Että osaa olla komea!

Tuo naapuri

Ilmeisesti mun pitää ruveta kirjoittamaan tositapahtumiin perustuva best selleri aiheesta "Sanaton rakkaus". Naapuri on namu, mutta meiltä puuttuu yhteinen "kieli"

8

1322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei onnistu tosielämässä

      Niin monesti " kuolin". Että uupuu se kuuluisa yhteinen kommunikointikieli... Näin monta hienoja ihmisiä ja halusin tutustua mutta kaikki kuoli kun ei ole paikan päällä viittomakielen tulkkeja.Tulkkien vika ei ollut.Ei ole äkkilähdön tulkkeja kuulolla. Elämä on toiselle ja toiselle julma.

      • ----------

        Kyllä jotkut kuulevat osaa viittoakin... ainakin jonkun verran...
        Kuurojen maailma on vain niin erilainen kuin kuulevien, että vaikka olisi yhteinen kieli, niin kuurojen maailmaaan ei pääse. Heillä omat mielipiteet ja ajatukset ja niitä ei muuta mikään!!!!
        Terv.Kuuleva


      • Tämä keskustelun aloittaja
        ---------- kirjoitti:

        Kyllä jotkut kuulevat osaa viittoakin... ainakin jonkun verran...
        Kuurojen maailma on vain niin erilainen kuin kuulevien, että vaikka olisi yhteinen kieli, niin kuurojen maailmaaan ei pääse. Heillä omat mielipiteet ja ajatukset ja niitä ei muuta mikään!!!!
        Terv.Kuuleva

        Tämä tunne on ollut sydämessäni jo yli vuoden, joten kysymyksessä ei ole mikään hetkenhuuma. Olen kai hullu, mutta joskus jopa itken tätä omaa kurjuuttani. Haluaisin olla vähintäänkin ystävä juuri tuon "hepun" kanssa, mutta eihän sellainen onnistu, kun en osaa kommunikoida. Viittomia olen yrittänyt opetella omatoimisesti peilin edessä, mutta en tunne edistyväni tarpeeksi nopeasti.

        Mitä sanotte siihen, jos pudotan hänen postilaatikkoonsa suklaasydämen tms. ja kirjoitan siihen mukaan viestin ajatuksistani? -tiedän että se on naurettavan lapsellinen teko, mutta kaikki keinothan ovat sallittuja :)


      • syntymäkuuro
        Tämä keskustelun aloittaja kirjoitti:

        Tämä tunne on ollut sydämessäni jo yli vuoden, joten kysymyksessä ei ole mikään hetkenhuuma. Olen kai hullu, mutta joskus jopa itken tätä omaa kurjuuttani. Haluaisin olla vähintäänkin ystävä juuri tuon "hepun" kanssa, mutta eihän sellainen onnistu, kun en osaa kommunikoida. Viittomia olen yrittänyt opetella omatoimisesti peilin edessä, mutta en tunne edistyväni tarpeeksi nopeasti.

        Mitä sanotte siihen, jos pudotan hänen postilaatikkoonsa suklaasydämen tms. ja kirjoitan siihen mukaan viestin ajatuksistani? -tiedän että se on naurettavan lapsellinen teko, mutta kaikki keinothan ovat sallittuja :)

        Taisi olla liian vanha. mutta kokeile!


      • kuuleva nainen

        Olen kuuleva, mutta olen opetellut viittomaan noin 10 vuotta sitten. Nopeasti viittomat unohtuu kun niitä ei käytä, mutta kyllä ne palautuu mieleen kun taas harjoittelee. Osaan vain viitottua suomea, en sitä oikeaa viittomakieltä. Jos vain suomen kieli on kuurolla jotenkin hallussa, niin paperi ja kynä ovat ihan hyvä apuväline alussa. Täysin viittomakieliset ei välttämättä aina hallitse suomea kovin hyvin. Oma aktiiviisuus, mielenkiinto, suomen kielen käyttö (puhuminen tai kirjoittaminen), lukeminen jne auttavat asiaa. Eroa saattaa olla myös siinä, minkä ikäinen on. Ehkä nykyään panostetaan enemmän puheopetukseen ja suomen kieleen kuin ennen. En ole varma. On sitten kuuleva tai kuuro, niin monelle on varmasti korkea kynnys aloittaa kommunikointi. Kuuleva ei viito ja kuuro ei ehkä puhu ollenkaan. Terv. Kuuleva nainen


      • kuuleva nainen
        kuuleva nainen kirjoitti:

        Olen kuuleva, mutta olen opetellut viittomaan noin 10 vuotta sitten. Nopeasti viittomat unohtuu kun niitä ei käytä, mutta kyllä ne palautuu mieleen kun taas harjoittelee. Osaan vain viitottua suomea, en sitä oikeaa viittomakieltä. Jos vain suomen kieli on kuurolla jotenkin hallussa, niin paperi ja kynä ovat ihan hyvä apuväline alussa. Täysin viittomakieliset ei välttämättä aina hallitse suomea kovin hyvin. Oma aktiiviisuus, mielenkiinto, suomen kielen käyttö (puhuminen tai kirjoittaminen), lukeminen jne auttavat asiaa. Eroa saattaa olla myös siinä, minkä ikäinen on. Ehkä nykyään panostetaan enemmän puheopetukseen ja suomen kieleen kuin ennen. En ole varma. On sitten kuuleva tai kuuro, niin monelle on varmasti korkea kynnys aloittaa kommunikointi. Kuuleva ei viito ja kuuro ei ehkä puhu ollenkaan. Terv. Kuuleva nainen

        Jos joku haluaa kirjoitella postia, niin osoite on: [email protected] Olen "aikuinen nainen" eli 46v :))


    • ikävöin Sinua

      Tässä sinulle Kirkan "Pyydä vain" -biisin kertosäe. Tämä kertoo, kuinka paljon kaipaan sinua... "...Pyydä vain mä lennän niin kuin siivin halki yön, ja heräät suudelmaan vuoteeseen sun vierees hiljaa hiivin siihen jään, en lähde milloinkaan mä saapuisin, jos mä vain tulla uskaltaisin mä siitä öin ja päivin unta nään ja haaveilen, kuinka taas kanssas olla saisin ja kainaloon sä painat jälleen pään..."

    • joku

      Jonkun pitäisi nyt lähteä noille kahdelle tulkiksi :))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      191
      1980
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      123
      1081
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      785
    5. 58
      776
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      690
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      512
    Aihe