli kyllä isomp, eikä tuommone sien.. - warbu
Olisihan somaa,minulle sopisi tuollainen :D
Ainakin aluksi,ehkä vuosikausia.
Mutta jos ainainen ikävä olisi,sitten parempi muuttaa saman katon alle :D - hande
warbu kirjoitti:
Olisihan somaa,minulle sopisi tuollainen :D
Ainakin aluksi,ehkä vuosikausia.
Mutta jos ainainen ikävä olisi,sitten parempi muuttaa saman katon alle :DJuttelloo...
- Pirre*
mutta, sitä on lähetty tiältä murrealuvveelta mualimalle, niinkö? :)
Nätit silimät.. - warbu
hande kirjoitti:
Juttelloo...
..välillä niin ettei suunvuoroo toiset saa :D
- Steffo
Pirre* kirjoitti:
mutta, sitä on lähetty tiältä murrealuvveelta mualimalle, niinkö? :)
Nätit silimät..vaikka kahtojassahan se kauneus on...
- hande
warbu kirjoitti:
..välillä niin ettei suunvuoroo toiset saa :D
Sisko.
- hande
Ymmärtää ehkä asioita eri valossa.
Ehkä järkevämmin?- kummallakin
Sekä lapsellisella että lapsettomalla.
Toisen, eri tavlla elämänsä eläneen, asemaan on vaikea samaistua ja antaa neuvoja.
Luulen että sinä veijari tiedät jo millainen suhde sinulle sopii parhaiten? :)
Mutta suhde sinun pitää hankkia heti ensi tilassa. Jo pelkästään garderobisi ja hampaittesi takia. :) - hande
kummallakin kirjoitti:
Sekä lapsellisella että lapsettomalla.
Toisen, eri tavlla elämänsä eläneen, asemaan on vaikea samaistua ja antaa neuvoja.
Luulen että sinä veijari tiedät jo millainen suhde sinulle sopii parhaiten? :)
Mutta suhde sinun pitää hankkia heti ensi tilassa. Jo pelkästään garderobisi ja hampaittesi takia. :)Vaatteita. Mutta kun ei käytä.
Sanoin nuoremmalle tyttärelleni tulevan kuvaamaan häntä koulun pihalle.
Näin lapseni silmissä hädän.
Verkkari-isi tulee ja tainnuttaa...
Johtaja-aikojeni jälkeen olen viihtynyt verkkareissa.
Uh ne ulsterit. Munkinkaapumaiset takit.
30 valkoista paitaa hengarissa.
Solmioita sata.
Suoria ja epäsuoria housuja upslaakeilla.
Mustia kenkiä, joiden kiillossa kärpänen pyörtyy...
Laitoin kuitenkin ylleni lenntäjämallisen nahkatakin ja mustat farkut.
Näin helpotuksen hymyn lapseni kasvoilla... - kompromissin
hande kirjoitti:
Vaatteita. Mutta kun ei käytä.
Sanoin nuoremmalle tyttärelleni tulevan kuvaamaan häntä koulun pihalle.
Näin lapseni silmissä hädän.
Verkkari-isi tulee ja tainnuttaa...
Johtaja-aikojeni jälkeen olen viihtynyt verkkareissa.
Uh ne ulsterit. Munkinkaapumaiset takit.
30 valkoista paitaa hengarissa.
Solmioita sata.
Suoria ja epäsuoria housuja upslaakeilla.
Mustia kenkiä, joiden kiillossa kärpänen pyörtyy...
Laitoin kuitenkin ylleni lenntäjämallisen nahkatakin ja mustat farkut.
Näin helpotuksen hymyn lapseni kasvoilla...Ei verkkarit, eikä direktöörin asusteet. :)
Jonkinlaista pukeutumistaitoa sinulla täytyy itselläsikin olla, koskapa valitsit valokuvaamiseen sopivan vaatetuksen.
Neuvoisin, jos arvaisin, sinua ottamaan tyttösi avuksi ja käymään läpi vaatevarastosi. Armotta pois kaikki vanha, käyttämättä jäävä painolasti ja jäljelle vain eri tilanteisiin sopiva puvustus. Puhtaana, harjattuna ja kiillotettuna. - hande
kompromissin kirjoitti:
Ei verkkarit, eikä direktöörin asusteet. :)
Jonkinlaista pukeutumistaitoa sinulla täytyy itselläsikin olla, koskapa valitsit valokuvaamiseen sopivan vaatetuksen.
Neuvoisin, jos arvaisin, sinua ottamaan tyttösi avuksi ja käymään läpi vaatevarastosi. Armotta pois kaikki vanha, käyttämättä jäävä painolasti ja jäljelle vain eri tilanteisiin sopiva puvustus. Puhtaana, harjattuna ja kiillotettuna.Käy kuin vaimoni vaatteille.
Kaksi jätesäkkiä myyntiin. Loput kirpparin lahjoitukseen.
Aivan uusia kenkiä ja isojen tyttöjen vaatteita.
Kaik mänt.
Rintaliivejä ja pikkuhousuja poltin takassa ja itkin.
Enhän mie näitä enää tarvihe. Herrojen vaatteita.
Tein muuten pikku yllärin lokakuussa.
Työpaikallani oli myyjätapahtuma.
Laitoin vaatteeni ihan vimpan päälle.
Hopeaisen puvun, solmion.
Päällystakin, välitakin.
Silkkiliinan kaulaan.
Esimies tuli vastaan, kätteli hämmennyksissään.
Sanoin tulevani eräistä juhlista...
Verkkarimies. - tehnyt
hande kirjoitti:
Käy kuin vaimoni vaatteille.
Kaksi jätesäkkiä myyntiin. Loput kirpparin lahjoitukseen.
Aivan uusia kenkiä ja isojen tyttöjen vaatteita.
Kaik mänt.
Rintaliivejä ja pikkuhousuja poltin takassa ja itkin.
Enhän mie näitä enää tarvihe. Herrojen vaatteita.
Tein muuten pikku yllärin lokakuussa.
Työpaikallani oli myyjätapahtuma.
Laitoin vaatteeni ihan vimpan päälle.
Hopeaisen puvun, solmion.
Päällystakin, välitakin.
Silkkiliinan kaulaan.
Esimies tuli vastaan, kätteli hämmennyksissään.
Sanoin tulevani eräistä juhlista...
Verkkarimies.ensimmäisen surutyön...nyt on toisen vuoro?
Ei sinun kaikista entisen urasi atribuuteista tarvitse luopua, jätä parhaat jäljelle unohtamatta uuden tilanteesi vaatimia varusteita.
On helpompi valita asusteet joka lähtöön jos vaatekaappisi on ajan tasalla. :) - hande
tehnyt kirjoitti:
ensimmäisen surutyön...nyt on toisen vuoro?
Ei sinun kaikista entisen urasi atribuuteista tarvitse luopua, jätä parhaat jäljelle unohtamatta uuden tilanteesi vaatimia varusteita.
On helpompi valita asusteet joka lähtöön jos vaatekaappisi on ajan tasalla. :)Sana neljänkymmenen vuoden takaa.
Voi ellläimen käsi.
Lyseossa Maisteri yritti tunkea sivistystä joensuulaisen kollon kalloon.
Inessiivi, elatiivi,allatiivi.
Preesens, supjekti tai kenetiivi.
Lidlin jonossa oli pienempi mies edessäni.
Joko lailla uurretta kasvoilla.
Katsoin hänen partaisia naamaansa.
Katsoin että hän on ostanut koriinsa melkein samat eväät.
Nuuka ukko, kuin itsekin. Tunsin myötätuntoa.
Hän katsoi kasvojani.
-Ootsie Lyseon poikii?
Tottakai hänet tunsin, koska hän oli sellainen pieni hiippari. Ei perhettä. - nykyisinkin
hande kirjoitti:
Sana neljänkymmenen vuoden takaa.
Voi ellläimen käsi.
Hän katsoi kasvojani.
-Ootsie Lyseon poikii?
Tottakai hänet tunsin, koska hän oli sellainen pieni hiippari. Ei perhettä.voimassa. Minäkin käytän sitä melkein joka toinen päivä. :) Illatiivin ja illotiinin merkityksen olen kylläkin jo unohtanut...
Hö! Ruokakorin sisällöstäkö Lyseon pojat tunnistaa toisensa? Hiippari sinä tuskin olet? - hande
hande kirjoitti:
Sana neljänkymmenen vuoden takaa.
Voi ellläimen käsi.
Hän katsoi kasvojani.
-Ootsie Lyseon poikii?
Tottakai hänet tunsin, koska hän oli sellainen pieni hiippari. Ei perhettä.Kauppakadun päässä on jo moni luokkatoverimme.
Kalmistossa.
Hän kertoi terveytensä olevan hyvä.
Kerroin verenpaineestani, kuin pulputin nuoremman tyttäreni mahdollisesta menestyksestä.
Hän soitti jonnekin käsipuhelimella.
Hän jäi kasseineen Lidlin pihalle.
Minä kaarsin limousinellani (Fiat Brava- 99), jonnekin pois. Missä lumi tekee enkelin tuulilasiin.................... - johtune
hande kirjoitti:
Kauppakadun päässä on jo moni luokkatoverimme.
Kalmistossa.
Hän kertoi terveytensä olevan hyvä.
Kerroin verenpaineestani, kuin pulputin nuoremman tyttäreni mahdollisesta menestyksestä.
Hän soitti jonnekin käsipuhelimella.
Hän jäi kasseineen Lidlin pihalle.
Minä kaarsin limousinellani (Fiat Brava- 99), jonnekin pois. Missä lumi tekee enkelin tuulilasiin....................tuo tapa puhua kuolleista tovereista heti toisella henkäyksellä kun tapaa entisiä luokkatovereita?
Minä en halua säikäyttää sinua, joten en kerro verenpaineestani mitään. :) Terveyteni on kuitenkin hyvä. - hande
johtune kirjoitti:
tuo tapa puhua kuolleista tovereista heti toisella henkäyksellä kun tapaa entisiä luokkatovereita?
Minä en halua säikäyttää sinua, joten en kerro verenpaineestani mitään. :) Terveyteni on kuitenkin hyvä.Tuo mies oli ikätoveri. Meitä Lyseon toivoja, joista ei tullut oikein mitään.
No, olinhan minä sentään ahvena.
Kuin Linnan kirjan panssarintorjuja.
Mutta entä nyt. - "eimitään"
hande kirjoitti:
Tuo mies oli ikätoveri. Meitä Lyseon toivoja, joista ei tullut oikein mitään.
No, olinhan minä sentään ahvena.
Kuin Linnan kirjan panssarintorjuja.
Mutta entä nyt.Jokainen on jotakin jos ei rakenna pilvilinnoja.
En usko että sinä voit rehellisesti väittää olevasi tuntematon sotilas. Senkunhan vaan näyttelet vaatimatonta.
Miten niin entä nyt?
Mistä hetkestä lähtien meni pohja elämältäsi?
Yksin jäätyäsi?
- miksi?
Luulisi 50 ihmisten harkistevan mahdollista liittoaan käyttäen ainakin hetken jopa järkeään, joten itse kuvittelisin liiton hyvinkin vankaksi.
- henkilön
ole parasta olla yksin, kun ei tiedä tarvitseeko toista, ja miksi.
Yleensä kun rahahaukka iskee, niin se ottaa vanhemman, ja kusettaa sitä rahallisesti ja pompottaa muutenkin sen kuin kerkeää. Samanikäiset yleensä tulevat onnistumaan, kun toisen ei tarvi olla pelkkä omaishoitaja, ja muutenkin on silloin yhteistä laatuaikaa enemmän jäljellä.
En ole vielä tavannut sellaista, että viiskymppinen tyhjätasku olisi ottanut yli seitenkymppisen tyhjätaskun. Aina sellaisissa tapauksisa on kyseessä muu asia kuin rakkaus.
Oman egon nostokin on useimmiten silloin takana, jos toinen on ns. "arvostettu henkilö".
Uskon että majan rakennus onnistuu kahdelta normaalilta vanhemmaltakin liki samanikäiseltä ihmiseltä
Olen sellaisia tavannut paljon, ja tuttavapiirissänikin sellaisia on.
Olen myöskin tuon ikäeron vaikutukset(lieveilmiöt) valitettavasti joutunut näkemään, ja toteamaan.
Yleensä jos nainen on vanhempi, niin silloin liittokin voi toimia ikäerosta huolimatta, sillä se sukupuolielämäkin merkitsee jotain.
Ukoillahan lerpsahtaa mulukku seitenkymmppisenä. Se on sillon jo sellasta, ettei viiskymppinen seksuaalinen nainen viitsi mokoman kanssa vehdata kuin rahasta, ja jostain muusta hyöty syystä.
Hyvä vertaus tuo mestareiden areena....
Anna jonkun valita sinut, silloin sinulla on paremmat mahdollisuudet onnistua, mutta muista tuo ikäero. jonka mukaan nämä asiat toimisivat. Onhan täälläkin saatu lukea kaikenlaista ihmisten parisuhteista, sekä nuorena että varttuneempana solmituista. Toiset viettävät onnellista eloa ja rakastavat puolisoitaan jopa yli 70 vuotta, toiset etsivät aina vaan sitä parempaa ja haluavat itse saada kaiken hyvän olematta valmiita antamaan mitään, jotkut ehtivät haudata useampiakin hyviä kumppaneita ja ovat valmiita solmimaan uusia liittoja. Joku tahtoo rakastaa, niin kuin on papin edessä luvannut - tahtoa - ja tekee parhaansa, joku ei edes tunne koko sanan merkitystä.
Itse en usko siihen yhteen ainoaan oikeaan, vaan uskon useampaan mahdollisuuteen - jos molemmat haluavat. Joku oppii vasta vanhempana, joku ei koskaan. Ota siitä sitten selvä.;))
Minusta suhde kehittyy parhaiten juuri niinkuin Warbu totesi. Jos on erossa ollessa jatkuva ikävä toisen luo, tai jos huomaa toisen asunnon käyvän tarpeettomaksi, ehkä silloin voisi olla oikea aika miettiä yhteen muuttamista - jos molemmat haluavat. Itse haaveilen, että pääsisin joskus tulevaisuudessa kauniina kesäpäivänä viettämään 80-vuotiaan ystävättären polttareita muiden saman ikäisten tyttöjen kanssa Helsingissä - nuorempien päivitellessä hupsuja mummoja.- ent.tehtaantyttö
ensimmäisen kerran kun menin olin 30 v...enpä osaa tuohon sanoa...ei minusta ikä kysymys. Vaan se että, kumpikin osapuoli haluaa solmia jotain pysyvää vielä tässäkin iässä ja elää hetkessä kiinni yhdessä...maistraatista kun tultiin niin mies sanoi minulle, että, nyt jotenkin aivan toinen olo, kunnollinen ja pysyvämpi itse tunsin aivan samoin...kuin oltaisiin avoliitossa..ja hyvä sellainen oli avoliittokin. No, sitä ennen yhdessä asuttiin neljä vuotta avoliitossa yhdessä. Ei heti toisen kotia pois laitettu...vuoden päivät pidettiin kahta kotia..mutta, kun hyvin suhde toimi...niin, toinen pienempi asunto pois.
Jos, oikea ihminen kohdalle sattuu, niin uskalla elää..myöhäistä se jälkeenpäin ajatella että, miksen minä silloin uskaltanut...
Tuohon rakkauteen vielä, niin tottakait se erilailaista on kun nuorena, jokainen rakkaus on erilainen...ei kahta samanlaista.
t.friidu- hande
Sano mummo Kivennavalta. Sinun onnesi on aito.
Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.2110885- 408157
- 1235211
- 1433626
- 693548
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353504- 333147
- 552499
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak352001- 281776