kuinka monessa työttömyyskassassa

tapahtuu näin:

kassaan on hakemuksen liitteenä lähetetty palkanlaskijan kirjoittama palkkatodistus - siis pyydetty kirjoittamaan erillinen palkkatodistus, kun entuudestaan on jo tiedossa että pelkkä palkkakuitti tai siis tilinauha kaikkine tietoineen ei riitä (viimeisessä tilinauhassahan on kaikki olennaiset asiat mitä kassan etuuskäsittelijä tarvitsee: kk-palkka ja lomakorvaukset ym. - no, kassan tätillepä se ei riitä, vaan hän lähettää parin viikon päästä lapun että pyydäpä palkanlaskijaa täyttämään oheinen palkkatodistuslomake!

KUINKA MONELLE KÄY NÄIN! Suoranaista pelleilyä!

17

1372

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukee sitten näin

PALKKATODISTUS
      Työttömyyskassaa varten
      Työnantaja täyttää
      Lomake täyttöohjeineen www.tyj.fi
      Puutteellisesti täytetty palkkatodistus viivyttää päivärahahakemuksen käsittelyä

NO, mitäs se työnantajaa liikuttaa kauanko se päivärahan saaminen kestää. Eihän se liikuta kassan virkailijaakaan, kun kerran kertaalleen on jo tarvittavat markkatiedot toimitettu ja työn kokoaikaisuus kyllä selviää rahamääristä ja työvoimatoimistokin lähettelee jo lausuntoja että ei pitäisi olla työn päättymisen syynkään suhteen mitään että mitäs se työn luonne ja perusteet työsuhteelle kassaa liikuttaa enää.

SILKKAA PELLEILYÄ!

• pitäisi täyttää niin

VOISIKOHAN PALKANLASKIJOILLE SITTEN OPETTAA ASIAN ETTÄ OTTAISIVAT SEN SITTEN SIELTÄ NETISTÄ TYJ:N SIVUILTA SILLOIN KUN EX-TYÖNTEKIJÄ PALKKATODISTUSTA PYYTÄÄ!

SILKKAA PELLEILYÄ!

• kassassa on tytteli
        pitäisi täyttää niin kirjoitti:

VOISIKOHAN PALKANLASKIJOILLE SITTEN OPETTAA ASIAN ETTÄ OTTAISIVAT SEN SITTEN SIELTÄ NETISTÄ TYJ:N SIVUILTA SILLOIN KUN EX-TYÖNTEKIJÄ PALKKATODISTUSTA PYYTÄÄ!

SILKKAA PELLEILYÄ!

että enpäs anna, enpäs anna, en sitten niin millään ennen kuin ryömit polvillas mun edessä niitten papereitten kanssa! Joo, joo, päivärahan maksatus viivästyy ja työjonossakin on oltu jo viikko tai pari, mutta nyt pitäs se lomake täyttää, että rupeis tyttö antamaan!

• bvnbvn<b

Lain mukaan työssäoloehdon/ansiotason laskennassa on liian paljon ehtoja. Niitä ei ole koskaan tavallisessa palkkatodistuksessa tai - laskelmassa.
      Vittumaista mutta totta. Ongelma olis korjattavissa palkanlaskentaohjelmaa kehittämällä. Mutta ei- se palvelee työssäolevaa- ei työtöntä.

Työttömyyskassan täti käyttäis mielellään olemassaolevia todistuksia. Vaan ei voi.
      Jos käyttää, on entinen kassavirkailija.

• no mitenhän ne kerran jo

esitetyt numerot muuttuvat kun ne esitetään eri paperilla.

Ja miksi sitä paperia ei voi opettaa palkanlaskijoille otettavaksi käyttöön, niin ei tarvis pelleillä. Ja miksi toinen täti pyytää, toinen ei.

Niin, minä vähän luulen että se vittuilee ........

• vittuilun jälkeen

Siitä tässä on kyse.

• agaga
        no mitenhän ne kerran jo kirjoitti:

esitetyt numerot muuttuvat kun ne esitetään eri paperilla.

Ja miksi sitä paperia ei voi opettaa palkanlaskijoille otettavaksi käyttöön, niin ei tarvis pelleillä. Ja miksi toinen täti pyytää, toinen ei.

Niin, minä vähän luulen että se vittuilee ........

Tavallisisssa palkkatodistuksissa on aina
        kertymä vuoden alusta, palkkakaudelta ja jossain 6 kuukaudelta. Kassan vittumainen täti tarttee palkat
        10 kuukaudelta, tasan. Sitä lukemaa siis ne kaipailee.

• TEILTÄ SITÄ YTJ:N

KAAVAKETTA? KERTOKAAS NYT`!

• ainakaan

ole vaadittu mitään erillistä palkkatodistusta, kuulun YTK:n. Viimeinen palkkakuitti riittää jos siitä näkyy kumulatiivinen ansio ja lomakorvaus.

• sitä sanoi mm.

yksi palkanlaskija kun pyysin palkkatodistusta että "palkkakuitissahan on palkkatodistustiedot eritelty" - joo, mutta kun työttömyyskassa vaatii palkanlaskijan kirjoittaman palkkatodistuksen - ja minä kun luulin että se riittää - no ei VAAN PITÄÄ OLLA JOKU YTJ:N LOMAKE ETTÄ TYÖTTÖMYYSKASSAN MUIJA TULIS TYYDYTETYKS!

• Laskiaispulla kaipaa täytettä

Mistä kassasta on kyse?

• riittänyt

palkanmaksajan tekemä palkkatodistus, olen kyllä aina kertonut mitä varten se tulee, ovat osanneet tehdä vaikka työnantajia on ollut monia.

• näin...

vikassa palkkalaskelmassa (olkookin sen nimi sitten samalla palkkatodistus) ei oo palkattomii poissaoloja. Mul kävi niin, et käytettiin vikaa tilinauhaa ja koko päivärahan taso meni iha reisille. Asia selvis, ku soitin ja ihmettelin,et miks näin pieni päiväraha...
        Eipä tullu itellekkää mieleen... Et oikeestaan aika hyvää edunvalvontaa sellaiselta virkailijalta joka ei käytä vikaa tilinauhaa...

• valittamista
        näin... kirjoitti:

vikassa palkkalaskelmassa (olkookin sen nimi sitten samalla palkkatodistus) ei oo palkattomii poissaoloja. Mul kävi niin, et käytettiin vikaa tilinauhaa ja koko päivärahan taso meni iha reisille. Asia selvis, ku soitin ja ihmettelin,et miks näin pieni päiväraha...
        Eipä tullu itellekkää mieleen... Et oikeestaan aika hyvää edunvalvontaa sellaiselta virkailijalta joka ei käytä vikaa tilinauhaa...

Mulle tehtiin hyvin kotikutoinen palkkatodistus (iso suomalainen melkein valtion firma) tosin tulot siinä oli päin persiitä, onneksi olin asioihin itse perehtynyt että huomasin. Kassalle uusi versio (edelleen kotikutoinen) kelpasi hyvin ja päätös tuli nopsaan sekä siitä lähtien myös rahat..

• työttömyys iski
        valittamista kirjoitti:

Mulle tehtiin hyvin kotikutoinen palkkatodistus (iso suomalainen melkein valtion firma) tosin tulot siinä oli päin persiitä, onneksi olin asioihin itse perehtynyt että huomasin. Kassalle uusi versio (edelleen kotikutoinen) kelpasi hyvin ja päätös tuli nopsaan sekä siitä lähtien myös rahat..

Jokaiselta silpputyönantajalta pyysin vaan eritellyt ansiot viikoittain, josta ilmeni myöskin tehtyjen tuntien määrä. Koska en ollut varma, eikä kassakaan, että miten joidenkin vajaampien viikkojen kanssa toimitaan (joskus viikossa oli 80 tuntia, seuraavassa vain esim. 5 tuntia), niin vakituinen työnantajani pätkäisi todistukseen kahteen eri todistukseen jo suosiolla. Ytk:lle kelpasi. Olen ollut sellainen "syrjähyppyilijä", eli työnantajia on ollut aika monta, joten paperinippu oli aika paksu, mutta kelpasi kyllä kassalle.

Mullakin kävi niin, että yksi työnantaja oli maksanut liian vähän tunteja, eli olin ilmoittanut itse tunteja enemmän kuin oli maksettu, niin virkailija laittoi selvityspyynnön sähköpostilla, ja asia selvisi. Mutta opinpahan siitä, että kannattaa aina tarkastaa, että jokaisesta tunnista tulee myöskin palkkaa ;)Muutoinkin kassan puolelta on homma toiminut loistavasti ja nopeasti. Katkokset johtuvat vain siitä, että toiset työnantajat maksavat palkkoja aika isollakin viiveellä, jopa lähes kaksi kuukautta tehdyistä tunneista menee. Jos homma on tuollaista, niin olen yksinkertaisesti sitten vaan nykyään skipannut nuo keikat, tehnyt töitä sinne, mistä myös palkat tulevat suht nopeasti.

• olevaadittu mitään
        työttömyys iski kirjoitti:

Jokaiselta silpputyönantajalta pyysin vaan eritellyt ansiot viikoittain, josta ilmeni myöskin tehtyjen tuntien määrä. Koska en ollut varma, eikä kassakaan, että miten joidenkin vajaampien viikkojen kanssa toimitaan (joskus viikossa oli 80 tuntia, seuraavassa vain esim. 5 tuntia), niin vakituinen työnantajani pätkäisi todistukseen kahteen eri todistukseen jo suosiolla. Ytk:lle kelpasi. Olen ollut sellainen "syrjähyppyilijä", eli työnantajia on ollut aika monta, joten paperinippu oli aika paksu, mutta kelpasi kyllä kassalle.

Mullakin kävi niin, että yksi työnantaja oli maksanut liian vähän tunteja, eli olin ilmoittanut itse tunteja enemmän kuin oli maksettu, niin virkailija laittoi selvityspyynnön sähköpostilla, ja asia selvisi. Mutta opinpahan siitä, että kannattaa aina tarkastaa, että jokaisesta tunnista tulee myöskin palkkaa ;)Muutoinkin kassan puolelta on homma toiminut loistavasti ja nopeasti. Katkokset johtuvat vain siitä, että toiset työnantajat maksavat palkkoja aika isollakin viiveellä, jopa lähes kaksi kuukautta tehdyistä tunneista menee. Jos homma on tuollaista, niin olen yksinkertaisesti sitten vaan nykyään skipannut nuo keikat, tehnyt töitä sinne, mistä myös palkat tulevat suht nopeasti.

TYJ-lomakkeita täytätettäväksi. No, tämä ykspä ei kelpuuta edes alkuperäisinä palkanlaskijan laatimia palkkatodistuksia joissa on verollinen ansio, ennakonpidätykset, lomaraha lomakorvaus - ei sille ei kelpaa. Se taitaa tehdä tahallaan kiusaa.

• ei sua kiusata
        olevaadittu mitään kirjoitti:

TYJ-lomakkeita täytätettäväksi. No, tämä ykspä ei kelpuuta edes alkuperäisinä palkanlaskijan laatimia palkkatodistuksia joissa on verollinen ansio, ennakonpidätykset, lomaraha lomakorvaus - ei sille ei kelpaa. Se taitaa tehdä tahallaan kiusaa.

Ne summat eivät ole eritelty tuon työssäoloehtokertymä ajan mukaisesti. Eli, pääasia on, että saavat ne tiedot, ei se lomakkeen malli ole merkittävä, mutta tuolla lomakkeella ne olisi helppo tehdä. Monet palkanlaskijat eivät osaa tehdä noita todistuksia. Monimutkaiseksi homma muuttuu siis siinä vaiheessa, jos on useita eri työnantajia ollut kertymäkäudella. Mutta tuossa palkkatodistuksessa eritellään ansioita kalenterivuoden mukaan, näin ainakin minulla. Siksi se ei käy tuonne liittoon. Toimita nyt vain se lomake kiltisti, jatkossa riittää sitten työttömyyden aikaisista tuloistasi pelkkä tilinauha ;) Niillä on oikeasti liitossa muutakin tekemistä kuin kiusata työtöntä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3219
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3087
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2952
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2631
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2132
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1699
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1667
    8. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1659
    9. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1655
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59