Riisihäröistä

Kauhistunut asukas

Muutin juuri muutama viikko sitten uuteen asuntoon ja muutama päivä sitten onnistuin löytämään leikkuulaudan päältä pienen, mustan-ruskean ötökän joka googlaamalla selvisi olevan riisihärö. Kauhistuneena olen tyhjentänyt kaikki keittiön kaapit ja imuroinut ne sekä myrkyttänyt Raidin tehoaineella. Kuolleita yksilöitä (todennäköisesti edellisen asukkaan ajalta) olen löytänyt mm. eteisen lampusta ja keittiön lampuista. Laitoin kaikki kuiva-ainekset muovirasioihin ja heitin kaikki epäilyttävät pois. Olen lukenut että riisihäröjen hävittäminen on lähes mahdotonta - onko asia näin?
Olen itse hyvin siisti ja pidän paikat puhtaina (mutta kun muutin tänne niin asunnossa oli likaista ja siivottavaa oli! ) joten luulisi että häröt kuolevat ruoan puutteeseen vielä joku päivä. Onko kenelläkään kokemusta? Olen siis törmännyt vain muutamaan elävään yksilöön asunnossa ja ne ovat kävelleet aina leikkuulaudalla. Pelkään kuitenkin että niitä on piilossa lattialistojen takana ja jokapuolella! Jos niitä kävelee tänne vaikka naapurin asunnosta! Apua! Mitä asialle pitäisi tehdä?

6

2179

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samankaltainen ongelma

kuin mulla. Itsekin muutin juuri äsken uuteen asuntoon ja nyt on olohuoneessa näkynyt pari kertaa yksin liikkuva harmahtava ötökkä lattialla, ei tietenkään sama kun aina sen näkemäni olen liiskannut, eilen oli sitten yksi kylppärissäkin yöllä. No, nämä eivät ole riisihäröjä - katsoin just kuvan googlaamalla eikä näytä samalta kuin nämä mun veijarit. Nämä muistuttavat kyllä sitä sokeritoukkaa, jota ei taatusti hävitä kukaan. Niin täällä oli rempattu kylppäri ennen mun tuloa ilmeisesti jotain kosteus- tms. vikaa ollut. Joo, nyt näin pakkasella on näkynyt siis pari kolme aina yksi kerrallaan, mutta miten käy kun tulee lämpimät - sittenkö niitä vilisee joka puolella ihan kimppanaan. Ja se että olohuoneessa, yleensä kun näitä sokeriötököitä on vain kylppäreissä. Just joo. Itse ajattelin että laitan isännöitsijälle viestiä, ettei sitte tule mun syyksi jos kohta viliseen joka paikassa niitä. Sokeritoukat kun takuulla valtaavat koko talon!

• Härötön

Riisihäröt ovat siitä ikäviä, että niiden munia
      eivät nuo kaupan suihkeet hävitä. Eli niitä voi
      ilmestyä vielä suhteellisen kauankin ajoittain.

Pidät vain paikat puhtaana, niin kyllä ne häviävät.

• asukasliitto
    • tuhoamaan

Meillä kuivamuonakaapissa asusteli oikea riisihäröpopulaatio. Ainakin 5 oli aina näkyvissä, kun oven avasi ja silloin tällöin niitä kuljeskeli tiskipöydällä. Kaikki elintarvikkeet lensivät roskiin ja BioKillillä suihkuttelin koko keittiön läpi. En todellakaan noudattanut purkin annosteluohjeita vaan suihkin keittiön inhon vallassa täysin märäksi. Koitin myös suihkutella kaikki listojen raot ja kaappien saumat. Kun myrkyt olivat kuivuneet imuroin ruumit pois ja jälleen kaikki saumat hyvin huolellisesti, jotta ei jäisi mitään munia. Ja pölypussi samantien ulos talosta. Sitten vain vielä huolellinen kaappien pesu ja uudet ruuat kaappiin ilmatiiviissä lasi- ja muovipurkeissa. Ihme kyllä yhtään häröä ei ole sen jälkeen näkynyt. Eli älä vaivu epätoivoon =)

• häröttäjä hesu

aijai nyt sä asut sellases loukus et voi voi ne aiheutta syöpää ym vihuria.....

• Skere

Häröt tykkäävät myös muurahaisrasian herkuista, kannattaa laittaa lisätuhoksi sellaisia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5100
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      115
      1616
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1319
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      12
      1314
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1153
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1027
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      990
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      989
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      59
      795
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      783
    Aihe