Transtaustaiset naiset, jotka miettii ulkonäköään saa palautetta www.city.fi:n sivuilta paikasta peilikuva. Omasta kuvastaan saa ulkonäköarvion asteikolla 0-10 ja ikäarvion.
Minua on sanottu aina ikäistäni nuoremmaksi ja tulos olikin 14,5 vuotta alakanttiin. Ulkonäöstä en ihmeitä odottanut, koska meidät pistetään parikymppisten tyttöjen kanssa samalle viivalle. Arvio jäikin 6,5 pisteeseen. Pääsin kuitenkin katsotuimpien listalle sijalle 27.
Transnaisilla taitaa tää ikäulkonäköjuttu olla enemmän kuin yleinen. Peilikuvan arvio on suht. totuudenmukainen, koska arvioijia on satoja ellei tuhansia ja systeemi estää moninkertaäänestyksen.
peilikuva
28
2213
Vastaukset
- yleistä
Minä olen saanut palautetta livenä. Yleensä likimain samanikäiset naiset arvioivat ikäni noin 10 vuotta alakanttiin, nuoret vähän enemmän. Viimeksi olin meikannut huolellisesti ja nyt nuorten arviot lähenivät 20 vuotta alakanttiin. Ilmeisesti tämä "nuorentuminen" on yleistä transnaisilla. Vaikuttaneekohan siihen se että transnaiset huolehtivat ulkonäöstään enemmän kuin muut naiset. Toisaalta normaalia korkeammat estrogeenitasot voivat aiheuttaa myönteisiä vaikutuksia.
- varmaaaankin
Varmaan molemmat syyt vaikuttaa. Ja etenkin yli nelikymppisillä vaikuttaa hormonitasoasia, koska siinä vaiheessa alkaa monilla hormonitoiminta hiipua, kun taas transnainen porskuttaa ylikierroksilla, vielä jos on transitio päällä.
Ja moni yli nelikymppinen nainen on lopettanut itsestään huolehtimisen kokonaan, kun taas transnainen on vasta päässyt itsensä hoivailussa vauhtiin. - not_ransu
kyllä sopivalla meikeillä ja taidolla saa kuusikymppisenkin näyttämään kaskikymmpiseltä. Senhän näkee usein elokuvissa.
- ole ylläri, että ...
varmaaaankin kirjoitti:
Varmaan molemmat syyt vaikuttaa. Ja etenkin yli nelikymppisillä vaikuttaa hormonitasoasia, koska siinä vaiheessa alkaa monilla hormonitoiminta hiipua, kun taas transnainen porskuttaa ylikierroksilla, vielä jos on transitio päällä.
Ja moni yli nelikymppinen nainen on lopettanut itsestään huolehtimisen kokonaan, kun taas transnainen on vasta päässyt itsensä hoivailussa vauhtiin.HRT leikkaa ulkonäössä m2f-transitiossa tyypillisesti todella sen kymmenen vuotta ainakin nuoremmaksi, joku onnekas ehkäpä enemmän.
Niin ja totta tosiaan kun sitä alkaa elää omaa elämää, on tavallaan myöhäisessä murrosiässä ja kinnittää ehkäpä todellakin suuremman huomion ulkonäköön kuin luonnonlahjana naiseuden jo saaneet ikätoverit.
En osaa sanoa miten on asianlaita miesten kesken nää jutut ? - tarkoitat
ole ylläri, että ... kirjoitti:
HRT leikkaa ulkonäössä m2f-transitiossa tyypillisesti todella sen kymmenen vuotta ainakin nuoremmaksi, joku onnekas ehkäpä enemmän.
Niin ja totta tosiaan kun sitä alkaa elää omaa elämää, on tavallaan myöhäisessä murrosiässä ja kinnittää ehkäpä todellakin suuremman huomion ulkonäköön kuin luonnonlahjana naiseuden jo saaneet ikätoverit.
En osaa sanoa miten on asianlaita miesten kesken nää jutut ?transmiehiä, niin meitähän vasta ikäistämme nuoremmiks luullaankin. Mua on aina luultu, 7-vuotiaasta lähtien. Ainostaan 12,5-vuotiaana oli hetki, jolloin näytin ikäiseltäni.
Naisen elämä on aika ikäkompleksista. Aluks tehdään mitä tahansa näyttääkseen vanhemmalta ja loppuelämä meneekin yrittäen näyttää nuoremmalta.
- tosimuutenon
Peilikuvassa mun ikä arvoitiin 21 vuotta pieleen.
Siis nuoremmaks, kyseessä taitaa olla sivuston kaikkien aikojen pahin virhearviointi.- rikkoa
Varmaankin pitäisi yrittää rikkoa tuo ennätys, koska jo livenäkin arvioitiin tuon verran nuoremmaksi.
- iäkkäämpiin...
...naisiin ja vain kasvaa iän kertymisen myötä. Me nuoremmat tytöt emme yleensä ehkä näytä ihan kymmentä (saatika kahtakymmentä :) vuotta ikäistämme nuoremmilta, vaikka on minuakin usein 5v. ikäistäni nuoremmaksi luultu.
- kanelisokeri
Joo, olisi aika kamalaa tulla luulluksi 3-vuotiaaksi. :D Alaikäiseksi luullaan tosi usein baareissa, pahimmillaan 15-vuotiaaksi, enkä alkoholia saa ostettua ikinä ilman papereita - ei sillä, että paljoa käyttäisin. :D
- on sama
kanelisokeri kirjoitti:
Joo, olisi aika kamalaa tulla luulluksi 3-vuotiaaksi. :D Alaikäiseksi luullaan tosi usein baareissa, pahimmillaan 15-vuotiaaksi, enkä alkoholia saa ostettua ikinä ilman papereita - ei sillä, että paljoa käyttäisin. :D
juttu pidetään 20v nuorempana mitä ole ,kun sanon ikäni niin hämästytään ,vaikka serkuni on jo 60v niin häntä luullaan 40v.äitini on 76 ja näyttää 50vuotiaalta .
- syynä
on sama kirjoitti:
juttu pidetään 20v nuorempana mitä ole ,kun sanon ikäni niin hämästytään ,vaikka serkuni on jo 60v niin häntä luullaan 40v.äitini on 76 ja näyttää 50vuotiaalta .
Taitaa minullakin olla tuo sukuvika syynä että näyttää paljon nuoremmalta. Äitini on pari vuotta Aira Samulinia vanhempi, mutta kun katselin eilen Samulinia telkkarissa, niin kyllä äitini näyttää paljon nuoremmalta.
- pieleen arvioitu
Olen nyt city.fi:n peilikuvan kaikkien aikojen eniten pieleen arvioitu nainen (15,1 vuotta pieleen). Ääänestäjiä oli noin 400, kukaan ei epäillyt sukupuoltani joten se sitten läpimenosta.
http://i414.photobucket.com/albums/pp224/heli_h/DSC03500_nelio_1600-px.jpg
Saatte arvata mm. ikää tai sukupuolta. Sukupuolen arvaatte kuitenkin oikein. :)Heli.Ilwes kirjoitti:
Saatte arvata mm. ikää tai sukupuolta. Sukupuolen arvaatte kuitenkin oikein. :)ei oo yhtään, vähän huulipunaa vaan :)
- kun nää
Heli.Ilwes kirjoitti:
Saatte arvata mm. ikää tai sukupuolta. Sukupuolen arvaatte kuitenkin oikein. :)ts-asiat on tuttuja niin osaa kattoa sillä silmällä ja tunnistaa alkuperän, mutta kaipa tavalliset ihmiset näkee tossa vaan jonkun tavismuijan. 37-45? Jotain sellasta arvioisin. Mulla on kyllä taipumus arvioida naisten iät alakanttiin ja miesten yläkanttiin.
kun nää kirjoitti:
ts-asiat on tuttuja niin osaa kattoa sillä silmällä ja tunnistaa alkuperän, mutta kaipa tavalliset ihmiset näkee tossa vaan jonkun tavismuijan. 37-45? Jotain sellasta arvioisin. Mulla on kyllä taipumus arvioida naisten iät alakanttiin ja miesten yläkanttiin.
kun liikutaan perheenä niin useampi kuin yksi ihminen luulee että siinä kulkee 3 sukupolvea. Mun puolisoa on luultu mun äidikseni :)
- arvioni:
Heli.Ilwes kirjoitti:
Saatte arvata mm. ikää tai sukupuolta. Sukupuolen arvaatte kuitenkin oikein. :)Minusta olet kyllä kasvoilta selvä nainen. Ja iäksi arvioin vähän päälle 40.
- olin 15
Heli.Ilwes kirjoitti:
kun liikutaan perheenä niin useampi kuin yksi ihminen luulee että siinä kulkee 3 sukupolvea. Mun puolisoa on luultu mun äidikseni :)
kävelin kadulla lihavan 13-v serkkuni (tyttö) ja laihan 42-v äitini kanssa ja koulukiusaajani tuli vastaan. Seuraavana päivänä sain kuulla koulussa, kuinka mulla on "tosi läski" äiti. Huh, huh.
- varmaankin...
kaikkien aikojen rumimmaksi arvioitu nainen.
- sentään...
varmaankin... kirjoitti:
kaikkien aikojen rumimmaksi arvioitu nainen.
Mutta nainen kumminkin.
- ja nenä
Heli.Ilwes kirjoitti:
Saatte arvata mm. ikää tai sukupuolta. Sukupuolen arvaatte kuitenkin oikein. :)on naiselliset, kulmakarvat ja ylähuuli miehekkäät.
ja nenä kirjoitti:
on naiselliset, kulmakarvat ja ylähuuli miehekkäät.
Mun kasvot ovat omani, joissa näen aika vahvana edesmenneen isäni. Etenkin nuo kulmat ja ylähuulen olen perinyt häneltä.
Kuitenkin minusta ne eivät ole hirveän maskuliiniset. Mulla ei ole erityisen iso otsapenger eikä luuta leuassa.
Ylähuulta lyhennetään toki FFS:ssä kuten luodaan hämmästynyt ilme. Ylähuuli mulla lyhenee huomattavasti kun hymyilen, samoin nousevat kulmatkin :) Mutta tiedän mitä ajat takaa.
Toistaiseksi olen ollut tyytyväinen naamariin tällaisenaan. Se on pitkälti itäsuomalainen.- kasvojen iho
Heli.Ilwes kirjoitti:
Saatte arvata mm. ikää tai sukupuolta. Sukupuolen arvaatte kuitenkin oikein. :)ikäsi tiedän, koska se lukee netissä. Uskoisin vähän nuoremmaksikin.
- Kolmois-S
Heli.Ilwes kirjoitti:
Mun kasvot ovat omani, joissa näen aika vahvana edesmenneen isäni. Etenkin nuo kulmat ja ylähuulen olen perinyt häneltä.
Kuitenkin minusta ne eivät ole hirveän maskuliiniset. Mulla ei ole erityisen iso otsapenger eikä luuta leuassa.
Ylähuulta lyhennetään toki FFS:ssä kuten luodaan hämmästynyt ilme. Ylähuuli mulla lyhenee huomattavasti kun hymyilen, samoin nousevat kulmatkin :) Mutta tiedän mitä ajat takaa.
Toistaiseksi olen ollut tyytyväinen naamariin tällaisenaan. Se on pitkälti itäsuomalainen.Jos minulle työnnetään tuollainen kuva eteen ilman mitään ennakkotietoa, sanoisin iäksi 32. Iho on sileä ja hyvinvoiva ja hiukset ovat tuuheita.
Kaksikymppisen nuorekkuus puuttuu kuitenkin. - Kahleesta vapautunut
Heli.Ilwes kirjoitti:
Saatte arvata mm. ikää tai sukupuolta. Sukupuolen arvaatte kuitenkin oikein. :)Kuvasta lukee/aistii sellaisen "lämminhenkisen" naisen. Voi kun saisi itsensäkin noin! Miehen profiili kun valitettavasti vahvistuu vuosi vuodelta.
Ainut mikä nyt tuli mieleen, kuvasta päättelisi että olet lyhyt mutta muistini mukaan näin ei TODELLAKAAN ole!?! - hän ole
Kahleesta vapautunut kirjoitti:
Kuvasta lukee/aistii sellaisen "lämminhenkisen" naisen. Voi kun saisi itsensäkin noin! Miehen profiili kun valitettavasti vahvistuu vuosi vuodelta.
Ainut mikä nyt tuli mieleen, kuvasta päättelisi että olet lyhyt mutta muistini mukaan näin ei TODELLAKAAN ole!?!sanonut olevansa 192 cm? Eli ei ole lyhyt.
Ikäarviot menevät pari vuotta yli, mutta ulkonäkö on 8,4 pistettä.
Tuolla kaikki naiset on arvioitu paritteluikäisiksi.
Nii ja mun ikä on 45. Ja yleensä arvioissa olen juuri sen verran tai vähän alle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 895585
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804732Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113057Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv902966Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232624Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612049Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251986- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141449- 1851328