Aviopari AB eroaa. Heillä on asunto, josta velkaa 200 000 euroa. Molemmilla suunnilleen saman verran omaa velkaa, B:llä auto, josta vielä velkaa myös. Ei oikeastaan omaisuutta muuta kuin irtaimistoa. A ottaa asuntovelan kokonaan nimiinsä ja jää siihen lapsen kanssa asumaan. Miten käy osituksessa? Velkaahan asunnosat kuuluu molemmille 100 000. Pitääkö B:n maksaa tasinkoa A:lle, jolle tuo velka jää harteilleen?
Velkaisen liiton ositus
10
2202
Vastaukset
- selvennystä.
1. Asunto velkaa on 200000 yhteisesti.
2. Molemmilla omaa velkaa x.
3. Ja sitten vielä B:llä auto josta hänellä velkaa.
Mikä on asunnon arvo?
Jos noita omia velkoja on molemmilla yhtä paljon ne kumoavat toisensa osituksessa.
Mikä on auton arvo ja kuinka paljon siitä on velkaa?
Onko avioehtoa?- jepukka00
1. Yhteinen asuntovelka 200 000
2. Molempien velat kumoavat toisensa (luottokortit yms)
3.Auton arvo varmaan 30 000 ja velkaa puolet
Ei avioehtoa, ei perintöä tai lahjaa, joka suojattu. - Jepukka00
jepukka00 kirjoitti:
Ei avioehtoa, ei perintöä tai lahjaa, joka suojattu.Asunnon arvo lienee 270 000
- maallikko tähän
jepukka00 kirjoitti:
Ei avioehtoa, ei perintöä tai lahjaa, joka suojattu.tolkkua. Eli en ole ammattilainen mutta ositus menee että velat ja varallisuus ja sit tasinko.
A:lle
Asunnon arvo 270 000
Velka 200 000
B:lle
Auton arvo 30 000
Velka 15 000
A:n nettovarallisuus 70 000
B:n nettovarallisuus 15 000
A maksaa B:lle tasinkoa ((70 15)/2)-15=27,5
eli 27 500 €
Katsotaampa tuomitseeko nixnax ajatukseni. Kiitoksia nixnax:lle kuitenkin hyvistä neuvoista joita olen täällä taustalla lukenut.
Eläkää ja jos eroatte niin erotkaa silti sovussa ja älkää missään tapauksessa tappako toisianne tämän laskelman johdosta. - oikea laitalinkki
maallikko tähän kirjoitti:
tolkkua. Eli en ole ammattilainen mutta ositus menee että velat ja varallisuus ja sit tasinko.
A:lle
Asunnon arvo 270 000
Velka 200 000
B:lle
Auton arvo 30 000
Velka 15 000
A:n nettovarallisuus 70 000
B:n nettovarallisuus 15 000
A maksaa B:lle tasinkoa ((70 15)/2)-15=27,5
eli 27 500 €
Katsotaampa tuomitseeko nixnax ajatukseni. Kiitoksia nixnax:lle kuitenkin hyvistä neuvoista joita olen täällä taustalla lukenut.
Eläkää ja jos eroatte niin erotkaa silti sovussa ja älkää missään tapauksessa tappako toisianne tämän laskelman johdosta.Tiedän, mutta ainakin näin äkkisältään tuo sinun laskelmasi on sen verran virheellinen, että et huomioinut lainkaan sitä että A otti B:n velkoja itselleen noin 100k€ arvosta. Tuon huomioiden lienisi ainakin äkkisälteen hieman karskilta B:n vaatia hyvitystä A:lta.
Jos joku ottaisi minun lainat harteilleen, niin tuskin enää kehtaisin pyydellä mitään hyvityksiä. - nix nax
oikea laitalinkki kirjoitti:
Tiedän, mutta ainakin näin äkkisältään tuo sinun laskelmasi on sen verran virheellinen, että et huomioinut lainkaan sitä että A otti B:n velkoja itselleen noin 100k€ arvosta. Tuon huomioiden lienisi ainakin äkkisälteen hieman karskilta B:n vaatia hyvitystä A:lta.
Jos joku ottaisi minun lainat harteilleen, niin tuskin enää kehtaisin pyydellä mitään hyvityksiä.osituksesta tietäisitkään, sillä äkkisältään tekemäsi huomio on virheellinen. Kyllä vastauksessa on velat otettu aivan asiallisesti huomioon, ja lopputulos sen mukaisesti on oikea. A kun otti, paitsi B:n velkaa, myös B:n asunto-osuutta (mikä oli velkaosuutta arvokkaampi) itselleen.
>>Jos joku ottaisi minun lainat harteilleen, niin tuskin enää kehtaisin pyydellä mitään hyvityksiä. - mieli hyvin
oikea laitalinkki kirjoitti:
Tiedän, mutta ainakin näin äkkisältään tuo sinun laskelmasi on sen verran virheellinen, että et huomioinut lainkaan sitä että A otti B:n velkoja itselleen noin 100k€ arvosta. Tuon huomioiden lienisi ainakin äkkisälteen hieman karskilta B:n vaatia hyvitystä A:lta.
Jos joku ottaisi minun lainat harteilleen, niin tuskin enää kehtaisin pyydellä mitään hyvityksiä.ottaa sun velkojasi harteilleni vaikkapa juuri tuon 100k€ arvosta jos samalla hetkellä siirtäisit mulle omaisuuttasi 135k€ arvosta.
Voisimmepa juuri tuota ennen rekisteröidä parisuhteenkin jolloin tuo siirtely kävisi erotilanteessa ositteluna jolloin et niin pääsisi perille mitä menetät. Ja minäkin välttyisin lahjaverolta.
- avioero
palsta ollut tälle kysymykselle se oikea....??
- santtu
asia selvitetty pankista, että se suostuu siirtämmän molempien nimissä olevan lainan vain yhden henkilön nimiin?
Saa tulot olla aika kivassa kunnossa että pankki tässä taloustilanteessa siihen heti suostuu.- Jepukka00
Tietenkin on
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984