Olen ihan aloittelija tälläisissä entisöintihommissa ja haluaisin tietää, kuinka viilua voi käsitellä. Minulla olisi vanha, 60-luvulta oleva koivuviiluinen pöytä, jossa on kuitenkin kosteusvauroita ja hilseilyä. Kuinka paljon pintaa voisi esim. hioa? Ja mitä muuta pinnalle mahdollisesti voisi tehdä?
Vastaukset 3
- 1111111111111
varovasti hioa, mutta viilu ei yleensä ole kun muutaman millin paksu joten varovasti, eikä koneella. Jos on viilu irronnut voit kokeilla sanomalehteä välissä käyttäen lämmittää silitysraudalla.
- HIRSINÖÖRI
Siklaa pinta varovasti ja sen jäkeen hiomatyynyllä päälle.Hiomatyynyn karkeus 180-240.
- Puuseppä...
Sikli ja hiomapaperi on ne perustyökalut tuossa hommassa. Viilu voi olla alunperinkin hyvin ohut, esim. 0.8-1.8 mm ja paikoin kulunut ohuemmaksikin (esim. reunat) joten liian kovia keinoja ei kannata käyttää.
Jos viilu on irti paikoin osta apteekista iso ruisku jolla saat liiman irrallisen viilun alle. Liiman voi antaa kuivahtaa ja sitten lämmittää siltysraudalla leivinpaperin läpi irrallista kohtaa samalla painaen. Tai käyttää puristusta. Kuplat kannattaa halkaista terävällä mattoveitsellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1771610
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.106832En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203608- 129581
- 48556
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50538- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo60502