mietiskelen tässä ensi syksyä ja muuttoa jkl:n. muutan muualta, joten jkl ei ole tuttu paikka entuudestaan..en nyt tiedä, että onko tämä ihan oikea paikka kysyä, mutta kuinkahan pitkä matka on noin suurin piirtein ristonmaalta keskustaan? tai vastaavasti laajavuoresta keskustaan? opiskelija-asuntoa vaan olen miettinyt hakea noilta seuduilta.. kun heti keskustassa asuminen ei oikein nappaa, mutta toisaalta olisi kiva, jos matka sinne ei kuitenkaan olisi kohtuuttoman pitkä :>
heips!
8
501
Vastaukset
- jyväskylä
Molemmista on kohtuu matka.. Itse kyllä ainakin mieluummin muutaisin ristonmaalle kuin laajavuoreen vaikka se ristonmaa onkin sitten toisella puolella järveä kuin keskusta, muuten vaan viihtyisämpää asuinaluetta ainakin omasta mielestäni. Kannattaa katsella väskylän kartaa esim ja tehdä esim reittihakuja eniron sivuilla niin päset vähän kartalle missä mikäkin paikka on keskustaan nähden.
- Aura*
Jyväskylän opaskartta löytyy osoitteesta http://kartta.jkl.fi/
-- ja sieltä voi ihan itse hakea haluttua osoitetta, kaupunginosaa, bussireittiä, pyöräilyreittiä ja paljon muuta. Myöskin etäisyyksien mittaus toimii ihan metrin tarkkuudella. - ***
ovat suurin piirtein saman matkan päässä keskustasta, ehkä Ristonmaalta pääsee fillarilla/kävellen nopeemmin. Tai riippuu tietysti, mihin on menossa.
Toivottavasti sulla on joko opiskelu- tai työpaikka tiedossa, sillä täällä eletään jokseenkin epävarmoja aikoja... Luulen, että tämän vuoden kuluessa JKL:stä kuullaan valtakunnan tasolla jotain muuta kuin mairittelevaa uutista...- ***
että seutu sinällään on tosi kaunista ja viihtyisää. JKL on hyvä kaupunki ja keskisuomalaiset mukavaa väkeä, väitetään mitä väitetään. Ainoa ongelma tällä hetkellä on tuo työttömyysaste, joka ihan takuulla tänä vuonna tulee pahenemaan entisestään.
- Mini-Erkki
*** kirjoitti:
että seutu sinällään on tosi kaunista ja viihtyisää. JKL on hyvä kaupunki ja keskisuomalaiset mukavaa väkeä, väitetään mitä väitetään. Ainoa ongelma tällä hetkellä on tuo työttömyysaste, joka ihan takuulla tänä vuonna tulee pahenemaan entisestään.
Minä en ainakaan oo mikään mukava ihminen. :p
- crkvjy
Mini-Erkki kirjoitti:
Minä en ainakaan oo mikään mukava ihminen. :p
juntteja koko sakki täälläpäin ... Ainakin asenteissa!
Jäykisteleviä toisten ihmisten kyttääjiä kaikki tyyni!
- positiiviset aspektit
Ainut hyvä asia Jyväskylässä ihmisten suhteen ovat muualta tulleet opiskelijat, ehkä tarkoita huonosti suomea puhuvia henkilöitä, joilla on mustat kiharat hiukset.
- Oskari
Olipa aika asiallisia vastauksia, mutta tulihan siletä sitä soopaakin. Joka asiaan pitää jonkun sekopään sekoilla. Olisi ihan mukava lukea noita juttuja, mutta.....
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h613964- 503879
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062861Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv522659Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.551982Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211799Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151649- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061327- 1801261