Niin minkä kotieläimen ottaisit?
Jos kissaa ja koiraa ei olisi.
36
684
Vastaukset
- Hanna
minulla oli lapsena sellainen.
- ottaisin,,,
miehen. Ruokkisin kun muistaisin.
- Jykevä Rakkaus
Semmosen satakilosen lepposan jässikän.
- Santramaaria
vähintäinki Rootokselta. Semmosen tumman sian. Minipossukan.
- pussukatkin
Santramaaria kirjoitti:
vähintäinki Rootokselta. Semmosen tumman sian. Minipossukan.
tapaavat lihoa niin, että maha laahaa lattiaa.
Voi sika parkoja. - toinen sitä sitte nappaa
pussukatkin kirjoitti:
tapaavat lihoa niin, että maha laahaa lattiaa.
Voi sika parkoja.ku ei ole enää timmissä kunnossa.
Ne rantapossut kun on haluttua riistaa keski-ikästen hihihihihihi
- ja tupakoi
voisivat olla hyviä vaihtoehtoja.
Tosin, nätti kuin possu pienenä, voisi vetää sen pisimmän korren. - Oravan ottaisin
Tähän ei kai kelpaa ihminen, vaikka jotkut näyttävät pitävän heitäkin eläiminä. Orava olisi kiva eläin, sen voisi laskea luontoonkin, eikä se sotkisi ulosteillaan paikkoja(tai ainakin luulisin niin)
- viivi-amaldiina
voisin ottaa kilpikonnan, ei sotke (luulen niin) ei pidä meteliä, ei hypi silmille, liikkuu rauhallisesti. Mitähän ne muuten syö, en tiedä.
- torivahti
viivi-amaldiina kirjoitti:
voisin ottaa kilpikonnan, ei sotke (luulen niin) ei pidä meteliä, ei hypi silmille, liikkuu rauhallisesti. Mitähän ne muuten syö, en tiedä.
vegaaneja?
- hmmmmmmmm...
viivi-amaldiina kirjoitti:
no norsun tai ping-viinin
- viivi-amaldiina
torivahti kirjoitti:
vegaaneja?
mutta voisko ihan kaikkea vihreetä antaa kurkut salaatit mitä muuta.
- kyllä on melkonen
riesa jos pitää vapaana, sotkee kyllä paikat ja repii kaiken. Päivässä pistää huushollin järkyttävään kuntoon. Kokemusta on, kun kerran unohtui ikkuna auki töihin lähtiessä ja kun tulin kotiin oli kukat, verhot, sohva revitty, kirjoja alas hyllystä ym. ja tapetitkin meni uusiks. Paskaakin pitkin kämppää. Miten voikin niin pieni elukka saada sellaisen hävityksen aikaiseksi.
- orava*
kyllä on melkonen kirjoitti:
riesa jos pitää vapaana, sotkee kyllä paikat ja repii kaiken. Päivässä pistää huushollin järkyttävään kuntoon. Kokemusta on, kun kerran unohtui ikkuna auki töihin lähtiessä ja kun tulin kotiin oli kukat, verhot, sohva revitty, kirjoja alas hyllystä ym. ja tapetitkin meni uusiks. Paskaakin pitkin kämppää. Miten voikin niin pieni elukka saada sellaisen hävityksen aikaiseksi.
se orava siihen tyhjillään olevaan oravanpyörään, josta itse sattumoisin pyppäsin pois. Silloin ei tulisi sotkua kotiin. Kyllä ne melko epäsiistejä on koirat ja kissatkin, jos niitä ei opeteta tavoille.
- oravasta...
kyllä on melkonen kirjoitti:
Meidän koti orava tykkäs leikkiä vaatekomerossa,hihasta sisään,toisesta ulos...ja sitten verhoihin,heikunkeikun,siinä se keinui kuin puussa ja kynnet jäi kiinni aina.
Ja kurvaili verhotankojen päällä josta hyppäsi juuri leivottujen pullapitkojen päälle...!!
Ja entäpä koira.Nolo pystykorva istuu hampaat irvessä ja orava istuu sen korvien välissä melkein nauraen....voin nähdä sen ilmeen vieläkin,molempien!
Ja se oli viimenen pisara kun se kiipes pitkään suoraan kotimäntyyn,eikä uskaltanut mokoma tulla alas,kun naapurin koira kyttäsi alhaalla puun juuressa.
Ja arvatkaas kuka sen pelasti? Mä 11 vee jouduin kiipeemään puuhun orava olkapäällä alas...
Tarina jatkuis....
- kutun
ja sitten tekisin kutunjuustoa ja söisin ja möisin sitä ja ottaisin lisää kuttuja ja möisin taas lisää juustoja ja tulisin rikkaaksi. Mutta kun koira on olemassa, niin tyydyn siihen enkä tule koskaan rikkaaksi.
- kutulla pitäisi
olla ukkovuohi, jotta sitä maitoa tulisi aina ja aina vaan?
Eihän munistakaan tule kananpoikia ilman kukkoa. - hyvä huomio
kutulla pitäisi kirjoitti:
olla ukkovuohi, jotta sitä maitoa tulisi aina ja aina vaan?
Eihän munistakaan tule kananpoikia ilman kukkoa.Kai sitten pitäis ottaa pukki kans. Mutta kanat kyllä munii, vaikka kukkoa ei olis likimaillakaan, vaikkei niistä sitten poikasia tulekaan.
- maksa vielä
hyvä huomio kirjoitti:
Kai sitten pitäis ottaa pukki kans. Mutta kanat kyllä munii, vaikka kukkoa ei olis likimaillakaan, vaikkei niistä sitten poikasia tulekaan.
kylättelmään tulleen naapurin auton maalaus. Kun pirut tanssivat sen katolla.
Ei kiitos vuohia mulle!
Onko irstaampaa näkyä muuten kun kiimainen pukki lipoo huuliaan (ihan oikeasti ja puhun ihan oikeasta vuohipukista). - persuksiin
maksa vielä kirjoitti:
kylättelmään tulleen naapurin auton maalaus. Kun pirut tanssivat sen katolla.
Ei kiitos vuohia mulle!
Onko irstaampaa näkyä muuten kun kiimainen pukki lipoo huuliaan (ihan oikeasti ja puhun ihan oikeasta vuohipukista).aina, jos erehdyt sille kääntymään.
- munivat,
hyvä huomio kirjoitti:
Kai sitten pitäis ottaa pukki kans. Mutta kanat kyllä munii, vaikka kukkoa ei olis likimaillakaan, vaikkei niistä sitten poikasia tulekaan.
muttei tule tuloksia,
ei pikkupoikasia. - urbaanilegendaa
persuksiin kirjoitti:
aina, jos erehdyt sille kääntymään.
Pukit ei pöki kuin kuttuja, mutta todellakin erittäin irstas kielenlipominen edeltää toimitusta tai edes sen ajatusta.
Pässit sen sijaan on arvaamattomia, joukossa on ihmisille vihaisiakin.
Kysykää mitä vain: tiedän kaiken maatilojen nelijalkaisten elämästä. - kerran kaiken
urbaanilegendaa kirjoitti:
Pukit ei pöki kuin kuttuja, mutta todellakin erittäin irstas kielenlipominen edeltää toimitusta tai edes sen ajatusta.
Pässit sen sijaan on arvaamattomia, joukossa on ihmisille vihaisiakin.
Kysykää mitä vain: tiedän kaiken maatilojen nelijalkaisten elämästä.tiedät, niin mitä ihmettä ne lipoo?
Kysytään, milloin pihakeitin räjähtää? - lipoo huuliaan
kerran kaiken kirjoitti:
tiedät, niin mitä ihmettä ne lipoo?
Kysytään, milloin pihakeitin räjähtää?jos ei sinä sekuntina pääse päälle. Aivan sama kuin oriit korskuu.
Kiimaisen pukin haju on kamala! Tarttuu vaatteisiin, meinasin oksentaa kun kävin tuollaisessa kuttulassa.
Mikä ihmeen pihakeitin? - nää oo
lipoo huuliaan kirjoitti:
jos ei sinä sekuntina pääse päälle. Aivan sama kuin oriit korskuu.
Kiimaisen pukin haju on kamala! Tarttuu vaatteisiin, meinasin oksentaa kun kävin tuollaisessa kuttulassa.
Mikä ihmeen pihakeitin?nähäny kiinalaisvaikutteisia pihakeittimiä?
Raudasta kai valmistettuja, jotka lämmittävät hiilen voimalla.
Ihme, että näin yksinketaista kysymystä piti kysyä. - maatiloilla
nää oo kirjoitti:
nähäny kiinalaisvaikutteisia pihakeittimiä?
Raudasta kai valmistettuja, jotka lämmittävät hiilen voimalla.
Ihme, että näin yksinketaista kysymystä piti kysyä.Kiinassa käynytkään.
- Heikunkeikku
...hevosesta. Olis kiva mennä sillä luontoon ratsastamaan.
Muutama vuosi sitten kävin ahkeraan Oravaisissa ratsastamassa. Tehtiin pitkiä lenkkejä metsässä ja kiemuraisia pikku hiekkateitä. Oma hevonen olis jo jotakin.
Orava tietysti olis kiva. Onhan mulla kokemusta, kun orava oli lemmikkinämme, kun olin pieni. Se oli sisäorava. Pienessä korissa vietiin se saareen, eihän sitä raukkaa olis malttanut kotia yksin jättää.
Kerran se istui isäni olkapäällä veneessä. Isä seisoi siten, että pää oli kattoluukusta ulkona. Orava oli varmaan jossakin välissä hypännyt olkapäältä kajuutan katolle ja koska oli kova aallokko, niin se oli pudonnut mereen.
Yhtäkkiä joku huomasi, että orava oli kateissa ja meille kaikille tuli älytön hätä. Isä käänsi veneen ja kaikki tiirailtiin merelle, mutta emme tienneet, koska orava oli pudonnut ja aallokko oli kova. Olimme varmoja, että sitä ei enää löydy.
Yhtäkkiä veljeni huusi, että tuolla se on ja pienen pienen pieni pää näkyi aallokossa. Isäni ajoi oravan viereen ja veljeni sai kaapattua sen käteensä. Oi sitä iloa ja onnea. :)) - Meriläinen
keksin. Vuohen ottaisin.
Muutenkin kun saan sen maatilan ens elämässä niin siellä on paljon vuohia, ne on ihania.
Ei mulla kyllä nytkään ole muita kuin nuo luojan linnut ja naapurin kissat.
Systerillä ei kans ole mitään eläintä mutta niiden pihalla käy "vuokra Ossi", se on aina vuokralla niiden luona, naapurin kissa :)- orava*
Marakattikin olisi hyvä kotikaveri. Mutta minua on askarruttanut yksi kysymys. Onko kaunissaaressa itikoita eli hyttysiä? Kiitos jo etukäteen vastauksesta. Kyllä muuten yhden hyttysenkin voisi lemmikiksi ottaa, tai kärpäsen. Ne surisisivat ja inisisivät yhdessä yötä päivää. Eikä tarvitsisi itse surista tai inistä ollenkaan.
- sellanen kilhahtas
orava* kirjoitti:
Marakattikin olisi hyvä kotikaveri. Mutta minua on askarruttanut yksi kysymys. Onko kaunissaaressa itikoita eli hyttysiä? Kiitos jo etukäteen vastauksesta. Kyllä muuten yhden hyttysenkin voisi lemmikiksi ottaa, tai kärpäsen. Ne surisisivat ja inisisivät yhdessä yötä päivää. Eikä tarvitsisi itse surista tai inistä ollenkaan.
perhekalleuksille! Äksyjä ovat!
Kukaan ei ole ihmetellyt sitä, miksi "muissa maissa" koiria ei pidetä kotieläiminä, eikä edes sisällä. kuka tietää syyn?
Arvuutellaan ensin, minä kyllä tiedän! - Meriläinen
orava* kirjoitti:
Siellä on kesällä hyttysiä, ei toki nyt kun pakkasella ne ei oikein viihdy sielläkään.
Mutta ei kannata mennä kuusikkoonn nimittäin siellä ne oikein lymyävät.
Mie en nimittäin huoli itikoita lemmikikseni, enkä myöskään kärpäsiä.
Tämä tehtäköön kaikillen täten nyt selväksi.
Sielläpä on muitakin ötököitä joita pienenä tyttönä kontaten seurailin :) - Meriläinen
sellanen kilhahtas kirjoitti:
perhekalleuksille! Äksyjä ovat!
Kukaan ei ole ihmetellyt sitä, miksi "muissa maissa" koiria ei pidetä kotieläiminä, eikä edes sisällä. kuka tietää syyn?
Arvuutellaan ensin, minä kyllä tiedän!sitten hanhia koirien tilalla hi hi.
Joo hanhia ja vuohia.
Pikkuhiljaa alkaa tää mun eläimistöni löytymään. - ötökkä*
Meriläinen kirjoitti:
Siellä on kesällä hyttysiä, ei toki nyt kun pakkasella ne ei oikein viihdy sielläkään.
Mutta ei kannata mennä kuusikkoonn nimittäin siellä ne oikein lymyävät.
Mie en nimittäin huoli itikoita lemmikikseni, enkä myöskään kärpäsiä.
Tämä tehtäköön kaikillen täten nyt selväksi.
Sielläpä on muitakin ötököitä joita pienenä tyttönä kontaten seurailin :)Ihan vain mielenkiinnosta tuommoista kysyin, kun nykyisin on niitä laitteita joilla voi mantereeltakin tuhota hyttyset pois isoilta aloilta. Ja jos sen tekisi jossain meren saarella, niin ne kuolisi pian sukupuuttoon.
Etpä tunnu olevan ainakaan lätkässä kärpäsiin, et. :) - Meriläinen
ötökkä* kirjoitti:
Ihan vain mielenkiinnosta tuommoista kysyin, kun nykyisin on niitä laitteita joilla voi mantereeltakin tuhota hyttyset pois isoilta aloilta. Ja jos sen tekisi jossain meren saarella, niin ne kuolisi pian sukupuuttoon.
Etpä tunnu olevan ainakaan lätkässä kärpäsiin, et. :)sain viime kesänä lätkän, mutta se onkin "lemmenlätkä".
Kuksan hommasin samalla reissulla, pitäis varmaan ens kesänä saareen ottaa molemmat mukaan.
- uk-ko
rottia. Se on yllättävän kiva ja sosiaalinen elukka. Ukkorotta tuli aina syliin makaamaan kun kattelin telkkua. Kun sen heitti selälleen makaamaan ja rapsutteli sitä mahasta, se pysytteli ihan hiljaa, kääntyili vaan puolelta toiselle saadakseen rapsutusta parempaan kohtaan...
Se olis mun valinta. Rotta. ajatus, pakko olla. Ilman kissaa hiiret hyppii pöydälle ja ilman koiraa jalat surkastuu.
Mutta niiden lisäksi muutama kana ei olisi pahitteeksi. Niitä kun pitäisi hyvänä, saisi tuoreita munia vastapalveluksena. Tosin ei ole niille oikein sopivaa majapaikkaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984446Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293303No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341113
- 321036
- 121033
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862