Elikkä. Olemme muuttaneet nyt 2 kertaa tämän saman ongelman takia: meluavat naapurit.
Kestän kuunnella vaikka minkälaista meteliä,kun hiljaisuus ei päde (muun muassa jatkuvasti räksyttävä rakki kaksi kerrosta alempana), mutta meidän ongelmat alkavat juuri ennen hiljaisuutta.
Ensimmäisenä viikonloppuna muuttomme jälkeen perjantaina kuului kovaa musiikkia. En mennyt sanomaan asiasta,koska ajattelin,että ehkä jollain on synttärit tms syytä juhlimiseen. Tämä kuitenkin jatkui lauantaille(en tiedä onko sama asunto) ja ihan järkyttävä meteli kuului! Ihan ihmisten sanoista sai selvää ja tiesi, mistä siellä puhuttiin. Soitimme poliisit,mutta meno jatkui- soitimme uudestaan ja huoneisto tyhjennettiin. Ehdin tunnin nukkumaan ja eikös alakerran hurtta aloittanut räksyttämisensä. Jotenkin uskon,että kyseessä on sama asunto kuin missä juhlat olivat.
Koira haukkui siis la-su yönä klo 3 jälkeen noin tunnin.. uskon,että moni muukin ääneen heräsi.. Sen jälkeen useana päivänä kävimme ovella,jotta tosiaan olisimme voineet sanoa,että koira haukkuu ja että tietävätkö asiasta. Kukaan ei kuitenkaan tullut avaamaan. Kirjoitimme ystävällisen kirjeen,jossa mainitsimme asiasta. (pisti myös miettimään,että onkohan koira monia päiviä yksin huoneistossa..?) Illaksi haukunta YLEENSÄ lakkaa, mutta jatkuu heti aamusta ettei varmasti saa unta..
Ja nyt naapuriin muutti nuori mies, joka päättää alkaa hiljaisuuden alkaessa pelaamaan jotain urheilupeliä ystäviensä kanssa. Jokainen osaa varmaan kuvitella suomalaisen tuskan ja ilonhuudot,kun urheilu on kyseessä. Myös molempien puhe kuuluu kovalla äänellä seinien läpi. Olemme kaksi kertaa ystävällisesti menneet sanomaan,että voisiko volyymiä pistää hieman pienemmälle ja toki pyyntö on otettu vastaan ja yksi ilta ollaan oltu hiljempaa. Sama rumba taas seuraavana päivänä. Kuten tänään. En jaksaisi joka kerta pukea keskellä yötä päälleni vaatteita ja mennä pyytämään hiljaisuutta. Vihoissani hakkasin seinää ja takaisin tuli vain hakkaukset seinään takaisin.. että silleen.
Minua hieman aristaa mennä puhumaan naapureille, koska emme ole asuneet vielä kauaa talossa.. Entäs,jos se olenkin vain minä, jota melu häiritsee? Omaan asuntoon ei ole vielä varaa, koska opiskelen. Tämä rakennus ei ole kuitenkaan opiskelija-asuntorakennus ,vaan vuokrattu yksityiseltä..
Virhe muutto
8
2260
Vastaukset
- soittamaan poliisia
yleensä sillä saa vain kunnon "vihamiehiä". Luulisi tuon metelin sitten häiritsevän muitakin naapureia. Mene juttelemaan heidän kanssaan ja ottakaa yhdessä yhteys isännöitsijään, varmasti tekee asialle jotain.
Mutta viikonloppuisin melu on kyllä aika normaalia kaikkialla, se kannattaa vain kestää. Käytä sitten vaikka korvatulppia jos ei muu auta. Itse joudun myös kestämään päivittäin, kun yksinäinen koira räksyttää ja ulvoo myöhään iltaan.- mevantaalta
.. saanko vihamiehiä vai en. Meukka loppui viimekin yönä klo 5, itse nukahdin vasta vähän vaille 6 ja herätys klo 6 kouluun. Poliisille soitetaan niin monesti kuin tarvis. Ei tuollaista tarvitse kuunnella.
Ja kyllä viikonloppuisin saa tiettyyn rajaan asti kuunnella musiikkia,mutta ei TÄYSILLÄ ja huutaa hirveetä älämölöä vielä päälle. Järki käteen.. täällähän asuu muitakin.. - werma
mevantaalta kirjoitti:
.. saanko vihamiehiä vai en. Meukka loppui viimekin yönä klo 5, itse nukahdin vasta vähän vaille 6 ja herätys klo 6 kouluun. Poliisille soitetaan niin monesti kuin tarvis. Ei tuollaista tarvitse kuunnella.
Ja kyllä viikonloppuisin saa tiettyyn rajaan asti kuunnella musiikkia,mutta ei TÄYSILLÄ ja huutaa hirveetä älämölöä vielä päälle. Järki käteen.. täällähän asuu muitakin..Ei kannata nykypäivänä itse soittelemaan ovikelloa ja valittamaan. Ei välttämättä kannata itse ottaa yhteyttä lainkaan vaan isännöitsijän kautta, joka ei kerro valittajan nimeä.
Päinvastoin kuin näytetään luulevan musiikinsoittaminen tai metelöinti ylipäätään ei ole sen sallitumpaa viikonloppuisin kuin muulloinkaan. Kotirauhaan on oikeus aina ja kaikkina aikoina. Jos sitä päättää itse sietää viikonloppuisin, niin se on sitten eri asia. Työsuhteitakin on erilaisia ja elämänrytmejä, joten ei ole niinkään sanottu, että viikonloppumökä olisi yhtään sen vähäisempi haitta naapureille.
Jos poliisi on joutunut jo useammin käymään paikalla, sekin on hyvä juttu, koska valanalaisen virkamiehen todistus kumoaa sadan tavallisen kuolevaisen todistukset.
En näe mitään estettä kertomasi perusteella siihen, etteikö möykkänaapurit asianmukaisen isännöitsijätoiminnan kautta saada asunnosta ulos 2-3 viikossa (häiritsevä elämä on peruste vuokrasuhteen irtisanomiselle) tai viim. 6 kk (vuokrasuhteen purku)
Mikäli siis olet vuokra-asunnossa. Omistusasunnoissa prosessi on nihkeämpi.
- saman suuntaisi
ongelmia yläkertalaisten kanssa, oli arki tai pyhä norsukävelystä kuuluu että ovat kotona ja muita ääniä sieltä ei sitten kuulukkaan. Mutta auta armias, kun kello tulee 22,00, niin sitten tämä pariskunta ns. aktivoituu.. silloin alkaa edestakainen käveleminen huoneesta toiseen ja hirvittävä ryminä ja jyske... Olemme miettineet monesti, että jos ovat ymmärtäneet väärin tuon "hiljaisuuden säännöissä" eli päivällä pitää olla hiljaa ja klo 22 jälkeen saa vasta alkaa elämää normi elämää.
- mevantaalta
Meillä oli yhdessä asunnossa sama ongelma,mutta tuo mekkala alkoi aina,kun yläkerrannaapuri lähti yövuoroon.. se ei siis kauaa kestänyt. :) Tuokin on ongelma,joka on vaikea ottaa puheeksi. vai pitääkö se edes ottaa? Sitä alkaa miettimään,että tällaistako se vain on asua kerrostalossa ja tekeekö itse kaikesta niin hankalaa.
- ...
Tuskin se meteli siellä teidän talossa tulee loppumaan. Joka metelöinnistä voit tietysti valittaa isännöitsijälle, niin ehkä lopulta metelöitsijät saavat häädön?
Meillä on ihan sama, että äänieristys on olematon. Ei minua äänet alkuillasta todellakaan haittaa, mutta kyllä kello 23 jälkeen pitäisi tajuta jo pitää turpaansa ja toosaansa enempi kiinni, sillä jotkut joutuvat aikaisin lähtemään töihin, myös viikonloppuisin.
Kannattaa varmaan muuttaa uudestaan ja vaikka yhdentason rivariin? Säästy ylä- ja alakertanaapureilta. Asunnon näyttö kannattaa sopia perjantai-illaksi. Valitse uusi asuinalue tarkkaan ja käy kyttäilemässä millaista porukkaa siellä liikkuu. Vuokranantajalta ei voi kysyä, onko talo rauhallinen, sillä vastaushan on aina "täällä on rauhallista". - lllliii
Aina kun naapureilla menee myöhään, aloita seuraavana aamuna vasarointi heti, kun se on sallittua. tai joku muu vastaava toimi.
Kun olin nuori ja innokas bailaamaan, naapuri teki sen mulle joka kerta, kun yritin nukkua edellisillan ja yön rasituksia pois ... Ei ole mitään kaameampaa kuin hyvin valvotun yön jälkeen (jos siihen vielä liittyy keskikohtalainen humala) herätetään ennen kuin on nukkunut riittävästi. Se takaa kivan krapulan, jota ei välttämättä tulisi jos saa nukkua.
Tee siitä naapureillesi kaava. He juhlivat, sinä naputtelet nauloja seinään. Pari napakkaa kolautusta riittää havahduttamaan hereille ja sitten maailma keinuu ja pyörii ... ja jos onnistuu saamaan asennon, jossa voi nukahtaa uudestaan, niin sieltä tulee uusi sarja ja taas havahtuu.- mevantaalta
Ollaan harkittukin tätä keinoa. harmin paikka vaan,että muutkin naapurit häiriintyvät tästä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17913494
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1585483Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454920Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493709Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska402843Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1282042Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1191783Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3721697Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1371515