Maailman huonoin itsetunto

tyttönen19

En ole ruma. En ole lihava. Olen hieman pyöreä ja häpeän itseäni. Tiedän että voin laihtua. Se vain ei ole niin helppoa. Olen kohta 20 ja 11 vuotiaasta asti taistellut ulkonäkö-ongelmieni kanssa. Ei ne poistu noin vain napista painamalla. Tiedätte sen.
Mutta kun seurustelen, asia menee niin pahaksi että tuhoan itseni ja suhteeni. Uudelleen kaikki suhteet - lyhyet ja pidemmät- hajoaa, koska en kestä olla "lihava".
JOKAPUOLELLA on kauniita naisia. Vääristyneesti näen kaikki hoikat kauniina, yhdistän tämän suoraan siihen. Tiedän ettei pitäisi. Mutta en kestä ajatella poikaystävääni missään missä näkyy naisia. Edes katsomassa tv:tä. Tämä on sairasta! En jaksa ajatella näin.
Ei minulle koskaan SANOTA että olen ruma tai muuta... mutta kun tietynlaiset vaatteet näyttää makkarankuorilta, eikä yleensä edes mahdu päälle, ja itse joutuu pukeutumaan säkkeihin jos ei halua muotojaan näyttää ja joutuu istumaan henkilön vieressä jota "jokainen" haluaa..
Auttakaa nyt hyvät ihmiset! En halua mitään tavallisia konsteja ja neuvoja. Olen tietoinen niistä kaikista.
Mutta jotainhan tässä on tehtävä. En halua että jälleen yksi suhde kaatuu ulkonäkö-ongelmiini..

Anteeksi sekava tekstini. Itkettää vain etten pysty siihen mitä yritän, kun ei tahdonvoima riitä, ja olen niin säälittävä että kirjoitan siitä tänne.. :)

12

1161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en lihava

enkä voi asialle mitään! Mitäs siihen sanot??

• nmmmnmmn

Ainoastaan ei-terveellisesti elävä pummimainen ihminen voitaisiin luokitella rumaksi.

Rumuus on elämäntavoissa.
        Ei ulkonäössä.

Jokaiselle on joku.

• ruma..
        nmmmnmmn kirjoitti:

Ainoastaan ei-terveellisesti elävä pummimainen ihminen voitaisiin luokitella rumaksi.

Rumuus on elämäntavoissa.
        Ei ulkonäössä.

Jokaiselle on joku.

että näin. Molempien ois hyvä tietää silloin olevansa rumia.

• oiuyui

Ei maailman huonoin.
      Moni on noin ajatellut.

"Kelpaat juuri sellaisena kuin olet."
      Näin on moni aviomiues ja vaimo sanonut puolisolleen.

Totuushan on ettei kukaan meistä ihmisistä pysty ikuisesti säilyttämään ulkoista kauneuttaan.
      Eikä pidäkkään.

Hoikkuus ei kerro terveydestä.

Terveys on tärkeätä.
      Ei se ulkonäkö.

• tyttönen19

miten saan aivoni ajattelemaan tuon? tiedän sen. mutta...

• oiuyui

puhumalla muille.

Tai ettei tulisi ajateltua niin paljon asioita.

Ihan terapeutillekin voi puhua.
        He osaavat yleensä auttaa paljon.

• yölinja takas
        oiuyui kirjoitti:

puhumalla muille.

Tai ettei tulisi ajateltua niin paljon asioita.

Ihan terapeutillekin voi puhua.
        He osaavat yleensä auttaa paljon.

Niin ne ongelmat ennenvanhaa ratkes.

• Don Juan Hermoso

Helkkari kun osaisi kirjoittaa niin, että ajatus välittyisi selkeästi.. No, yritetään kuitenkin.

Taloudessa inflaatio saa aikaan sen, että tarvitaan enemmän rahaa saman asian ostamiseen kuin vaikkapa vuosi aikaisemmin. Kun joku valuutta kärsii kovasta inflaatiosta, se ei houkuttele ostajia eikä kukaan tahdo nostaa palkkaansa kyseisenä valuuttana, sillä inflaatio on hyvin herkkä ruokkimaan itseään. Miksi kukaan nostaisi palkkansa valuuttana, joka menettää koko ajan arvoaan?

Huono itsetunto on kuin omanarvontunnon inflaatio.

"Olen hieman pyöreä ja häpeän itseäni - - JOKAPUOLELLA on kauniita naisia - - asia menee niin pahaksi että tuhoan itseni ja suhteeni - - en kestä ajatella poikaystävääni missään missä näkyy naisia - - etten pysty siihen mitä yritän, kun ei tahdonvoima riitä, ja olen niin säälittävä - - "

LAKKAA RUOKKIMASTA INFLAATIOTA!!! JOS KOKO AJAN JA JATKUVASTI USKOTTELET MUILLE, JA VIELÄ PAHEMPAA, ITSELLESI, ETTÄ SÄ OLET LUUSERI NIIN ET TODELLAKAAN OLE SITÄ "VALUUTTAA", JOKA HOUKUTTELEE! Tee tietoinen valinta ja päätä luottaa ja arvostaa itseäsi. Näytä, että arvostat itseäsi ja muutkin alkavat näyttää arvostusta sua kohtaan. Tee jotain, mitä et ole ennen uskaltanut tehdä niin saat itseluottamusta ja itsetuntoa. Tee jotain aivan uutta ja outoa vaikka näin aluksi, syö vaikka se hämähäkki siitä lattialta vasemman jalkasi vierestä tai jotain, TEE jotain, mistä voit olla ylpeä että uskalsit. Niin mä olen kehittänyt omaa itsetuntoa. Mä esimerkiksi olin ylipainoinen (olen edelleen hieman..) ja inhosin itseäni sen takia, mutta eräänä päivänä tein sitten tietoisen päätöksen ja menin yläruumis paljaana kävelylle joka päivä, ja kas kummaa, jonkin ajan kuluttua ei tehnyt juuri ollenkaan tiukkaa lähteä, sillä kukaan ei kertaakaan ilkkunut mun ylipainoa, vaikka pelkäsin niin koko ajan. Pelko hälveni joka kerta.

"Se vain ei ole niin helppoa."

Ei niin, laihduttaminen on itsekuristen ja kärsivällisten ihmisten harrastus, jonka pysyvät tulokset näkyvät pitkän ajan kuluessa, ei viikossa tai kahdessa. Lihavuudelta, kuten talouden inflaatiolta, voidaan välttyä ennaltaehkäisevästi tekemällä viisaita päätöksiä vrt. syödä terveellisesti jo ennen kuin on lihava ---> ei tule lihavaksi.

Inflaation poistaminen on työlästä ja vaikeaa, mutta ei mahdotonta. Saksa selvisi aikoinaan valtavasta hyperinflaatiosta ja paraikaa zimbabwe puuhailee kovan inflaation vastaisia toimia.

• Poika17.

Ammattiapua tarvitset. Täältä kun ei taida löytyä muuta kuin tavallisia konsteja ja neuvoja.

• poika 20 v

Älä angstaa. Sanot seurustelleesi ja olen varma että ne pojat joiden kanssa olet ollut ovat pitäneet sinusta juuri sellaisena kuin olet. On poikia jotka pitävät laihoista mutta on myös meitä jotka kurvikkaammista tytöistä (esim. minä ja jotkut kaverini). =) tsemppiä! olet varmasti ihan nätti!

• on kaunista

Ja ilman pyöreyttä ei ole muotoja,

• vakavasti ottaen

oikeesti noi sun ongelmas on melko tavallisia monella, suurin osa ihmisistä vaan pakottaa ittensä sopeutumaan eikä ratkase noita koskaan, ne vaa pakottaa itsensä hyväksymään itsensä epätaydellisenä.

ratkaisu löytyy filosofiasta, kaikki noi ongelmat on filosofisia, sun pitää rakentaa koko maailmankuva uudestaan. miettiä mikä on elämän tarkoitus? onko se olla kaunis? vai mitä sen o? mihin kaikki johtaa, merkitseekö mikää mitään? vasta kun osaat vastata noihin itseäsi tyydyttävällä tavalla voit ymmärtää että kauneus ei ole juuri tärkeää. sitä ei kukaan voi sinulle opettaa, etkä voi vain hokea 1000 kertaa kauneus on turhaa, se ei auta. sinun täytyy ymmärtää asian todellinen laita filosofiselta kannatalta. kauneus palvelee miehiä ja mainostajia, olettamalla kauneuden tärkeäksi olet mainosten ja miesten orja joka ei uskalla toimia vasten heidän tahtoaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      83
      4439
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      101
      3850
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3519
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3180
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      41
      2671
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2529
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2352
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2046
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      15
      1762
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1715
    Aihe