[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=3592534.jpg][IMG]http://www.aijaa.com/img/b/00153/3592534.jpg[/IMG][/URL]
Tällainen paperinen joulutaulu 1950 -luvulta. Maalannut Anders Olsson. Tiedättekö hänestä mitään ?
Anders Olsson
9
1501
Vastaukset
- "Nimimerkki"
Juuri tämä kuva mummolan seinällä omassa lapsuudessani oli ikäänkuin täyttymys joulutunnelmaan. Saatoin tuijottaa tuntikaupalla tätä kuvaa. Siinä on kaikki joulun elementit ja valtavasti jo silloin hevosista tykkäävänä poikasena nautin siitä täysin siemauksin.
Olin aina pahoillani kun aina joulun jälkeen tuo kuva mummolan seinältä katosi.
Mummon "jäämistöstä" myöhemmin olen etsinyt tuota kuvaa tuloksetta. Kiitos että linkitit tuohon kuvaan, sillä nyt se on minullakin?
Itse taiteilijasta en valitettavasti tiedä mitään ainakaan vielä mutta palataan asiaan. - ohottelija
Onko tuo puurokulhoa kantava tonttu transu? Komea parta ja miehekkäät kasvot, mutta ihq naisellinen kolttu...
- satunnainen vierailija
"Nimimerkki" kirjoitti:
Juuri tämä kuva mummolan seinällä omassa lapsuudessani oli ikäänkuin täyttymys joulutunnelmaan. Saatoin tuijottaa tuntikaupalla tätä kuvaa. Siinä on kaikki joulun elementit ja valtavasti jo silloin hevosista tykkäävänä poikasena nautin siitä täysin siemauksin.
Mummon "jäämistöstä" myöhemmin olen etsinyt tuota kuvaa tuloksetta. Kiitos että linkitit tuohon kuvaan, sillä nyt se on minullakin?
Itse taiteilijasta en valitettavasti tiedä mitään ainakaan vielä mutta palataan asiaan.Pienempänä sitä todella katsottiin pitkään. Ensin taulua pidettiin sivuseinällä, mutta jo lukuisina jouluina sitä on pidetty keskeisimmällä paikalla.
- muuten ihan nätti kuva
ohottelija kirjoitti:
Onko tuo puurokulhoa kantava tonttu transu? Komea parta ja miehekkäät kasvot, mutta ihq naisellinen kolttu...
ihan samaa katsoin, vähän hipsun-sipsutteleva jöylypykki...Suorastaan rokokoomaista hienostuneisuutta! XD
- satunnainen vierailija
"Nimimerkki" kirjoitti:
Itse taiteilijasta en valitettavasti tiedä mitään ainakaan vielä mutta palataan asiaan.http://cgi.ebay.com/1912-OISSON-Boy-PARACHUTE-catches-on-PAPER-MOON-Sm.-PC_W0QQitemZ120367789023QQcmdZViewItemQQimsxZ20090123?IMSfp=TL090123111010r406
Taitaakin olla sukunimi Oisson. Suurentakaa joulutaulun oikeaa yläkulmaa, niin näette. Yllä oleva linkki löytyi. Oli vaan niin ruuhkaiset linjat, etten saanut siinä olevaa kuvaa näkyviin. - ..sipsuttelukin näyttää...
muuten ihan nätti kuva kirjoitti:
ihan samaa katsoin, vähän hipsun-sipsutteleva jöylypykki...Suorastaan rokokoomaista hienostuneisuutta! XD
kuin tönkkösuolatut suorajalkaiset tikku-ukot ja akat joita jotku taiteilijat tekee kun ei muuta osaa.
- ohottelija
..sipsuttelukin näyttää... kirjoitti:
kuin tönkkösuolatut suorajalkaiset tikku-ukot ja akat joita jotku taiteilijat tekee kun ei muuta osaa.
Tuollainen vähän perverssi lisämauste tekee taulusta oikeastaan paremman. Tontulla ei tosiaan ole tönköt jalat, vaan muodokkaat sääret ja söpöt tossut. Taulu ei enää olekaan vaan ylimakea joulutaulu...
- gubb
"Nimimerkki" kirjoitti:
Itse taiteilijasta en valitettavasti tiedä mitään ainakaan vielä mutta palataan asiaan.Käykää sivulla www.ankinnostalgia.fi
sieltä löysin itse lapsuuden joulutaulut, myös kyseessä olevan. Lapsuudenmuistoista joulua teille kaikille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713095
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51328Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181250
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232