Minulla ollut silloinen uusi korimalli Mondeo vm- 2001, 2,0 autom.vaihteisto ,bensakoneella uudesta saakka. käyttööotto 2001 keväällä.
Siinä on uudesta alkaen ollut outo ongelma. Auto saattaa sammua kesken ajon. Sammumisen jälkeen käynnistyy niin kuin vikaa ei olisi koskaan ollut ihan normaalisti, alle puolen minuutin. Väliä voi olla 2-3 vuottakin, joskus taas tehnyt pari kertaa muutaman viikon sisällä. Vikaa esiintynyt niin kesällä, talvella, sateella ja kuivalla kelillä. Yhteinen nimittänä mitä olen keksinyt on, että vika ilmenee kun ajetaan matka-ajoa, yleensä ajettu 200-300 km yhteen mittaan, ja toinen, että bensiinimäärä on noin neljännestankin paikkeilla. Kaupunkiajossa, pätäkäajossa taas saa vetää tankin ihan tyhjiin ja ei mitään ongelmaa.
Sen olen huomannut, että kun pitää matka-ajossa tankin yli puolen tankin paikkeilla, vikaa ei ole koskaan esiintynyt. Fordilla ei mitään älyä asiaan, ei mitään vikakoodia. toki autoa ei koskaan ole heti sinne saatu. Kaikki huollot tehty fordilla, ajettu 141.000 , imusarjakin vaihdettu,
Onko samanlaisia kokemuksia? onko kenellekkään selvinnyt mistä kyse?
Mondeo 2001 sammuminen kesken ajon
5
527
Vastaukset
- zöf
kuin olisi jonninmoinen softabugi joka aktivoituu tietyissä olosuhteissa. Itselläni on myös 2001 motsku tosin manuaalilla mutta ei siinä ole tuollaista ominaisuutta ollut.
Olen kuullut että joskus sytytysmoduli voi aiheuttaa mainitunlaista käyttäytymistä, onko se voortin vika vai ominaisuus, vaikea sanoa. - aina ford
ensin - en ole hyvä kirjoittamaan
oletteko huomannut tankille mennessänne ja korkkia
avatessa ali paine imun.kuuluu suhina?
1.8 01 oli samaa vaivaa joskin kuumana käynistäessä.pitkän ajon jälkeen.
väittävät .tutkin itsekin.ei varmmaa.
mutta tankin .ns korvaavan ilman saanti tukossa.
erikoista.08.2.00l
tää uusin hoppa pitää samaa imua. ei tosin ole enää käsin avattavaa korkkia- alipaine
1. viestin kirjoittaja.
Joo, olen huomannut, että tankissa on ollut melkoista alipainetta. Olenkin pyrkinyt pitämään korkkia löysällä. Sitä että muistaako joka tankkauksessa sen löysälle jättää vaikea seurata.
Itsekkin olen tätä epäillyt, ammattilaiset lähinnä naureskellut - Sihisee, sihisee kulkuset
alipaine kirjoitti:
1. viestin kirjoittaja.
Joo, olen huomannut, että tankissa on ollut melkoista alipainetta. Olenkin pyrkinyt pitämään korkkia löysällä. Sitä että muistaako joka tankkauksessa sen löysälle jättää vaikea seurata.
Itsekkin olen tätä epäillyt, ammattilaiset lähinnä naureskellutOte -98 Mondeon Omistajan käsikirjasta:
"Kun polttoaineen täyttökorkki irroitetaan, saattaa kuulua sihisevää ääntä. Tämä on normaalia eikä siitä tarvitse välittää."
Että sellainen tapaus. Sihinä siis kuuluu asiaan. Korkki on pidettävä kunnolla kiinni, jotta polttoaineen syöttö toimisi oikein.
- Sihisee, sihisee kulkuset
Kyseessä voi olla hetkellinen polttoaineen syöttöhäiriö. Vastaavasta tapauksesta oli tämän viikon iltapäivälehdessä juttu ja siinä oli hengenlähtö lähellä. Kakkosen tv-kuuluttajan Volvo päätti lopettaa polttoaineen syötön kesken ohituksen ja oli aiheuttaa vakavan kolarin rekan kanssa.
Naisella kävi hyvä tuuri, kun ymmärsi paina kytkimen pohjaan, tehdä nopean ohjausliikkeen ja sai niiden avulla auton rullaamaan turvallisesti tien sivuun.
Autosi polttoainesysteemi kannattaisi tutkituttaa kunnolla, ettei mitään vastaavaa pääsisi tapahtumaan.
Tuli vielä mieleen, että eihän autossasi vain ole ns. fly by wire-kaasupoljin? Ne ovat joskus aiheuttaneet outoja ongelmia, kun sähköinen käsky ei välity pedaalista polttoaineen syöttöön. Teho häviää kesken kiihdytyksen ja se onkin aika kusinen paikka, jos esim. ohituksessa tuo vika ilmaantuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2905459- 705026
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484146- 513840
- 413458
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo883116Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv692972- 402154
- 442081
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami272078