Olen vähän epätietoinen, pitäisikö kohdunpoison jälkeen käydä gynekologin vastaanotolla.
Itseltäni poistettiin kohtu vajaa vuosi sitten avoleikkauksella, vaivoja ei ole, mutta kiinnostaisi kanssasisaret mitenkä on pitäisikö mennä vaiko ei? Kommentteja ja tietoja kaivataan.
Gynekologille kohdunpoistonj älkeen
3
368
Vastaukset
- minkäänlaista
syytä niin en ole mennyt, tosin mun kohdalla se poisto tehtiin alateitse. Käsittääkseni ei tarvitse myöskään mennä PAPA-kokeeseen, koska ei ole enää kohdunkaulaakaan. Ja koska olen yli 60v niin muita sairauksia on ihan riittävästi joten en ole edes pahemmin asiaa miettinyt. Aikaa poistosta kulunutkin jo 7 v.
- Kohduton
Kävin gynellä pari vuotta leikkauksen jälkeen, koska munasarjoja ei poistettu. Gyne kehotti tulemaan taas parin vuoden päästä, sekä käymään joukkotarkastuksessa Papassa viiden vuoden välein, vaikkei kohdunkaulaa olekaan. On siis väärä luulo, että gynekäynnit voisi kohdunpoiston jälkeen unohtaa.
- ...
Kohduton kirjoitti:
Kävin gynellä pari vuotta leikkauksen jälkeen, koska munasarjoja ei poistettu. Gyne kehotti tulemaan taas parin vuoden päästä, sekä käymään joukkotarkastuksessa Papassa viiden vuoden välein, vaikkei kohdunkaulaa olekaan. On siis väärä luulo, että gynekäynnit voisi kohdunpoiston jälkeen unohtaa.
vastauksista, ajattelin tuota samaa eli että pitäisi mennä mutta sitten ajattelin että miksiköhän menisin, nauraisiko gyne mut ulos. Nyt siis olen varma menostani ja tilaan ajan pikimmiten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2283935Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202275Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1381404
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein126925- 77909
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37890Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8747J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl61726Mara&Esko gaalassa jälleen
Onkohan expariskunta taas tulossa yhdessä punaiselle matolle etuilemaan?? Heillähän on omasta mielestään oikeus, ovat He187697