Että osaa olla komea!

Tuo naapuri

Ilmeisesti mun pitää ruveta kirjoittamaan tositapahtumiin perustuva best selleri aiheesta "Sanaton rakkaus". Naapuri on namu, mutta meiltä puuttuu yhteinen "kieli"

8

1204

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei onnistu tosielämässä

      Niin monesti " kuolin". Että uupuu se kuuluisa yhteinen kommunikointikieli... Näin monta hienoja ihmisiä ja halusin tutustua mutta kaikki kuoli kun ei ole paikan päällä viittomakielen tulkkeja.Tulkkien vika ei ollut.Ei ole äkkilähdön tulkkeja kuulolla. Elämä on toiselle ja toiselle julma.

      • ----------

        Kyllä jotkut kuulevat osaa viittoakin... ainakin jonkun verran...
        Kuurojen maailma on vain niin erilainen kuin kuulevien, että vaikka olisi yhteinen kieli, niin kuurojen maailmaaan ei pääse. Heillä omat mielipiteet ja ajatukset ja niitä ei muuta mikään!!!!
        Terv.Kuuleva


      • Tämä keskustelun aloittaja
        ---------- kirjoitti:

        Kyllä jotkut kuulevat osaa viittoakin... ainakin jonkun verran...
        Kuurojen maailma on vain niin erilainen kuin kuulevien, että vaikka olisi yhteinen kieli, niin kuurojen maailmaaan ei pääse. Heillä omat mielipiteet ja ajatukset ja niitä ei muuta mikään!!!!
        Terv.Kuuleva

        Tämä tunne on ollut sydämessäni jo yli vuoden, joten kysymyksessä ei ole mikään hetkenhuuma. Olen kai hullu, mutta joskus jopa itken tätä omaa kurjuuttani. Haluaisin olla vähintäänkin ystävä juuri tuon "hepun" kanssa, mutta eihän sellainen onnistu, kun en osaa kommunikoida. Viittomia olen yrittänyt opetella omatoimisesti peilin edessä, mutta en tunne edistyväni tarpeeksi nopeasti.

        Mitä sanotte siihen, jos pudotan hänen postilaatikkoonsa suklaasydämen tms. ja kirjoitan siihen mukaan viestin ajatuksistani? -tiedän että se on naurettavan lapsellinen teko, mutta kaikki keinothan ovat sallittuja :)


      • syntymäkuuro
        Tämä keskustelun aloittaja kirjoitti:

        Tämä tunne on ollut sydämessäni jo yli vuoden, joten kysymyksessä ei ole mikään hetkenhuuma. Olen kai hullu, mutta joskus jopa itken tätä omaa kurjuuttani. Haluaisin olla vähintäänkin ystävä juuri tuon "hepun" kanssa, mutta eihän sellainen onnistu, kun en osaa kommunikoida. Viittomia olen yrittänyt opetella omatoimisesti peilin edessä, mutta en tunne edistyväni tarpeeksi nopeasti.

        Mitä sanotte siihen, jos pudotan hänen postilaatikkoonsa suklaasydämen tms. ja kirjoitan siihen mukaan viestin ajatuksistani? -tiedän että se on naurettavan lapsellinen teko, mutta kaikki keinothan ovat sallittuja :)

        Taisi olla liian vanha. mutta kokeile!


      • kuuleva nainen

        Olen kuuleva, mutta olen opetellut viittomaan noin 10 vuotta sitten. Nopeasti viittomat unohtuu kun niitä ei käytä, mutta kyllä ne palautuu mieleen kun taas harjoittelee. Osaan vain viitottua suomea, en sitä oikeaa viittomakieltä. Jos vain suomen kieli on kuurolla jotenkin hallussa, niin paperi ja kynä ovat ihan hyvä apuväline alussa. Täysin viittomakieliset ei välttämättä aina hallitse suomea kovin hyvin. Oma aktiiviisuus, mielenkiinto, suomen kielen käyttö (puhuminen tai kirjoittaminen), lukeminen jne auttavat asiaa. Eroa saattaa olla myös siinä, minkä ikäinen on. Ehkä nykyään panostetaan enemmän puheopetukseen ja suomen kieleen kuin ennen. En ole varma. On sitten kuuleva tai kuuro, niin monelle on varmasti korkea kynnys aloittaa kommunikointi. Kuuleva ei viito ja kuuro ei ehkä puhu ollenkaan. Terv. Kuuleva nainen


      • kuuleva nainen
        kuuleva nainen kirjoitti:

        Olen kuuleva, mutta olen opetellut viittomaan noin 10 vuotta sitten. Nopeasti viittomat unohtuu kun niitä ei käytä, mutta kyllä ne palautuu mieleen kun taas harjoittelee. Osaan vain viitottua suomea, en sitä oikeaa viittomakieltä. Jos vain suomen kieli on kuurolla jotenkin hallussa, niin paperi ja kynä ovat ihan hyvä apuväline alussa. Täysin viittomakieliset ei välttämättä aina hallitse suomea kovin hyvin. Oma aktiiviisuus, mielenkiinto, suomen kielen käyttö (puhuminen tai kirjoittaminen), lukeminen jne auttavat asiaa. Eroa saattaa olla myös siinä, minkä ikäinen on. Ehkä nykyään panostetaan enemmän puheopetukseen ja suomen kieleen kuin ennen. En ole varma. On sitten kuuleva tai kuuro, niin monelle on varmasti korkea kynnys aloittaa kommunikointi. Kuuleva ei viito ja kuuro ei ehkä puhu ollenkaan. Terv. Kuuleva nainen

        Jos joku haluaa kirjoitella postia, niin osoite on: [email protected] Olen "aikuinen nainen" eli 46v :))


    • ikävöin Sinua

      Tässä sinulle Kirkan "Pyydä vain" -biisin kertosäe. Tämä kertoo, kuinka paljon kaipaan sinua... "...Pyydä vain mä lennän niin kuin siivin halki yön, ja heräät suudelmaan vuoteeseen sun vierees hiljaa hiivin siihen jään, en lähde milloinkaan mä saapuisin, jos mä vain tulla uskaltaisin mä siitä öin ja päivin unta nään ja haaveilen, kuinka taas kanssas olla saisin ja kainaloon sä painat jälleen pään..."

    • joku

      Jonkun pitäisi nyt lähteä noille kahdelle tulkiksi :))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4176
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2179
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1684
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1497
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1458
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1380
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1258
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1174
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1099
    10. 22
      1066
    Aihe