Kira Poutanen - Ihana meri

mango.

Onko kukaan sattunut lukemaan kyseistä kirjaa. Kertoo viisitoistavuotiaasta Julia tytöstä, joka alkaa laihduttamaan ja lopulta sairastuu anoreksiaan.
Itse olen vasta aloittanut kirjan, mutta taitavaa tekstiä on täytyy myöntää.
Ei mikään tavallinen teinirakkaus-homma.
Suosittelen.

6

2647

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jentski

Meillä piti koulussa kasilla lukee se.Tai oli kai niitä pari muutaki vaihtoehtoo, mut anyway...
      Ihana meri on sellanen kirja, jota en ois luultavasti omatoimisesti ikinä lukenu.Tykkään ehkä vähän erilaisista kirjoista..Toisaalta oli ihan hyvä että oli pakko.Yllätyin positiivisesti.Siinä oli välillä jotenki ihanan runollinen sävy.(älä ymmärrä väärin...)Just niinku sanoit, titavasti kirjotettu.Eikä se puuduttanu silleen.nojoo..tykkäsin joka tapauksessa.

• mango.

Joo, mä ymmärrän mitä tarkotat tolla runollisella sävyllä.
        Tosiaan siinä oli vähän sellasta.
        En mäkään olis kyllä välttämättä sitä ihan itse lukenut, mutta jotenkin vaan törmäsin koulussa siihen kirjaan ja takateksti oli niin kiinnostava, että oli pakko lukea. (:

Onkos muita tämän kirjan lukijoita?

• snitch

Olen lukenu kyseisen kirjan kai muutaman kerran (paha tapa lukea kirjat useaan otteeseen), ja täytyy sanoa että se on kyllä todella hyvä. Se on oikealla tavalla ahdistava ja synkkä, ja toisaalta niin todentuntuinen. Ystäväni jopa otti sen niin tosissaan että lopputulos oli melkein Julian kaltainen. Toisaalta ystävälläni on taipumusta anoreksiaan... ja toisaalta hän on vähän tyhmä...

• lilo

juu, itekkin tykkäsin kirjasta ja luin sen yhessä illassa/yössä, kun lukeminen otti hieman haltuunsa :D *nauraa*. ymmärrän ton "runollisen sävyn" tosi taitavasti kirjotettu ja muutenkin keskeisiä asioita koskeva kirja..suosittelen!

• Meren hai

Olisin TODELLA kiitollinen, jos joku olisi niin kiltti, että vaivautuisi avaamaan kyseisen kirjan ja katsomaan (tai muistamaan ulkoa) mitä nimiä henkilöillä oli? Esim. Päähenkilöllä (Julialla) taisi olla joku Mari ystävänään ja Marilla vielä jokin ystävä. Sitten oli se tyyppi, joka koko ajan oli Julian kimpussa ja kyseli aina kokeen jälkeen tämän koenumeroita. Kiitos sille, joka jaksaa jelppiä!

• iiiiiikh

Kirajn olen lukenut, aivan mielettömän hyvä oli !!
        Vaikka en sitä vapaaehtosesti lukenutkaan :DD
        Se oli Tiina, se ärsyttävä muija ;D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2383
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      238
      1746
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      310
      1305
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      969
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      935
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      844
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      835
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      35
      747
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      683
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      35
      681
    Aihe