Koirariippuvuus?

sei-sei

Mikä on tämä koirariippuvuus, josta on viime aikoina varoiteltu vakavaan sävyyn täällä palstoilla? Onko se vain yhden kirjoittajan keksintö vai onko tämä nyt uusi ja tuore ongelma meidän kaikkien ruodittavaksi? Olenko koirariippuvainen, ai kamala! Just pääsin eroon sokeri- ja läheisriippuvaisuudesta! XD

Ei mutta vakavasti, osaako joku valaista?

4

240

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sei-sei

Koirariippuvuutta ei siis ole. Onneksi.

• myös muut

Minä olen käyttänyt sanontaa koirariippuvuus vain yhdessä viestissä. Yleensä koirariippuvuudella yritetään tarkoittaa semmoista tilannetta, jossa ihminen väkisin haluaa koiran, vaikka ajankohta/elämäntilanne on tähän sopimaton. Esim. jos ihminen vaikka hankkii koiran, vaikka ei riitä sille aikaa, vaan nimenomaan >>haluaa koiran>>.

Koirariippuvuudella tarkoitetaan eriä kuin koirakuumeella. Riippuvuus on pakkomiellettä, kuume suurta haaveilemista.

Vaikkakin enhän minä tiedä, ajattelevatko muut koirariippuvuuksista jutelleet samoin, vai pitävätkö koirariippuvuuden periaatteena jotakin muuta.

Minulle tuli koirariippuvuus-sanonta yleiseksi tavaksi, kun täällä näin semmoisen toisessa viestissä. Kaikkea sitä oppii aina ja kaikkialla.

Kaikki saavat ajatella koirariippuvuus-sanonnasta mitä haluavat, joten enää en siitä tässä vänkää vastaan.

• sei-sei

Joo, ainakin muutamasta viestistä olen lukenut tämän termin, mutta tässä selitit, mitä sillä tarkoitettiin. Miksei, onhan joillain ihmisillä välillä tuollainen mielentila, pakkomielle saada koira. Minullakin oli, mutta vanhemmat sanoi silloin EI ja se olikin viisasta. Ei varhaisteininä oikeasti tajua, mitä koiran pito vaatii, ajattelee vain niitä tähtihetkiä. :)

Koirariippuvuudesta voisi tulla myös mieleen semmoinen tilanne, että asunnossa on läjäpäin huonosti pidettyjä ja epäsiistejä koiria, ja aina vain halutaan lisää, syystä EX.

Tai koirariippuvuus voisi vaivata semmoisia parisuhteita, joissa toisen puolison koira määrittelee, mitä suhteessa saa tapahtua. Murisee sohvalla/ sängyssä, komentaa ihmisiä jne. Se joka ei näe tilannetta, on koirariippuvainen, kenties.

• blackmagictiger

enpä tiedä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      104
      6724
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      87
      5057
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      111
      3309
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      32
      3180
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      27
      2348
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1716
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1351
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1302
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1206
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      984
    Aihe