Jos työpaikka ilmoittaa työkkäriin.

Janitte1

Jään 1kk lomautetuksi. kun työpaikka lomauttaa yli 10henkilöä niin se tekee ilmoituksen työkkäriin.? tarvitseeko minun itse käydä työvoimatoimistossa? vai odottelenko sieltä vain peruspäiväraha päätöstä?

14

743

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tule ilman

Ei kukaan tee mitään sinun puoelstasi valmiiksi. Ei kai joku ihan tosissaan tällaista kysy???

• erikseen,

jos et ole todellakaan tietoinen asioista niin kannattaa olla HILJAA!

• piti käydä
        erikseen, kirjoitti:

jos et ole todellakaan tietoinen asioista niin kannattaa olla HILJAA!

Kyllä minun piti käydä ilmoittautumassa, mutta siitä on aikaa jokunen vuosi. Vai meneekö se niin, että jos ei ilmoittaudu työnhakijaksi, niin sitten ei tarvitse? Meillä kun oli aika varmaa, ettei työt jatku kuitenkaan.

• tarkemmin

koska hän kerran on tehnyt ryhmäilmoituksen. Itse sinun ei silloin tarvitse työkkäriin käydä ilmoittautumassa erikseen.

• Janitte1

eli odottelen vain että sieltä tulee päätös ja haen sillä sitten kelasta päivärahaa? vai miten se menee?

• Ensimmäisenä...

Heti ensimmäisenä päivänä työkkäriin, sitä ennen et tule siellä kirjatuksi ja päivärahat jäävät saamatta.

• Edelliseen...

Piti tietysti todeta, että heti ensimmäisenä lomautuspäivänä työkkäriin, jos aiot päivärahaa saada.

• Janitte1
        Edelliseen... kirjoitti:

Piti tietysti todeta, että heti ensimmäisenä lomautuspäivänä työkkäriin, jos aiot päivärahaa saada.

Mitä varten tuo ryhmäilmoitus sitten on? jos siitä ei mitään hyötyä kuitenkaan ole?

• Tarpeisiin...
        Janitte1 kirjoitti:

Mitä varten tuo ryhmäilmoitus sitten on? jos siitä ei mitään hyötyä kuitenkaan ole?

Se on yhteiskunnan tarpeisiin. Halutaan olla tietoisia suuremmista lomautuksista.

• Lomautettu
        Janitte1 kirjoitti:

IAET-kassan sivuilta: "Jos Sinut on lomautettu määräaikaisesti ja lomautus koskee vähintään 10 työntekijää, varmista työnantajaltasi, tuleeko Sinun ilmoittautua henkilökohtaisesti työ- ja elinkeinotoimistoon vai hoitaako työnantaja asian yhteisilmoituksella."

Toistaiseksi lomautuksissa pitää itse ilmoittautua.

• Janitte1

Työpaikalta sain tiedon että ei tarvitse ilmoittautua työkkäriin.

• on aina

vara, kuin vahinko. Näin minä sen ajattelisin. Olenpahan oppinut senkin, että jos/kun pitää virastoissa virkailijalta varmistaa jotain asiaa, kysyn yleensä vähintäin kolmelta sellaiselta. Näissä virkailijoissakin on näitä tietämättömiä, valitettavasti.

• itse varmistamassa
        on aina kirjoitti:

vara, kuin vahinko. Näin minä sen ajattelisin. Olenpahan oppinut senkin, että jos/kun pitää virastoissa virkailijalta varmistaa jotain asiaa, kysyn yleensä vähintäin kolmelta sellaiselta. Näissä virkailijoissakin on näitä tietämättömiä, valitettavasti.

On noita sellaisiakin työnantajia, jotka sanovat tekevänsä, mutta "unohtavat hässäkässä".

• Lomautus ...

Kun lomautus on alkanut, niin tarkista heti alussa pankkitunnuksillasi mollin sivuilta, että olet kirjautunut työkkäriin lomautetuksi. Ellei näin ole, ei työttömyyspäivärahaakaan tipu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      21
      10935
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      40
      8227
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      126
      5247
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      143
      3646
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      69
      3568
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      35
      3524
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      33
      3157
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      55
      2519
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      35
      2021
    10. Miltä mahtaa tuntua

Sitten kun näet hänet pitkästä aikaa?
      Tunteet
      28
      1786
    Aihe