Jään 1kk lomautetuksi. kun työpaikka lomauttaa yli 10henkilöä niin se tekee ilmoituksen työkkäriin.? tarvitseeko minun itse käydä työvoimatoimistossa? vai odottelenko sieltä vain peruspäiväraha päätöstä?
Jos työpaikka ilmoittaa työkkäriin.
14
743
Vastaukset
- tule ilman
Ei kukaan tee mitään sinun puoelstasi valmiiksi. Ei kai joku ihan tosissaan tällaista kysy???
- erikseen,
jos et ole todellakaan tietoinen asioista niin kannattaa olla HILJAA!
- piti käydä
erikseen, kirjoitti:
jos et ole todellakaan tietoinen asioista niin kannattaa olla HILJAA!
Kyllä minun piti käydä ilmoittautumassa, mutta siitä on aikaa jokunen vuosi. Vai meneekö se niin, että jos ei ilmoittaudu työnhakijaksi, niin sitten ei tarvitse? Meillä kun oli aika varmaa, ettei työt jatku kuitenkaan.
- tarkemmin
koska hän kerran on tehnyt ryhmäilmoituksen. Itse sinun ei silloin tarvitse työkkäriin käydä ilmoittautumassa erikseen.
- Janitte1
eli odottelen vain että sieltä tulee päätös ja haen sillä sitten kelasta päivärahaa? vai miten se menee?
- Ensimmäisenä...
Heti ensimmäisenä päivänä työkkäriin, sitä ennen et tule siellä kirjatuksi ja päivärahat jäävät saamatta.
- Edelliseen...
Piti tietysti todeta, että heti ensimmäisenä lomautuspäivänä työkkäriin, jos aiot päivärahaa saada.
- Janitte1
Edelliseen... kirjoitti:
Piti tietysti todeta, että heti ensimmäisenä lomautuspäivänä työkkäriin, jos aiot päivärahaa saada.
Mitä varten tuo ryhmäilmoitus sitten on? jos siitä ei mitään hyötyä kuitenkaan ole?
- Tarpeisiin...
Janitte1 kirjoitti:
Mitä varten tuo ryhmäilmoitus sitten on? jos siitä ei mitään hyötyä kuitenkaan ole?
Se on yhteiskunnan tarpeisiin. Halutaan olla tietoisia suuremmista lomautuksista.
- Lomautettu
Janitte1 kirjoitti:
IAET-kassan sivuilta: "Jos Sinut on lomautettu määräaikaisesti ja lomautus koskee vähintään 10 työntekijää, varmista työnantajaltasi, tuleeko Sinun ilmoittautua henkilökohtaisesti työ- ja elinkeinotoimistoon vai hoitaako työnantaja asian yhteisilmoituksella."
Toistaiseksi lomautuksissa pitää itse ilmoittautua.
- Janitte1
Työpaikalta sain tiedon että ei tarvitse ilmoittautua työkkäriin.
- on aina
vara, kuin vahinko. Näin minä sen ajattelisin. Olenpahan oppinut senkin, että jos/kun pitää virastoissa virkailijalta varmistaa jotain asiaa, kysyn yleensä vähintäin kolmelta sellaiselta. Näissä virkailijoissakin on näitä tietämättömiä, valitettavasti.
- itse varmistamassa
on aina kirjoitti:
vara, kuin vahinko. Näin minä sen ajattelisin. Olenpahan oppinut senkin, että jos/kun pitää virastoissa virkailijalta varmistaa jotain asiaa, kysyn yleensä vähintäin kolmelta sellaiselta. Näissä virkailijoissakin on näitä tietämättömiä, valitettavasti.
On noita sellaisiakin työnantajia, jotka sanovat tekevänsä, mutta "unohtavat hässäkässä".
- Lomautus ...
Kun lomautus on alkanut, niin tarkista heti alussa pankkitunnuksillasi mollin sivuilta, että olet kirjautunut työkkäriin lomautetuksi. Ellei näin ole, ei työttömyyspäivärahaakaan tipu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.2110935- 408227
- 1265247
- 1433646
- 693568
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353524- 333157
- 552519
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak352021- 281786