Vuokranantajan rehellisyys

Juuliska63

Olisiko vuokranantajan pitänyt kertoa minulle ennen asunnon vuokrausta, että asunnossa on sokeritoukkia? Asuttuani kaksi viikkoa huomasin jo ensimmäisen sokeritoukan kylpyhuoneessa, nyt olen nähnyt niitä jo keittiössäkin. Voinko vaatia vuokranalennusta tai jotain muuta korvausta asumismukavuutta heikentävästä mato-ongelmasta. Voisinko vaatia muuttamista pois ilman irtisanomisaikaa?

10

3591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se vuokranantaja

      ei edes tiedä olevan sellaisia toukkia.

    • Vuokrannu

      Vuokranantaja sinulla jos ei haluaisi häätää toukkia pois ja olisi asunnon tietoisesti toukkien kanssa vuokrannut mihin en usko.

      • tulee tuuletusreijistä ja v...

        eikä niitä saa pois ikinä vain oman kämpän myrkyttämällä.Ei ole vuokranantajanvika jos ei ole huomannut niitä.Edellinen asukas jos ei ole mitään puhunut niistä.Eli ei korvauksia saa vaikka olisi torakoita sillä nekin voi tulla naapurista.Isännöitsijälle ilmoitus ja sinun pitäisi saada myrkyt ilmaiseksi.


    • toukat on niin

      yleisiä että ne kuuluvat lähes jokaisen kerrostaloasunnon alimman kerroksen ja vanhemman rivitalohuoneiston "kalustukseen".
      Melko harmittomia otuksia joiden määrän saa helposti Raidilla pidettyä kurissa.
      Kaikki vuokralaiset ei niille korviaan lotkauta joten ihan mahdollista ettei vuokranantajalla ole niistä mitään tietoakaan.
      Itse asun vuokralla rivitalossa ja vessan lattialla
      niitä muutama joskus näkyy kun yöllä pistää äkkiä valon.
      Ei tule mieleenkään ottaa niistä mitään murheita,
      kerran kuussa vähän suihkautan kynnyslistoille Raidia ja sanoisin että elämme rauhallisessa rinnakkaiselossa.

    • Elämä on...

      Jos joskus löydät asunnon jossa mainittuja pieneliöitä ei ole niin kannattaa jo miettiä onko jotain vialla kun eivät rakenteet kelpaa edes toukille..
      Vastaus kysymykseesi on, että ei tarvitse kertoa, eikä niissä ole mitään ihmeellistä.

    • asukasliitto

      Ei ole peruste vuokrananlennukselle, sillä toukista ei aiheudu mitään haittaa. Jos niitä on paljon, kannattaa olla yhteydessä vuokran antajaan ja isännöitsijään ja keskustella mahdollisesta myrkyttämisestä. Parin toukan takia siihen ei kuitenkaan kannata ryhtyä.

      Katso lisätietoja toukista Helsingin kaupungin ympäristökeskuksen sivuilta.

    • Juuliska63

      Soittelin vuokraisännälle ja kerroin toukista. Se myönsi suoraan, että on niitä aina silloin tällöin esiintynyt. Nyt niistä on joku muukin valittanut ja myrkytykset ovat tulossa koko taloyhtiöön. Toivottavasti sitten niistä päästään eroon.

    • Sokeritoukkia

      on yleisesti etenkin vanhoissa kerrostaloissa. Niistä on lähes mahdotonta päästä lopullisesti eroon. Lisäksi ne esiintyvät lähinnä öisin, jolloin vuokranantaja tuskin on ollut asunnossa paikalla.

      Voit itse pitää sokeritoukat pitämällä paikat puhtaina ja kuivina. Joskus sokeritoukat voivat olla merkki kosteusvauriosta. Jos sinulla on syytä epäillä sellaista, ota yhteyttä taloyhtiön huoltoon ja vuokranantajaan.

    • Anonyymi

      Tuo otus on lajina 300 miljoonaa vuotta vanha. Ei ole haitallinen mutta voi olla merkki likaisuudesta tai kosteudesta. Otuksen ei kuitenkaan tiedestä levittävän tauteja.

      Uusissakin taloissa voi olla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      434
      4724
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1682
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      91
      1411
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1333
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      20
      1256
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1151
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      970
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      54
      847
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe