Voiko tavallisessa sauvasirkassa olla mitään tautia? Ovatko ne myrkyllisiä, jne.? Voinko hankkia ihan huoletta sauvasirkan vai pitääkö varoa, ettei "myrkyty"?
Sori kun oon noin hysteerinen! ;O
kysymys
10
1303
Vastaukset
- ei ole
myrkyllisiä:) itselläni juuri vietnamilaisia ja ovat muutaman kerran päässyt huoneessa kulkemaan vapaasti ja ei silti ole mitään kenellekkään tapahtunut:)
Jotkin kummitussirkka lajit ovat hyvinkin myrkyllisiä. Jotkin taas erittävät vain pahanhajuista ainetta, jota ne ruiskuttavat vihollisen päälle. Kummitussirkat voivat myös kantaa ihmisille vaarallisia bakteereja ja loisia. Suosittelen siis käsien pesua aina sirkkoihin koskemisen tai terraarion siivouksen jälkeen.
Myrkyllisiä lajeja ei tietääkseni ole juuri tuotu Suomeen. Ulkomailla taas suosittu laji on esimerkiksi Oreophoetes peruana (perunsauvasirkka), joka erittää kinoliinia, joka on ihmisille myrkyllinen aine. Sen sijaan Suomessa on myrkytöntä tai vain lievästi myrkyllistä ainetta erittäviä lajeja, kuten Eurycantha calcarata (okapiru) ja Pseudophasma acanthonota.
Tässä vielä sinulle pari linkkiä niin pääset alkuu kummitussirkkojen hoidon opiskelussa:
http://www.createphpbb.com/kummitussirkatf/
http://www.sirkat.net/- hippahappa
onko tavallisessa ruskosauvasirkassa (carausius morosus) mitään tämmöistä myrkyllisyyttä/loisia/pahanhajuista ainetta?
- vivi
hippahappa kirjoitti:
onko tavallisessa ruskosauvasirkassa (carausius morosus) mitään tämmöistä myrkyllisyyttä/loisia/pahanhajuista ainetta?
ei ole :) :D
hippahappa kirjoitti:
onko tavallisessa ruskosauvasirkassa (carausius morosus) mitään tämmöistä myrkyllisyyttä/loisia/pahanhajuista ainetta?
Bakteereja ja loisia voivat jokainen lemmikkieläin kantaa ja siirtyessään ihmiseen ne voivat aiheuttaa tulehduksen. Suosittelen siis käsien pesua sirkkoihin tai niiden ulosteisiin koskemisen jälkeen!
- hippahappa
Tii.nu kirjoitti:
Bakteereja ja loisia voivat jokainen lemmikkieläin kantaa ja siirtyessään ihmiseen ne voivat aiheuttaa tulehduksen. Suosittelen siis käsien pesua sirkkoihin tai niiden ulosteisiin koskemisen jälkeen!
Mutta aion kerätä kakat pois muovihanskoja käyttäen... :D varmuuden vuoksi...
Ja pesen VAAARMUUDEN VUOKSI kädet siitä huolimatta... =)
Ja sirkkoihin en aio turhaan koskea, mitä on onneksi mahdollista, sillä ne stressaantuvat siitä=)
Hankin sirkkoja maalla eläviksi akvaariokaloiksi,
niinkuin asenteella: saa katsoa, muttei koskea.
=) - hippahappa
hippahappa kirjoitti:
Mutta aion kerätä kakat pois muovihanskoja käyttäen... :D varmuuden vuoksi...
Ja pesen VAAARMUUDEN VUOKSI kädet siitä huolimatta... =)
Ja sirkkoihin en aio turhaan koskea, mitä on onneksi mahdollista, sillä ne stressaantuvat siitä=)
Hankin sirkkoja maalla eläviksi akvaariokaloiksi,
niinkuin asenteella: saa katsoa, muttei koskea.
=)Millainen tulehdus voi tulla ja millaisia loisia?Jonkunlaisia matojako? =O
Huhhuh, inhooooooon matoja =( hippahappa kirjoitti:
Millainen tulehdus voi tulla ja millaisia loisia?Jonkunlaisia matojako? =O
Huhhuh, inhooooooon matoja =(Varmaahan se ei ole, että ne kantaisivat jotain, mutta se on kuitenkin mahdollista, aivan kuten minkä tahansa muunkin lemmikkieläimen kohdalla. Esimerkiksi leopardigekot ja akaattikotilot voivat kantaa sairauksia aiheuttavia bakteereja, yhtä hyvin niitä voi olla kissoissa ja koirissakin.
En usko, että suojakäsineet ovat tarpeen. :) Riittää kun muistat olla laittamatta sormia suuhun ennen kuin olet pessyt kädet.
Elistölle vieraat bakteerit voivat aiheuttaa esimerkiksi ruokamyrkytyksen kaltaisia oireita ja suolisto-oireita.- hippahappa
Tii.nu kirjoitti:
Varmaahan se ei ole, että ne kantaisivat jotain, mutta se on kuitenkin mahdollista, aivan kuten minkä tahansa muunkin lemmikkieläimen kohdalla. Esimerkiksi leopardigekot ja akaattikotilot voivat kantaa sairauksia aiheuttavia bakteereja, yhtä hyvin niitä voi olla kissoissa ja koirissakin.
En usko, että suojakäsineet ovat tarpeen. :) Riittää kun muistat olla laittamatta sormia suuhun ennen kuin olet pessyt kädet.
Elistölle vieraat bakteerit voivat aiheuttaa esimerkiksi ruokamyrkytyksen kaltaisia oireita ja suolisto-oireita.´No hyvä, voin siis huoletta hankkia sirkkoja, :)
Minkä nimisiä ja lajisia sirkkoja teillä on? hippahappa kirjoitti:
´No hyvä, voin siis huoletta hankkia sirkkoja, :)
Minkä nimisiä ja lajisia sirkkoja teillä on?Minulla on tällä hetkellä vain lajeja Pseudophasma acanthonota ja Eurycantha calcarata. Minulla on ollut myös lajeja Medauroidea extradentata, Phaenopharos khaoyaiensis, Diapherodes gigantea, Ctenomorphodes briareus ja Lonchodes cultratolobatus. Vain harvoilla sirkoillani on ollut nimiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä702078- 1291406
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321383- 1431092
- 105957
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten360884Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55704Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664