Olisiko vuokranantajan pitänyt kertoa minulle ennen asunnon vuokrausta, että asunnossa on sokeritoukkia? Asuttuani kaksi viikkoa huomasin jo ensimmäisen sokeritoukan kylpyhuoneessa, nyt olen nähnyt niitä jo keittiössäkin. Voinko vaatia vuokranalennusta tai jotain muuta korvausta asumismukavuutta heikentävästä mato-ongelmasta. Voisinko vaatia muuttamista pois ilman irtisanomisaikaa?
Vuokranantajan rehellisyys
10
3906
Vastaukset
- se vuokranantaja
ei edes tiedä olevan sellaisia toukkia.
- Vuokrannu
Vuokranantaja sinulla jos ei haluaisi häätää toukkia pois ja olisi asunnon tietoisesti toukkien kanssa vuokrannut mihin en usko.
- tulee tuuletusreijistä ja v...
eikä niitä saa pois ikinä vain oman kämpän myrkyttämällä.Ei ole vuokranantajanvika jos ei ole huomannut niitä.Edellinen asukas jos ei ole mitään puhunut niistä.Eli ei korvauksia saa vaikka olisi torakoita sillä nekin voi tulla naapurista.Isännöitsijälle ilmoitus ja sinun pitäisi saada myrkyt ilmaiseksi.
- toukat on niin
yleisiä että ne kuuluvat lähes jokaisen kerrostaloasunnon alimman kerroksen ja vanhemman rivitalohuoneiston "kalustukseen".
Melko harmittomia otuksia joiden määrän saa helposti Raidilla pidettyä kurissa.
Kaikki vuokralaiset ei niille korviaan lotkauta joten ihan mahdollista ettei vuokranantajalla ole niistä mitään tietoakaan.
Itse asun vuokralla rivitalossa ja vessan lattialla
niitä muutama joskus näkyy kun yöllä pistää äkkiä valon.
Ei tule mieleenkään ottaa niistä mitään murheita,
kerran kuussa vähän suihkautan kynnyslistoille Raidia ja sanoisin että elämme rauhallisessa rinnakkaiselossa. - Elämä on...
Jos joskus löydät asunnon jossa mainittuja pieneliöitä ei ole niin kannattaa jo miettiä onko jotain vialla kun eivät rakenteet kelpaa edes toukille..
Vastaus kysymykseesi on, että ei tarvitse kertoa, eikä niissä ole mitään ihmeellistä. - asukasliitto
Ei ole peruste vuokrananlennukselle, sillä toukista ei aiheudu mitään haittaa. Jos niitä on paljon, kannattaa olla yhteydessä vuokran antajaan ja isännöitsijään ja keskustella mahdollisesta myrkyttämisestä. Parin toukan takia siihen ei kuitenkaan kannata ryhtyä.
Katso lisätietoja toukista Helsingin kaupungin ympäristökeskuksen sivuilta. - Juuliska63
Soittelin vuokraisännälle ja kerroin toukista. Se myönsi suoraan, että on niitä aina silloin tällöin esiintynyt. Nyt niistä on joku muukin valittanut ja myrkytykset ovat tulossa koko taloyhtiöön. Toivottavasti sitten niistä päästään eroon.
- Sokeritoukkia
on yleisesti etenkin vanhoissa kerrostaloissa. Niistä on lähes mahdotonta päästä lopullisesti eroon. Lisäksi ne esiintyvät lähinnä öisin, jolloin vuokranantaja tuskin on ollut asunnossa paikalla.
Voit itse pitää sokeritoukat pitämällä paikat puhtaina ja kuivina. Joskus sokeritoukat voivat olla merkki kosteusvauriosta. Jos sinulla on syytä epäillä sellaista, ota yhteyttä taloyhtiön huoltoon ja vuokranantajaan. - Anonyymi
Tuo otus on lajina 300 miljoonaa vuotta vanha. Ei ole haitallinen mutta voi olla merkki likaisuudesta tai kosteudesta. Otuksen ei kuitenkaan tiedestä levittävän tauteja.
Uusissakin taloissa voi olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882