Moi

mafia

Olen hankkimassa kahta sauvasirkkaa ja haluaisin esittää muutaman kysymyksen:
* Tykkääkö ne olla kädessä?
* Minkä kokoinen terraarion pitää olla senttimetreinä?
* Voiko sauvasirkat olla erivärisiä?
* Minkä kasvin oksia voi laittaa sirkalle, joissa se roikkuu luodessaan nahkaansa?

3

742

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vivi

* Tykkääkö ne olla kädessä?
      Sauvasirkat eivät ole sylilemmikeitä, turhaa käsittelyä kannattaa välttää, ei ne siitä "tykkää"
      * Minkä kokoinen terraarion pitää olla senttimetreinä?
      Vähintään 3krt sirkan pituus korkeutena, riippuu paljon lajista
      * Voiko sauvasirkat olla erivärisiä?
      lajista riippuen, pieniä eroja voi olla
      * Minkä kasvin oksia voi laittaa sirkalle, joissa se roikkuu luodessaan nahkaansa?   
      Lehtipuiden oksat käyvät, eipä sillä kummemmin väliä

• sauvasirkkafani

*minä en paljon käsittele sauvasirkkaani mutta käsittelen vain kun se tulee itse. pistän käteni varovaisesti sen eteen ja välillä se kävelee kädelleni.

*eläinkaupasta ostettavat sauvasirkat eivät ole yleensä niin isokokoisia. terra voi olla niillä väh. 25 cm korkeita mutta mieluiten 30 cm tai yli.

*eläinkaupasta ostettavat sauvasirkat ovat poikasina yleensä vihreitä, muuten ruskeita. aikuisina ne tulevat ruskeiksi. minun sauvasirkkani on eläinkaupasta, se oli poikasena vihreä mutta nyt vanhempana se on ruskea.

*sirkalle voi vaikka kerätä ulkoonta hyvännäköisiä keppejä. voi myös ostaa eläinkaupasta jotain keppejä tai tekokasveja.

• Tykkääkö ne olla kädessä?
      - Eivät tykkää. Käsittelyä tulee välttää, sillä siinä on aina riskinä jalkojen tai tuntosarvien katkeaminen. Kummitussirkka on pelkästään katselulemmikki, kuten esimerkiksi akvaariokala.

Minkä kokoinen terraarion pitää olla senttimetreinä?
      - Riippuu lajista. Nyrkkisääntönä pidetään, että terraarion korkeuden tulee olla vähintään kolme kertaa sirkan ruumiin pituus. Eli 10-senttiselle kummitussirkalle tulee olla vähintään 30 cm korkea terraario. Jotkin lajit voivat myös vaatia suuremman terraarion pitkien tuntosarvien tai pitkien jalkojen vuoksi.

Voiko sauvasirkat olla erivärisiä?
      - Kummitussirkkoja on löydetty noin 2500. Ne ovat kaikki erinäköisiä, erikokoisia ja myös erivärisiä. Myös lajien sisällä voi olla suurtakin vaihtelua värissä. Kummitussirkan väriin vaikuttaa jonkin verran sirkan syömän ruoan laatu ja ympäristön väritys.

Minkä kasvin oksia voi laittaa sirkalle, joissa se roikkuu luodessaan nahkaansa?
      - Sillä ei ole merkitystä. Pääasia on, että oksat ovat tukevia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      336
      7412
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      77
      4769
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3225
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3117
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      76
      2016
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      153
      1896
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      220
      1841
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      166
      1597
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1558
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1478
    Aihe