Syystä tai toisesta yksityiset siivousfirmat ajavat selkeästi suomalaisen pätevän ja koulutetun työvoiman muille aloille.
Minun piti opiskella siivoojaksi. Piti olla hyvä siivooja. Olinkin. Mutta työnantaja ei sitä arvostanut. Tunnit putosivat puoleen. Palkka ei noussut, tuli taloudellisen katastrofin uhka.
Nyt on ura vaihdossa. Onneksi taantumankin aikaan on tarvetta työntekijöille.
vaihdan alaa, vaihdan aivan toisenlaiseen työympäristöön elintarvikealalle. Pääsen tekemään jäätelöä. Työtunteja tulee 12 tuntia viikossa lisää. Palkka nousee 2 e/h.
Jään kaipaamaan ihania asiakkaitani. Jään kaipaamaan työtovereitani.
Mutten jää kaipaamaan näitä riistofirmoja, jotka eivät ajattele työntekijän parasta vaan niitä eurojaan.
Mutta loppujen lopuksi työntekijän ajattelu juuri johtaa niihin euroihin. Jos työntekijät ovat motivoituneita ja ammattitaitoisia. Asiaakkaat ovat tyytyväisempiä ja raha kiertää.
Siivousalasta
5
752
Vastaukset
- tulevaisuuteen.
Kesäkin tulee ja jäätelöähän aina tarvitaan : )
- ...........
Voimia sinulle elämääsi, Jari. On ollut kivaa lukea kirjoituksiasi täältä.
Ehkäpä alan vaihto tuo uusia tuulia elämääsi. Voit löytää kokonaan uuden alan ja pitää siitä jopa vielä enemmän. Elintarvikeala on varmasti myös mielenkiintoinen. Ja jäätelöhän suomalaisille kelpaa, eikös me suomalaiset olla aika kärkipäässä jäätelönkulutuksessa. :)
Alan vaihto voi tehdä ihan hyvääkin. Saa vaihtelua ja uusia kokemuksia. Ja siivousalaahan ei tarvitse onneksi kokonaan hylätä. Voithan ajatella, että pidät siitä taukoa, ja aina on mahdollisuus palata sitäkin työtä tekemään. - oikeen riisto firmoja
sanoppa mulle hyvä mies mistä firmat maksaa palkan jos ei ole tuloja?
kesän jälkeen tulee eteen monelle pikkufirmalle hetki kun laitetaan ovelle lappu "konkurssi" jos ei yhtään ajatella menoja. siihen loppuu viimeistään sen hyvänkin työntekijän työt.- pikkufirma.
Jos asiakaskohteita löytyy niin on varaa maksaa niiden kohteiden työntekijöiden palkkakin. Ei siivoaminen ole hävinnyt minnekään. Saman verran paskaa kertyy nurkkiin kuin 6kk sitten jolloin kaikki oli ok.
Viime keväänähän L&T teki vieläpä positiivisen tuloksen ja mainosti tyytyväisenä, että he oli varautuneet lähes 8%korkeampaan sosiaalikulujen nousuun. Jaksoivat silti vielä inttää ja tapella vastaan oikeudessakin toukokuisten palkankorotusten yhteydessä.
Kannattaa perehtyä siivousalan diskurssiin paremmin, että edes tietää mitä firmoja riistofirmoilla tarkoitetaan. pikkufirma. kirjoitti:
Jos asiakaskohteita löytyy niin on varaa maksaa niiden kohteiden työntekijöiden palkkakin. Ei siivoaminen ole hävinnyt minnekään. Saman verran paskaa kertyy nurkkiin kuin 6kk sitten jolloin kaikki oli ok.
Viime keväänähän L&T teki vieläpä positiivisen tuloksen ja mainosti tyytyväisenä, että he oli varautuneet lähes 8%korkeampaan sosiaalikulujen nousuun. Jaksoivat silti vielä inttää ja tapella vastaan oikeudessakin toukokuisten palkankorotusten yhteydessä.
Kannattaa perehtyä siivousalan diskurssiin paremmin, että edes tietää mitä firmoja riistofirmoilla tarkoitetaan.Kannattaa muistaa, että L&T:n tj oli ainoa henkilöjäsen ko. kiistassa.
Sen jälkeen kun kiista hävittiin, L&T:n suhtautuminen siivoojiin on kokenut syvän taantuman.
Vielä vuosi sitten siivoojia arvostettiin aivan valtavasti. Nykyään on tunne, että yrittävät päästä eroon.
Olen havainnut suuren eron ennen tuota työkiistaa ja työkiistan jälkeen.
Tuntuu siltä, että L&T:n TJ kiukuttelee tällä tavoin työntekijöilleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S607594- 1314297
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.313635- 212958
- 272533
- 232522
- 472100
- 252090
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3732051- 321998