Että osaa olla komea!

Tuo naapuri

Ilmeisesti mun pitää ruveta kirjoittamaan tositapahtumiin perustuva best selleri aiheesta "Sanaton rakkaus". Naapuri on namu, mutta meiltä puuttuu yhteinen "kieli"

8

1233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei onnistu tosielämässä

Niin monesti " kuolin". Että uupuu se kuuluisa yhteinen kommunikointikieli... Näin monta hienoja ihmisiä ja halusin tutustua mutta kaikki kuoli kun ei ole paikan päällä viittomakielen tulkkeja.Tulkkien vika ei ollut.Ei ole äkkilähdön tulkkeja kuulolla. Elämä on toiselle ja toiselle julma.

• ----------

Kyllä jotkut kuulevat osaa viittoakin... ainakin jonkun verran...
        Kuurojen maailma on vain niin erilainen kuin kuulevien, että vaikka olisi yhteinen kieli, niin kuurojen maailmaaan ei pääse. Heillä omat mielipiteet ja ajatukset ja niitä ei muuta mikään!!!!
        Terv.Kuuleva

• Tämä keskustelun aloittaja
        ---------- kirjoitti:

Kyllä jotkut kuulevat osaa viittoakin... ainakin jonkun verran...
        Kuurojen maailma on vain niin erilainen kuin kuulevien, että vaikka olisi yhteinen kieli, niin kuurojen maailmaaan ei pääse. Heillä omat mielipiteet ja ajatukset ja niitä ei muuta mikään!!!!
        Terv.Kuuleva

Tämä tunne on ollut sydämessäni jo yli vuoden, joten kysymyksessä ei ole mikään hetkenhuuma. Olen kai hullu, mutta joskus jopa itken tätä omaa kurjuuttani. Haluaisin olla vähintäänkin ystävä juuri tuon "hepun" kanssa, mutta eihän sellainen onnistu, kun en osaa kommunikoida. Viittomia olen yrittänyt opetella omatoimisesti peilin edessä, mutta en tunne edistyväni tarpeeksi nopeasti.

Mitä sanotte siihen, jos pudotan hänen postilaatikkoonsa suklaasydämen tms. ja kirjoitan siihen mukaan viestin ajatuksistani? -tiedän että se on naurettavan lapsellinen teko, mutta kaikki keinothan ovat sallittuja :)

• syntymäkuuro
        Tämä keskustelun aloittaja kirjoitti:

Tämä tunne on ollut sydämessäni jo yli vuoden, joten kysymyksessä ei ole mikään hetkenhuuma. Olen kai hullu, mutta joskus jopa itken tätä omaa kurjuuttani. Haluaisin olla vähintäänkin ystävä juuri tuon "hepun" kanssa, mutta eihän sellainen onnistu, kun en osaa kommunikoida. Viittomia olen yrittänyt opetella omatoimisesti peilin edessä, mutta en tunne edistyväni tarpeeksi nopeasti.

Mitä sanotte siihen, jos pudotan hänen postilaatikkoonsa suklaasydämen tms. ja kirjoitan siihen mukaan viestin ajatuksistani? -tiedän että se on naurettavan lapsellinen teko, mutta kaikki keinothan ovat sallittuja :)

Taisi olla liian vanha. mutta kokeile!

• kuuleva nainen

Olen kuuleva, mutta olen opetellut viittomaan noin 10 vuotta sitten. Nopeasti viittomat unohtuu kun niitä ei käytä, mutta kyllä ne palautuu mieleen kun taas harjoittelee. Osaan vain viitottua suomea, en sitä oikeaa viittomakieltä. Jos vain suomen kieli on kuurolla jotenkin hallussa, niin paperi ja kynä ovat ihan hyvä apuväline alussa. Täysin viittomakieliset ei välttämättä aina hallitse suomea kovin hyvin. Oma aktiiviisuus, mielenkiinto, suomen kielen käyttö (puhuminen tai kirjoittaminen), lukeminen jne auttavat asiaa. Eroa saattaa olla myös siinä, minkä ikäinen on. Ehkä nykyään panostetaan enemmän puheopetukseen ja suomen kieleen kuin ennen. En ole varma. On sitten kuuleva tai kuuro, niin monelle on varmasti korkea kynnys aloittaa kommunikointi. Kuuleva ei viito ja kuuro ei ehkä puhu ollenkaan. Terv. Kuuleva nainen

• kuuleva nainen
        kuuleva nainen kirjoitti:

Olen kuuleva, mutta olen opetellut viittomaan noin 10 vuotta sitten. Nopeasti viittomat unohtuu kun niitä ei käytä, mutta kyllä ne palautuu mieleen kun taas harjoittelee. Osaan vain viitottua suomea, en sitä oikeaa viittomakieltä. Jos vain suomen kieli on kuurolla jotenkin hallussa, niin paperi ja kynä ovat ihan hyvä apuväline alussa. Täysin viittomakieliset ei välttämättä aina hallitse suomea kovin hyvin. Oma aktiiviisuus, mielenkiinto, suomen kielen käyttö (puhuminen tai kirjoittaminen), lukeminen jne auttavat asiaa. Eroa saattaa olla myös siinä, minkä ikäinen on. Ehkä nykyään panostetaan enemmän puheopetukseen ja suomen kieleen kuin ennen. En ole varma. On sitten kuuleva tai kuuro, niin monelle on varmasti korkea kynnys aloittaa kommunikointi. Kuuleva ei viito ja kuuro ei ehkä puhu ollenkaan. Terv. Kuuleva nainen

Jos joku haluaa kirjoitella postia, niin osoite on: [email protected] Olen "aikuinen nainen" eli 46v :))

• ikävöin Sinua

Tässä sinulle Kirkan "Pyydä vain" -biisin kertosäe. Tämä kertoo, kuinka paljon kaipaan sinua... "...Pyydä vain mä lennän niin kuin siivin halki yön, ja heräät suudelmaan vuoteeseen sun vierees hiljaa hiivin siihen jään, en lähde milloinkaan mä saapuisin, jos mä vain tulla uskaltaisin mä siitä öin ja päivin unta nään ja haaveilen, kuinka taas kanssas olla saisin ja kainaloon sä painat jälleen pään..."

• joku

Jonkun pitäisi nyt lähteä noille kahdelle tulkiksi :))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      61
      2079
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      166
      1708
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1418
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      243
      1389
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      237
      1337
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1195
    7. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      81
      1166
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      351
      1109
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      326
      1100
    Aihe