sama tilanne, että vaikka töissä käy niin tilille jää aina juuri ja juuri sen verran rahaa, että auttoon saa bensat ja ruuat kaappiin???? Nyt alkuvuodesta tulee kaikki hiton autoverot ja muut saatana auton käyttömaksut.... Miten sitä sain venytettyä senttiä???? Muita etuukia en saa kuin yh-korotuksen lapsilisään. Miten joktkut kehtaa väittää, että yh:na on niin leveät tulot????? Minun rahana ei todellakaan kulu ainakaan vaate ym. ostoksiin...
rahat ei riitä!!!!
38
1616
Vastaukset
- lähiäidillä ei
ole autoa, ei autoveroja, polttoainekuluja...eikä lähi maksa minulle lapsen elatusmaksuja..minä en saa lapsilisiä yh-korotuksella. Joudun siis vain maksamaan ilman tukia kun lastani (mielellään!) haen äidiltä ja vien takaisin. Lisäksi pidän tavallaan yli-isoa asuntoa lapsen takia ja ostan hänelle perustarpeiden lisäksi leluja, videoita, pelejä. Käytän lintsillä, elokuvissa, harrastuksissa jne.jne.
Kompensoinniksi saan vuodessa 80 euroa elatusmaksuvähennystä. Voit vaan arvata että tiukkaa on! Tiedän isejä jotka tästä kaikesta selvitäkseen tekevät 2-3 työtä kun lapsi ei ole heillä. Lähivanhemmiksi kun heitä(kään) ei millään päästetä!
Lastaan saa ikävöidä, kun ei oikein kivalta tunnu tämä 4vrk/31vrk-systeemi parin tunnin välitapaaminen. Joidenkin mielestä se (ja koko tälläinen systeemi) on kai LAPSEN ETU!? Moniko lähiäiti vaihtaisi osaa?- Flora
On vaikea uskoa, ettet myrkyttäisi lapsesi mieltä tuolla samalla virrellä.
- niin en tee
Flora kirjoitti:
Lapselleni haluan vain hyvää. Joten se olkoon vastaus. Saa toki epäillä, mutta epäilys ei tee asiasta totta.
- puhua noin?
Flora kirjoitti:
Esimerkkitapaus on törkeä esimerkki äidin toiminnasta. Ja mitä teet sinä??..syyllistät vielä isää! Häpeä!
- AITO_etäisä
Itse olen kysynyt tuota samaa asiaa monet kerrat tällä yh-äippäressukoiden säälinhakupalstalla mutta ei kukaan ressukka suostuisi vaihtamaan osiaan lapsen isän kanssa.
Suoraansanoen ihmettelen aivan helvetisti sitä että kun yh-äippäressukat valittavat ja kitisevät täällä alituiseen kuinka heillä on muka niin raskasta vaikeaa ja köyhää se elämä tietysti he valittavat samaan hengenvetoon kuinka lapsen isällä on kaikki asiat paremmin joka suhteessa niin silti yh-äippäressukka ei suostuisi millään ilveellä vaihtamaan osia siihen etän "autuaaseen ja rikkaaseen" elämään...
Olenkin tullut siihen tulokseen että koska yh-äippäreppanaa ei se etähuoltajan osa kiinnostakkaan niin selityksenä tuolle älyttömälle säälinhaulleen itsensä jalustalle nostamiselle ja lapsen isän haukkumiselle on se että yh-äippäreppana ei osaa tehdä muutakuin tuijottaa sitä omaa napaansa!!!
Tuo oman navan tuijottaminen on valitettava fakta eikä todellisuudessa yh-äippäreppanalle ole se lapsen etu tärkeintä vaan se oma elämä.
Lapset ovat kanava minkä kautta yh-äippäreppana paitsi siivestää rahallisesti niin lapset ovat väline jolla yh-äippäreppana tekee kiusaa lapsen isälle, joku vähemmän joku enemmän... - Tulit jäköjään
AITO_etäisä kirjoitti:
Itse olen kysynyt tuota samaa asiaa monet kerrat tällä yh-äippäressukoiden säälinhakupalstalla mutta ei kukaan ressukka suostuisi vaihtamaan osiaan lapsen isän kanssa.
Suoraansanoen ihmettelen aivan helvetisti sitä että kun yh-äippäressukat valittavat ja kitisevät täällä alituiseen kuinka heillä on muka niin raskasta vaikeaa ja köyhää se elämä tietysti he valittavat samaan hengenvetoon kuinka lapsen isällä on kaikki asiat paremmin joka suhteessa niin silti yh-äippäressukka ei suostuisi millään ilveellä vaihtamaan osia siihen etän "autuaaseen ja rikkaaseen" elämään...
Olenkin tullut siihen tulokseen että koska yh-äippäreppanaa ei se etähuoltajan osa kiinnostakkaan niin selityksenä tuolle älyttömälle säälinhaulleen itsensä jalustalle nostamiselle ja lapsen isän haukkumiselle on se että yh-äippäreppana ei osaa tehdä muutakuin tuijottaa sitä omaa napaansa!!!
Tuo oman navan tuijottaminen on valitettava fakta eikä todellisuudessa yh-äippäreppanalle ole se lapsen etu tärkeintä vaan se oma elämä.
Lapset ovat kanava minkä kautta yh-äippäreppana paitsi siivestää rahallisesti niin lapset ovat väline jolla yh-äippäreppana tekee kiusaa lapsen isälle, joku vähemmän joku enemmän...taas kehiin suoltamaan tuota alituista paskaasi...
- AITO_etäisä
Tulit jäköjään kirjoitti:
taas kehiin suoltamaan tuota alituista paskaasi...
Monesko lasten kustannuksella ostettu siideri on jo menossa kun et osaa enää kirjoittaakkaan???
Heh... vai on se alituista paskaa kun pistää faktoja pöytään jotka saa yh-äippäressukan näkemään punaista kun kalahti niin lujaa... - sanoisin
AITO_etäisä kirjoitti:
Lapset ovat kanava minkä kautta yh-äippäreppana paitsi siivestää rahallisesti niin lapset ovat väline jolla yh-äippäreppana tekee kiusaa lapsen isälle, joku vähemmän joku enemmän..." ex-akalla omakotitalo huvila ja kaksi uudenkarheaa autoakin löytyy talleista!!!"
Hyvää Ystävänpäivää! =D=D=D=D=D=D=D=D BUAH! - mättää on tämä
AITO_etäisä kirjoitti:
Monesko lasten kustannuksella ostettu siideri on jo menossa kun et osaa enää kirjoittaakkaan???
Heh... vai on se alituista paskaa kun pistää faktoja pöytään jotka saa yh-äippäressukan näkemään punaista kun kalahti niin lujaa...:"ex-akalla omakotitalo huvila ja kaksi uudenkarheaa autoakin löytyy talleista!!!"
HEEEEEH HEHE HEHEHE HEHHEH BUAAAAH LOL LOL - AITO_etäisä
sanoisin kirjoitti:
" ex-akalla omakotitalo huvila ja kaksi uudenkarheaa autoakin löytyy talleista!!!"
Hyvää Ystävänpäivää! =D=D=D=D=D=D=D=D BUAH!Olet malliesimerkki säälittävästä yh-äippäressukasta jolla ei ole ns. kaikki kotona. (ei lähellekkään kaikki..)
- ikäväkyllä tänäänkään
AITO_etäisä kirjoitti:
Heh... vai on se alituista paskaa kun pistää faktoja pöytään jotka saa yh-äippäressukan näkemään punaista kun kalahti niin lujaa...ottanut mitään,kuten en ole viimiseen 5 vuoteen pisaraakaan, muuten vaan halusin kertoa sulle että oikeasti lähe meneen...
- malliesimerkki siitä
AITO_etäisä kirjoitti:
Olet malliesimerkki säälittävästä yh-äippäressukasta jolla ei ole ns. kaikki kotona. (ei lähellekkään kaikki..)
minkälaisen miehen kanssa kukaan täyspäinen ei viitsis vaivautua edes sänkyyn meneen, ei ainakaan siinä vaiheessa kun suus saat auki. Onnittelen!
- AITO_etäisä
malliesimerkki siitä kirjoitti:
minkälaisen miehen kanssa kukaan täyspäinen ei viitsis vaivautua edes sänkyyn meneen, ei ainakaan siinä vaiheessa kun suus saat auki. Onnittelen!
Vai ei täysipäinen suostu edes sänkyyn kanssani...
Jaa, aika monen yh-äippäressukan kanssa tuli hypättyä sänkyyn sen jälkeen kun erosin joten tehdäämpä johtopäätelmä siitä että yh-äippäressukka ei kuulu täysipäisten joukkoon.... - AITO_etäisä
ikäväkyllä tänäänkään kirjoitti:
ottanut mitään,kuten en ole viimiseen 5 vuoteen pisaraakaan, muuten vaan halusin kertoa sulle että oikeasti lähe meneen...
Juoppo yh-äippäluuseri ei pysty olemaan lukematta faktoja itsestään ja sekös vituttaa niin helvetisti....
- AITO_vahingoniloinen
AITO_etäisä kirjoitti:
Juoppo yh-äippäluuseri ei pysty olemaan lukematta faktoja itsestään ja sekös vituttaa niin helvetisti....
Fituttaako? HEHEHEHHEHEHH =D
Etkö vieläkään ole ymmärtänyt, että jäät ikuisesti kakkoseksi kun alat naisen kanssa vääntämään. Yksityiselämässä, työpaikalla, livessä ja virtuaalissa, et ole mies, olet luuseri!!! - ohhohhohhohhohhohh
AITO_etäisä kirjoitti:
Vai ei täysipäinen suostu edes sänkyyn kanssani...
Jaa, aika monen yh-äippäressukan kanssa tuli hypättyä sänkyyn sen jälkeen kun erosin joten tehdäämpä johtopäätelmä siitä että yh-äippäressukka ei kuulu täysipäisten joukkoon....hyppäsit sänkyyn juuri näiden inhoamiesi "yh-äippäressukoiden" kanssa? Etkö saanut tasokkaampaa seuraa? Etkö kelvannut muille? Vai syntyikö tämä kauhea vihasi siitä, että joku tai jotkut näistä "yh-äippäressukoistasi" pisti sinua halvalla, käytti seksuaalisesti hyväkseen ja heitti pellolle tai muuten sai sinut tuntemaan pienuutesi?
- NIIN PIENI...
ohhohhohhohhohhohh kirjoitti:
hyppäsit sänkyyn juuri näiden inhoamiesi "yh-äippäressukoiden" kanssa? Etkö saanut tasokkaampaa seuraa? Etkö kelvannut muille? Vai syntyikö tämä kauhea vihasi siitä, että joku tai jotkut näistä "yh-äippäressukoistasi" pisti sinua halvalla, käytti seksuaalisesti hyväkseen ja heitti pellolle tai muuten sai sinut tuntemaan pienuutesi?
Sekä ylä-että ALApäässä ,usko pois. Siksi sen akkakin läks toisen matkaan...
- siihen että AIDOLLA
NIIN PIENI... kirjoitti:
Sekä ylä-että ALApäässä ,usko pois. Siksi sen akkakin läks toisen matkaan...
etäisällä on munaa ja sen verran suurta ettei häntä todellakaan kiinnosta tuollaisen sairaan yhärin höpötykset! Olen yh-äippä ja häpeän sinun paskanjauhamistasi satasella!!
- noin tyhmä
siihen että AIDOLLA kirjoitti:
etäisällä on munaa ja sen verran suurta ettei häntä todellakaan kiinnosta tuollaisen sairaan yhärin höpötykset! Olen yh-äippä ja häpeän sinun paskanjauhamistasi satasella!!
Jaa, että Aito_luuseri sitten kotiutunut baarista ja jäänyt ilman viimeisessäkin hatunjaossa?
Pannaas veikaten, että puolen päivän jälkeen suhahtaa korjaussarjan korkki ja sitten alkaa Aito_luuseri taas niiskuttaa. - yh-äiskä-
noin tyhmä kirjoitti:
Jaa, että Aito_luuseri sitten kotiutunut baarista ja jäänyt ilman viimeisessäkin hatunjaossa?
Pannaas veikaten, että puolen päivän jälkeen suhahtaa korjaussarjan korkki ja sitten alkaa Aito_luuseri taas niiskuttaa.Voi olla että aito etäisä on ollutkin baaris mut mä en kuiteskaan ole se aito etäisä.
Sulla on aika ahdistava elämä kun haukut aina tääl sitä etäisää.....
Kokeile hankkia elämä ton katkeruuden tilalle! - yksi toinen
yh-äiskä- kirjoitti:
Voi olla että aito etäisä on ollutkin baaris mut mä en kuiteskaan ole se aito etäisä.
Kokeile hankkia elämä ton katkeruuden tilalle!Mistä sen elämän hankinta kannattaisi aloittaa?
Töiden jälkeen tuppaa illat olemaan niin lyhyitä ettei ehdi kuin pakolliset kotihommat hoitamaan, ja hetken olemaan lapsen kanssa, tarkistamaan läksyt jne.
Ja usein ei ehdi edes kaikkia kotitöitä tekemään, lapsi kuitenkin etusijalla ja siksi ne jää viikonloppuun...
Joten mistä sitä elämää metsästämään? Kiitos jo etukäteen vastauksesta. - kirjoitustyylin
yh-äiskä- kirjoitti:
Voi olla että aito etäisä on ollutkin baaris mut mä en kuiteskaan ole se aito etäisä.
Kokeile hankkia elämä ton katkeruuden tilalle!vaihto sinua paljon auta, luuseri mikä luuseri.
- yksi toinen
kirjoitustyylin kirjoitti:
vaihto sinua paljon auta, luuseri mikä luuseri.
No siinähän sitä tulikin sitten ohjetta kerrakseen;D
Ja metsään meni, en kyllä ole tähän keskusteluun vielä osallistunut. Mutta toki saat ajatella mitä lystäät, ei se minun ongelmani ole.
- ei millään
vaik on olevinaan hyvä palkka. ittelle en oo muutamaa kirppislöytöä lukuunottamatta ostanu mitään vaatteita. tai muutakaan yllellisyyttä. tai ees tarpeellista...
autoon menee 500 kuussa (velaks on ostettu)asumisesta maksan 800 kaikkineen. rakennusaikasia velkoja maksan 450.
hoitomaksuun sain helpotusta -nyt 116e.
ja sit on niit kaikenmaailman muita pakollisia menoja ja laskuja.
ja vien lasta isälleen 400 kilsan päähän kerran kuussa ees taas
että kyllä ne ruokot ja tuet ihan tarpeeseen tulee..
mut ihan sama tilanne vaikken äiti oliskaan.
ehkä asuisin työpaikalla. enkä ois ostanu taloa...
en valita,oma valinta...
vaihtoehtoisesti voisin ajaa huisin hienolla ja kalliilla autolla...
tai matkustella...
parasta kuitenkin on tämä äitinä olo!!!
mut se hieno auto ois kyl kiva extra.
ja velaton talo.
tai vaan vähä viel paremmat tulot.. - Pimpelipom85
se on kyl aika kumma juttu et toiset ei pärjää ei sit millää samoilla tuloilla ku toiset..pakko on hinkuu sinne kalliille paikkakunnille..toiset työnperässä toiset jostain aivan muusta syystä.
Minun tulot töissä ollessani oli n. 1600e/kk lapslisät ja 150e elatus. Pärjättiin loistavasti ja viel maksan opintovelkaakin pois. Ja auto löytyy koska töissä sitä tarvitsen.
Tällä hetkellä joudun olemaan työtön, joten tulot juuri nyt lapsilisät elatus. ALLE 300E/kk. Oli tammikuussa, helmikuussa ja puoleen väliin maaliskuuta ennekö liitto on käsitellyt hakemuksen jne jne jne. Ja perkeleen tiukilla mennään et pittää lainata ja appuu pyytää joka vitun suunnasta. Viimmeks kävin kaupoilla ostaa ruokaa 50e lahjakortilla minkä (kiitos hyvö luoja) voitin keskimaan muuttajat kilpailusta. Seuraavan laskun eka eräpv menee umpeen ens viikolla. Ens kuun vuokraa pitää siirtää maksettavaks vasta kuun lopussa. Opintovelat menee tililtä maanantaina. ja en kyl suoraa sanottuna tiiä mistä ne rahat pierasen.
Joten lopettakaa sen vitun vinkuminen. Mä pärjään ja te pärjäätte. AAMEN- pitäisi
lopettaa "vinkuminen"? Eikös tämä palsta ole juuri näitä keskusteluja, omia tuntoja, kommentteja varten? Minä ainakin saan täältä suurta apua kun jokin asia vaivaa tai jos menee muuten huonosti. Tänne saan tuntoni kaataa ja saan joskus rohkaisevia kommenttejakin, jotka auttavat minua aina eteenpäin. Näin jaksan arjen lasten kanssa, enkä kaada tuntojani heidän läsnäollessaan.
- kallilla paikkakunnalla
koska työpaikka on elintärkeä ja on vakityö ja yliopisto-opikelupaikka. Pakko opiskella että saa parempaa palkkaa. Ja tuo on ikivanha rämä.
- se reppana joka
kallilla paikkakunnalla kirjoitti:
koska työpaikka on elintärkeä ja on vakityö ja yliopisto-opikelupaikka. Pakko opiskella että saa parempaa palkkaa. Ja tuo on ikivanha rämä.
vähän väliä tuuttaa tänne noita sen yhäreitä säälitteleviä viestejä! yrittäkää jo herrantähden hoksata että tuo sama yhärireppana suoltaa tänne jatkuvasti noita tuotoksia joissa hän hakee vaan sääliä teiltä toisilta yhärireppanoilta! pimee muija joka tarvis paremman lääkityksen.
- ei sen ihmeempää
mitäs sitä nyt pitäis jäädä, ylimääräistä?
Osta vaatteet kirpputorilta. tee laatikkoruokia (älä ainakaan eineksiä osta)
Osta ruokaa Lidlistä
Jätä lehdet ja kirjat ostamatta/tilaamatta
Käveleminen on hyvä kuntoilumuoto
jne
elämä on sellaista. - Itse en ole voinut
ostaa edes sukkia itselleni, mulla on kolme vuotta vanhat sukat, ihan risat ja yhdet ainoa kalsarit ja rintsikat, joita käytän. Lenkkarit on pari vuotta, joita käytän kesät talvet.Kaikki menee vuokraan, sähköön ja ruokaan. Lapsille ostan vaatteet Anttilan postimyynnistä osamaksulla.
Minä itse en edes syö kuin kolme kertaa viikossa, jotta lapsille on ruokaa joka päivä. Peruin hammaslääkärin, selkälääkärin kun ei ole varaa lääkkeisiin ja lääkärilaskuun.
Harrastukset peruin itseltäni kaikki, ja nyt vaan loisin kotona kaiket illat.
Joka ilta käyn nälissäni nukkumaan, ja nälissäni herään yöllä monta kertaa. Juon vettä jotta nälän tunne häviää.
Nyt on tilillä rahaa 60 e jolla pitää selvitä kuun loppuun nelihenkisellä perheellä. On siinä miettimistä, mitä ostaa.
Luulen että minun on vielä jätettävä yksi ruokapäivä itseltäni pois jotta saa lapsille ruokaa.
Suomi ei ole lapsiystävällinen maa, täällä vaan kiristetään lapsiperheen asemaa.
Kohta on muutettava telttaan asumaan, jotta säästää edes vuorkarahat. - ei mitään....
Olen 2 lapsen yh. Tiliä jää ulosoton jälkeen 1100 euroa käteen minimi elarit ja lapsilisät, siitä maksan lainan (äitini takaajana) 250, vuokran 560, netin,auton 170 ,bensat 100,ruuat 400,sähkön 40. Mittään lehtiä ei tule, mitään harrastuksia ei ole. Vuorotyön ja kaukana olevan vuoropäiväkodin vuoksi tarvitsen autoa vielä kesäkuuhun saakka jolloin jään osittaiselle hoitovapaalle,siirryn päivä töihin ja toinen muksu menee kouluun, autoa ei sitten jumalan kiitos tarvita. Mielummin kävelen itse töihin (6 km suunta).
Avioerossa jouduin takaajana maksamaan entisen mieheni firman velat,itse äijä käy pimeissä töissä ja tienaa hyvin, minä sen sijaan kituutan lasten kanssa päivästä toiseen, eikä tämä mitään mukaavaa ole. Joskus on mennyt paremminkin.- ei ole..
koskaan ollut autoa ( eikä ajokorttia)
Luulempa, että ole säästänyt tuhansia euroja, kun olemme liikkuneet jalan, pyörällä tai tarvittaessa linja-autolla.
Asumme keskustan lähellä. Lähin kauppa noin 2 km, koulut lähellä.
Miksi auto on niin välttämätön nykyajan ihmisille? - no minulla
ei ole.. kirjoitti:
Luulempa, että ole säästänyt tuhansia euroja, kun olemme liikkuneet jalan, pyörällä tai tarvittaessa linja-autolla.
Miksi auto on niin välttämätön nykyajan ihmisille?on niin pitkä työmatka(melkein 100 km)ja se on hevonkuusessa, jonne ei julkisilla pääse, joten autoa tarvitsen. Auto= elinehto, rahaa. Ei autoa=ei työtä, ei rahaa. Olisin iloinen jos bensakulut ja muut jäisi pois, mutta toisaalta en sitten mihinkään pääsisikään kun kotikin on korvessa. Olen näitä maalaisia nääs.
- välttämätön,mutta
ei ole.. kirjoitti:
Miksi auto on niin välttämätön nykyajan ihmisille?jo arjen sujumisenkin vuoksi tällähetkellä pakollinen,jos järjissäni meinaan pysyä.
Kodin ja työpaikan (halvimmat vuokrat tällä seudulla ja lisäksi äitini asuu tässä lähellä,muita apuja minulla ei arjessa ole)välillä on 6 km. Sen matkan vielä kävelisin,mutta kun päiväkoti on 10 km juuri päinvastaiseen suuntaan ja ainoa vuoropäiväkoti seudulla niin ihan pakko on auto olla,muuten esim aamut olisi linja-autolla kulkemista suunnasta toiseen,ei koskaan kerettäs päiväkotiin tai töihin, lisäksi täällä ei linja-autot kulje viikonloppuisin tai iltaisin niin myöhään kun pääsen töistä. lapset sen verran pieniä,etteivät jaksa pyöräillä näitä matkoja.
Kun aloitan osa-aikatyöt niin auto jää pois ja päiväkoti siirtyy tähän kodin viereen,silloin tietysti tulot tippuu,mutta auton kulut jää pois,ja ehkäpä saisin ensimmäisen kerran elämässäni asumistukeakin. - 50 kilsaa
ei ole.. kirjoitti:
Miksi auto on niin välttämätön nykyajan ihmisille?suuntaansa,ja maalla kun asuu ni pakkohan se on olla. voi kun saiskin pistää pois kotteron. sit ei tietäis mitä kaikella rahalla tekis..
tai kyllähän rahalle aina käyttöä olisi...
enkä muutais kaupunkiin vuokralle, eli en valita...
- suhteellista!
esim eilisessä kunngaskuluttajassa isä vaikeroi, kun tulot putosi puoleen, siis nyt on vuositulo 32000 euroa. samaan aikaan pihalla on kolme hevosta, kolme ponia, kaksi koiraa, kani, kissoja.
Lapsia kolme, äiti kotona, kaksi autoa (autoihin menee 100 e/kk)
Kyllä mielestäni voisi jättää valitukset sanomatta, jos ei ole valmis tinkimään elintasosta(mitä tekee ihminen kuudlla kaviollisella eläimellä, jos pitää miettiä, mitä itse söisi kun rahat on tiukalla?)
No, kaikki on niin suhteellista.
Meidän perhe elää 200 eurolla kuukaudessa, neljä henkeä, asuntoon menee yli puolet.
On kaksi autoa ja molemmat käy töissä.
Silti en ikinä valittais, vaikka välillä on tiukkaa.
Ne valittaa, jotka ei ole valmiita tinkimään elintasosta.
Näin se vaan on! - ne kyllä riittää
kuusi lasta, pienet tulot, pienet menot, isot ilot. Kuka sitä rahaa niin paljon kaipaa, että harmittaa rahan vähyys? Ei kannata -suunnittele pikemmin menot tuloja vastaaviksi. Siitä alkaa elämä -se ihan oikea ;)
- tarviit rahaa
kuin jokapäiväiseen elämiseen?????
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15111359
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485413Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p424296Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323622Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska372701Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191916Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1041623Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3601586Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?901473Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311406